Plokikaanest murtud eelsüüteküünla välja saamine (happe meetodil?)
#41

Ikka koonus ja puurimisega on see asi, et ssee peaks kohe õnnustuma.Seal kaane juures testida ja lisaks veel üle karastada on mõtetu tegevus, mis läheb kokkuvõttes kalliks maksma.Kui on keevitatud siis on ka üle karastatud see asi seal

Külmutad konkreetset punkti ala, mitte aluminium ennast kaant

Külmutad lööd külmutad lööd sober aitab puhastada kas õhuga või tolmuimejaga ja silmade näo kaitseks kindlasti prillid vesiir ette
Vasta
#42

(02-05-2014, 22:20 PM)Moto555 Kirjutas:  Ikka koonus ja ...

Too mõni näide, kus eelsüüteküünla keere on koonuses.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#43

Sorry, ei saa tõesti kindel olla, et kõik väljakeerajad hoiatavad. Ja muidugi selline mõte veel - kui olemasolev polt on juba oma originaalläbimõõdult jõudu vastu võttes katki läinud siis miks ta peaks välja tulema oluliselt pisema abinõu kaasabil? Kindlasti on vajalik rakendada lisameetmeid.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#44

(03-05-2014, 00:42 AM)Marko Kirjutas:  Sorry, ei saa tõesti kindel olla, et kõik väljakeerajad hoiatavad. Ja muidugi selline mõte veel - kui olemasolev polt on juba oma originaalläbimõõdult jõudu vastu võttes katki läinud siis miks ta peaks välja tulema oluliselt pisema abinõu kaasabil? Kindlasti on vajalik rakendada lisameetmeid.

Ei hoiata keegi ette... Ja täitsa tõsi jutt,et kui polt väljakeerates puruneb,miks peaks siis hambaorgiga aidates välja lupsama... Pigem ikka tuleb kolkida,puurida ja teha teisi nõidumise trikke.Wink
Vasta
#45

(02-05-2014, 22:20 PM)Moto555 Kirjutas:  Ikka koonus ja
...

Misasi seal koonuses on? Kõnealuse mootori küünlad on täiesti silindrilised ja ainus koonuspind on istepind keermeosa lõpus, laiusega 2 mm. Mis küünalt kinni ei hoia. Küll jääb see õnnetuke kinni spiraalsest osast keerme järelt (ja seda on pikalt....), sest eelnimetatud istepind kaanes jäetakse puhastamata ja küünalt paigaldamisel ei määrita (või määritakse "tavotiga").

Tulemuseks on eemaldamiseüritusel murduv küünal.Sad

Kui teemaalgataja tahab kangesti ise seda küünalt kätte saada, siis ei aita muu, kui eelmainitud puurimine. Teritad kõvasulamotsaga puuri metalli jaoks ära, teed tsentreeriva ja samatelgsust tagava abinõu ja annad tuld (keegi peaks samaaegselt vedelikku lisama...). Vaata ainult, et puuri üle ei kuumuta.

Teades muidugi Su auto üldist seisukorda, siis mina sõidaks sügiseni sellisena. Aeg annab arutust ja võibollat leiad võimaluse kusagil murdunud küünalde eemaldamise komplekti ligi pääseda, millega on tolle köndi eemaldamine kaant kahjustamata täiesti võimalik.

Või ostab keegi selle kindlustuse kaudu ära.Rolleyes
Vasta
#46

(02-05-2014, 22:20 PM)Moto555 Kirjutas:  Külmutad lööd külmutad lööd sober aitab puhastada kas õhuga või tolmuimejaga ja silmade näo kaitseks kindlasti prillid vesiir ette

Big Grin
EKI järgi:
ves`iir <22e: -siiri, -s`iiri> aj mõne Lähis-Ida maa kõrge riigiametnik (minister)
Vasta
#47

Arvan,et suure torkimise peale on küünla keera ka juba rikutud.

Oletame,et tõesti tegemist nii kõva asjaga mis sinna sisse murtud,et puurimine pole võimalik.

Ma võtaksin siis tig keevituse ning annaks nii palju kuuma,et see teras osa seal hõõguks. 600-700 kraadi . Plokikaant see ära ei sulata kuna see on masiivne tükk. Küll aga see terasest ollus oleks siis sedavõrd pehme et saad siis puurida või lüüa tähik võtme sisse . Hiljem siis vajadusel taastad keerme Time Sertiga.

Mida rohkem seal puurida ja taguda seda enam kiilub kogu see krempel alumiiniumisse sisse. Vaevalt sa suudad akudrelliga täpselt puurida,et 3/4 kremplist puurid seest tühjaks. Muidu murrad järgmise pulga samamoodi sisse ära.
Vasta
#48

Ma ei tea nüüd kui kaugele teemaalgataja asjadega jõudnud on aga pajatan kah oma kogemustest.

Igasugune temperatuuriga jamamine ei aita eriti, kuna kaas võtab kõik endasse. Olen kunagi Karlas SSangyongi 2.7 diisli kaanest Delphi pihustit välja ramminud ja keevitanud. Kuumaks saab vaid pealt. Sügavamalt läheb kõik kaande laiali.

Küünlaid sai kah algul välja keevitatud. Vahel üle 10 korra, kuni hästi kinni jäi ja sai hakata kräginal edasi tagasi liigutama. Kõvasti WD40 vahele ja kui läks katki siis uuesti külge ja edasi.

Niimoodi välja keerates rikkus ka keeret, kui keere oli oksüdeerunud ja kaas poldi keermega ühinenud. Keerme remonti siiski ei vajanud ükski. Põhiliselt oli algse murdumise põhjuseks alt koonuspinna vahelt läbi pääsenud gaasid ja tahm, mis küünla kinni võttis.

Keevitades oleks hea mass otse küünlale anda, et seal keerme vahel mingit jama ei tekiks (Olen kord ühel oma käigukastil keermestatud ava väga nässu keerand, kuna poldi ja korpuse keerme vahel tekkis särakas).

Kõige õigem on siiski spets puuriga välja võtmine ja see ei ole üldse raske kui ei ole hakatud juba keevitusega hullama. Kui keskelt elekrood kätte saada, siis läheb lihtsalt. Kui seda komplektiga välja ei saanud (keeratakse klemmist nagu tikkpoldi keerajaga elektrood katki), siis keevitasin elektroodile mõne punktiga tõmbehaamri otsa ning tõmbasin välja. Siis puuriga küünla keermeosa ära, ülejäänule keere sisse ja tõmmitsaga välja.
Keere keermepuuriga puhtaks jne.

Kui olukord juba selline nagu pildil siis mina prooviks veel keevitusega. Kui nõksu liikuma saaks siis oleks juba lootust.
Kui ei saa, siis ikka korralik puur.
Vasta
#49

Pole veel asjaga reaalselt tegeleda jõudnud, auto on vaid korraks käima pandud ning liigutatud, ootasin paari vajaminevat detaili kütusesüsteemi täiendamiseks kuna osad olid vanaks jäänud ja puruks...

Proovin puurida kõvasulam otstega ja järjest keevitada, küll ta siis vast tuleb kah - siiamaani pole õrna aimugi mis seal sees asetseb..

Hetkel käsil teine projekt, seega viivitab aega õrnalt, aga suurimad tänud kõikidele kes on viitsinud probleemi üle arutlust pidada, virtuaalne õlle kõigile Smile

Loodan asjast asja saada... Käivitusprobleem ilmselt ei ole enam ka küünlas vaid läbi sõidetud pihustites ja pihustiotstes - tegelen nendega ka.
Vasta
#50

Kuna endal praktilisi kogemusi antud teemal ei ole siis nõu ei oska anda, aga teema alguses kirjeldatud olukorda lahendatakse tänapäeval traaterosiooni (EDM) pingis. Kasutatakse samamoodi töömahuka detaili päästmiseks kui instrument peaks sisse murduma. Teenusepakkujaid peaks Tartus leiduma küll.
Vasta
#51

Nagu ma aru saan, on probleemiks, mis sundis happe poole pöörduma, finantsvahendite puudulikkus, seega vaevalt pink kõneks tuleb.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#52

Ma ei jõudnud küll kogu teemat läbi lugeda ja ei ole kindel kas seda varianti juba pakutud ei ole... Kunagi laisn Pärnus Viisnurgas- oli selline mööblivabrik Smile, õmlusmasina nõelavardale, mis on ka kõva materjal suhteliselt, uue nõelaava elektriga sisse söövitada. Vasest peenike pulk puges el. abiga lahedasti selle varda otsast sisse- samamoodi saaks ju ka selle asja sealt välja ...
Vasta
#53

Teemaalgataja tahab hoiduda kaane mahavõtmisest, seega on ilmselt ka järgmised erosioonpingi soovitamised asjatud.
Et ei oleks mu post ainult tänitamine, siis meenus elektroodimüüja demonstratsioonesinemist näinud inimese jutt - on elektrood, mis ette nähtud sissemurdunud poltide "kasvatamiseks" Pidavat tegema korraliku pulga millest tõesti saab kinni võtta.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#54

Ühesõnaga on nüüd selge mis seal kaane sees peidus on - asjade välja keeramiseks mõeldud "käbi" - seepärast puur sinna sisse ei läinud.
Kätte sain sellest käbist tüki keevitusega, nüüd konkreetselt näha kontuuri selle ümbert ja üritan ka viimase osa kätte saada. Pidasin võimatuks et küünla elektroodi kõvadust valesti mäletasin, aga ega ma ei eksinudki.

Happest ja muudest asjadest on saanud ikka tavaline mehaaniline urgitsemine, aga vähemalt iga päev õpid midagi uut... Saaks no nüüd selles kuuenda püti ka hommikul turtsuma mitte halli suitsu tootma, oleks eriti hea.
Vasta
#55

Nii, peale umbes 8-t tundi tööd on küünal käes, paharett käes ja küünlaava lõpuks puhas.
Välja võtmiseks kulus üks kivipuur (kõvasulamitega) ja ligi 30 M8 polti...

Esialgne plaan oli lihtsalt kätte saada küünla sisse keeratud abinõu, aga kui lõpuotsas midagi alumiiniumile tavaselt nagisema hakkas ja siis oli selge et tuleb minna lõpuni. Elektroodi olid eelmised onklid ilusti kätte saanud, isegi liiga ilusti, nii et elektrood oli keset küünalt ära murdunud ja jäi peale küünla põhiosa eemaldamist veel kaane sisse. Selle sain peaaegu kätte kui auto käima panin ja kangutasin torujupiga.

Ühesõnaga on see saaga lõppenud - minu jaoks edukalt

[Pilt: 010627155332a03.jpg]
[Pilt: 01062715735eb0e.jpg]
[Pilt: 010627157729b52.jpg]
[Pilt: 0106271579cee3a.jpg]
Vasta
#56

Mulle meeldivad lõpplahendused, kus asjad saavad õigeks peale vahepealset lootusetust Smile On ju hea tunne Smile

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#57

Tubli!

Millega keevitasid? Kuidas kaitsesid plokikaant?
Vasta
#58

Aga kas kivipuurist oli abi ka siis?

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#59

Keevitasin MIG/MAG keevitusega, kõige kõrgema vooluga mis kasutada sain, keevitasin järk-järgult et mitte lasta sulametalli joosta mööda küünlaava laiali kuniks olin kasvatanud piisava otsa kaanest välja. Seejärel polt otsa ja et polt ise pooleks ei läheks pidin seda ka tugevdama kahele poole peale keevitades. Paras aeganõudev ettevõtmine oli, aga praegu on tulemus hea - keeret eriti ära ei rikkunud, jah uus ta enam ei ole, aga lõikaja tegi asja väheke paremaks.
Kaant reaalselt kuuma eest kaitsta ei olegi vaja, nagu eelpool mainitud, siis alumiinium juhib nii hästi sooja, et jaotab selle kiirelt kaane peale laiali ja alumiinium ei sula, ometi et teras seal sees hõõgub. Õigupoolest mida soojemaks kaane sain, seda paremini asi ka liikuma hakkas, paisutas ja logistas lahti. Kui väga otse alumiiniumi pihta midagi ei lase, siis ei tohiks ka midagi ära põletada. Jah, serv sai kahjustada kuna sulametalli on raske juhtida gravitatsiooniseaduse tõttu, siis see probleem siiski on.
Hea oleks olnud korralik elektroodkeevitus millega selle asja lihtsalt välja oleks saanud põletada või siis täpselt "käbi" otsa keevitada ja siis voolu alt ära võttes üritada ainult see osa väja keerata.. Ülejäänu oleks tulnud niisama täis keevitades ja keerates.

Kivipuurist oli nii palju abi, et mingile maale purustas seda kõvemat metallosa küll, aga tõesti nüüd ei soovita mitte mingil juhul kasutada vasara meetodit.. Mis ikka habraste materjalidega juhtub - purunevad. Puurides sellist õrna laastu muidu tuli, aga vähemalt puur liikus edasi. Raske on küll tsentrit saavutada aga ehk saab hakkama. Kõvasulam otsad olid ka käia pealt näha, et kõvemad (säde väga peenike ja harv) kui sellel jupstükil mis kaane sisse keeratud (paar sarnast asja endalgi üle - kasutada plaanis ei ole) - sellel oli säde nagu puuri teritades ikka.

Mõtlesin ka koolis õpetatu üle, et kui kõvasid asju lõigata, näiteks malmi, siis treitera peab olema otsast õrnalt tömp - no kui ei ole, siis materjal ise keerab selle tömbiks, põhiline laast on lihtsalt murdelaast mis väljendub puruna mitte mingi märkimisväärne koorimine.

TIG-iga oleks võinud ka äkki sarnast asja teha, aga seal kahjuks ei saa nii palju kaande sisse ronida, pea tõttu ei näe mida teed + elektrikaar otsib kõige lühemat teed ja võib kaane enda materjali hakata sulatama.
Vasta
#60

Elustan vana teema, kuna veidi sarnane mure päevakorral.
Sai tellitud VW Crafter tüüpi kaubikule küünlad ja õhinaga vahetama asutud. Kohe ei märganud asjaolu, et asenduseks soetatud küünlad polnud päris samasugused, mis väljakeeratud. Tagantjärgi tarkusena hiljem mõõtes selgus, et plokikaande minev osa oli vanal 4,5mm, uuel 5mm, lisaks erinev koonuse kuju. Ka tööpinge on erinev, seega täiesti valed küünlad õnnestus hankida, aga see selleks. Vana küünla sain kaane seest kenasti kätte, kuid uus väga minna ei tahtnud, nagu läks ja samas oli tunne et on justkui kohe kohe kinni, aga polnud ka. Keerasin üheltmaalt igaks juhuks uuesti välja, mille käigus murdus uuel küünlal pildil nähtav alumine osa ära ning jäi kaane sisse kinni. Minu poolest võiks ta seal olla, lõikaks vana küünla keerme alumisest otsast maha ja keeraks nö punniks ette. Sai mootor enne viiest nelja töötava küünlaga käima ja ehk saab edasigi, aga kardan, et kukub silindrisse see jupstükk ühel hetkel. Ja siis on juba suurem jama klaarida.
Kuidas selle murdunud tüki nõnda kätte saaks, et alumine, päris peenike osa silindrisse ei kukuks?
Proovisin tühikäigul piirajasse lasta kuid ca 4500 pööret küünlast jäänud osa välja ei lennutanud.
[Pilt: 32996-2020-08-21_14.41.26.jpg]
[Pilt: 72564-2020-08-21_14.41.26.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne