Plokikaanest murtud eelsüüteküünla välja saamine (happe meetodil?)
#1

Tervist, mehed, insenerid...

Seisan pikisilmi ühe probleemi ees millele ei oska kuskilt lähenedagi kui otse peale pressides ja probleemi allikaks on mercedese 6 silindrilise OM606 mootori plokikaande murdunud eelsüüteküünal või hõõgküünal.
Probleemi saaks lahendada ilmselgelt lihtsalt, puur kätte, elektroodi jagu välja, keerme osa maha, M6 keere sisse ja ülejäänu välja tõmmata, aga minu kätte jõudes oli seda juba üritatud.
Ühesõnaga probleem seisneb selles, et ma ei tea mis vägi on sinna süüteküünlale külge aetud, aga ei taha seda keskmist jagu võtta mitte ükski vägi, mitte ükski puur ega aita sealjuures ka keevitusaparaadi olemasolu. Olen neid küünlaid välja võtnud küll, ligi neli tükki, kõik on tulnud pikkamööda lihtsalt keevitades polt peale ja tasapisi keerates kuni lõpuks õnnestub. Sellel juhul siin asi nii lihtne ei paista olevat, kuna plokikaas on ikka veel auto küljes ja täiesti funktsionaalne, ehk ei taha seda suurt tööd tegema hakata enne kui ei saa kuskilt piisavat kinnitust et pole mõtet isegi mitte üritada.
Igaks juhuks mainin ära et tegu on kolmanda silindriga ja ligipääs sellele on piisav igasuguste lõikeriistadega.
Eeldan et eelmised remondimehed on juba üritanud küünalt välja puurida, kas siis on seal sees keermepuur, tavaline HSS puur või "kuusk" (vastupidikeermega koonjas polt asjade välja keeramiseks). Suutsin seda pead või otsa maha järada õrnalt karastatud käbiga (pöördviil osadele) ja sellelgi kippus teravaid servi murdma, niiet seal sees on veel midagi kangemat kui tavaline metall (muidu on elektrood pehme, puurides nagu tavalist terast)

Ehk siis nüüd jõuan asja põhituumani, milleks tegin ka teema - Olen kuulnud et Võru Gaasianalüsaatorite tehases olla sama probleem tekkinud kus mõnikord oli vaja detail päästa (plokikaas näiteks ära viskamisest) kui keermepuur põhja ära murdus. Olla meestel mingit ainet mida valati töödeldavasse avasse kuhu puur murdus ja peale mõningat aega olla see sealt välja raputatud, kuna lahus/hape oksüdeeris terase või selle koostise ära ning jättis alumiiniumi alles. Teatavasti on asi loogiliselt vastupidi, enne sööbib ikka alumiinium kui teras, aga asi on kinni nende reageerimises erinevate ühenditega. (Ning tegelikult on alumiiniumoksiid kõvem [keraamika] kui teras näiteks) Niiet ehk keegi teab milline võis olla see lahus ja kus seda kasutatakse näiteks siiamaani?

Tänan tähelepanu eest ja kes viitsivad selle monoloogi läbi lugeda...

Probleemialusest ka üks pilt: [Pilt: 01061427678f8a8.jpg]
Vasta
#2

Minu arvamus, et ei aita sind muud kui plokkikaan maha ja seest poolt puurida koobalt puuriga seni kuni läheb ja siis sisu välja lüüa !!!
Olen ise kunagi sama probleemiga jännanud ja lõpuks tegin nii.

Edu igatahes soovides !
Vasta
#3

Kui ruumi on, siis proovi kivi puuriga puurida. Ise "puurisin" ühe keerme lõikuri otsa välja, mis sisse murdus.

Probleem on ainult selles, et mingi juht pind peab olema, et puur võtma hakkaks ja korralikult hagu saaksid anda.

Kivi puuriga puurides, peab ikka lööktrelliga ja suure pöördega korralikult hagu andma.

Teine variant on see, et gaasi lõikuriga välja sulatada see "keerme lõikur" sealt seest. Gaas alumiiniumi ei võta.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#4

(29-04-2014, 21:21 PM)phyl Kirjutas:  Kui ruumi on, siis proovi kivi puuriga puurida. Ise "puurisin" ühe keerme lõikuri otsa välja, mis sisse murdus.

Probleem on ainult selles, et mingi juht pind peab olema, et puur võtma hakkaks ja korralikult hagu saaksid anda.

Kivi puuriga puurides, peab ikka lööktrelliga ja suure pöördega korralikult hagu andma.

Teine variant on see, et gaasi lõikuriga välja sulatada see "keerme lõikur" sealt seest. Gaas alumiiniumi ei võta.
Tänud muidugi soovitamast!
Kardan valualumiiniumi sulamistemperatuuri pärast mis on umbestäpselt 600-700C, terasel aga nõks üle 1500... Vahe on üpris suur...
Ma pole jõudnud veel kivipuuri proovida, aga ostsin ka selle tema kõvasulam otste pärast. Eks proovin siis löögimeetodil ja kivipuuriga, millel pea ilmselt teravaks tuleb teritada.

PS: Kaant maha võttes ei saa ka teiselt poolt puurida kuna enne ei saa põlemiskambrit kätte kui küünal väljas on + puurimise jaoks on ülivähe ruumi (tegu 24 klapilise kaanega, mis ei taha üldse põllumajanduses kasutatud tööriistadega koostööd teha)
CO ehk Koobaltkattega puuri olen proovinud, keerab samamoodi lõikeservad üles nagu tavalisel HSS-il, õrnalt võttis, aga see ka väga õrn puru ja vsjo. Võtab senikaua kuni lõikeservad hakkavad täies ulatuses lõikama, ehk siis iga puurimisega tuleks lõikeserva muuta et saada umbes 0,1 või vähemgi mm edasi liikuda. Tüütuks kisub...

Keemia on siiski praegu prioriteet (naised saunas rääkisid - kuulduste järgi), teemantpuuri pole mõtet pakkuda, maksab sama palju ilmselt kui uus plokikaas...
Vasta
#5

Kivipuur võtab karastatud terast üsna hästi. Ots tuleb ainult ära teritada teemantkettaga. Puurimisel kasutada madalaid pöördeid ja parajat survet.
Vasta
#6

Juhtpuksiga lastes avitab ehk klaasi/keraamika puur. Siuke kidramediaatorikujulise lehega.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#7

http://diislikeskus.ee/kuunaldevahetuskatkised.html
Vasta
#8

Pildilt on küll raske hinnata kui sügaval on murdunud ots, kuid ise läheneks probleemile ikkagi keevitusega. Siiani on kõik küünlad kätte saadud muttrite otsa keevitamisega. Vahel küll on kulunud ka ~30 muttrit, kuid välja on nad tulnud. Keevituse eelis seisneb siis selles, et küünal kuumeneb ja paisub ja lõhub kinnihoidvat oksiidi.
Vasta
#9

Minuteada pole need küünlad teab mis kõvast materjalist. Kui puurid peale ei hakka,ju siis sepad juba kallal käinud ja sinna miskit sisse puruks keeranud. Kui oleks näha,et tegu on vindipulgaga....saaks hädapärast seda puruks tampida ....ja jupikaupa välja urgitseda. Kuna aga kaan alumiiniumist.....on oht vint nahka keerata....
Üks võimalus on puurida ümber katkise küünla 2 mm. puuriga ...aga siis tuleb hiljem teha mingi spets pesa.... Kõike seda tehes peab aga ka teadma kui pikk on originaalne küünal.....kuhu maani on vint ja kui palju võib sügavust puurida jne. sest kui liiga tormakalt toimetada....võib juhtuda kõige hullem..... Aga kuna asi juba praegu tuksis....ei ole kaotada midagi. Kas poleks mõtekas asi üldse sinnapaika jätta.....kui teised küünlad töötavad...võibolla piisab käivitamiseks. Ja uut küünalt paigaldades võiks grafiitmääret ka vahele ajada...siis ei põle nii kinni.
Vasta
#10

Kaotada on umbes 200€ detail ehk plokikaas, seda kaotada ei taha, kuna neid on raske leida kuna neid mootoreid eriti lammutustes ei lõhuta ja liiguvad üldiselt tervikuna umbes 500-700€ eest. Käivitamiseks ei taha ka asja niisama sinnapaika jätta, suur kogus halli suitsu ja eelpõlemiskambritega mootor ei taha no üldse kasvõi ilma ühe küünlata korralikult põleda kui hommikul külmast peast käima ajada, seega tahaks et asi ikka hommikul kõigi kuue pütiga sooja teeks.
Küünal ise on umbes 130mm pikk, keerme jagu sellest kaane peast alates ligi 25-30mm ning mootor on tüüpiline küünalde kinnipõletaja kui need on kuivalt sisse keeratud. Ise panen otseloomulikult määret.
Samamoodi on kõrvalt puurimisel ka jahutussärk väga ligidal ja see takistab samamoodi töö tegemist, et juhuks kui peaks veesärki sisse puurima on jälle kaas nahkas.
Ma olen üritanud ka asja tampida, nii palju kui parasjagu jõudu on ja kui palju lööma mahub, aga paremast terasest suruõhumeisli koonuse peksis otsast seeneks igatahes nii nagu ka ülejäänud CR-V (kroomvanaadium) tööriistad mida üritasin kasutada. et kasvõi kildhaaval kätte saada.
Keevitusega on läinud juba umbestäpselt 10 polti, võin ka veel panna, aga kui on sisse keeratud "kuusk" siis see on keerme osa uuesti nii kinni poonud et kasu ei miskit...
Vasta
#11

Kontsentreeritud soolhape(seda on sul raske leida)söövitab hästi rauda.Eriti hästi sööb ta tsinki ja alumiiniumi söövitab piisavalt, et teda niipalju kahjustada, et asi tuksi keerata.
Puurimiseks peaks olema puur tugevam kui see puuritud materjal ja kui soovid puurida tuleb selgeks teha puuritava materjali koostis ja haprate puuridega nagu koobalt, wolfram kui puuri koostises protsente palju ei soovita jaurama hakata.
Kui sa suudad materjali ligilähedase koostise tuvastada võib puurimine õnnestuda.Kahtlane, et titaaniga tegu aga tont teab.
Mida julgeks soovitada külmasprayd loctite oma.Külmutad, tõmbab kokku ja määre poeb keerme vahele, nii 2 korda ette ja 3 kord võid proovida välja keerata.Kui ei tule siis anna karmi külma ja kas pihustinõel või mõni väga hea meisel ja võtad teravate täpsete löökidega tk.kaupa välja.
Ise olen nii võtnud laagrisaalesid välja, minifreesiga väiksed meisli või p.nõela jaoks täkked peale, külma ja tükkideks ta ongi.
Suurema nikli sisaldusega elektroodiga võid peale proovida keevitada midagi ja jõuga keerates võid jälle keerme kaanest välja keerata.
Vasta
#12

Tegelikult jääb mulle järjekordselt arusaamatuks, kui endal jõud üle ei käi, siis miks sa kaant maha ei võta, ning kusagile pinki ei vii, kus see jura välja freesitakse, ning kui väga pees on, siis paigaldatakse sinna puks. Suurim kulu on kindlasti alla saja euri. Puusalt pakkudes ehk 60 kui tõesti asi peetis. Näiteks Kavoris on inimene kes sellise tööga peaks hakkama saama une pealt. Alati ei pea ju ise kõike tegema, jurama tööriistade/teadmistega mida endal ei ole, samas riskides väärtusliku detailiga.

Kas sa töötad rem. lukksepana, või teed seda enda jaoks? Kui sa seda endale ei tee, siis peaksid väga kriitiliselt oma detaili remontimise soovid, lähtuvalt lõpptulemist, miinus kasum, üle vaatama.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#13

Kõvasulampuuri ja juhikuga saab igasuguseid asju alumiiniumi seest kätte aga ehk tõesti on mõttekas minna kuhugi kus tehnoloogia olemas?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#14

Olen tõesti kaalunud ka kellegi juurde viimist, aga siin ei piirdu asi ainult 60€ paraku... Kui viia, siis viia korralikult, klapi lõikus, sääretihendid, juhtpuksid ja kogu krempel - selle jaoks pole raha võtta... Pole see kuuesilindrise kaane maha keeramine nii meelakkumine midagi, kaks korda on seda tööd tehtud ja nõudnud on see kõiki töövahendeid ja võtteid mis üldse isiklikus garaažis leidub. Kui tõesti midagi muud üle ei jää, viin ka tegemisse, lihtsalt praegu huvitab konkreetselt see, kuidas asjale läheneda mõistlikult ise, asja mitte väga palju rohkem tuksi keerates. Kuna tegelikult pole probleem väga kontimurdev, ligipääs lõikeriistadega on täitsa olemas ning kui võibolla need "õiged" asjad otsida siis saan asja ise kätte (siiski väiksema vaevaga kui peaks kaane maha tõstma).

Teen agaloomulikult enda jaoks, kliendile soovitaks ainult mahavõttu kuna ise võõra autoga eksperimenteerida on küllalt nadi.

Olen ka ise "keemia" kohta väheke uurimistööd teinud ja äkki oleks see element lämmastikhape?
Vasta
#15

Unusta need happed, tapad ennast ära ja keerad kaane peeti. Mis puutub lämmastikhappesse, siis tõepoolest, kontsentreeritud HNO3 passiveerib alumiiniumi, lahjendatud hape aga närib metalli mõnuga. Mis arvad- kauaks jääb rauaga reageeriv HNO3 kontsentreerituks? Kuidas eemaldad garaazist reaktsioonil eralduvad ülimürgised lämmastikoksiidid? Kui ka kahe esimese punktiga kuidagi hakkama saad, siis protsess on väga aeganõudev, lisaks- eriti soovitav ei ole see, kui HNO3 leiab lõpuks tee küünlast mööda silindrisse.
Vasta
#16

Kui ksf. canyondrift oma profiilis asukoha (autogi hetkel seal) ka paneks, oleks pilt hulga selgem. Kagu-Eestist on päris kaugel plokikaanega Kavorisse sõitma hakata.

Ei aita siin muu, kui laduda see mootor sellisena kokku ja sõita nende manu, kel vastavad rakised olemas. Kontakte tead vast isegiWink Kõnealune pada selle peale ei pahanda. Igaks petteks võid ju panna mingi kaltsu vms murdunud küünla peale, et kui peaks juhtuma ime ja mootori tööga kaasnev pulseeriv surve peaks südamiku välja lööma, siis ei lähe see läbi kõrvalsõitva Tico...

Või kasutad õppetöökoja kõiki võimalusi. TKTKs peaks päris hea vahendite park olema.

Terast söövitavat, kuid alumiiniumi mittekahjustavat ainet mina ei tea. Aga ma pole ka suurem asi keemik.
Vasta
#17

Minu kogemus ütleb, kui on välja puurimisel,keeramisel lõhutakse ära tööriist aitab teiselt poolt vastu puurimine.Puuritud ava kaudu saab murdunud tööriista välja lüüa.Antud juhul see ei ole võimalik.Üritada karastatud terasest tööriista puurida,freesida on aja ja raha raiskamine.Siin oleks lahenduseks erosioonpingi kasutamine.
Vasta
#18

Kui kuuest küünlast viis töötavad korralikult ei ole ka külmal talvel käivitamisega mingit probleemi.Kui aga väga suur tahtmine,siis tuleks alustada kõvasulampuuriga ja ei soovita löökdrelli ja puur võiks olla mitte tööriistamarketist vaid ikka kvaliteetne.
Vasta
#19

Kõvasulam.Kõvasulam on lai mõiste.Puur peab küünla materjalist olema kõvem- tugevam sitkem siis võib üritada puurida.Kõigepealt tuleb koostis selgeks teha ja kõvadus määrata.
See pakutud varjant puurimine, puurid , millega üldse kaanele ligi minna nende hinnad algavad siin 60eur tk ja küündivad 300eurini.
Freesi tuleks ka hoolega valida.
Kui on kõva võib olla ka habras ei talu lööki ja külmaga saab imesid teha.
Tahaks näha tööriista marketit või leti peal mõnda sellist puuri , millega laagrisaaletki puurida.Kataloogi kaup ja tellida.

Alas Kuulist võid küsida midagi kui neil on pakkuda.
Vasta
#20

(30-04-2014, 09:41 AM)v6sa Kirjutas:  Kui ksf. canyondrift oma profiilis asukoha (autogi hetkel seal) ka paneks, oleks pilt hulga selgem. Kagu-Eestist on päris kaugel plokikaanega Kavorisse sõitma hakata.

Ei aita siin muu, kui laduda see mootor sellisena kokku ja sõita nende manu, kel vastavad rakised olemas. Kontakte tead vast isegiWink Kõnealune pada selle peale ei pahanda. Igaks petteks võid ju panna mingi kaltsu vms murdunud küünla peale, et kui peaks juhtuma ime ja mootori tööga kaasnev pulseeriv surve peaks südamiku välja lööma, siis ei lähe see läbi kõrvalsõitva Tico...

Või kasutad õppetöökoja kõiki võimalusi. TKTKs peaks päris hea vahendite park olema.

Terast söövitavat, kuid alumiiniumi mittekahjustavat ainet mina ei tea. Aga ma pole ka suurem asi keemik.
Lesven OÜ-s käisin juba jutul, saadetakse kukele põhimõtteliselt ise hakatud asja proovimise eest, õigesti tehakse ka, siis pole neil vandumist.

TKTK-s on täiesti olemas pingid-vahendid, aga õppejõuga konsulteerides sain selgusele et kui keermepuur seal sees peaks olema, siis halvimal juhul lõhub ka sõrmfreesi ära kui seda freesima hakata.

No selge, keemia siis panen kõrvale, lihtsalt oleks olnud huvitav katsetada ja proovida, kuna kuulduste järgi olevat asi väga hästi töötanud.

Eks proovin nüüd siis kivipuuri - lootuses et see on väheke kõvem... Proovin ka propaanibaasil arvuti suruõhku ja sellega jahutada ning siis tükkhaaval välja äkki saada...

Lõiketöötlusteooria on põhimõtteliselt mingist sordist selgeks tehtud TKTK õppejõudude poolt ning ka metalliõpetus (sulamid, koostised jne) et enamvähem on ettekujutus millega mul tegemist on. See on ilmselge, et lõikeriist peab olema piisavalt kõva ja sitke et lõigata edukalt, samas lõigatav materjal peab olema tööriistamaterjalist pehmem. Muidugi on olemas keraamilisi lõikeriistu, aga selliseid kiiruseid nagu seal aretada vaja on ei arenda minuteada ükski käsitööriist.

Näiteks malmi ei lõigatagi teravate tööriistadega vaid veidi tömbima terikuga kuna terava nurga murraks malmi kõvadus kohe kokkupuutel maha.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne