Gaz 69 orig. bensiinifiltri eemaldamine (?)
#1

Küsimus targematele siis järgmine:
Oleks vaja kätte saada Gaz69 (kõhualune) algupärane metallfilter. (Samasugune minu teadmist mööda Gaz51-l, 52-l ja ilmselt ka muudel selle aja liikuritel).
Lootsin alul, et ehk ei ole vaja kogu korpust kere küljest eemaldada (ning sellega seoses ka bensiini sisse- ja väljaviivad ühendusi). Jooniselt tundus, et kui kõige üleval asuv polt lahti keerata, peaks alumine korpuse pool eralduma ja sel moel siis ka filterelemendile ligi pääsema. Vaatasin asjaga aga auto all tõtt ja ei ole enam nii kindel. Nimelt ei ole poldi kohal kuigi palju ruumi (auto "põhi" paari cm kaugusel) ja kuna polt tundub pikk, ei ole ruumi teda eemaldada... Ning ülevalt poolt ei paista kah kuidagi poldile ligi pääsevat - mingit luuki filtri kohal ei ole.
Ehk siis – kes selle stutškaga tegemist teinud, oskab äkki nõu anda.

Jutt käib siis sellest:
[Pilt: filter.jpeg]

[Pilt: Tekst.jpeg]


Ette tänades,
Toomas
Vasta
#2

Seda polti ei olegi vaja eemaldada.Keerad lihtsalt lahti ja ongi korpus laiali.Tavaliselt suht kinni jäänud,siis saad midagi panna kere ja poldi vahele et keerates survega lahti lükkab.
Vasta
#3

(28-04-2014, 15:07 PM)volvo Kirjutas:  Seda polti ei olegi vaja eemaldada.Keerad lihtsalt lahti ja ongi korpus laiali.Tavaliselt suht kinni jäänud,siis saad midagi panna kere ja poldi vahele et keerates survega lahti lükkab.
Ahha - siis minu vähese taiplikuse juures oli ikkagi suund õige! Rolleyes
Kena, lähen proovin. Tänud!
Vasta
#4

...ja see settepott- filter on ameeriklaste pealt üks-ühele maha viksitud. Vahe vaid selles, et Stude, Willise jt.puhul kirjad "out" ja "in ", venelastel nooled...

Tervitab Veteran.
Vasta
#5

Hea uudis – sain poldi lahti.
Halb uudis – filter oli puhas ja ilus kui prillikivi... Halb siis sellepärast, et ma kõigest hingest lootsin, et ta on pas_a ja roostet täis ning et sellega leidsin ma ka üles autot juba mitut aastat vaevanud anomaalia põhjuse. Auto nimelt madalatel pööretel käib ilusti aga AEG-AJALT (ja see ongi veider, et mitte alati) kõrgemate pööretega sõites jääb lihtsalt seisma ning karburaatori aknas haigutab tühjus. Käsitsi kütus üles tõmmates läheb jälle käima ja jälle mingi aeg on kõik ok... Sad Lootsin, et see kõik ongi umbes filtri süü (Ksf! PKuldsaare Gaz69-l samade sümptomite ilmsnemisel see just nii oligi), mina aga – paistab – nii kergelt ei pääsenud... ning taas olen samas punktis – ei tea, kust viga edasi otsida.

Kas paagi (olematu) õhutus võib näiteks üks süü olla? Ning kuidas selle toimivust/mittetoimivust kontrollida?
Vasta
#6

(28-04-2014, 16:07 PM)Tom Kirjutas:  Hea uudis – sain poldi lahti.
Halb uudis – filter oli puhas ja ilus kui prillikivi... Halb siis sellepärast, et ma kõigest hingest lootsin, et ta on pas_a ja roostet täis ning et sellega leidsin ma ka üles autot juba mitut aastat vaevanud anomaalia põhjuse. Auto nimelt madalatel pööretel käib ilusti aga AEG-AJALT (ja see ongi veider, et mitte alati) kõrgemate pööretega sõites jääb lihtsalt seisma ning karburaatori aknas haigutab tühjus. Käsitsi kütus üles tõmmates läheb jälle käima ja jälle mingi aeg on kõik ok... Sad Lootsin, et see kõik ongi umbes filtri süü (Ksf! PKuldsaare Gaz69-l samade sümptomite ilmsnemisel see just nii oligi), mina aga – paistab – nii kergelt ei pääsenud... ning taas olen samas punktis – ei tea, kust viga edasi otsida.

Kas paagi (olematu) õhutus võib näiteks üks süü olla? Ning kuidas selle toimivust/mittetoimivust kontrollida?
Üsna kindel et kui kuuma mootoriga jääb seisma ja peale "käsitööd" pumbaga tuleb küte siis läheb kütus pumbas lihtsalt keema peale klappidest tekkivat väikest vaakumit.
Abiks on mingi soojuse levikut takistava asja asetamine kollektori ja pumba vahele ja veega jahutamine.
Bensiin keeb kuskil 60-70c juures ja kuna pumba klappidest tekib pisuke vaakum võib arvata, et isegi 50c juures juba.
Vasta
#7

Ok, kena – veel üks võimalik põhjus välja pakutud. Proovin väikese "kardina" vahele sebida, eks siis näeb, kuidas aparaat käitub. Tänud vihje eest!
Vasta
#8

(28-04-2014, 16:56 PM)2715 Kirjutas:  
(28-04-2014, 16:07 PM)Tom Kirjutas:  Hea uudis – sain poldi lahti.
Halb uudis – filter oli puhas ja ilus kui prillikivi... Halb siis sellepärast, et ma kõigest hingest lootsin, et ta on pas_a ja roostet täis ning et sellega leidsin ma ka üles autot juba mitut aastat vaevanud anomaalia põhjuse. Auto nimelt madalatel pööretel käib ilusti aga AEG-AJALT (ja see ongi veider, et mitte alati) kõrgemate pööretega sõites jääb lihtsalt seisma ning karburaatori aknas haigutab tühjus. Käsitsi kütus üles tõmmates läheb jälle käima ja jälle mingi aeg on kõik ok... Sad Lootsin, et see kõik ongi umbes filtri süü (Ksf! PKuldsaare Gaz69-l samade sümptomite ilmsnemisel see just nii oligi), mina aga – paistab – nii kergelt ei pääsenud... ning taas olen samas punktis – ei tea, kust viga edasi otsida.

Kas paagi (olematu) õhutus võib näiteks üks süü olla? Ning kuidas selle toimivust/mittetoimivust kontrollida?
Üsna kindel et kui kuuma mootoriga jääb seisma ja peale "käsitööd" pumbaga tuleb küte siis läheb kütus pumbas lihtsalt keema peale klappidest tekkivat väikest vaakumit.
Abiks on mingi soojuse levikut takistava asja asetamine kollektori ja pumba vahele ja veega jahutamine.
Bensiin keeb kuskil 60-70c juures ja kuna pumba klappidest tekib pisuke vaakum võib arvata, et isegi 50c juures juba.

Enal täpsed sama mure olnud ja lahendus oli ka sama. väike soojuspeegeldi aitas.
Vasta
#9

(28-04-2014, 17:56 PM)volvo Kirjutas:  Enal täpsed sama mure olnud ja lahendus oli ka sama. väike soojuspeegeldi aitas.

Väga kena – hakkame jõudma tõenäolise põhjuseni. Superluks!
Kuidas selle vidina teostasid, mis materjalist, kuhu kinnitus jne.? Äkki viskad siia väikese pildigi üles (selline know-how kulub – ma usun – ka teistele samasugust liikurit omavatele ära)?
Vasta
#10

Selline pumbaprobleem esineb vaid klaaskuppliga pumpade puhul,uuematega pole seda muret esinenud.
Vasta
#11

Sinna käib kollektori külge või siis kollektori poltide alla selline spets plekk, mis on kollektorist 20mm kaugusega umbes ja katab pool kollektorit alt ära.
Gaz-51 ja 52 on kõigi eelduste järgi samasugune aga palju neid alles on ei tea.
On see ju lisatöö paigaldada ja kes viitsis.
Vasta
#12

(28-04-2014, 18:49 PM)Sidorov Kirjutas:  Selline pumbaprobleem esineb vaid klaaskuppliga pumpade puhul,uuematega pole seda muret esinenud.
Hakkasin juba (taas) rõõmustama, et võimalik viga leitud, Ksf! Sidorov tõmbas mu rõõmule aga nüüd vee peale Rolleyes – mul nimelt "uuemat" tüüpi pump...
Vasta
#13

(28-04-2014, 16:07 PM)Tom Kirjutas:  Auto nimelt madalatel pööretel käib ilusti aga AEG-AJALT (ja see ongi veider, et mitte alati) kõrgemate pööretega sõites jääb lihtsalt seisma ning karburaatori aknas haigutab tühjus. Käsitsi kütus üles tõmmates läheb jälle käima ja jälle mingi aeg on kõik ok...
Kas paagi (olematu) õhutus võib näiteks üks süü olla? Ning kuidas selle toimivust/mittetoimivust kontrollida?

Vaakum paagis. VAZ 2101 paagiõhutus käis siukse rüüži taolise voolikuga, mis oli remondi käigus läinud kahekorra. Enam õhku läbi ei lasknud. Sõites oli mõnikord kiiruse langus 100 pealt 80-le ja vaevalt 60-le. Kiirendusest juttugi. Avastasin kui pikema sõidu pealt tankima läksin - paagikorki avades käis psssss. Õhk pääses paaki. Miks aeg-ajalt? Sest abikaasa ei keeranud paagikorki jõuga kinni, mina küll.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#14

Proovin siiski bensupumba ja kollektori vahele midagi aretada – haaran igast õlekõrrest. Hullemaks asja ikka vast ei tee Rolleyes . Aga mis materjali kasutada? Metall on ju iseenesest hea soojusjuht, seega plekk justkui ei sobiks... Või on tast ikkagi tolkum kui mõlemal pool õhuvahed ikkagi sees... Või on miskine muu – kavalam – meetod/materjal?

Vaakum paagis? Hmmm... – bensupaagi originaalkork on Gaz69-l (vähemalt minu omal) suht lipa-lopa, ei tahaks uskuda, et seda nii õhuvabalt kinni annab keerata, et vaakum tekib... Aga jätan selle variandi siiski õhku (kõrva taha) ja hoian olukorral silma peal.
Vasta
#15

Plekist see vidin just ongi, sest tegu on soojuskiirgumisega kollektorilt, mitte sooja puhumisega. Kinnitub see tükikene plekki kollektori mutrite alla, nagu keegi eelkõneleja märkis.

Kuumadel suvepäevadel sai ikka sõidetud, et märg kalts oli pumba peal...kui kalts ära kuivas ja mootor vait jäi, tuli pudelist vett kaltsule valada ja sõitu jätkus kauemaks.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#16

Paagis on ka sõel?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#17

(29-04-2014, 18:36 PM)Marko Kirjutas:  Paagis on ka sõel?

Tunnistan ausalt – mina ei tea. Tuliuus paak sai peale pandud (mitte minu poolt) mõned aastad tagasi, tookord ei osanud sellele tähelepanu pöörata, et sõela olemasolu/olukorra kohta uurida aga usun, et mees poleks ikka umbes sõela tagasi pannud...
Uurin nüüd enda harimise mõttes ise, et kus täpselt seal paagis see sõel peaks asuma ja kas üldse (ja kui jah, siis kuidas) seda kontrollida... Rolleyes

Skeemilugemise oskus mul kah nõrk.
Äkki targemad aitavad. Kas äkki... see (?):

[Pilt: Ku_tusesu_steemi_skeem.jpg]

Tekst skeemi osade kohta:

[Pilt: kyt_syst_tekst_.jpg]
Vasta
#18

Seesama ja sümptom ka sama.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#19

(30-04-2014, 00:16 AM)Marko Kirjutas:  Seesama ja sümptom ka sama.

Kena. Sel juhul – kas saan õigesti aru, et sellele pääseb siis omakorda ligi pildil oleva ülemise "luugi" kaudu (või panen miskit väga mööda)?

[Pilt: Bens.jpg]
Vasta
#20

Jah. Aga enne ime sealt ümbert kõikvõimalik sodi ära, et detaili eemaldades see paaki ei satuks.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne