Hüdrolöögi levimine
#1

Küsimus hüdrolöögist tuletõrje voolikuliinis.
"Õige" vastus kõlab nii: hüdrolöögi kiirus oleneb joatoru sulgemise kiirusest.
Minu mõistus ütleb nii, et see kiirus ei saa oleneda kraani sulgemise kiirusest, sest hüdrolöök levib ikka sama kiirusega. Jõud, millega hüdrolöök tabab voolikuliini oleneb küll kraani sulgemise kiirusest.
Kas ma eksin?
Paluks mingit füüsikalist valemit või põhjendust kompetentsetelt tegelastelt, sest ise ei suuda tõestada

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#2

(04-05-2014, 17:39 PM)aavu Kirjutas:  Küsimus hüdrolöögist tuletõrje voolikuliinis.
"Õige" vastus kõlab nii: hüdrolöögi kiirus oleneb joatoru sulgemise kiirusest.
Minu mõistus ütleb nii, et see kiirus ei saa oleneda kraani sulgemise kiirusest, sest hüdrolöök levib ikka sama kiirusega. Jõud, millega hüdrolöök tabab voolikuliini oleneb küll kraani sulgemise kiirusest.
Kas ma eksin?
Paluks mingit füüsikalist valemit või põhjendust kompetentsetelt tegelastelt, sest ise ei suuda tõestada

Koolis sai hüdraulikat õpitud.
Kujuta vett ette kui tahket keha,mille kohta kehtib F= kiirus X mass
Oletame,et sul on voolik 200m pikk ja läbimõõduga 10cm.

Siis selle maht on 1571428 kuupsentimeetrit ehk umbes 1,6 tonni vett on selles vooliku liinis. Ma ei tea küll mis kiirusega vesi voolikus liigub aga nüüd kujuta ette kui suur jõud on näiteks 50km sõitval sõiduautol.

Mida järsemalt suled kraani seda suurema rõhk tekib voolikus kuna nö löök põrkab suletud kraanilt tagasi,mis siis põrkub omakorda peale voolama veega. Selle kohta ma täpseid valemeid ei mäleta peast enam.

Kõige õigem oleks just pealevool sulgeda.
Vasta
#3

Asi selles, et eksamiküsimus tuleks ümber formuleerida: mitte hüdrolöögi levimise kiirus ei suurene kiiremal joa sulgemisel vaid jõud. Mul puudub tõestus, et kontoris vaielda asi õigeks.
Üldse peaksid eksamiküsimusi koostama oma ala eksperdid, kes asja jagavad.
Praktiline nõuanne - sulge pealevool pole vastustes kirjas.
Seal on jah ja ei vastused.
Minu loogika ei luba eksamitulemuse saamiseks panna vale vastust, et levimiskiirus suureneb järsemal joa sulgemisel.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#4

Oma tagasihoidliku arvamuse kohaselt hakkaksin lahti arutama seda probleemi laine teooria kohaselt hüdro löök on nagu heli laine, ja ta levib ka heli kiirusel vedelikus, ja heli levimise kiirus ei sõltu laine pikkusest. Ja kraani sulgemise kiirus mõjutab lisaks laine amplituudile (see siis on tugevus) just seda, et kui aeglasemalt keerata siis on löök pikem.

(lihtsalt puusalt minu kui tagasihoidliku kasutu purki situja arvamus)
Vasta
#5

Ma pakuksin ka puusalt, et levimiskiirus vedelikus on oluliselt suurem. Ja ei ole mingi kraani pööramiskiirusega loomulikult kuidagi seotud.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#6

(04-05-2014, 17:39 PM)aavu Kirjutas:  Küsimus hüdrolöögist tuletõrje voolikuliinis.
"Õige" vastus kõlab nii: hüdrolöögi kiirus oleneb joatoru sulgemise kiirusest.
Minu mõistus ütleb nii, et see kiirus ei saa oleneda kraani sulgemise kiirusest, sest hüdrolöök levib ikka sama kiirusega. Jõud, millega hüdrolöök tabab voolikuliini oleneb küll kraani sulgemise kiirusest.

Nagu ksf! Dad soovitab - alustame algusest! Mis on löök, mis on jõud? Kas löök tekib jõu mõjumise tulemusena? Kui lraani sulgeda "lõpmatult" aeglaselt, siis milline löök ja kuidas levib jne...
Vasta
#7

http://www.bioneer.ee/eluviis/kliima/aid...a-%C3%B5hk
Samas ka:
http://et.wikipedia.org/wiki/H%C3%BCdrau...%B6%C3%B6k
Tundub jälle natuke halli tsooni poole kiskuvat.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#8

Segapudru teooriast ja praktikast. Hüdrolöögi jõud sõltub rohkem voolikuliini pikkusest, ehk seal oleva vee massist ja rõhust, mis tekitab liikumiskiiruse, kui selle sulgemise kiirusest. Pikemas liinis on rohkem vett ja samas ka voolikupind suurem, mis venides lööki leevendaks.

Siinkohal tuleks uurida liini pikkuse ja sulgemiskiiruse korrelatsiooni hüdrolöögi jõuga erinevatel rõhkudel. Teatud liinipikkustel ja rõhkudel on sulgemiskiiruse mõju mitteoluline, seega vastus ei pruugi olla igal juhul "õige".

Küsimus a la selline, et rong saabub jaama, hakates kiiruselt 50 km/h pidurdama 2 km enne jaama jõudmist. Kui vana on vedurijuht? ))

Tervitades, IP
Vasta
#9

Või proovida sellist kohta: http://www.fyysika.ee/foorum/
Vasta
#10

Päris hea ülevaade näib olevat siin, lk 4 on ka lingid löögi simulatsioonidele: http://www.e-ope.ee/_download/euni_repos...laidid.pdf
Vasta
#11

Virutasin 17-ndalt leheküljelt:
"Rõhulaine leviku kiirus on lõplik, mis sõltub torustiku elastsusparameetritest ning vedelikust"
Aavul on õigus, alus protsessimiseks olemas.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#12

(06-05-2014, 11:27 AM)bom Kirjutas:  Päris hea ülevaade näib olevat siin, lk 4 on ka lingid löögi simulatsioonidele: http://www.e-ope.ee/_download/euni_repos...laidid.pdf

Aitähh, väga põhjalik ülevaade. Püüan instantsidele selgitada kui on kõrvu, mis kuulda suudavad.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne