Gaz 66 suitseb
#1

Lugu siis järgmine et Gaz 66 aastast 1977 suitseb(ajab sinist suitsu),Kui mootor soojaks läheb,milles võib viga olla?
Asjaga kiire.
Ette tänades
Vasta
#2

Õli on valel ajal, vales kohas.
kolvi/õlirõngad, klapipuksid. Lugedes, et soojalt suitseb, siis kolvirõngad.
Ma oletan, et selle asjaga saab sul kiire kohe mööda. Pead vaatama, mis karul kõhus.


Vasta
#3

Ega kastorka lõhna pole üleval? Kui piduriõli ka kaob....siis on võimalik,et pidurivõimu mingid mansetid kulunud. See häda tekitab ka sinist suitsu.......
Vasta
#4

Piduriõli ei kao,kas klapisääre tihendid ei või olla,mootor ise 8000 km sõitnud.
Kuidas õlirõngaid nö lahti saab?
Vasta
#5

Millal viimati õli vahetati? Ja mis õli on kasutusel? kui tavaline mineraal, siis soojast peast on see nii vedel, et imbub igalt poolt läbi. Kolvirõngad siis probleemiks.

Kui mootori remondi pealt kokku raha hoida, siis mina paneks esimese asjana mingi 10W60 õli sisse. Kui sellega suitsemine väiksemaks jääb töösoojal mootoril, siis on õlirõngad arvatavasti läbi/kinni.

Aga kuidas asju diagnoosida, oleks järgmine.

Esimese asjana mõõda kompressioonid üle. Üks mõõtmine tee kuivalt (töösoojal mootoril) ja teisel mõõtmisel lase süstlaga nii 20ml õli kolvile - ja kui kompressiooni näit läheb oluliselt kõrgemaks, on rõngad läbi. Kui ei ja kompressiooni on vähe, siis klapid lekivad.

Kui kompressiooni näit on töösoojal mootoril normaalne, siis rõngad vast läbi pole - küll aga õlirõngad võivad ikkagi olla.

Nagu eespool mainiti - kui on vana mootor ja "hooldus" on selline võõrsõna, siis karu kõhtu peab igal juhul piiluma. Puusalt võib pakkuma jäädagi. Rolleyes

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#6

Õli satub silindrisse, kas siis ülevalt või alt. Mina panustaksin alt poolt tulevale, ehk kulunud või kinni jäänud rõngastele. Kui asjaga kiire, siis kisu võimalikult kiiresti mootor pulkadeks, ning siis hästi kiiresti remondituna kokku jälle. Kiiremat lahendust eriti ei ole.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#7

Alustaksin klapisääre tihendite vahetusest, kui neid enne vahetatud pole. Mõne tunniga selgus käes.

Igal korralikul maamehel peab olema vähemalt üks Moskvitš.
Vasta
#8

(27-02-2014, 23:55 PM)Maitz22 Kirjutas:  Piduriõli ei kao,kas klapisääre tihendid ei või olla,mootor ise 8000 km sõitnud.
Kuidas õlirõngaid nö lahti saab?

Kaua mootor seisnud on?
Mihandne õli selles ringleb?

Alusta kompressiooni mõõtmisest. Kui see korras (8+ bar seisnud mootorist on hea tulemus), siis klapisääretihendid.

Õlirõngaid saab lahti vaid mootori osandamisel. Mõnikord on tulnud töötamisel ise lahti, mõnel on õnnestunud lahti leotada (diiselkütus, petrooleum), mõni on mootori veega läbipesemisel lahti saanud. Aga kõigi nende võtetega on mõni ka mootorist lahti saanud.Toungue
Vasta
#9

Olen kasutanud suitseva kolli raviks 15w40 õli ja lisanud purgi Kleen-flo oilteradmenti,seda lisandit olen kasutanud u20 aastat ja igati rahul tulemusega.Oma autodel on see kõigil sees ja ka muruniidukitel.
Vasta
#10

Purgitäis vedelaid kolvirõngaid?
SmileSmile
Olen ka kasutanud, firmat ei mäleta aga ollus oli paks nagu kummiliim ja lubas ühel autol mootorivahetust 3 aastat edasi lükata.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#11

20 aastat tagasi tõin põtrade juurest muruniiduki,mis suitses,laiskusest ja rõngaste hinnast tulenevalt rõngad siiani vahetamata,kevadel kõva sorts ainet ja saab jälle pool suve niita ilma suitsuta.
Vasta
#12

No auto on 77-ndast aastast ja kui minu kätte pool aastat tagasi sai oli 6600 km sõitnud.Nüüd siis +2000 km alguses ei suitsenud aa nüüd järjest rohkem hakkab suitsema ja õli sööma.
Õliks on Ziguli õli.
Surved mõõtsin pool aastat tagasi ära üle 8 oli kõigil silindritel surve.
Õlirõhk on normis isegi sooja mootoriga.
Vasta
#13

Klapisääre tihendite vahetusest (paigaldusest) võib üksjagu abi olla. Otsisin suvel neid kummiluti moodi tihendeid, aga GAZi omi ei pidavat enam saada olema. Samas lääne omad, mõõdu järgi on maailmas täiesti olemas. Enamus müüjaid muidugi kehitab sellise küsimise peale ainult õlgu. Smile
Mäletan ma ikka õigesti, et klapisääre mõõt on 9mm ja juhtpuksil 15mm? Kui nii, siis nende tihendite kood peaks mul kuskil alles olema.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#14

Proovida ju võid petrooliga leotada, ilma lahti võtmata, küünlad maha, küünlaaugust petrooli silmini ja uputad...
Kui karterit/korki ei ava, on pmst võimalik terve mootor täis valada. Ja siis ootad ja valad ja ootad.
Vanad rääkisid, et aeg-ajalt pead mootorit ka veerand pöörde jagu ringi ajama, et rõngaid liigutada.
Rida mootoritel olla see isegi toiminud, V mootoril pead silindri pidevalt silmini hoidma, ehk aitab kah.
Mootor on vahepeal pikalt seisnud? õli kaua vahetamata, filtri (tsentrifuug?) seis? Muidu soovitaks ka LADA õlist hoiduda, sest kui natuke otsida, on kaasaegsed õlid pea sama hinnaga saadaval, isegi nimekate firmade tooteid.

Räägitakse ka industriaalõliga ehk "veretjonkaga" mootori pesust. Õli sisse, tühikäigul popsuma 10min ja õli välja. Pidi heaste pesema, eriti vända kanaleid, aga kas selle ajaga ka rõngad lahti leotab, kahtlen sügavalt.


Vasta
#15

Minga aeg pihustati töötava mootoriga vett karburaatorisse. Pidi ka aitama rõngad lahti saada. Olen proovinud aga pole aru saanud ,kas aitas või mitte. Mingit tahma ja sodi lendas igastahes küll välja.
Vasta
#16

(01-03-2014, 14:48 PM)Laurimetall Kirjutas:  Minga aeg pihustati töötava mootoriga vett karburaatorisse. Pidi ka aitama rõngad lahti saada. Olen proovinud aga pole aru saanud ,kas aitas või mitte. Mingit tahma ja sodi lendas igastahes küll välja.

Kuulsin 70-ndatel sama soovitust põlemiskambrist ja kolvi pealt tagi eemaldamiseks, kasutasin VAZ 2101 peal. Mingit efekti peale selle, et auto püüdis välja surra iga veesutsaka peale, ei täheldanud. Võibolla valasin palju. Võibolla polnud mootor küllalt soe. Igatahes need tagi tükid võivad klapi vahele kinni jääda ka. Et klapp ei saa enam sulguda. Siuke mõte käis peast läbi ja loobusin edasistest katsetest.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#17

(01-03-2014, 20:03 PM)aavu Kirjutas:  Kuulsin 70-ndatel sama soovitust põlemiskambrist ja kolvi pealt tagi eemaldamiseks, kasutasin VAZ 2101 peal. Mingit efekti peale selle, et auto püüdis välja surra iga veesutsaka peale, ei täheldanud.

Paarkümmend aastat tagasi, kui veel GAZ66ga tööd tegin, juhtus sel korra ka plokikaane tihend otsa saama. See silinder, kus oli tihend vett läbi lasknud, oli nagu uus. Kolb pealt täiesti puhas alumiinium ja ka põlemiskamber nagu uus. Teised pütid olid tahmased, nagu vanal mootoril ikka.
Kas vee läbilaskmine ka kolvirõngad lahti peseb on muidugi iseküsimus.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#18

Ehh,,, see kõik on ju loodusteadus, ehk vanas keels füüsika.
Paljudes teemades on käinud läbi küsimus #Kuidas saan murdunud poldi kätte-kuidas saan roostes mutri lahti... #
Vanemad mehed teadsid, et erinevad metallid kardavad kuuma või külma oleneb millist materjali millise tempeatuurini kuumutada-külmutada
Kuid ärge unustage ka seda et H2`l ehk veel on ka tohutu jõud. ja aur( kuum metall + vesi) poeb oma survega igasse poorse materjali sisse ehk tahma sisse...
Edasi võite ettekujutlus võime najal toimingut edasi arendada.
Kindlasti aitab asjalugu mõista sõna "Metallide tehnoloogia"

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#19

No auto on ikka kaua seisnud,kui 6600 km oli 35 aastaga sõitnud.
Peaks vist klapisääre tihenditest pihta hakkama,oskab keegi seletada,kuidas seda teha.
Vasta
#20

(02-03-2014, 21:00 PM)Maitz22 Kirjutas:  No auto on ikka kaua seisnud,kui 6600 km oli 35 aastaga sõitnud.
Peaks vist klapisääre tihenditest pihta hakkama,oskab keegi seletada,kuidas seda teha.

No võid ju loota, et asi paraneb, aga tavaline praktika on ikka see, et kui külmast peast käivitades viskab töraka sinist taevasse ja tossab natike aega, siis on klapisääre tihendid läbi.

Kui aga soojast peast seda pulli teeb, siis klapisääre tihendeid mina ei kahtlustaks. Rolleyes

Vana mootor, elus pole õli vahetatud, ainult peale kallatud - pole ime, et rõnga oleksid läbi/kinni/katki.

Aga kunagi ei tea mis täpselt võib viga olla - mingi mõra külmaga sisse löönud jne.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne