Gaz-53 läheb kuumaks, mõistus otsas...
#21

Nii, asi nüüd nii kaugel, et viga käes! Ikkagi oli viga radikas, see ei toiminud enam piisava efektiivsusega.
Võtsin teiselt masinalt laenuks korraliku uueväärse välimusega radika (08.2002 daatumiga) ja panin selle peale. Sai prooviks ilma tuulekojata pandud, sellegipoolest jahutab väga hästi. Maanteel ribid lahti sõites vajub seier pidevalt allapoole kuni 40C kriipsu peale, olenemata kas koormaga või ilma. Kohapeal käies tõuseb kuskil 60C kriipsu peale, aga sõitma hakates kohe langeb. Ribid kinni tõmmates saab kohapeal seieri 80-ne alla.

Nüüd siis jäänud vaid üks väike probleem - vaja ikka teist toimivat radikat ka. Uurisin ka vannide lahtijootmise ja puhastamise hinda, see ehmatas esialgu päris ära.
Kui kellelgi on pakkuda Gaz-53 uueväärset või väga hästi toimivat kasutatud radikat, siis antke privas teada.
Vasta
#22

Oota nüüd vähe selle radikaga. Mine poodi ja ja osta katlakivi eemadajat. Tee segu 1:1, keera radika lõdvikutorud üles, vala kraeni täis ja kuumuta leeklambiga alt kuni keema hakkab ja veerand tundi vähemalt. Siis kallad sousti välja, pesed radika sooja seega puhtaks ja proovid uuesti. Kui aitas on hea, kui ei, siis vähemalt võis üritada.
Vasta
#23

Proovi katlakivieemaldiga esmalt sooja veega lahus valmis ja radikasse-see aine teeb katlakivist puhtaks küll,kui pole muud nilbust seal sees-vanasti tegime vadakuga,aga see söi radika ka ära,kui unutasid kauaks sisse.
Vasta
#24

Mina olen volga radikat+soojendusradikat puhastanud vanast sodist äädika lahusega. Torusiile ja muid kemikaale kasutada ei ole julgenud siiani.
Samas nende umbes radiaatoritega on igasugu nalja saanud, mida võin mõnes teises teemas lahata.Big Grin


Vasta
#25

Äädikas on hea. Segu vahekord oli vist 0,3 liitrit söögiäädikat 10 liitri vee peale. Vanasti tegin koos salongiradikaga, tänapäeval võtaksin selle õrna jupi pesemise ajaks ringlusest välja.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#26

Nagu eespool juba kirjutasin, siis äädikaga juba proovisin. Panin radikasse 2L äädikat + mõni liiter vett, radika toruotste vahele ehitasin raudtoru, mida gaasipitsiga kuumutasin kuni keemiseni. Pärast tuli välja täiesti selge vedelik.
Katlakivis ei saa asi olla, sest see masin on kogu aeg olnud tosoolimasin.
Ilmselt on umbemineku põhjustaja lekkepeataja (seda kasutatud mitu korda, üks ülemine nurk lekkis kunagi) + muu krt teab kust pärit suuremat sorti mehhaniline sodi, mis koosmõjul on ribide avad ummistanud. Ülevalt korgi avast paistvad kinni olnud pilud nokkisin puhtaks aga rohkem kaugemale kahjuks nii lihtsalt ligi ei saa.
Vasta
#27

Torustik umbes vast pole, sest kirjutasid vedeliku kiirest voolust. Järelikult on mingi isolaator vedeliku ja õhu vahel ,emba-kumba kas seespool vaske või väljaspool.
Vasta
#28

Etgargradis Salve uulitsas on vennikesed kes joodavad vannid lahti ja eemaldavad ollused-kui kannatab,sest tänapäeval on radikasse valatud ikka mõeldamatuid asju nt kanamuna jne.Ise olen kasutanud ka lekkepeataid nimeks oli ABRD STOP LEAK-on aidanud ja pole moodustunud sülditaolist ollust,mida olen mõnest mootorist välja pesnud suure vaevaga.
Vasta
#29

Tegin radika avast pilti:

   
Vasta
#30

Umbes vist... Big GrinBig GrinBig Grin
Vasta
#31

(17-03-2014, 21:55 PM)raivo45 Kirjutas:  Umbes vist... Big GrinBig GrinBig Grin

Kas mu silm näeb et oleks nagu mingit sorti puru sees?Rolleyes
Vasta
#32

Taaskord saime kinnitust, et ribide ummistumist ei ole võimalik hinnata ei vooluhulga ega voolikute temperatuuri järgi.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#33

Isegi kui mootor on eluaeg Tosooliga sõitnud,siis millega see eelmine mootor sõitis? Radikat vaadates selgub,et see suurepärane lekkepeataja on sul selle radika kärje hoopis tuksi pannud. Sad
Minu arust sellepärast radikat minema visata ei tasu. Kärge saab tellida ja ise ka kodus vahetada aga see on küllalt täpne näputöö.
Küsige kodanik Sidorovilt kui keeruline see on.

Ning kui aus olla siis see lekkepeataja toimib,minu kogemustele baseeruvalt paremini alumiinium radiaatoritel kui klassikalisel messing radiaatoril.


Vasta
#34

Pole õrna aimugi, kust see must "kummikumaterjal" võib pärineda.
Vasta
#35

Alumiiniumist plokikaaned ei taha mitte äädikat. Ussitavad ära. Mina võtaks ära alumise paagi, keeraks kärje ringi ja torgiks puru näiteks õlimõõte vardaga välja. Tagant survevesi või käršerijuga ja peaks ülemisest korgiavast väljuma kogu sodi, sest see ju nüüd all. Pärast muidugi tuleb torusid lappida jootetinaga. Mõni toru, mis lappimisel ette jääb, tuleb vahelt välja lõigata. Ise teinud pole aga olen näinud ikaruste radikate remonti samal meetodil. Tehasest olid raudtorudega. Püüti hankida vaskseid, kellel õnnestus. Ratta alt ju sool lendas otse radika raudtorudele.
(17-03-2014, 22:33 PM)Romka Kirjutas:  Pole õrna aimugi, kust see must "kummikumaterjal" võib pärineda.
Auto remondil on kõige tähtsam, et igat marki ja värvi silikooni ei pandaks mitte VÄHE. Vat sealt ongi pärit.
Paroodia siit: Õlle tegemisel on kõige tähtsam, et õlut ei tehtaks mitte .........(Pikem paus).................. VÄHE.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#36

Pildi pealt näeb radikas seest veel väga ilus välja ja seega oleks mõtet lahti joota ja ära puhastada ikka.Kaval on võtta maha ülemine vann, kuna sealtpoolt on see jama torude ette saanud ja torkides altpoolt ei pruugi kõike seda jama kätte saada vannist.
Ise olen jootnud kahe leeklambiga, kuna ühega ei jõua kõike korraga sulama saada.
Ilmselt eraldub selle käigus ka veetoru ots ja korgi krae aga need saab hiljem tagasi panna.
Puhastamiseks tarvitati kunagi Zili õlivarrast aga sellega võib torule augu sisse lükata ja ennem peaks ikka traadiga läbi ajama.
Puhastamiseks on väga hea tekstoliidist lõigatud riba.
Vasta
#37

ma ei ole tänapäevaste hindadega enam sugugi kursis, aga mõned head aastad tagasi oli mul teemaks oma invaauto radikas. oli variant osta meerikamaalt uus või lasta teha. selgus, et laki autos tegemine oli kordades odavam. kasutusse läks kolmerealine veoka kärg ja vannid aretati ka ilusti külge. massis asi toona umbes poolteist kilo, ehk siis otse kursi järgi praeguse aja sada rubla. kuna invaauto kone oli kubatuurilt 53-st suurem ja usutavasti tootis ka lämmi palju rohkem, siis arvaks, et samasuur radikas toidaks ka 53-e küljes ilusaste.
Vasta
#38

Ma arvan, et ei pea isegi kasutama gaz-i radikat. Ma võtaks radika mõõdud ja voolikute asukohad ja läheks lammarisse kummitama. Lääne radikas on vähe parema soojus eraldusega ka, kui vene oma.

Lammarist otsides saab arvatavasti radika nii 30 euriga kätte. See jootmine ja möllamine... milleks? Ega me enam vene ajas ela, kus asju võtta ei ole. Rolleyes

Vahepeal peaks ka poes uue jupi hinda küsima. Teinekord võib üllatuda.

Kui nüüd orginaalsus on väga tähtis, siis mõne teise masina radika külge pookimine on jah küsimärgi all. Kui vaja töö masin korda teha - siis milleks endale peavalu tekitada.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#39

Räägiks siis hindadest ka.
Vanarauas saaksin sellesama Gazi radika eest u 35€ (14kg@2,50€).
Alles hiljuti müüdi Soovis täiesti uut kasutamata Gazi radikat 75€.
Teadmata seisus kasutatud radikaid on pakutud umbes 30-50€ eest.
Lahtijootmse ja puhastamise eest küsitakse tervelt 60€.
Uus radikas poes maksab alates 261€.

   
Vasta
#40

Pese see radikas vee survega läbi aga nüüd teistpidi,ehk altpoolt suru vesi sisse. Usun ,et saad puhtaks ka ilma lahti jootmata ja just teistpidi voolamisega. Surve ja vee kogus peavad vastavad olema. Meil siin Võhmas on trassi vesi pea 4 bar ja minul 32mm torust võtta, mäletan et sellega sai umbes samas seisus ekskavaatori radikas ära puhastatud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne