Moskwitš408-1968a
#1

Nüüd siis teen oma 408-st ka veidi juttu, kuna siis nüüd lõpuks läks asi töösse. Sain ta 2003a sügisel Tartust ühe Põllu tn. inimeselt.Kes oli ta ise Toonud Soomest 12 aastat tagasi. Jäin asja uurima ja nii ta mulle meeldima hakkaski. Inimene tahtis sümboolsed 500eeku ja nii ta minu omaks saigi. Ka uued paberid ja numbrid on olemas kuigi veel vormistamata. Aga see ei ole enam küsimus. Kui ta ära tõin oli ta seisnud umbes 4 aastat, pool sellest väljas. Kõik kummid olid tühjad , ei olnud ei pidurit ,ei sidurit, nagu ikka autodega mis on seisma jäänud. Katsetasin teda siis ka enne kui sai töösse mindud. Nagu keerasin (tegelt oli asi nupu alla pandud) läks käima. Nii et mootor vast väga hull pole, kuigi võtan ta kindlasti lahti ja kaen üle. Kere pool ei tundu kah väga hull olevat, esiosa on paremas seisus kui tagumine. Väike kõks on ka tagatiiba ja esiuksele olnud, aga rohkemast millestki märki pole. Kõik plekid peale ühe tagatiiva on originaalid. Muidugi on tehtud omal ajal veidi põhja. Sisu on ka küllaltki käest, aga enamus asjad on juba olemas. Istmetega on lood kehvad, sest niidid on nii puded, et lähevad kohe katki, materjaliks must kunstnahk. Arvatavasti tuleb kõik lahti arutada siis leotada kuskil segus, mis naha veidikegi pehmemaks teeks ja siis uuesti kokku lasta. Kuna hetkel on asi juba vaikselt edasi läinud siis proovin kah mõned väskemad pildid varsti lisada. Olen alles nädalakese teinud ja taastan ta originaaliks. Igaljuhul kui kellelgi on 408-le korralikku tagastanget, letvedrusid, süütelukku, siis teeks äri! Asun Tartus. Loomulikult on teretulnud head soovitused töö ja materjalide kohta. Kuna taastan sellist vanat autot esimest korda ja see paistab tuleb päris pikk protsess siis on ka ergutuskõned väga meeltmööda, kuna tänu teile see asi niikaugele on läinud. Siis pildid kah!
http://www.pilt.ee/view/35305
Vasta
#2

Oi-oiSmile Väga kena mosse sul, väliselt paistab kyll väga korralik, kui plekiliite kohad välja aevestada=P.
Kindlasti mängis ka suurt rolli välismaal olemine, kust polnud osi niipalju jalaga segada ja see päästis teda ymberehitamisest, mille kätte kahjux paljud 408-sad on sattunudSad Mootor ja tavlaliselt on Kellad ka 2140-neltSmile
Aga jah see kyll paremieini säilind exemplar mida ma näinud:wow
Nii ,et jõudu edasisexSmile
Vasta
#3

Küsingi kohe siin liikuvate teadjamate meeste käest, et kas kõigil mossedel käib esiiste nagu tavaliselt kupee kerega autodel, et lükkad ette ja siis sõidab iste veel ülesse kah? (viimane pilt). Päris huvitav avastus, millest enne laialivõtmist midagi ei teadnud.
Vasta
#4

sihuke rool, millele on keskele punase helkuri peale kirjutatud 408, siis veel tagumised tuled üleni punased, pagasniku peale käiv kroomkiri moskvich. ja veel palju muud nänni. lähem inf siit:
http://forum.automoto.ee/viewthread.php?tid=4245
aga, kui kaubaks läheb siis pead kõik ära viima. saad korraliku käru koorma.
Vasta
#5

No nii ,nüüd asi veidi edasi kah läinud, sai alustatud tagaosast, mille plekk rohkem tegemist vajab. Seest põhi veel enamvähem, sai traatkettaga päris puhtaks ja kaetud kah roostevastase värviga (Hammer) Varsti näeb kuda kaitseb.Nüüd siis auto põhjalikult läbi uuritud ja keevitamist vajab taga kapotialune, üks rattakoobas,siis alumine tagaserv ja ees kerenurgad kuhu tiib kinnitub. Nii et põhi ja karbid on veel eelmisest tegemisest hääd.Piltdid siis ikka sealt http://www.pilt.ee/view/35305

Vasta
#6

http://www.pilt.ee/view/13921/
Vasta
#7

kui palju sinu moskvichil läbisõit on mul on 110000km, hind on sul norm, aga kuidas kavatsed tagumise poritiiva korda teha kas lased vahetada või mõni muu moodus, minu omal ka tagumised läbi aga nüüd on uued olemas üks maksab 90kr aga vahetus on kallis.
Vasta
#8

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: saekas
Seest põhi veel enamvähem, sai traatkettaga päris puhtaks

Soovitaks relaka otsa käivat lamellketast. Tõsisema rooste kipuvad igasugu traatharjad ainult läikima nühkima.

Tsitaat:ja kaetud kah roostevastase värviga (Hammer) Varsti näeb kuda kaitseb.

Mitu kihti panid? Muidu Hammerite kohta võid siit pisut lugeda.
Vasta
#9

Selle Hammeriga värvin ainult kere seest, ja paar kihti paksu värvi. Et sai juba ostetud ja egas enam midagi, proovib ära. Tagatiivaserva panin gaasiga plekitükkidest uue, sest kahju oli seda originaaltiiba maha lõigata, ja läbisõidust pole õrna aimugi , ei hakka mitte oletamagi. See traathari on selliste lühikeste traatidega, ja relaka otsas võtab küll väga hästi.
See nädalavahetus sai kõvasti keevitatud aga päris valmis ikka veel mitte, sest iga paik võtab ikka palju aega.
Samas teatud kohad on valmis ja kere hakkab seega enamvähem saama. Rooste maas ja keevitus teahtud, et siis varsti hakkab kõige huvitavam osa pahteldus:???
Vasta
#10

Tere
Kus maal sa juba oma mossekesega muidu oledRolleyes ja ka küsimus ,et kas su tavaline 408 või Elite, Elitel olid taga valgete ümmarguste tulekeste kõrval samasuured punased refleksid ja ees tavaliselt 4 tuld ning taga veel ka ElitE silt, aga samas tehti ju Exporte samuti 4 tulega ,mis ei olnud Elited ja samas neid ju Modi-iti ka igal pool. Sad

Marek

Edit: Ja samas veel tuli see asi ka meelde,et pärast 1968 aasta Novembrit valmistatud autodel on põranda käiguhoovastiku jaoks spetsiaalne katte kork, kui varem tuli sinna ise auk teha ja sinu omal paistab see auk olemas olevatRolleyes
Vasta
#11

ma tean kellel vedeleb m408 export varjant...muidu enamvähem kuid üle katuse käind...vedeleb niisama
Vasta
#12

Arvan et ikka Elite, sest need reflektorid on taga valgete tulede kõrval ja ka pisike valge-punane(peaks vist suund ja kabariit)tuli tagumisel katusepostil koos kroomist tuulutusvõrega. Käigukangi koht-luuk põrandal on ka tõesti sellel kerel olemas.
Asjad on niikaugel, et keevitusega on töö tehtud, käimas on töö tagasillaga üldse tagaosaga, kuna tahaks ühe osaga korraga tegeleda. Lasin sillatala puhtaks ja värvisin ka ära. Kuna enne tegemist sain ka ühe prooviringi teha siis tagasillaga probleeme ei paistnud, samas lahtivõttes oli suurt rauapuru päris palju, nii et tiffer tuleb ära vahetada.Ka armatuur on nüüdseks hetkeks maas ja kui tagaosaga ühelepoole saab siis tuleb esisilla, mootori ja kasti kallale asuda. nii et kere ülejäänud detailid ja pahtelduse jätan kõige viimaseks, siis ilusamad ilmad ja kuivem teha.
Vasta
#13

Tagaosaga siis asjad juba enamvähem, s.t. sild all ja seisab ratastel. Lausa imelik oli vaadata ilusti seisvat tagaosa (teised vedrud). Kuigi ei osanud vaadata kas lehtvedrudel sillakinnituskoht on mõlemalt poolt ühekaugusel. Tundub kuidagi, et üks ratas vaatab veidi rohkem välja kui teine, samas mõõtnud veel pole, nii et eks siis paistab. Eile said küljest võetud esikiiged ja roolihoovastik ja plaan lasta lahti sillatala koos mootori ja kastiga. Kuna delfrit garaazis pole ja ka kinnitada poleks kuskile. Lasen siis esiotse nii maha, et kast ja mootor toetvad maha, ja tõstan kere üle. Pole kindel kuda see õnnestub aga proovin. Saab esiosa ka korralikult puhtaks lasta. Hetkel siis seis selline.
Vasta
#14

täna sai siis mootor, käigukast ja alustala maha. Tala all polnudki asi nii hea kui muidu paistis. Samuti olid mootoripadjad nii mädad´, et tugevamal liigutamisel tuli kummiosa metallist lahti. Nüüd on kerest täielik pilt, ja tööhoog on veel kõva. Tänased pildid siis ka

http://www.pilt.ee/view/35305


Vasta
#15

Enne pühi sai veel esiosa keevitus lõpetatud (sillatala, poolraam ja ühel kiigel ka paar kohta). Nii et praeguseks hetkeks on selle auto keevitustööd lõppenud. Paneb siis esiosa veel kokku, (vahetasin ka mõned kiigepuksid ära), ja siis saab hakata plekke seestpoolt töötlema.
Mõtlesin ka veidi ümber selle, et taastan ta täisoriginaalis. Kuna töö käigus tekkis pidevalt küsimus, et mis temaga pärast peale hakata? Et masin ju tegelikult ikka päris originaal pole, tehtud on teda ju kõvasti nii et tegelikult jääb seda ikka näha, et : esialgu on siis plaan selline, et muudatused tulevad vedrustuses ja tagasillas. Tagasild sai juba uue moskwitsi oma alla (st. rattad tulevad umbes 4cm kummaltki poolt rohkem välja, ja veidi madalam ka, ka esiosa laseks palju madalamaks. Ja siis ka laiemad veljed ja madalamadkummid. Esialgu siis selline mõte, eks paistab kuda asi tegelikult kujuneb.
Vasta
#16

Tere
Mis mõtet on mosset madalaks lasta ,jäta ikka nii originaal kui võimalik , tuunitud kärusi küllaga, aga originaali enam, eriti saada ei ole... muidugi iga omanik ise teab mis ta oma masinaga teeb, kuid mina eelitaks kindlalt originaaliWink ja kui kunagi ise mõne 4 rattalise unicu saan proovin igastahes tuuningust loobuda. Edu!Smile

Terv, MArek
Vasta
#17

Mis vahepial toimunud on? Või on tänu suve saabumisele kõik projektid pooleli jäänudSad

MArek
Vasta
#18

Mul 408 tuttuus rool, keegi on sinna punasest nahast katte peale vedanud, nagu vanasti moes oli, aga see näenb väga hea välja.Ainult seda keskmist tükki ega signaalrõngast pole.Kui huvi on, võin ära anda.Ahsoo, kaks tesitule tagust kopsikut on kah, sobivad 03,06 ja 408 eksportvariandile need kah uuedSmile
Vasta
#19

Asi seisab jah hetkel, kuna tuli elukoha muutus, töökoht kadus, jne, ühesõnaga üks suur segadus. Aga plekitööga sain ühelepoole, nii et kere ootab nüüd pahtlit ja värvi, ja loomulikult rem. mootorit. Kui muud asjad laabuvad saab jälle vanakese käsile võtta!
Vasta
#20

Hei Mart, sa privasse ei vaata?, oleks roolist huvitatud küll!
Kontakteerume!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne