Minu kopaga JUMZ 6K2/EO
Video 

Nädalavahetusel sai teha rooliga ikka üle kümne tiiru järjest ühes suunas...

Uurisin pisut asju internetiavaruses. https://www.pmkaubamaja.ee/et/catalogsea...saatorpump oh hulk valikuid, ka flint pakub https://www.flint.ee/e-tellimiskeskus/ko...p-ga-36000 . Mida aga valiku puhul jälgida? On 50-400 cm3/p, mis peaks siis näitama, kui kiiresti rattad pööravad, kui rooli keerata, aga milline oleks optimaalne valik? Suuremate puhul kardan, et pump ei jõua ära toita, väiksema puhul aga, et ühest äärest teise pööramine võib ikka väga palju ketramist kaasa tuua.

Mõtlesin ka oma avariilise Octavia pealt abi otsida, sest guugeldades tundus, et on ka hüdrosüsteemiga see rool, aga kas see suudab ära toita traktori vajadused?      See ju nagu oleks doosaatorpump, kui ma õigesti aru saan.

Ootan mõtteid, kel hüdrorooliga kogemusi. Ära ma selle endale teen, aga lihtsam on, kui ei pea kordama teiste vigu ega ka enda omasid välja mõtlema.

Liikuv tehnika kulub, seisev tehnika laguneb.
Vasta

Octavia oma saad kasutada ainult koos latiga. Tegelikult, miks ka mitte?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(20-05-2019, 23:35 PM)raudbetoon Kirjutas:  Nädalavahetusel sai teha rooliga ikka üle kümne tiiru järjest ühes suunas...

Uurisin pisut asju internetiavaruses. https://www.pmkaubamaja.ee/et/catalogsea...saatorpump oh hulk valikuid, ka flint pakub https://www.flint.ee/e-tellimiskeskus/ko...p-ga-36000 . Mida aga valiku puhul jälgida? On 50-400 cm3/p, mis peaks siis näitama, kui kiiresti rattad pööravad, kui rooli keerata, aga milline oleks optimaalne valik? Suuremate puhul kardan, et pump ei jõua ära toita, väiksema puhul aga, et ühest äärest teise pööramine võib ikka väga palju ketramist kaasa tuua.

Mõtlesin ka oma avariilise Octavia pealt abi otsida, sest guugeldades tundus, et on ka hüdrosüsteemiga see rool, aga kas see suudab ära toita traktori vajadused?  See ju nagu oleks doosaatorpump, kui ma õigesti aru saan.

Ootan mõtteid, kel hüdrorooliga kogemusi. Ära ma selle endale teen, aga lihtsam on, kui ei pea kordama teiste vigu ega ka enda omasid välja mõtlema.

Dosaatorpumba tootlikus ühele pöördele näitab, mitu kuupsentimeetrit õli sealt tuleb ühe pöördega.
Edasi on juba lihtne ülekandearvu arvutamine silindri läbimõõdu ja käigu järgi.
Näiteks kui dosaatorpump annab 100 kuupsentimeetrit pöördele ja silindrisse mahub 200 kuupsentimeetrit siis on ülekanne 1/2 ehk äärest äärde keeramiseks peab rooliga tegema 2 pööret.
Roolisüsteemi hüdropumba antav õlihulk aga ei mõjuta kuidagi eespool arvutatud ülekandearvu vaid ainult seda, kui kiiresti saab manöövrit teostada.
Nüüd tuleb veel mängu silindri läbimõõdu leidmine, mis jõuab rattaid pöörata sest enamilul dosaatoritel on kaitseklapp 100bar peale reguleeritud.
Praktikas on Belarusil 50mm läbimõõduga silinder ja sellel on jõudu piisavalt et maakülge külmunud rattad lahti murda ning seega poleks mõtet üle 60mm kindlasti minna.

Mis aga roolilati kasutamist roolivõimendina puudutab, siis sõiduomadustele tuleks see kindlasti kasuks sest dosaatorpumbaga on juhitavus üsna kehv sest tunnetust ei ole kui raske on rattaid keerata ja rool ei tule ka otseks tagasi ise ning ühepoolse silindriga on vasakule ja paremale keeramise kiirus erinev sest ühel pool on silindris kolvivars, mis teeb mahu väiksemaks.
Loomulikult on ka neist puudustest vabasid dosaatorpumpasid, kus on need puudused ära lahendatud ja millega saab ka kiirelt sõita kuid nende hinnaklass on kosmos.

Roolilati kasutamisel aga on vaja vaid lati üks ots seostada ratastega et tekitada tagasiside ja võtta torud lahti lati oma silindri küljest ning ühendada oma suurema silindriga mis jõuab traktori rattaid keerata.
Lisaks peab veel süsteemi paigaldama kaitseklapi sest see on sõiduautode roolisüsteemidel pumba sees ja enamasti üle 50bar rõhku ei kasutata.
Vasta

Aga kas see poleks lihtsam?
http://www.agroparts.ee/et/a/mtz-hudrorooli-kmpl
Vasta

(21-05-2019, 00:14 AM)Marko Kirjutas:  Octavia oma saad kasutada ainult koos latiga. Tegelikult, miks ka mitte?
Eks ma võtan veel hoogu, aga enne lõplikku otsust tahan ennast sinna Octaviasse korra sisse kaevata. Eks seal ole mitmeid nüansse, mida peab arvestama, aga kui kõik klapib, võiks päris lahe tulemus tulla. Peamine küsimus on, et kas kolvi käik on piisav.
(21-05-2019, 09:33 AM)2715Dosaatorpumba tootlikus ühele pöördele näitab, mitu kuupsentimeetrit õli sealt tuleb ühe pöördega. Edasi on juba lihtne ülekandearvu arvutamine silindri läbimõõdu ja käigu järgi. Näiteks kui dosaatorpump annab 100 kuupsentimeetrit pöördele ja silindrisse mahub 200 kuupsentimeetrit siis on ülekanne 1/2 ehk äärest äärde keeramiseks peab rooliga tegema 2 pööret. R oolisüsteemi hüdropumba antav õlihulk aga ei mõjuta kuidagi eespool arvutatud ülekandearvu vaid ainult seda, kui kiiresti saab manöövrit teostada.  Nüüd tuleb veel mängu silindri läbimõõdu leidmine, mis jõuab rattaid pöörata sest enamilul dosaatoritel on kaitseklapp 100bar peale reguleeritud. Praktikas on Belarusil 50mm läbimõõduga silinder ja sellel on jõudu piisavalt et maakülge külmunud rattad lahti murda ning seega poleks mõtet üle 60mm kindlasti minna. Kirjutas:  Mis aga roolilati kasutamist roolivõimendina puudutab, siis sõiduomadustele tuleks see kindlasti kasuks sest dosaatorpumbaga on juhitavus üsna kehv sest tunnetust ei ole kui raske on rattaid keerata ja rool ei tule ka otseks tagasi ise ning ühepoolse silindriga on vasakule ja paremale keeramise kiirus erinev sest ühel pool on silindris kolvivars, mis teeb mahu väiksemaks.
Loomulikult on ka neist puudustest vabasid dosaatorpumpasid, kus on need puudused ära lahendatud ja millega saab ka kiirelt sõita kuid nende hinnaklass on kosmos.

Roolilati kasutamisel aga on vaja vaid lati üks ots seostada ratastega et tekitada tagasiside ja võtta torud lahti lati oma silindri küljest ning ühendada oma suurema silindriga mis jõuab traktori rattaid keerata.
Lisaks peab veel süsteemi paigaldama kaitseklapi sest see on sõiduautode roolisüsteemidel pumba sees ja enamasti üle 50bar rõhku ei kasutata.
Selle arvutuse täienduseks on veel ka üks nüanss, mida ma pean vajalikuks välja arvutada. Joonisin alla koha, mis vajab lahti mõtestamist. ja kui ma mõne algandme juures eksin, siis parandagu mind see, kes õigeid numbreid teab.
Roolivõimu pump on NŽ-10, mis peaks tähendama, et sellel on tootlikkus 10 l/min, aga seda täispööretel (1750 p/min birka järgi, kui õigesti mäletan). Suhteliselt vaiksel pöördel, nii umbes 500 p/min, on tootlus 3 l/min ning kui see jagada 60-ga, siis sekundi tootlikkus on 50 ml/s. Kui silindrisse mahub 200 ml, siis pöödreks kulub 4 sekundit, täispööretel umbes üks ja veerand sekundit. Matemaatuliselt neab nagu välja  Cool  Nüüd 50 mm silindri korral on kolvi välja liikudes 1 cm jaoks vaja 19,6 ml õli ja võttes kolvi varre diameetriks 20 mm, siis tagasi sisse liikumiseks 16,5 ml 1 cm kohta. Puusalt pakun, et kolvi töökäik peaks olema umbes 20 ja 30 cm vahele ning kui see keskmiselt siis 25 cm peale arvestada, kulub paremalt vasakule pööramiseks peaaegu pool liitrit õli (vaikselt tiksudes 10 s), teisele poole keerates aga 418 ml ja 8,4 s. Kui pisut gaasi ka anda, on need ajad kuni kolm korda kiiremad, seega pole hullu midagi. Kui kasutada pisut peenemat silindrit, saab pööramise veel kiiremaks. Kui tihti siis ikka läheb reaalselt vaja sellist jõudu, et külmunud rattaid rooli abil maast peab lahti aitama?? Vajadusel on selleks ju olemas sahk, käpad ka kopp, mis kolmepeale töö ära teevad. Pealegi rataste külmumisest palju suurem väljakutse on see, kui sahk korralikult maasse kinni külmub, aga sellest seiklusest ei hakka ma praegu rääkima.
(21-05-2019, 20:10 PM)Inri Kirjutas:  Aga kas see poleks lihtsam?
http://www.agroparts.ee/et/a/mtz-hudrorooli-kmpl
See võib ehk lihtsam olla, aga kindlasti ka kallim. Lisaks ei saa ma kindel olla, et kõik asjad sobivad, sest hoolimata paljudest sarnasustest ei ole JuMZ ja MTZ ikka päris üks ja sama. Ja nii kaoks ka kogu see nuputamise võlu ka asja juurest ära.

Liikuv tehnika kulub, seisev tehnika laguneb.
Vasta

Hüdropumpade tootlikust mõõdetakse kuupsentimeetrites ehk mitu kuupsentimeetrit õli saab ühe pöördega.
Ma küll selle mootori väntvõlli ja pumba vahelist ülekandearvu ei tea, kuid visuaalselt võiks olla 1/1 ja seega kui mootor teeb 500 pööret saab sealt õli 5 liitrit minutis.
50mm läbimõõdu ja 20cm käiguga silindrisse mahub õli 392 kuupsentimeetrit ja seega saaks minutis keerata rooli äärest ääreni 12 korda.
Arvutuse õigsust palun üle kontrollida sest arvutuskäik on peast tuletatud.

Mis aga puutub Belarusi roolivõimendi komplekti ostmist Jumzile ja veel 400 euro eest ja sealt saab kasutada ainult dosaatorit, silindrit ning seda nuudi juppi mis on roolivõlli otsa keevitatud ja sedagi nii kõveralt et ühte laagrit panna ei saa siis milleks nagu???
Silindri saab poest 75 euroga ja dosaatori suurusjärk 160 eurot ning ülejäänu peab ise juurde mõtlema.
Vasta

(22-05-2019, 09:21 AM)2715 Kirjutas:  Mis aga puutub Belarusi roolivõimendi komplekti ostmist Jumzile ja veel 400 euro eest ja sealt saab kasutada ainult dosaatorit, silindrit ning seda nuudi juppi mis on roolivõlli otsa keevitatud ja sedagi nii kõveralt et ühte laagrit panna ei saa siis milleks nagu???
Silindri saab poest 75 euroga ja dosaatori suurusjärk 160 eurot ning ülejäänu peab ise juurde mõtlema.
Ukrainas ka ЮМЗ jaoks dosaatoriga hüdroroole müügis. Üks võimalikest https://agro-sfera.com/shop/komplekt-per...esto-gura/ . Ehk Põllumehe kaubamaja saab ka kohapeale organiseerida.
Vasta

Täna ajasin õhtul jälle tule kolvile, et käru abil emakest maad pisut ühest kohast teise viia. Täpsemat kirjeldust siinkohal ei esita, aga roppe sõnu kasutamata oli rooli kasutamine äärmiselt väljakutseid täis.

(22-05-2019, 23:13 PM)jürimees Kirjutas:  Ukrainas ka ЮМЗ jaoks dosaatoriga hüdroroole müügis. Üks võimalikest https://agro-sfera.com/shop/komplekt-per...esto-gura/ . Ehk Põllumehe kaubamaja saab ka kohapeale organiseerida.

See on päris hea pakkumine. 164 EUR on seal letihinnaks, ei tea, kui palju PM kaubamaja vahelt võtaks. Täna juba kisub voodi poole, aga ehk lähipäevil küsin nende käest.

Liikuv tehnika kulub, seisev tehnika laguneb.
Vasta

Mis seda rooli vaevab? Raske, kiildub või lihtsalt laperdab edasi-tagasi?

Orbitrol on orbitrol, selle maht määrab vaid pöörete arvu lukust lukku. Suurt vahet mahust nii aeglase priboori korral ei ole. Kõige lihtsam on saada koos roolisambaga mõne lääne kombaini küljest. Niva oma ei sobi sellisena.

Küll peab normaalse toimimise jaoks olema elus pump. Sul ikka pump on elus?

Sõiduauto võimendiga lati kasutamise osas olen natuke kahtleval seisukohal - mehh osa võib osutuda kaitsmeks...

Pigem vaata mõni pikivardasse ehitatud jaoturiga veoauto või bussi poole. Sealt saad vajaliku jaoturiga pikivarda asendamiseks ja lolli tööd tegeva hüdrosilindri oskad ometi kuhugi sokutada.

Esisilla käändepuksid on ikka määritud? Ja vahevõll?
Vasta

Võttis aega, et jälle kirjutama hakata. Aga mida muud ikka ühel ilusal laupäevaõhtul teha.

(22-05-2019, 23:13 PM)jürimees Kirjutas:  Ukrainas ka ЮМЗ jaoks dosaatoriga hüdroroole müügis. Üks võimalikest https://agro-sfera.com/shop/komplekt-per...esto-gura/ . Ehk Põllumehe kaubamaja saab ka kohapeale organiseerida.

Komplekt on tore, aga kahjuks PM kaubamaja selle maaletoomisega aidata ei saa. Seega kui kellelgi on sealt tellimisega kogemusi või oskab mind suunata mujale abi küsima, võtan lahkesti info vastu. Ma ise natuke kardan neid netist tellimisi, eriti ida poolt. Tutvusringkonnas on kogemusi, kus raha maksti ja siis sai lugu otsa...

(23-05-2019, 12:29 PM)v6sa Kirjutas:  Mis seda rooli vaevab? Raske, kiildub või lihtsalt laperdab edasi-tagasi?

Orbitrol on orbitrol, selle maht määrab vaid pöörete arvu lukust lukku. Suurt vahet mahust nii aeglase priboori korral ei ole. Kõige lihtsam on saada koos roolisambaga mõne lääne kombaini küljest. Niva oma ei sobi sellisena.

Küll peab normaalse toimimise jaoks olema elus pump. Sul ikka pump on elus?

Sõiduauto võimendiga lati kasutamise osas olen natuke kahtleval seisukohal - mehh osa võib osutuda kaitsmeks...

Pigem vaata mõni pikivardasse ehitatud jaoturiga veoauto või bussi poole. Sealt saad vajaliku jaoturiga pikivarda asendamiseks ja lolli tööd tegeva hüdrosilindri oskad ometi kuhugi sokutada.

Esisilla käändepuksid on ikka määritud? Ja vahevõll?

Oh, mis teda siis ei vaeva?? Tohutu rooliloks ehk siis sõidu ajal ka laperdab. Aegajalt on raske ja isegi kiilub kinni, siis jälle pöörab nii, et rooli ei pea eriti liigutamagi. Siis ühte pidi käib tühjalt ringi kuni natuke teisele poole pööramisega ennast tagasi haagib ja siis keerab jälle mõnda aega mõlemale poolele ja mõni väike nüanss veel. See on siis see, mida rooli taga tunneb. Väljastpoolt on see, et see roolikarbist tuleb võll, mille otsas on õlg, mis liigutab silla juurde minevat varrast, tahan karbi seest kangesti välja joosta. Istub teine veel traadi mõjul omal kohal paigas  Wink

Silla käändepuksid ja vahevõll on määritud ja liiguvad ilusti, pumbas pole ma muidugi päris kindel, aga ma ei tea põhjust, miks ta peaks oluliselt surnud olema. Aga ära iial ütle iial. Siiski kindel on see, et roolikarp on mehhaniliselt katki ning mitmed eelkõnelejad on hüdrorooli peale pannud ning seda väga kiitnud. Miks mitte siis minagi.

Oma avariiliselt Octavialt roolisüsteemi varastamise kasuks räägib veel ka see, et silindri ja varraste pikkus kokku umbes sama vahemaa mis ka traktoril rataste pööramishoobade (või kuidas iganes neid nimetada) vahel. Ning väikese puurimise/keevitamisega peaks saama selle silindrisüsteemi ka ilusti silla alla panna, kui see ikka on selline süsteem, et puhtalt hüdro, mitte hammaslatt hüdro toel. Selle joonise pealt on halb üksüheselt aru saada. Aga kui sajuperioodid jälle möödas on, eks siis püüan selle süsteemiga lähemalt tutvust teha.

Liikuv tehnika kulub, seisev tehnika laguneb.
Vasta

(26-05-2019, 01:01 AM)raudbetoon Kirjutas:   kui see ikka on selline süsteem, et puhtalt hüdro, mitte hammaslatt hüdro toel

See on justnimelt hammaslatt hüdrotoega.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(26-05-2019, 01:13 AM)Marko Kirjutas:  
(26-05-2019, 01:01 AM)raudbetoon Kirjutas:   kui see ikka on selline süsteem, et puhtalt hüdro, mitte hammaslatt hüdro toel

See on justnimelt hammaslatt hüdrotoega.

Mida saab väikese muterdamisega panna juhtima välist hüdrosilindrit ka. LAtt ise ilmselt ei kesta. Aga proovi järgi, saame teada. Mulle meeldiks eksidaWink
Vasta

(26-05-2019, 01:13 AM)Marko Kirjutas:  
(26-05-2019, 01:01 AM)raudbetoon Kirjutas:   kui see ikka on selline süsteem, et puhtalt hüdro, mitte hammaslatt hüdro toel

See on justnimelt hammaslatt hüdrotoega.

Krt!

Liikuv tehnika kulub, seisev tehnika laguneb.
Vasta

[quote pid='477652' dateline='1558552402']
(22-05-2019, 09:21 AM)2715 Kirjutas:  Mis aga puutub Belarusi roolivõimendi komplekti ostmist Jumzile ja veel 400 euro eest ja sealt saab kasutada ainult dosaatorit, silindrit ning seda nuudi juppi mis on roolivõlli otsa keevitatud ja sedagi nii kõveralt et ühte laagrit panna ei saa siis milleks nagu???
Silindri saab poest 75 euroga ja dosaatori suurusjärk 160 eurot ning ülejäänu peab ise juurde mõtlema.
Ukrainas ka ЮМЗ jaoks dosaatoriga hüdroroole müügis. Üks võimalikest https://agro-sfera.com/shop/komplekt-per...esto-gura/ . Ehk Põllumehe kaubamaja saab ka kohapeale organiseerida.
[/quote]

Ei saanud põllumehe kaubamaja mind aidata ega vist ka keegi teine mitte. Hiljem kirjutasin veel kõikidele poodidele, mis endise NL päritolu tehnikale juppe müüvad, aga pooled ei vastanud üldse (veel?) teised vastasin, et ei too idapiiri tagant, üksnes AKK ütles, et võib tuua, aga hinnaks oleks umbes 460 EUR, peaaegu kolmekordne hind. Ütlesin sellele pakkumisele ära.

https://www.pmkaubamaja.ee/et/c50-3405215-1.html
https://www.pmkaubamaja.ee/et/50-1155040...0cm-p.html

Põhivahendite osas juba üle 100 EUR kokkuhoidu võrreldes ksf 2715 pakkumisega. Silindri käik võiks ehk 1-2 cm pikem olla, aga selle jaoks silindri hinda mitmekordistada ei näe ma mõtet. Ainus suurem murekoht on veel roolikardaani ja dosaaturpumba ühendamine. Kinnitused keevitan ise kokku, treimiseks on ka vajadusel paar tutvust ning voolikud ja õiged otsad teeb sõber Hydroscand. Protsessi ma ehk liialt etapi kaupa pildistama ei hakka, aga eks projekti õnnestumise korral kirjutan sellest põhjapaneva kokkuvõtte. Hetkel midagi veel ära tellinud ei ole, ehk mõne päeva pärast leian selleks aega ja jõudu. Tahan enne veel kord ka kasutatud asjade turu üle vaadata, ehk saan midagi head enne seda. Või olgu selleks siis ka mõne kaasfoorumlase hea soovitus.

Liikuv tehnika kulub, seisev tehnika laguneb.
Vasta

Nii odavaid asju peab kindlasti enne ostmist näppima et veenduda nende töövõimes.
Silindril võib vars olla kroomimata kalibreeritud võll, laagripesad võivad olla loksuga ja kolvivarrel porikaitse puududa.
Dosaatorpump võiks kergelt ringi käia ning kui ise ei tee peaks veenduma, et kuskilt õnnestub ka see nuutidega võllijupp hankida mis sellega ühildub ilma loksuta.
Vasta

Uurisin netis veidi ringi ja tuulasin poola saitidel ning on neil ka see komplekt olemas ja saadavad ka eestisse: Poola sait

Endal ka sama plaan. See originaal võim on lihtsalt täielik jama. Asukoht halb kui vaja remontida jne.


Hello
in the link in the picture is shown incomplete set.
We have a complete set with a pump and an oil tank that costs PLN 1,400.

Of course we will send to Estonia the cost of shipping is 100 PLN
If you are interested, I will provide you with the transfer details
See our website
http://mtz.pl/jumz/24792-wspomaganie-jum...&results=6
No wires and no booster pump:
http://mtz.pl/jumz/24641-wspomaganie-jum...&results=5


--
Pozdrawiam,

Aleksandra Ściuba
Vasta

(19-06-2019, 00:25 AM)Occassion Kirjutas:  Uurisin netis veidi ringi ja tuulasin poola saitidel ning on neil ka see komplekt olemas ja saadavad ka eestisse: Poola sait

Endal ka sama plaan. See originaal võim on lihtsalt täielik jama. Asukoht halb kui vaja remontida jne.


Hello
in the link in the picture is shown incomplete set.  
We have a complete set with a pump and an oil tank that costs PLN 1,400.

Of course we will send to Estonia the cost of shipping is 100 PLN  
If you are interested, I will provide you with the transfer details  
See our website  
http://mtz.pl/jumz/24792-wspomaganie-jum...&results=6
No wires and no booster pump:
http://mtz.pl/jumz/24641-wspomaganie-jum...&results=5  


--
Pozdrawiam,

Aleksandra Ściuba

Kui saaksime koos tellida, saaks ehk odavam. Kelle kaudu, eks paistab. Aga minul näitab nendel linkidel, et sellise toote lehte ei ole ja annab ainult otsingu võimaluse. Saad äkki uue lingi panna?

Kui saad toimiva lingi, siis äkki on veel huvilisi, kes tahaksid sellist komplekti, usutavasti, mida rohkem huvilisi, seda odavam toomise hind.

Liikuv tehnika kulub, seisev tehnika laguneb.
Vasta

Usutavasti transport ainult kasvab suurema hulgaga, s.t kaaluga. See sada slotikut on mingi paar euri üle kahekümne ja minu teada odavaim nt dpd pakk.sealt siia on kusjuures odavam, kui vastupidi?
Vasta

Huvitav, et eile veel link toimis? Saatis mulle maili ja sealt sain otse minna tootele.
Täna juba pole? 
Ega midagi - valisin kõrvalt tulbast jumz ja kerisin lehe lõppu ja seal see komplekt oligi
http://mtz.pl/jumz/24792-wspomaganie-jum...z-kpl.html
Vasta

Vaatasin ka pilgu peale, oli ka teine variant. http://mtz.pl/jumz/24641-wspomaganie-jum...rzone.html

Sinu pakutud kallim variant maksis 315 EUR, see siin 270. Kui nüüd tooja vaheltkasu ka juurde panna, siis ei tulegi palju odavam kui tellida see ukraina variant, mis koos toomise ja maksudega 460-ga mulle ära tuua lubati. Pealegi on siin veel komplektides osiseid puudu, nt mõned hüdrovoolikud. Ja lisaks on asju ka üle. Ning peab see silinder siis kõhu alla minema, kui vähemate varuosadega saab selle lahendatud nagu ksf mlsliuk.

Ehk kui roolikardaani ja pumba omavahel kokku saan, siis ülejäänud on natukese nokitsemise vaev ning kindlasti ka odavam kui need pakutavad valmiskomplektid.

Liikuv tehnika kulub, seisev tehnika laguneb.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne