Võll kiilub kinni
#1

Tere,

Niisiis, probleem on järgmine. Võll kiilub mootori vahele kinni, kui polte kinni keerata tugevasti, tihendi tegin ka paksema ja võll käis ka treipingist läbi, lihvisin mölemad pooled seal 1,1mm peeniksemaks. Ikka jääb kinni, kui polte veidi pingutada. Möistus töesti otsas, lihvisin mootoripooled ära ka veel, et vb oleks mingi sodi seal, aga pole midagi. Nöu oleks vaja.
Vasta
#2

Kui keegi seda karburaatoripoolset puksi vahetanud on siis pole midagi imestada. Seal on võimalus,et tehase poolt on algselt treitud auk ja sinna puks pandud ja hiljem uuesti laagri ja puksi sisse augud korraga põrutatud.....seega on pronkspuksi auk peale originaalse puksi väljalöömist lootusetult tsentrist väljas..... Asja annab parandada..... Ja sel juhul ei saagi väntvõll korralikult ringi käia. Siis võib veel väntvõll kõver olla,sest sepad kallal käinud ja kõik kõveraks tagunud.....
No kui inimene mõne asja teinud on,saab teine ka selle järgi tehtud või parandatud....Wink
Vasta
#3

(27-03-2014, 20:16 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Kui keegi seda karburaatoripoolset puksi vahetanud on siis pole midagi imestada. Seal on võimalus,et tehase poolt on algselt treitud auk ja sinna puks pandud ja hiljem uuesti laagri ja puksi sisse augud korraga põrutatud.....seega on pronkspuksi auk peale originaalse puksi väljalöömist lootusetult tsentrist väljas..... Asja annab parandada..... Ja sel juhul ei saagi väntvõll korralikult ringi käia. Siis võib veel väntvõll kõver olla,sest sepad kallal käinud ja kõik kõveraks tagunud.....
No kui inimene mõne asja teinud on,saab teine ka selle järgi tehtud või parandatud....Wink

Mis siis täpselt ära peab vahetama?
Karburaatoripoolse mootoripoole, seda ma juba täna tegin ja pole tulemust andnud. Kas asi on siis väntvõllis? Ise panen homme veidi paksema tihendi veel peale, viimast korda proovin, ju tuleb siis teine väntvöll kapist välja tirida Big Grin
Vasta
#4

No kui sa juba pooli vahetad siis ole üllatusteks valmis,sest pooled on ka erinevad ja õite harva saab erinevatest lihtsalt paari kokku. Nimelt on ka karteripooled töödeldud paaris.... seega erinevaid pooli kokku pannes peab ikka palju katsetama ja ümber tegema.
Mida teha? Alguses katsu panna kokku need karteripooled mis peaksid olema õiged(kui suudad kindlaks teha või tead täpselt). Ja väntvõll tuleb panna treipinki või siis tsentrite vahele ja kontrollida võlli seisukord. Kui võll ei viska.....kui viskab,tuleb kasvõi treipingis üle treida.....või mida iganes... õigeks ajada. Isegi laagrite vahetamisel on võimalik võll täitsa paigast ära ajada.... Igav selle mootoriga ei hakka.....
Vasta
#5

Et mis võllist on jutt? Väntvõll? Sidurivõll? Kirjuta ikka asjadest õigete nimedega. Mina tean nt. miks kinni poob. Küsi õieti ja saad ka korraliku vastuse.
Vasta
#6

Laagrid on korralikult vända võlli peale (ilusti lõpuni) löödud,isegi kui jääb 1mm eemale ,hakkab pooma,sama kehtib ka mootoripoolte kohta(laager peaks omale kohale ilusti minema).
Vasta
#7

Tegu on tõenäoliselt sääreväristaja mootori väntvõlli ja selle paigaldamisega mootori karterisse....vist Rolleyes


Vasta
#8

(27-03-2014, 21:18 PM)urmet48 Kirjutas:  Et mis võllist on jutt? Väntvõll? Sidurivõll? Kirjuta ikka asjadest õigete nimedega. Mina tean nt. miks kinni poob. Küsi õieti ja saad ka korraliku vastuse.

Väntvöll.

(27-03-2014, 23:15 PM)rattarumm Kirjutas:  Laagrid on korralikult vända võlli peale (ilusti lõpuni) löödud,isegi kui jääb 1mm eemale ,hakkab pooma,sama kehtib ka mootoripoolte kohta(laager peaks omale kohale ilusti minema).

Tegin alt puhtaks ja mölemad laagrid läksid täiesti sisse.

(28-03-2014, 01:13 AM)Tift Kirjutas:  Tegu on tõenäoliselt sääreväristaja mootori väntvõlli ja selle paigaldamisega mootori karterisse....vist Rolleyes

Nii see on.

Et siis niipalju, täna lihvisin mootoripoolte sisemusi ja panin uued laagrid, lihvisin ka ääred ära ja väntvölli äärmised küljed, tihendi panin ka vahele (lehmanahast). Hetkel korra testiks kruvisin kinni ja vaatasin, enam ei kiilunud kinni. Homme teeb uuesti lahti, lükkab veel punast silikooni vahele, hoian teid homme kursis asjaga siis.
Vasta
#9

Lehmanahast tihend???Big Grin Kui paks see olema peaks siis?

IZ-56 61a,IZ-ju2k 71a,Dnepr MT-9 74a
Vasta
#10

Kui väntvõlli puksi vahetasid, siis see puks ei ole oma välismõõdult laagripesaga tsentris. Sealt ka poomine. Samuti kui kartereid nö sirgeks lihvisid, kokku keerates pood füüsiliselt väntvõlli karterisse kinni. Laagrid ei ole viimasel juhul määravad. Tehtud-nähtud igasuguseid versioone Wink
Vasta
#11

(28-03-2014, 18:40 PM)peeter11 Kirjutas:  Lehmanahast tihend???Big Grin Kui paks see olema peaks siis?

2mm kuskilt, laiali ta ka eriti ei lähe ja kuumakindel on ka, silikooniga lisab veel veidi paksust.

Kuigi ma ise eriline vörriputitaja pole ja alles noor ka veel, kas völl peab olema seest täpse kujuga vöi vöib see olla ka veidi peenikesem ka kui originaal?
Vasta
#12

(29-03-2014, 00:42 AM)T00M4S Kirjutas:  Kuigi ma ise eriline vörriputitaja pole ja alles noor ka veel, kas völl peab olema seest täpse kujuga vöi vöib see olla ka veidi peenikesem ka kui originaal?

Asi peab tasakaalus olema ja võlli osa ei või laagri peal ringi käia, muidu pole laagritest kasu.
Vasta
#13

(29-03-2014, 15:10 PM)fiolio Kirjutas:  
(29-03-2014, 00:42 AM)T00M4S Kirjutas:  Kuigi ma ise eriline vörriputitaja pole ja alles noor ka veel, kas völl peab olema seest täpse kujuga vöi vöib see olla ka veidi peenikesem ka kui originaal?

Asi peab tasakaalus olema ja võlli osa ei või laagri peal ringi käia, muidu pole laagritest kasu.

Panin täna kokku, alla surudes on veidi raskem kui ülesse tagasi tulles see völl, aga ju teeb raami ka korda ja siis lisan lisainfot veel siia - kuidas töötab jne.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne