MTZ-82 jõuvõtuvõlli reguleerimine
#1

Otsinguga esmapilgul ei leidnud, et selline teema olemas oleks. Nimelt probleem selles, et hooldusniidukiga võtab MTZ-82 jõuvõtuvõlli libisema. Ma ei ole mitte kunagi seda reguleerinud ega ka midagi muud sellega teinud. Kulunud ta ka kindlati ei ole, kuna olen teda väga vähe kasutanud varem (ja enne mind on uued jupid sees). Kuidas see peale reguleerimine lindile käib? Googeldades leidsin, et tagant silindri varre alt neid vardaid vaja reguleerida, aga keegi kes on seda teinud, võiks täpsemalt üle seletada.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#2

Vaata kas mitte istme alt see reguleerimine mitte ei käinud?
Vasta
#3

регулировка вала отбора мощности МТЗ-82
Pane see koogelisse ja vastused peaks tulema, äkki jootee-s kah.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#4

Ehk veidi abiks http://foorum.rodnas.ee/viewtopic.php?f=9&t=446
http://tractor-mtz80-mtz82.ru/val-otbora...m-vom.html
Vasta
#5

Vene keelt kahjuks eriti ei valda. Rodnase foorumist leidsin postituse ka veidi peale seda kui siia teema tegin, täna proovin niimoodi talitleda nagu seal kirjeldatud ja vaatan, mis saab.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#6

Tegelesin ükspäev enda MTZ 1025 jõuvõtuvõlli reguleerimisega, masin aastast 2002.
Kui vaatad tagant jõuvõtuvõlli, siis jõuvõtuvõlli nuutotsa juures umbes kella 1 peal on üks peenete nuutidega võlliots, millel peal ovaalne plekk, mis teisest otsast poldiga kinni.
Selle poldi võtad välja ja heelbliga keerad võlli päripäeva nii palju kui jõuad ehk siis täitsa kinni ning seejärel natukene tagasi (vb veerand pööret).
Siis kakud plekitüki nuutide otsast maha ja paned sellises asendis tagasi, et saad ta uuesti poldiga kinni tõmmata.
Täpne reguleering peaks olema nii, et see silindrike, mis jõuvõtuvõlli lülitab, selle säär peaks väljalülitatud asendis silindrist välja ulatuma 40mm (mõõdetud kuni sääre tipuni), jõuvõtuvõll sisselülitatud asendis-ulatub valja 62mm.
Ma alguses keerasin liiga palju peale, hakkas väljalülitatuna jõuvõtuvõlli kaasa vedama.
Nii õpetas Türi hooldemees.
Vasta
#7

Isiklikult praktiseerinud sellist reguleerimisviisi et lasta ülevalt luugist mõlemad tõmmitsad vabaks, lülitada jvv sisse ja siis keerata veosiduri tõmmitsat peale, seni kui tõmbab lülitusvarrast 10mm tagasi.
Piduriga sama asi, kuid kui ei taha et järsult pidurdaks võib ka lõdvaks jätta.
2000 pöördega suretab mootori välja nii igatahes kui lülitada mitteliikuva kardaaniga asja.
Vasta
#8

Sai reguleeritud MTZ 572 jõuvõtuvõlli. Saime uuesti veo peale. Nüüd ei taha hoob väga hästi sees püsida. Kui käega peal hoida, siis on ok, muidu võib välja tulla. Kas lint on nii kulunud ja varras juba liiga peale keeratud, et ei lase lülitushooval lõpuni liikuda? Kuidas lindi seisukorras veenduda, kui kaan maas on?

Reguleerisime tunde järgi, keerasime veo polti 3 täistiiru peale. Pidurit ei mäleta enam. Samas kui Rodnase foorumit lugeda, siis seal õeldakse, et keerata ühte ja siis teist polti kordamööda.
Vasta
#9

(28-06-2014, 23:09 PM)kristoPa Kirjutas:  ...
sain asjaliku vastuse sellise. 80nel tuleb panna jõuvõtuvõlli hoob keskasendisse ja siis keerata mõlemad lindid kinni ja kaks ringi tagasi raskema töö puhul vähem. Hoova saad keskasendisse kui keerad poldi tagasilla paremas nurgas olevast jõuvõtuvõlli hoovast läbi tagasilla korpusesse. Seal kust saad vedru survejõudugi peale reguleerida,et kui tugevalt linte kokku tõmbab.

Nii see käib. Poldiks on M10x60 ja sellega fikseeritakse mõlema pidurilindi võrdne lõtk.
Lõdvendamine kaks ringi võib jääda pigem väheks... Juhend ütleb kolm ringi ja seda tasub ka teha - vabastatud asendis peab lindi ja trumli vahel olema piisav lõtk. Libisemine on saatanast ja kuumarabandus kiire tekkima.

Ega seda kulumist sealt eriti kaema pääse. Kõige otsesemaks näitajaks on see, kui linti kas ei anna enam pingutada või pingutamisest hoolimata vedu ei teki.

Võlli pidur lidurilindi võib ka lõdvemaks jätta, kui JSV pidur mingil arusaamatul põhjusel peaks olema ebavajalik.

Ajamihoova näppimine on vajalik alles siis, kui keegi selle kallal on käinud. Niisama lahtivõtmine pole küll mõistlik.
Vasta
#10

Mida tähendab mõlemd lindi poldid kinni keerata? Kas need peavad keerama näpuga kinni, või tuleb kasutada mingit tööriista? Piduri oma oli väga kinni, algul näpuga ei keeranudki, teine oli kergem, sai näpuga keerata.
Vasta
#11

Kui hoob on ON asendis, siis ongi pidurilint lõtv. Kui OFF, siis veolint lõtv-sellepärast ilmselt sulle tundus, et üks on liiga pingul. Näpuga keerad neid vardaid, võtmega pole seal midagi teha.
Mitteametlik versioon, nagu mulle õpetati:
Paned hoovast (seal, kus käigukasti siseneb)poldi läbi, mis fikseerib hoova täpselt keskasendisse. Hooval endal on auk sees ja polt läheb sealt läbi ja käigukasti korpuse sisse. Servovedru enne lõdvaks lasta. Siis keerad näpuga neid reguleervardaid niipalju kinni, et käega/töökindaga jõuad veel jvv ringi keerata ja siis vardad 1-2 tiiru tagasi. Ise tegin selle rituaali läbi ja enne kokkuladumist käivitasin ja proovisin, kuidas toimib, kas ikka pidurdab ja kui järsult sisse lülitada, siis peab ikka parajalt kiiresti "haarama". Lõpuks äkki leiad, et vaja veel 1 tiir lõdvemaks lasta, sest kui liiga pingul on, siis hoob ei lähegi lõpuni oma asendisse.
Samas võid ka mootori töötamise ajal neid vardaid lõpphäälestada, sest kui vedu on sees, siis on pidurilint vaba ja saad näpuga juurde/maha keerata ja välja lülitades kohe näed, kas jääb seisma või mitte. Veolindi koormustaluvust muidugi nii ei hinda ja seda näed/tunned ainult mõne haakeriista pealt.

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta
#12

Töötanud masinal neid näpuga juba ei keera. Kui kaane maha võtad ja keerad, saad ju aru küll, kui pingutuskruvi on kinni ja edasi enam ei keera...Cool

Nähtud ka sellist masinat, millel olid keermed suisa roostes...

Veolint olgu pigem veidi pingul ja võllipiduri lint veidi lõdvem. Üheks reguleerimise õnnestumise näitajaks on ka see, et vedu lülitades peab JSV hakkama vedama hoova käigu keskel. Kui hakkab viimaselt veerandilt, siis ei kipu enam libisemata töötama.
Vasta
#13

Reedel ka tegutsesin selle jõuvõtuvõlli reguleerimisega ja pean ütlema, et see pole lihtne töö, eriti veel siis kui kellegi kurjad käed on seda süsteemi seal ringi ehitanud. Mul oli alguses üldse nii, et jõuvõtuvõll lülitus siis, kui kangi kabiinis (mis pole ka originaal kang) tõmbasin üles poole. Minu käes on 20 aastat asi nii toiminud. Mingil põhjusel aga kui keerasin tagant kumbagi varrast 1 tiiru sissepoole ja läksin proovima suretasin traktori peale umbes 1m pikkuse lõigu niitmist välja, sest poos kohe kinni. Pidur sai liigselt peale ilmselt. Siis timmisin selle kangi hoovastiku niimoodi, et ta käiks nö õiget pidi (jõuvõtuvõll töötab siis kui kangi vajutan allapoole) ja reguleerisin piduri varrast tagasi. Siis sain juba niita, aga tihedamas rohus võtab ikka libisema. Seda keskmisesse asendisse hoova fikseerimist ei teinud (reedel ei leidnud kohta, kus kohas seda asendit fikseerida), pean seda proovima. Reedel hakkas vihma sadama ja siis jätsin asja põllul katki. See nädal proovin uuesti.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#14

(30-06-2014, 08:25 AM)saarrand Kirjutas:  ....
Mingil põhjusel aga kui keerasin tagant kumbagi varrast 1 tiiru sissepoole ja läksin proovima suretasin traktori peale umbes 1m pikkuse lõigu niitmist välja, sest poos kohe kinni.
...

Ära nikerda mingite tiir-sisse-tiir-välja meetoditega. Tee ikka õigesti: hoob keskele, lindikruvid kinni ja 3 pööret lahti. Kui ei saanud hea, siis alles tee peenhäälestust.

Väikese kabiiniga isend?
Vasta
#15

(30-06-2014, 08:44 AM)v6sa Kirjutas:  
(30-06-2014, 08:25 AM)saarrand Kirjutas:  ....
Mingil põhjusel aga kui keerasin tagant kumbagi varrast 1 tiiru sissepoole ja läksin proovima suretasin traktori peale umbes 1m pikkuse lõigu niitmist välja, sest poos kohe kinni.
...

Ära nikerda mingite tiir-sisse-tiir-välja meetoditega. Tee ikka õigesti: hoob keskele, lindikruvid kinni ja 3 pööret lahti. Kui ei saanud hea, siis alles tee peenhäälestust.

Väikese kabiiniga isend?

Jah, väikese kabiiniga isend. Ma reedel veel ei teadnud sellest hoova keskmisest asendist midagi. Siis toimisin õpetuse järgi, et vaba kruvi sisse ja paar tiiru tagasi, hoob teise asendisse ja samamoodi. Aga nagu nägin, siis see ei olnud õige õpetus. Peale tööd proovin leida selle fiksaatori koha, kus saan ta keskmisesse asendisse panna ja siis uuesti reguleerida. Kirjeldad ehk lähemalt, kust see polt läbi läheb, esmapilgul ühtegi ava silme ees ei ole. Traktori juurde saan jälle peale lõunat.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#16

(30-06-2014, 09:27 AM)saarrand Kirjutas:  ... Kirjeldad ehk lähemalt, kust see polt läbi läheb, esmapilgul ühtegi ava silme ees ei ole. Traktori juurde saan jälle peale lõunat.

Osa kataloogi numbriga 50-4216022 seal on auk sees. Hoova pildi saad leida siit: https://www.google.ee/search?q=50-4216022&tbm=isch

Polt numbriga 34 sellel pildil: http://www.pmkaubamaja.ee/components/com...4465f5.jpg

Õpetuse järgi pead hoova külge toetuva vedru lõdvaks laskma ja saad hooba liigutada keskasendisse, seejärel polt läbi ja poldi ots käigukasti korpusesse. Kõige lihtsam on keegi appi kutsuda, kes kabiinis kangi vähehaaval liigutab ja teine mees/naine all polti meelitab
Vasta
#17

Nii, eile toimetasin vastavalt juhistele, panin poldi avast läbi ja fikseerisin kangi keskasendisse ja ning keerasin tagant mõlemad vardaid 3 tiiru välja. Proovida eile enam ei jõudnud, kuna läks pimedaks juba. Annan siin teada, kuidas toimis!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#18

Selle ringide lugemisega ei jõua väga kaugele, kuna iga masin on veidi erinev.
Kellel on lint kõver kellel laagrites loks, kellel varras kõver.
Kui lasta vardad lõdvaks, lülitada kabiinist sisse ja siis keerata varrast seni peale, kuni servovedru on maksimaalselt pinges ehk see hoova ots, kust varras edasi läheb liigub 10-15mm on ka siduri ülekantav jõud maksimaalne.
Vasta
#19

(01-07-2014, 14:25 PM)2715 Kirjutas:  Selle ringide lugemisega ei jõua väga kaugele, kuna iga masin on veidi erinev.
Kellel on lint kõver kellel laagrites loks, kellel varras kõver.
Kui lasta vardad lõdvaks, lülitada kabiinist sisse ja siis keerata varrast seni peale, kuni servovedru on maksimaalselt pinges ehk see hoova ots, kust varras edasi läheb liigub 10-15mm on ka siduri ülekantav jõud maksimaalne.

Ole hea ja seleta lahti, millist varrast lõdvendada ja millist hooba keerata. Praegu jääb segaseks... Ning ikkagi on ajami varrastele lähenemine põhimõtteliselt vale.Toungue Oluline on tõmmata pingule planetaari päikeseratast pidurdav lint. Võllipidur on teisejärguline, kuigi ka kasulik. Selleks peab olema paigas linte õlakuga ühendava varda pikkus, mida kruvitakse kaane alt, paakide vahelt.
Välised ajamivardad jäägu ikka avarii tagajärjel tekkinud deformatsioonide kompenseerimiseks.Cool

Kui hoovastik on paigas, siis keskasendis lõpuni pingutatud lindi poldi lõdvendamine kolm ringi tagab nii piisava lõtku vabaasendis kui piisava pingu veoasendis. Seda siis korras detailide puhul. Kui pidurlint on riknenud või trummel lopergune, siis ei aita seal ükski nipp, tuleb vahetada.
Kaks ringi tagab küll vajaliku pingu sisselülitatud asendis, kuid võib jääda hõõrduma vabaasendis. Tõsi, see kaob ajaga, kuid nii kiireneb pidurilindi kulumine asjatult...
Vasta
#20

Ja eks muidugi ülekandemehhanismi laagrid peavad ka korras olema... kui laager ikka loksub siis annab see varsti tunda...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne