Gaz 69 orig. bensiinifiltri eemaldamine (?)
#41

Pumba välistamiseks võid ju panna mõne lääne auto elektrilise korraks, muidugi mitte sissepritse oma Big Grin Neid peaks lammarist saama viis kopikat kimp? Või löö oma kanisterpaagile väike surve sisse, mingi kuni pool atti? vast paras. See viimane muidugi omal vastutusel.

Veel natuke mõeldes saab see ainult pumba rike olla, kuumaga suletud asendisse jäävast nõelklapist ei ole kuulnud.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#42

Ma olen ka näinud sellist karpat milles nõel kinni jäi ja lahtikoputamiseks kasutati tellitavat võtitBig Grinkarpa nurk oli nii ära taotud,et lõpuks ujuk ei saanud liikuda enam.
Vasta
#43

Siin ilmselt ei ole süüdi bensupump, pigem pumbast väljuv, karbussi toitev toru. Kui auto on originaal, siis see toru on metallist ja ühes tükis. Juhul, kui see toruke on oma painetes kannatada saanud, siis ta võib oma jooksuga mööduda õige lähedalt väljalaske kollektori kõrvalt. Tuline kollektor kütab ka metalltoru, mis on samuti ju hea soojuse juht, nii tulikuumaks, et selles olev bensiin läheb keema, tekib bensiiniauru kork, mis oma surve jõul liigub sinna, kuhu poole on kergem minna, kas karbussi või paagi suunas. Mingit vaakumit ei teki, nagu ma siit eelnevais postitustes lugesin vaid vastupidi, just keeva bensiini surve lükkab torustiku tühjaks.
Laupäeval, kuumarekordi päeval sai osaletud EVS igaaastasel kevadüritusel "Ettevaatust auto!", millel oma olemuselt on sarnaseid jooni orienteerumisega, kus kaardile märgitud punktis päritud küsimusele pidi kohapeal vastuse leidma. Osalesin olude kokkulangevusel "Pobedaga", mis on ju Gaz 69-le nagu vend või õde. Ka sel päeval küsimustele vastuseid otsides kulus mõnel puhul peatumisel minuteid. Nii mõnelgi korral juhtus nii, et peale hoo üles võtmist oli auto bensiininäljas just eelpool kirjeldatud "vea" tõttu. Pärast kapoti avamist tuli nähtavale bensupumba kupli all kihisev keev bensiin. Seismisel kuumeneb kogu kapotialune, kuna ka jahutusventikas ju seisab ja mingit õhu liikumist ei toimu. Kuigi minu masinal ei ole see toru kannatada saanud, möödub see kollektorist umbes kolme sõrme jämeduse kauguselt. Kuuma kollektori kõrval on see vahemaa siiski tühine, et torus bens keema ajada vahetult peale seiskamist. Toru oli katsudes aga nii tuline, et kõrvetas näppe. Aitas aga tühine veesorts, mida sai kanistrist korraks torule peale valatud, bens uuesti üles pumbatud ja sõit võis jätkuda. Bensupumba kuumale klaaskuplile jahutavat vett ei või valada, kuna võib klaasi purustada. Sõidu ajal jahutab ventikas mootoriruumi ja ka pump söödab karburaatorile värsket jahedamat ette, tarbimist on piisavalt, et bensiin torus keemiseni ei jõua.
Mitteoriginaalse auto puhul on lahendus see, et seesamune metalltoru tuleks asendada kummivoolikuga ja viia võimalikult kaugelt kollektori juurest karburaatorini. Voolik ei ole samas hea soojuse edasikandja ja mida paksem on võimalik panna, seda parem. Gaz 69-l on võimalik mootoriruumi kuumust peletada küljeplekkide eemaldamisega, mida ka vanasti tehti, ka Gaz 51-l.
Kindlasti aitaks ka pidev tagasivool paaki, mille tehas mingi aeg hakkas paigaldana Gaz 24-le, Raf-ile. Neil ei jõua bens torustikus tuliseks minna, kuna kogu aeg käib "verevahetus" paagist jaheda bensu edasipumpamises.
Edukat katsetamist!
Vasta
#44

Mul see karburaatorisse minev osa kogu auto minu käes oldud aja (ca. 10 a.) ikkagi vooliku kujul olnud. Sai teine veel mõned aastad tagasi kindluse mõttes uue vastu vahetatud.
Aga karbussis bensiini keema minemisest – mõned aastad tagasi oli see tavapärane, et peale näit. poes käiku auto käima minna ei tahtnud ning mõnedel juhtudel (kui bensiini tase veel vaatlusteks piisavalt kõrge) oli näha mulle, ning sellistel juhtudel oli probleeme käivitamisega - päris korralikult tuli starterit lasta, enne kui auto taas käima läks. Siis aga – peale seda – sõitis ilusti. Nüüd viimased kogemused (eelmisel aastal tehtud sõidud ning ka sellesuvised) on pisut erineva iseloomuga. Kuumalt seisma jäänud auto käivitub nüüd suht ilusti aga peale max. sadakond meetrit sõitu hakkab vahele jätma ja jääb seisma. Lisaks aga jääb auto seisma ka lihtsalt sõidu pealt – seda siis täpselt samuti siis, kui mootor on juba kuumaks läinud (vee temp. näidik on u. 80-peal), külmema mootoriga probleeme ei ole.
Vasta
#45

Alloo alloo... Suur suvi käes. Kas auto sõidab ilma jonnimata, või on projekt paremaid aegu ootama pandud?

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#46

(28-06-2014, 13:56 PM)h2rra Kirjutas:  Alloo alloo... Suur suvi käes. Kas auto sõidab ilma jonnimata, või on projekt paremaid aegu ootama pandud?

Autoga asi endine. Parematele aegadele samuti ei julge panustada, nii et saatsin P.S.-i
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne