Vanade veokate 25.juubelikokkutulek
#21

Vähemalt pildi järgi poleks nagu miskit valesti.Meenub et 90ndate alguses oli a/s"Tarmekos" täpselt sarnane Zil. Vanematüübi esikannel,samasugune poolkumer kallurikast(kabiinikaitse võis olla teistsugune) ja kabiin rohelist värvi.Kindlasti ei tulnud otse tehasest selliseid aga ringi liikus küll.
Seega täitsa tõetruu ja elust enesest.
Vasta
#22

Konkreetse eksemplari suurim viga on selles, et 1990. aasta baasveoka küljes on 1978. aasta novembrini kasutusel olnud nina (suured tuled üleval/väikesed all). Konkreetse mudeliaastaga peaks olema vastupidine lahendus.

Ja ЗИЛ-ММЗ-555 nime all (ehk selle sõiduki ametlik nimetus omaniku veebilehel) oli ta tootmises 1964–76... (või 1964-1981, kui teisi allikaid uskuda).

Kasti järgi otsustades peaks see veok olema ММЗ-555 tootmise lõpuaastatest. Puudu on küll auto paremal küljel olev tagavaratta kinnitus.

Omaniku veebikülge uskudes peaks sellel konkreetsel kalluril olema ka kuuekäiguline manuaalkäigukast, seega küllap on tegu mõne Lihhatšovi tehase eksperimentaalveokiga Toungue ja kogu minu eelnev jutt on sügavalt asjatundmatu.

Aga see selleks. Ma nautisin antud ürituse kontekstis hoopis veokit nimega Gaz-AAA, mis on kordades rariteetsem ja põnevam kui see Zil.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#23

See,et on vana ZIL-130 tehtud uuemast ZIL 130 on nüüd küll selline asi,mille võiks andeks anda. Ilmselt põrkus, auto omanik sellise probleemi vastu,et neid 1964-1978.a ZIL pole enam eriti võtta. Paljud neist viidi juba 2000.a Kuusakoski kampaaniaga minema. Mäletan isegi kui Elva EPT traataia taga 10.a seisnud vanad ZIL kallurid viidi metalliks.
Teine jama on see,et leiad selle "õige" aastaga kalluri aga siis on järgmine mure, kadunud paberid ja segased omandi suhted. Ühesõnaga mina võtan mütsi maha selle mehe ees,kes ZIL 130 suudab algusest lõpuni kas ise või sõbra abiga korda teha.

GAZ AAA on tõepoolest rariteetne masin aga see pakub huvi vaid kitsale ringile kodanikele. ZIL 130 seondub mälestustes ikkagi suuremale hulgale inimestele.


Vasta
#24

Smile

Kellele ema, kellel tütar.

Ma arvan, et konkreetne auto täidab konkreetse isiku jaoks konkreetset nostalgiaga seotud mälestuseseme rolli. Selle saavutamiseks on valitud kõige hõlpsam tee ehk värske toorik koos mõningate varasemasse ajastusse sobivate lisadetailidega. Tulemus? Väga kena ja kvaliteetne. Ehk nagu siin ühes teises teemas öeldi: ilus ja kõbus vanainimene, silmale hea vaadata.

Aga ma isiklikult ei pea lugu sellest, kui mõnele sõidukile üritatakse anda tausta, välimust või staatust, mida neil ei ole iialgi olnud. Hea, kui omanik seda ka ausalt tunnistab (nagu konkreetselt juhul), halb aga see, kui vusserdust üritatakse tõe pähe pakkuda.

Mis puutub vanade Zil-130 versioonide eksistentsi EW-s, siis hoolimata meie kaaskodanike rikkaks saamise püüdlustest (läbi vanametalli) on neid ikka veel meite maakamaral märkimisväärsel hulgal. Aga jah, need ei pruugi olla nii heas seisus algtoorikud kui konkreetse juhtumi südamik.

Peace.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#25

See oleks jube küll,kui omanik laulaks,et kõik originull.... aga....
Olen siin ka mõelnud kaasa ja endal sama seis ühe sõidukiga. Tahan ka teha ühe masina sest sellist enam saada pole. Hankisin auto,mootori jne. ristan kõik jupid ja tulemus on just selline nagu tahan. Kuidas vastata küsijatele? Õige oleks siis rääkida kõigest avalikult ja öeldes,et on originaal.....on asi nii ja samas naa. No näituseks,mootor on ju originaal...ega ma seda ise pole teinud...Big Grin Kere samuti...ja see,et registris vanasti haltuurat tehtud on,ei ole ka minu rida. Ehk siis auto mida tootma hakati 76 aastal......on tegelt 68 a. oma..Big Grin Kuidas seda teistele serveerida,siin on küsimus. Ja samas sõidumõnu(lärmi ja kannatusi) ei võta keegi ära.....need jäävad. Ja kui asi on tehtud enda tarbeks( aga üritustel tahaks siis ka hiljem kolistada......),pole nagu kellegil midagi ütlemist. Tegelt peaks siis olema eraldi kategooria nende masinate jaoks mis on ümberehitatud(rosoljed ja muud),osade puhul on ju ka meie ajalooline taust põhjuseks,teisalt jälle meie ümberehitajate töö. Võiks ju asi olla lihtne,et matsid,kellel selline segapudru....saavad ka teistega koos kooberdada ja oma masinaid näidata(kasvõi siis eraldi üritusel). Saab ju ka enamus vaatajaid aru,millega tegu. Ja vanasti hoiti hingehinnaga elus trofeeautosid mille lappimiseks kasutati ära kõiki meie suure vana kodumaa sõidukite detaile. Ilma selliste muudatusteta poleks paljusid masinaid siiani alleski. Ümberehitusi ja vanemate mudelite osi kasutati ka uuematel ja vastapidi. Eks siin on palju küsimusi millele ei leiagi vist täit vastust. Seda olen aga täheldanud,et higi ja kannatused on meestel ühed...... seega võiks millalgi sõjakirve maha matta ja seljad kokku lüüa.... ja teemasse tagasi....keegi ei saa ju päris kindlalt väita,et just sellist ZIL-i polnud kuskil ringi sõitmas....
Vasta
#26

Eelnevast targast ja veel targemast jutust tuleb järeldada, et kõik, vabandust paar erandit siiski välja arvata, Gaz-51 veokad on järgi tehtud ja paljudest leidunud juppidest kokku kompunnitud "replikad" ning vanatehnika üritustest osavõtu puhul on need, noh, ütleme etemad kübeke, kui kaasaegsed kolonnis või näituseplatsil leiduvad kaasaegsed liikurid. Häbi- häbi härrased!
Küsimus veel tarkade klubile, et mis on replika?

Tervitab Veteran.
Vasta
#27

Einuh ... tore vaadata, kui klubi reamehed pähe saavad oma suure juhi ja õpetaja käest Wink Mitte et mul kahju oleks aga rõõmu teeb küll Wink

Ja kõik sõidukid on replikad, sest mitte ükski pole tehaseskomplektsuses säilinu ... või on mõnel ette näidata oma auto, millel on tehases paigalatud õli- ja õhufilter?

Dad.
Vasta
#28

Minu arvates,kui auto on koostatud ikka tehase osadest siis pole ju vahet. See pole küll replika..... Ma saan aru,kui seda nimetust kasutatakse ikka selliste asjade puhul mis on järgi tehtud. Ja kui tegu on sellise kätetööga mida ei suuda sõber kindlaks teha,et kas on originull või uus.... mis siis? Nagu aru saan,loetakse ka musta nr. hindamise juures täpset koopiat originaali pähe. Ma arva,et iriseda ja õiendada võiks siis,kui on näha,et asi on vale ja kui mees räägib ka kahtlast juttu ja ütleb,et asi originull.... aga siin on üks lõputu vaidlus.....justnagu kes on valgem eestlane... No ma tean Türil ühte lugupeetud meest,kes on näost hästi valge ja ajab õiget juttu ka........Big Grin
Vasta
#29

(07-08-2014, 08:59 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  .....justnagu kes on valgem eestlane... No ma tean Türil ühte lugupeetud meest,kes on näost hästi valge ja ajab õiget juttu ka........Big Grin

Olen sunnitud sekkuma autoteadlaste ja vantehnikapoliitikute väitlusse. Väike täpsustus - Türil ei ole ühtegi lugupeetud meest, veel vähem õiget juttu ajavat! Ja rannas veedetud kvaliteetaja veetmise käigus on kõik turgeliaanid saavutanud vähemalt Põltsamaa Kuldse, tublimad ka Põltsamaa Tõmmu karva näolapi. Kui saame lõpuks tehisjärve äärde ka ametliku meesteranna, siis paranevad tulemused veelgi! Cool
Jätke juba see replica ja zili jura, raakige parem, mis numbri ja firma päevituskreeme keegi kasutab jms asjalikku!
Vasta
#30

Dad, Veteran, aitäh!

Aitate mul endid paremini mõista...

Autoteadlane A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#31

lugupeetavad, ärge tekitage tühjast tüli.
olgu see zil täisoriginaal või replika või midagi replika sarnast või suisa vaba käega savist voolitud, kena vaadata ikka ja tuju saab rõemsam ja päev parem.
kui asja õige nimega nimetatakse siis vast põle väga ullu. jamaks kisub, kui hakatakse seda zil-i maz-i või kraz-i pähe esitlema.

130 ja tema derivaadid on ilusad masinad ja tundkem parem rõemu, et on neid veel silmale puhkust pakkumas.
Vasta
#32

(07-08-2014, 09:26 AM)Aspelund Kirjutas:  Dad, Veteran, aitäh!

Aitate mul endid paremini mõista...

Autoteadlane A.

Tutkit sa midagi mõistad ... pole siiani mõistnud, ei mõista ka tulevikus.

Dad.
Vasta
#33

(07-08-2014, 09:26 AM)Aspelund Kirjutas:  Dad, Veteran, aitäh!

Aitate mul endid paremini mõista...

Autoteadlane A.

???

Tervitab Veteran.
Vasta
#34

(07-08-2014, 08:37 AM)dad Kirjutas:  Ja kõik sõidukid on replikad, sest mitte ükski pole tehaseskomplektsuses säilinu ... või on mõnel ette näidata oma auto, millel on tehases paigalatud õli- ja õhufilter?

Dad.
Mati Heinsarel üks tõesti on. Toungue
Vasta
#35

Lugesin nüüd viimase paari päeva postitused läbi, vahepeal siia teemasse ei sattunud.

Kui see ZiL-130 (kasutan praegu lihtsuse mõttes seda tähist, jättes need MMZ-d jms. kõrvale) on kokku pandud ZiL-130 osadest, siis ON ju tegu ikka originaalosadest koostatud sõidukiga. Kindlasti liikus selliseid ja enam-vähem selliseid mitmest nn. algsõidukist kokku pandud hübriide omal ajal ka reaalselt, seega ka ajalooliselt ei midagi valet. Ja 1990. aasta masin ei ole ka enam niiväga "värske". Sellest on möödas - arvutame nüüd mõttes - ei rohkem ega vähem kui 24 aastat! Osa siinseid kasutajaid ei olnud siis sündinudki veel!

Mina sain sellest (tsiteerin praegu mälu järgi) "üpris värskest veokast" niimoodi aru, et kogu asi on üles ehitatud mõne 2000+ väljalaskeaastaga (lääne?) veoauto raamile...

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne