Tugevalt tahmunud mootor
#1

Tere,
esiteks vabandan kui vale alafoorum, aga tegu pole vene klassikuga, ei osanud paremat kohta teemale leida. Tõstke ümber kui leiate õigema koha.
Ja vabandust kui liiga suured ebakvaliteetsed pildid. Telefoniga tehtud.

Lugu siis selline, et mootoril on mingi õlileke, siiani pole selge kuskohast lekib.
Öeldi, et plokikaanetihend, samas näha oli et ka klapikambrikaane tihend immitseb õli. Ok, on mis on. Võtsin siis mootoril plokikaane maha.
Vaatepilt mis avanes polnud kuigi ilus.

[Pilt: jxTDZtxotKPUa.jpg]
Midagi on see mootor kõvasti põletanud, kas siis õli ja/või jahutusvedelikku.
Kuna üks paras koksi vms kiht on igalpool peal. Isegi kolvidel.

Väike üldvaade mõnedele klappidele
[Pilt: ibjPFoPPKQ9ocK.jpg]

Paar küünalt olid kollakad: see kõige enam:
[Pilt: ibbnS1S9qYnxiV.jpg]

Mida see tähendab?
Tean et netis on küünalde tahmumised ja värvused seletatud, aga teie diagnoos vaadates kogu üldpilti?
[Pilt: imM05KlCjJSg9.jpg]

Mis see valge "pulber" olla võiks?

Miks on alumisel pildil klapp keskelt heledam ja äärtest tumedam?
Laseb läbi?

Jah, hea oleks mootor täiesti maha võtta, pulkadeni lahti harutada, puhastada, lõtkud värgid üle kontrollida jms.
Võibolla teen seda, võibolla mitte. See nõuab kindlasti esiteks vastavaid mõõteriistu, lehtkaliibriga ei tee kõike. Vaja oleks ka külglõtkusid kontrollida nukkvõllil/väntvõllil jms Kõik mis kulunud, vahetada. Tean seda.


Aga kas saab need kolvid puhtaks ilma maha võtmata?
See soga mis silindrisse on kukkunud ja mis seal niikuinii mootori töö ajal lendab ja põleb, saaks kätte tolmuimejaga, ilma silindrite peegelpindadele pihta minemata aga mis veel?


Ei ole lihtsalt aega ega resurrsi see aasta hakata kap remonti tegema.
Tahaks vabaneda õlilekkest ja mootori tagasi kokku panna.
Tellisin uued tihendid ja muu pudi padi.

Mootor ise töötas kui loom, vahest uimerdas, aga vahest liikus jah nagu loom. Miks see jõud niimoodi vaheldus ei tea.
Ainus probleem oligi väike leke, tulemüüri ja mootori vahel plokikaan ja mootori külg on õlised. Õli ei tule sirinal, et iga nädal vala juurde, kahe kolme kuu tagant pigem, aga häirib ja õli pole odav.


Meistrid ja asjatundijad, andke nõu. Milline on teie umbkaudne diagnoos sellele mootorile?
Prügikasti mootorit pole mõtet saata Teil. Jah asi tuleks põhimõtteliselt võtta pulkadeks, puhastada ja detailid mõõta, aga kui teha nüüd ilma selleta esialgu??


Mootor töötas probleemideta nii suve kui talvel -35 ga.
Õlilekke pärast hakkasingi lammutama. Selle mootori tüüpviga pidigi olema plokikaane tihendi lekkimine tulemüüri juures teatud silindri juures (ei mäleta millise). Võibolla ka õlirõhu andur, ka ülevaatusel soovitati seda kontrollida.

Ühesõnaga laske tulla.
Tänud ette.
Vasta
#2

Mis ta ikka kolbidele atsetoonine lapp peale, seisab hommikuni siis pühib lahtisemad asjad maha ja mis ei tule saab aidata näiteks kipsinoa teraga.
Klapid ära kontrollida põlemiskambrisse bensiini valades ja kui poole tunniga kanalist näpuga tõmmates bensiinine pole siis pealt puhtaks ja kokku.
Kui klapid ei pea, siis teha ära ja ka sääretihendid uued.
Kaanele ka korra joonlaud peale ja kui sirge läheb kokku.
Karterituulutuse värgid ka võiks ära pesta igaks juhuks.
Vasta
#3

Ei tea kuidas uue ajastu mootoritele mõjub aga vanadele mossedele pritsiti vett vist sisselaskesse ja see tegi tahmast puhtaks.
Vasta
#4

Eks ta ikka seda mahla põletab, mis kaob. Tavaliselt satub õli põlemiskambrisse kas kulunud klapisääre tihendite vahelt või kulunud/kinni jäänud õlirõngaste vahelt. Kaane tihendi vahelt silindrisse lekkimise puhul ei oleks kõik kolvid ühtemoodi tahmased, pigem ikka see silinder, kuhu lekib. Tosooli leke ei tee tahmaseks, vaid vastupidi - peseb kõik puhtaks. Mis värvi tossu summutist tuli? Eriti just külma mootoriga. Sooja mootoriga põletab katalüsaator heitgaase puhtamaks ja ei pruugi midagi märgata.
Vasta
#5

Jahutusvedelikku lekke korral läikiks kolb nagu kuldi tillenips.. Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#6

Kaanetihend on võrdlemisi hiljuti vahetatud? Seega miskit juba tehtud.
Vasta
#7

Olen ka oma elus mõned mootorid lahti võtnud ja see tahm ning katlakivi on täiesti normaalsed. Vähemalt meie tanklates müüdava solgiga sõites küll. Tihendit olen ka kordades hullemat näinud.
Tee kõik hoolega puhtaks, kontrolli, kas plokikaas on sirge. Klappidest juba räägiti, vaata ka need üle. Siis uus plokikaane tihend peale ja plokikaas tagasi. Loodetavasti oled kursis poltide pingutamise järjekorra ja dünamomeetrilise võtme kasutamisega. Tihendit peab ka natuke vajuda laskma, ööpäev oleks hea. Siis pingutad üle. Vanasti vähemalt tehti nii...
Õli immitsemine ja üleni pasane mootor on reeglina ikka klapikambri kaanest. Lähevad pikapeale kõveraks ja vääna kinni palju tahad, ei aita. Ka tihend sureb mingi aja jooksul ära. Kui uus tihend õli pidama ei pane, siis on kaks moodust:
a)Plekist kaant saab pisut praavitada
b) Vana head siilikärssa vahele ja küll ta siis peab! Tuleb ainult ette vaadata, et siilikärssa liiga paksult vahele ei pane. Muidu pressib tihendi vahelt "konnud" sissepoole, mis võivad muust massist irduda ja mootorisse jalutama minna. See on sihuke tunde värk, sisse ju ei näe.
Konkreetselt mossel on klapikambri kaane äär sihuke äbarik, nii et kaane poltide pingutamisel kipub tihend ääre vahelt välja pugema. Siilikärsa kasutamisel on ta pealekauba ka veel libe. Jälgi seda hoolega!
Minul on õnnestunud äsja pandud tihendiga ülevaatuse punkti sõita. Seal tõstuki peal, kui tüüp alt üles vaatas, lajatas tihend äkki täies pikkuses ääre vahelt välja ja tuli õlipidu! Big Grin
Edu!

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#8

Vaadates seda mootorit, siis pole tal hullu midagi. Vähe talda saanud ainult Smile

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#9

See valge pulber väljalaske klappidel on ärapõlenud tahm. Tundub, et klappe on näpitud, kuna tahma sisse on kraabitud numbrid.
See, et silidris 2 klappi on heledaks põlenud(väljalase) on normaalne, kuna nende temperatuur käib tunduvalt kõrgemaks, kui teiste 2 kalpi omad(sisselase)
Seda tumedamat äärt ei julge väga kommenteerida väljalaske klapil, aga kui sunnitaks, siis ütleks, et klapisääretihend lekib ja klapp ei pea.
plokikaanel ei pruugi ainult klapisääre tihendi vahetusest kasu olla, kuna juhtpuks võib olla kulunud ja siis on ainult tihendi vahetus mõtetu, kuna klapp töllab puksis sees liialt ja tihend ei saa oma tööd teha.
Kui juba plokikaan maas siis oleks mõistlik see spetsalisti juurde viia, kes vahetab vajadusel juhtpuksid ja klapisääre tihendid, freesib klapi tööpinnad uuesti paika(laiused nurgad), soovelda klapi ja pesa omavehel ideaalselt liibuma ja teeb kaanele ka tasalihvi kuna paistab, et kaan on omajagu juba ära ussitanud.
Kui suur umbes õli kadu oli?
Kui õli mootorist välja lekib, siis peaks mingi märk maha jääma, kohta, kus auto seisab.

isiklikult mootorit kokku pannes paneksin õhukese lisakihi äädikapaasil hermeetikut õlikanalite ümbrusse, kuna eelmised mehaanikud võivad olla hoogu sattunud liivapaberiga pindade puhastamisel(mida isiklikult ei soovitaks, kuna olen näinud mitmeid mootori plokke, mis tuli üle lihvida, et saaks uuesti tihemdipinna heaks)
Ja kõik tihendid mis vahetusse lähevad, samuti kerge lisa hermeetikuga kokku.
Vasta
#10

(18-06-2014, 09:21 AM)Basilio Kirjutas:  Õli immitsemine ja üleni pasane mootor on reeglina ikka klapikambri kaanest. Lähevad pikapeale kõveraks ja vääna kinni palju tahad, ei aita. Ka tihend sureb mingi aja jooksul ära.
Edu!

Keskpoltidega kaantega ongi nii et mida kõvemini keerad seda kõveramaks läheb... Wink Mõningatel masinatel olen täheldanud eelevate omanike võhiklikkust ning kummivenitatud klapikambri kaani...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#11

Täpsustuse huvides küsin,et mis autoga tegu ja ,mis bensiin talle ettenähtud on? Minu arust tekitab ka sellist sodi põlemiskambrisse ja kolvi peale E95 bensiin. Eriti hakkab see silma autodel,millele on ettenähtud 98 bensiin aga sõidetakse kokkuhoiu eesmärgil 95ga.
Raskendav asjaolu on ka kas pritse või karburaatori paigast ära olek.

Mul Audi 100 oli sama nali,et C0 oli 1,3x kõrgem kui kasutasin 95d. Samuti oli auto ise uimane ja mootor töötas nagu pooles vinnas. Peale 100km 98 bensiiniga sõitmist kadusid kõikvõimalikud vingu ja muud anomaaliad ära. Samuti kukkus küttekulu 2l allapoole. Mainin ka seda,et minu C3 kerega Audile on tootja ettenäinud 98 bensiini ja madalama oktaan arvuga kütuse kasutamine on tootja juhendi järgi lubatud aga äärmisel vajadusel!
Nüüd sõidan E98ga kogu aeg ja ei mingeid vingu ega tahma anomaaliaid enam.


Vasta
#12

Tere,
aitäh kõigile vastamast.

Auto on USAkas.
Dodge Avenger, 1997, 2.0 DOHC mootoriga.

Autole on mul soetatud ka tehase remondimanuaal ja ka Chiltonilt üks hea raamat, koos fotodega ja palju

inimlikema seletuste ja nõuannetega.



Vastan Teie küsimustele vastavalt järjekorrale.

@2715
Mis kanalist see bens tulema peab hakkama? See näpuga tõmbamise proov.
Kuhu kanalisse ma panen näpu?

@Myrka
Valget suitsu tuli tagant ainult niiskete ilmadega.
Muul ajal ei olnud absoluutselt mingit suitsu. Kontrollisin seda isegi aeg ajalt.
Eriti seda sinist suitsu, aga ptui ptui ptui, polnud.
Ei pannud tähele ei külma ega sooja mootoriga mingit toonivahet suitsul, sest polnud seda, aint niiskete ilmadega.
Aga kui oli niiske ilm, siis vahest viskas päris korralikult valget suitsu.
Vaatasin teiste autosid, ka vanemaid, polnud niipalju.
Koguaeg polnud palju, vaheldumisi, arvatavasti tuul.


Ülevaatusel oli see, et CO oli kehvapoolne, läksin leige mootoriga.
Aga soojenes korralikult üles, siis läks CO normi. Nii ülevaataja ütles.

Millest see jama võis tulla? Kat läbi?
@martinjev
Eelmise omaniku poolt kindlasti mitte (eelmine omanik oli mu eks tüdruk, tema käes oli auto vähe aega, ostsin ta käest selle ära, võibolla üleeelmise poolt.

Silindritel on hoonimisjäljed ka näha.

@Basilio
Jah olen kursis poltide pingutamise järjekorra ja dünamomeetrilise võtme kasutamisega.
Võtmed ka vastavad olemas. Ja ka järjekorrad ja vajalikud Nm-id ka.

Sellel mootoril on tüüpviga hakata lekkima ühe teatud silindri juurest, ja paistab et nr 4 silindri juurest. Kui just ei loeta neid hooratta poolt hoopis. Siis on see esimene silinder.

Pilt ka kohast kus oli kõige õlisem ja mille nurgast juga mootori külge mööda alla "voolas".
See nurk oli ka ainus koht, mis oli näpuga liigutatav, teised ääred tihendil olid nö mootori külge "kasvanud", ei andnud kohe kangutada.
Nurk aga oli lahti ja õli täis. Seal vist mingi õlikanal vms, imeliku kujuga auk.

Pilt ka siis nurgast
[Pilt: i4RsCCjIth7ch.jpg]

Mis see siilikärss on?

Kaan ikka plekist pole, pigem alumiinium vms, ei tea mina. Plekk mitte.

@viplala

Vähe talda? Ehk siis vähe pikki otsi?
See võib olla küll. Tööle lühike maa ja üldse teen palju lühikesi otsi.
Suvel pikki sõite rohkem.

@juss

kahjuks ei tunne ühtegi töökoda, meistrit ega tuttavat mis tegeleks kaante lihvimise jms mootori tööga.
Oskad kedagi soovitada, mind suunata?
Tegutsen ise Pärnus, aga sobivad ka muud linnad ja kohad. Sest ma ei tea hetkel kedagi, kes seda tööd teeks.

Chiltoni remondijuhis ütleb paksus kirjas: ei mingit silikooni või hermeetikut plokikaane ja tihendi vahele.
Aga silikoon ja hermeetik vist pole sama?

Selle koha peale, mis ülal pildil on, tahaks mina küll midagi panna. Kasvõi imeõhukese kihi.
Panen kõik kokku ja hakkab jälle sealt tulema, siis tekib küsimus, milleks ma üldse siis vaeva nägin.


@MAZ

Auto on USAkas.
Dodge Avenger, 1997, 2.0 DOHC mootoriga.

Mis benss ettenähtud on, ei tea hetkel. Armatuuris vaataba vastu ainult kiri: UNLEADED FUEL ONLY, ehk siis AINULT PLIIVABA KÜTUS.

Pean uurima remondimanuaali või siis netist kaevama natuke.

Samas jah sul on õigus, odavama hinna tõttu tangin AINULT 95-te.
Kunagi omasin BMW E36, tal oli ka probleem 95-ga, oli hästi uimane ja jõuetu.
Panin korra 98 ja auto oleks nagu unest ärganud. Peale seda rohkem 95 bemmi ei pannud.

See USAkas on aga paraja januga, joob kõik mis vähegi saab, eriti kui lapatsit tallata ja kohapealt minna.
Vaja ju peaaegu 2 tonnisele kerele hoog sisse saada. Automaatkast kah. See ju eriti mõjutab seda kulu. Laseb pöördeid kõrgele.
Aga võtan su nõu kuulda, kui saan ta liikuma, laristan selle allesjäänud tilga 95 ära sealt paagist ja siis proovin sõita 98 natuke aega.
Vasta
#13

Mis dodge ta on ikka mitsu poole peaks selle kiskuma kas mitte 4g63 ?
Pindade puhastamisel üleliia ei tasu karta ka et midagi ära kriibid , muidugi rellakaga ei tohiks ligi minna . Küll aga karukeele ja kergema liivapaberiga puhastades ei juhtu ka miskit.
Kolvi saab pealt kõige lihtsamalt puhtaks kergelt traatharjaga , tahm ei ole reeglina kuigi kõvasti kinni .
Sellel mootoril tavaliselt on klappide juhtpuksid läbi ja sellest hakkavad igasugu tahmamise ja õli jamad , võtab palju ja ei püsi sees
Vasta
#14

(18-06-2014, 19:03 PM)MAZ Kirjutas:  ... Eriti hakkab see silma autodel,millele on ettenähtud 98 bensiin aga sõidetakse kokkuhoiu eesmärgil 95ga...
Siinkohal kattuvad me mõtted MAZiga ... Küll veidi erinevate nurkade alt.
Kui ma nägin pilti tahmast/nõgist oli mul esimene mõte - "Täiesti tavaline pilt mootori sisust, kus surve on nõrk (kolvigrupp kulunud)". Teeb ju peaagu ühe välja, kas surve on langenud kulumuse tagajärjel, või sõidetakse madalama oktaanarvuga bensiiniga.
Vastustest on muidugi selgunud, et kulumise märke pole näha ... esmane mõte aga jääb.
Vasta
#15

@tiitnato
Mitsu ja Chrysleri koostöö. Chrysleri märgid peal igalpool.

Mootor 420A. Peaaegu sama.
Osad jupid vast isegi sobivad. Aga 420A kohta olen kaevanud palju inffi juba välja, aga inffi pole kunagi liiga palju. Niiet..

Mida veel tiitnato oskad öelda selle mootori kohta? Mingeid nõrgemaid kohti vms. Loen huviga.

@motamees
jah, eks sellist tõsiasja lugeda, et kolvigrupp kulunud jms on kurb lugeda.
Mõeldes eriti rahale mis sinna alla läheks. Aga samas miks mitte. Ükski asi pole igavene. Pean lihtsalt mõtlema.

Ma loll oleks pidanud enne lahti lammutamist kompressiooni mõõtma.
Aga see tagantjärgi tarkus nüüd.


Küsimus veel, et kas kulunud kolvid ja see nõrk surve mõjutab siis minekut ka? Et vahest annad gaasi ja läheb nagu loom ja "surub istmesse", aga vahest nagu vajutan gaasipedaali lõpuni, siis mõtleb hetke ja siis hakkab minema, aga mitte eriti sujuvalt või noh kiirelt. Võtab hoogu nagu.

Ma ei ole siiani pihta saanud, milles asi.
Olen vahetanud kütusefiltri, õhufiltri (juba oleks uut vaja), küünlad õiged sees.
Peale küünalde vahetust hakkas palju erksamaks. Mingi aeg see erksus hajus. Nüüd ongi, vahest kiirendab ülihästi, vahest uimab.

Eks küünlajuhtmed ja piibud on ka parajad käkid juba, ära silikoonitatud, aga kuna klapikambrikaane tihendid on läbi, sest isegi piibud on õlised, siis võis ka see "lekitada" kõrgepinget. Olen lugenud, et õli piipudel võib mõjuda halvasti süütele.

Aga nüüd uued tihendid kõik uued kohal juba.
Vasta
#16

Juhtpukside ja klapisääre tihendite olukorda saad ka ise hinnata kui paar klappi välja aga mina küll ei viitsiks seda mootorit ilma kaane lihvita kokku panna,pole väga ammu lahti käinud ja pole ju pidama jäänud. Kuskilt peab midagi kõver olema. Arvatavasti plokikaas. Äkki vaja ka uusi plokikaane polte. Enne lahti harutamist oleks võinud silindrites surved ära mõõta.
Vasta
#17

kulunud mootor sõidab koguaeg ühtemoodi , see et vahel läheb ja vahel mitte on ikka mootori juhtimise teema .
Nüüd teades mootori marki siis ega jah päris mitsu ta ikka ei ole , mis ikka ühel vanemal ja hooldamatta mootoril juhtub . Kolvirõngad jäävad kinni just õli omad siis hakkab tahmama ja survet tekitama karterisse ,need saab lahti leotada ja puhastada või ka vahetada kuidas rahakott kannatab . Klapi juhtpuksid ja sääre tihendid on kindlasti kulunud ja ei toimi nii nagu peab need remontida vahetada ..samas on mõistlik ka klapid freesida sooveldada et ülevalt otsast pauk minema ei läheks .... lühidalt kaane remont .... Kokkupannes tuleks hoolsalt rihma pingutamisega tegeleda , et just üle ei pingutaks Smile . Ja kui kõik ilusti on koos ja juhtmed voolikud ka terved ja mootor töötab siis saab otsida miks vahel sõidab ja vahel mitte. Täiesti kindlasti mõjutab tööd see kas küünlajuhtmed on terved ja õlivabad .
Vasta
#18

Siilikoon või siilikärss, mis seal vahet! Big Grin Heal lapsel palju nimesid. Üks hermeetik kõik.
Plokikaane tihendile päris igat hermeetikut siiski panna ei tasu. Peab kirju lugema ja vaatama, et ikka selle jaoks mõeldud. Võin üles otsida tuubi, mida ise viimati kasutasin ja pilti teha.
Kui pinnad igati OK ja puhtad ning tihend kaasaegne, kummiste ringidega nagu ka sinu piltidel näha, siis peaks ilma hermeetikutagi pidama. Kui aga kaane ja ploki pinnad täies ulatuses kokku ei liibu, vaid jäävad irvakile, no siis ei aita ussi- ega püssirohu vahele toppimine.
Hermeetikust võiks minu arvamist mööda abi olla vaid siis, kui kaas sirge ja kriitiline ala silindrite ümber on OK, aga kusagil nurgas mingi õlikanali ümber väljaspool servas pind selline krobeline ja pole kindel kas tihend suudab selle ebatasasuse 100% ära täita. No siis natuke aitad selle moosi ettevaatliku lisamisega. Pildil tundus et umbes nii sul seal ongi.
NB! Tegemist on minu isikliku arvamusega, mitte viimase instantsi tõega!
Kaebuste püsimisel või kõrvaltoimete tekkimisel pidage nõu mehaaniku või Kuusakoski töötajaga! Big Grin

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#19

Kui auto läbisõit üle paarisaja tuhande siis on normaalne, et vahetust vajab kaane tihend, ja Tallinnas on kohti palju kus tehakse ja lihvitakse, aga kui viid lihvi siis ära puhasta ennem ära midagi !!! (maksad 20-30 € lisaks ja tehakse seda väha korralikult ja samas saad teada mida ei tea)
Näiteks Sikupilli keskuse taga olevas töökojas ütleb mees kohe ära mis viga oli.
Kaane lihvimine läks minul 150 € ja samas tehti klappid ja muu mudru korda ja puhtaks.
Pole mina näinud autot millel peale 250 000 km ei oleks vaja vahetada kaane tihendit !
Vasta
#20

(18-06-2014, 23:23 PM)Qunts Kirjutas:  ...Pole mina näinud autot millel peale 250 000 km ei oleks vaja vahetada kaane tihendit !
Ma ei teadnudki, et tihend kulub ...
Ega ei ole pikalt mõelnud, aga kälimehe Mazda 323f tuli kohe meelde. Mõeldes tuleks näiteid kindlasti rohkem.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne