Aidake identifitseerida nõukaaegne elektrimootor
#1

Tahaksin garaažis kasutada piltidel näha olevat mootorit, kuid ei tea, mis on tema võimsus ja pöörded. Töötab 220V pealt, kuid kuna tehasesilt oli üle värvitud ja sealt tulid andmed maha koos värviga, siis paraku rihmaratta suuruse arvutamiseks vajaminevaid andmeid enam ei näe.
Siinsete teadjate hulgas on kindlasti keegi, kes puusalt tulistades ütleb, mis mootoriga täpsemalt tegemist on Cool.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#2

Näeb välja nii nagu peaks töötama 3x380V pealt. Kui on tehtud 220 peale kondensaatoriga saad väikese osa tema võimsusest kasutada.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#3

Pilt ühenduskarbi sisust aitaks teha vahet 3 või 1 faasilise vahel. Muid andmeid vaevalt keegi ütleb.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#4

Pildi järgi ennustades pakun, et 1,5kw ja 1450 r/pm
Vasta
#5

Teen homme selle ühenduskarbi sisust pilti.
Vasta
#6

Tundub olevat kuuekümnendate või seitsmekümnendate toodang aga isegi puusalt tulistamiseks on vaja midagi enamat, kui üks pilt.
Mootori kaal:
läbimõõt:
korpuse pikkus:
võlli läbimõõt:
pilt ühenduskarbist
Siis võin eeldusel, et on standardmootor, mitte tõsteseadme oma, välja pakkuda võimalikud kombinatsioonid kiirusest ja võimsusest.
Kui otsakaan maha võtta, siis saaks näpuga katsudes hinnata kiirust (pooluspaaride arvu) ja tabeli järgi öelda ka võimaliku võimsuse, aga pildi pealt on seda suht tülikas teha.
Rusikareegegel on, mida aeglasem mootor, seda suurem sama võimsuse juures.
Vasta
#7

"näeb välja nagu 3-faasiline...", "pildi järgi ennustan" jne... Sad
Aga et teema minu tõttu jälle jamaks ei läheks, siis rohkem ei kommmenteeri kommentaatorite kommentaare.
Kui autor väidab, et on 1-faasiline, ju ta siis on, loodan, et teab ka, kuidas käivitada, kas kondemsaatori või käivit. mähise käivituseks külge ühendamisega vms.
Mootor on ilmselt AOLB31 või 32 seeriast, pildi järgi pole aga tõesti võimalik tuvastada pöölemiskiirust ega võimsust.
Näiteks AOLB31-2 näitajad on 400 W / 3000 p/min
AOLB32-2 600 / 3000
AOLB31-4 270 / 1500
AOLB32-4 400 / 1500

31 ja 32 seeria saab eristada välismõõtmete järgi, 32 on ilmselt pikema staatoriga, aga pöörded oleks vaja ikkagi millegagi ära mõõta, siis oleks asi lihtne, päris silma ja kõrva järgi ei pruugi 1500 ja 3000 pöörde vahet teha, kuigi võimatu pole. Kui panna otsingusse vene keeles "elektrimootor AOLB31 või 32, siis peaks saama ka mootorite gabariidid ja mõõdud, või vanematest elektrimontööri käsiraamatutest.

Olgu, oleksin pidanud ka alustama oma juttu, et "näeb välja nagu..."
Vb on ka AOLB-21/22 seeriast, pakun mootorite ligikaudsed kaalud, ehk kaaluda on millegagi, kui kaaluda ei ole, siis ehk on massi mõõta millegagi.
KUIGI AOLB 21/22 seeria on vist ilma jahutusribideta korpusel, seega jääks AOLB31/32 juurde.

AOLB21 7,5 kg
AOLB22 9 kg
AOLB31 23 kg
AOLB32 30 kg
Parandan end jällegi, need massid on kuidagi liiga suured, vb raamatus vead selle koha peal, näit. AOLB-32-4 võiks kaaluda hoopis 14,5 kg. Vb on need suuremad massid toodud malmkorpusega AOB seeria kohta hoopis?

Ja ega otsinguga eriti midagi head ka ei leia mõõtude kohalt
электродвигатель аолб 31-4
Vasta
#8

Sarnane välimus ja 220 olid mingid veepumba mootorid,kuumad 60,pöördeid oli mingi 1400 ja võimsus vist kuhugi 0,8 kw.Lapsena mitte vähe vett pumbanud sellisega sellest ka pilt silme ees.Pumba mootoril oli ka võlli jämedus mitte täis mm vaid mingi suva mõõt,äkki 18...
Vasta
#9

(04-07-2014, 09:31 AM)muska71 Kirjutas:  .Pumba mootoril oli ka võlli jämedus mitte täis mm vaid mingi suva mõõt,äkki 18...

Jaa, närvid on mul täitsa läbi! Lubasin küll endale, et siia foorumisse enam targutama ei kipu, loen ainult rahulikult, validool keele all ja palderjanitops käeulatuses, aga näed, ei suuda ...
"Suva mõõt" ja "mitte täis mm"... milline see täismillimeeter siis on, kas 1000 mm ehk 1 meeter? Või on see 1 m mingi "supertäis millimeeter"? Toungue
Aga igaks juhuks lisan, et need võlli "jämedused" ehk siis diameetrid või läbimõõdud kipuvadki üldjuhul sellised "mittetäis mm-tes" olema, näit 9, 11, 14, 19 jne...
Vasta
#10

(04-07-2014, 09:46 AM)kass Kirjutas:  
(04-07-2014, 09:31 AM)muska71 Kirjutas:  .Pumba mootoril oli ka võlli jämedus mitte täis mm vaid mingi suva mõõt,äkki 18...

Jaa, närvid on mul täitsa läbi! Lubasin küll endale, et siia foorumisse enam targutama ei kipu, loen ainult rahulikult, validool keele all ja palderjanitops käeulatuses, aga näed, ei suuda ...
"Suva mõõt" ja "mitte täis mm"... milline see täismillimeeter siis on, kas 1000 mm ehk 1 meeter? Või on see 1 m mingi "supertäis millimeeter"? Toungue
Aga igaks juhuks lisan, et need võlli "jämedused" ehk siis diameetrid või läbimõõdud kipuvadki üldjuhul sellised "mittetäis mm-tes" olema, näit 9, 11, 14, 19 jne...
Ok täpsustan,täis mm ongi 9, 11, 14, 19 jne.Tollel oli 18,7 või midagi sinnakanti kümnendikes.Oli vaja treialil lasta rihmaseib teha ja treial sõitis esimese hooga sisse sellise mõõduga,et poisike(18 aastane nolk) ei oska mõõta-võlli mõõdud täis mm,aga treis lõpuks tellitud mõõdus ja istus kenasti võlli otsa.
Vasta
#11

Selge, vabandan, ei osanud koodi murda ja sõnumit lugeda! Sel juhul oli tegu ilmselt kellegi käsitöö või lausa eksklusiivse custom-mootoriga.
Eelnev postitus mõjus närvikavale rahustavalt. Rolleyes
Vasta
#12

Kui õiged need andmed on, ei vastuta. Kusagil müügis venes pikk-pikk nimestik: http://promportal.su/messages/439109/ele...gateli.htm
Ca 10% sealt:
Эл.двиг.АОЛ-012/2 127/220В 120Вт 2790 об/мин шт 14
Эл.двиг.АОЛ-12/2 127/220В 270Вт 21/12а 2800 об/мин шт 5
Эл.двиг.АОЛ-012/4 220\380В 80Вт 1390 об\мин шт 18
Эл.двиг.АОЛ-012/4 220/380В 0, 49/0, 28а 50Вт 1390 об/мин с пасп. шт 1
Эл.двиг.АОЛ2-11-4 220\380В 2, 9/1, 7а 0, 6кВт 1350 об/мин без пасп. шт 27
Эл.двиг.АОЛ2-11-2 0, 8кВт 220/380В 3, 1/1, 8а 2830 об/мин шт 2
Эл.двиг.АОЛ2-12-6 220\380В 3, 3/1, 9а 0.6квт 910 об/мин шт 13
Эл.двиг.АОЛ2-31-2 3кВт 220\380В 2880 об\мин шт 1
Эл.двиг.АОЛ2-31-4 2, 2кВт 220/380В 1430 об/мин шт 1
Эл.двиг.АОЛ2-32-2 4кВт 220/380В 2880 об/мин шт 15
Эл.двиг.АОЛ12-4с1 220/380В 180Вт 1400 об/мин без з/ч и т/д шт 2
Эл.двиг.АОЛБ32/4 220В 4, 4а 0, 4кВт 1440 об/мин без пасп. шт 4
Эл.двиг АОЛБ-32-2 127В 9/5а 0, 6 кВт 2920 об/мин шт 10
Эл.двиг.АОЛБ-31/4 220В 3, 3а 0.27кВт 1440 об/мин без пасп. шт 4
Эл.двиг.АОЛБ-31-2 127В 5, 5а 0, 4кВт 2920 об/мин шт 8
Эл.двиг.АОЛБ22-4 1ф 220В 1420 об/мин шт 1
Эл.двиг.АОЛБ-22-2 127В 2890 об/мин шт 9
Эл.двиг.АОЛБ-22-2 220В 2890 об/мин шт 7
Эл.двиг.АОЛБ21-2 220В 2890 об/мин шт 4
Эл.двиг.АОЛБ21-2 127В 2890 об/мин шт 10
Эл.двиг АОЛБ12-2 127В 120Вт 2890 об/мин шт 4
Эл.двиг. АОЛБ -012/4 220В 30Вт 1390 об/мин шт 2
Эл.двиг.АОЛБ-012/4 220В 30Вт 1390 об/мин шт 10
Эл.двиг.АОЛБ-012/2 220В 50Вт 2880 об/мин шт 6
Эл.двиг.АОЛБ-011/4 220В 18Вт 1370 об/мин шт 4
Эл.двиг.АОЛБ-011/2 220В 30Вт 2880 об/мин шт 42
Эл.двиг.АОЛБ-011/2 380В 30Вт 2880 об/мин шт 5

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#13

Rahulikult rahulikult ikka, seltsimehed Toungue.
Aga käisin nüüd koju jõudes mootori juurest läbi ja tegin mõned täpsemad tähelepanekud.
Alustuseks pusisin mootori juhtmekarbiga ja oli küll kaas kinni ühe väikese poldiga, kuid ajastu kvaliteedist tingituna soovis ta pikalt moosimist enne, kui kaane lahti sain. Tulemus? Juhtmeid on sees 4. Tegin ka pildi.
Siis kaalusin mootori saunakaaluga ära ja tuli 15 kg.
Mootori läbimõõduks sain jahutusribide kohalt 175 mm.
Mootori korpuse pikkus koos plekist ventikakattega on 275 mm. Ilma katteta 255 mm.
Võlli läbimõõt kiilu ulatuses mõõdetult on 18 mm. Lisaks on seal otsas M6 keermega auk.
Siis pöörasin veel tähelepanu tehasesildile ja mul õnnestus saada maha üks värvitükk sedasi, et alt paistavad numbrid 32 - 2 või 4. Tegin ka pildi.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta
#14

Särts sisse lasta ja silmaga näha kohe kuhu kanti pöörded jäävad kas 1500 kanti või 2x kiiremad,vähemalt ise suudan küll erinevust tuvastada.
Aga kui mootori otsakaas maha kruvida,et kas siis mähise traadi jämeduse ja tieduse järgi ei suuda mõni targem tegelane võimsust paika panna?
Vasta
#15

Ei paku ennast el. mootorite asjatundjaks, kuna väga vähe tegelenud. Aga hetkel on endal sama vurfi ja sama võlli läbimõõduga mootoriga tegemist.
Pöörded mõõtsime sõbraga ära sagedusmõõtjaga testri, Halli anduri ja Mägiaivariga võllile teibitud magneti abil. Ei ole nii kõvad mehed kahjuks, et silma järgi kindlalt ära ütleks. Saime 48Hz, mis teeb pekis välja 2880rpm. On arvatavasti olnud katlamaja tsirkulatsioonpumba ajam. Kadunud vanamees töötas enne pensilejäämist katlakütjana, ju ta siis "suveniiriks" tõi.
Võimsuseks arvas sõber olevat 1,5kW, aga see on puhta käeseljalt öeldud number.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#16

(05-07-2014, 09:38 AM)muska71 Kirjutas:  Särts sisse lasta ja silmaga näha kohe kuhu kanti pöörded jäävad kas 1500 kanti või 2x kiiremad,vähemalt ise suudan küll erinevust tuvastada.
Aga kui mootori otsakaas maha kruvida,et kas siis mähise traadi jämeduse ja tieduse järgi ei suuda mõni targem tegelane võimsust paika panna?

Jah, on terava silmaga mehi, kes silma järgi või lausa kinnisilmi mootori pöördeid määravad, aga mitte just kõik ei ole sündinud talendid.
Kui otsakaan maha võtta, siis on oskajal mehel tõesti võimalik mähise laotuse järgi määrata mähise pooluspaaride arvu ja selle järgi pöörlemiskiirust, ksf! Nunu vist ka juba viitas sellele eelnevalt. "Traadi jämeduse ja tieduse järgi" võimsust määrata, see tundub kuidagi ebamääraselt segane. Ja vaja on määrata pöörded, siis on selge, kas on 32-4 või 32-2 tüüp ja vastavalt siis 400 või 600 W.
Pooluste arvu saab (vähemalt teoreetiliselt) ka mähisele ühendatud määrata el. mõõduriista abil, keerates võllist ühe ringi ja lugedes mõõduriista osuti tõmblemised selle ühe ringi jooksul vms...
Aga nagu spetsialistid soovitasid, pane käima, kui läheb ja katsu ära arvata, kas pöördeid on poole rohkem või poole vähem.... Või kui saaksid mõõta töövoolu, sellisel väikesel mootoril on tühijooksu ja töövoolud üsna võrdsed, voolu järgi saaks vast võimsuse arvutada ja sealt pöörded...
Vasta
#17

(04-07-2014, 21:38 PM)Jahimees Kirjutas:  Võlli läbimõõt kiilu ulatuses mõõdetult on 18 mm. Lisaks on seal otsas M6 keermega auk.

Ma paneks sinna võlli otsaauku pool meetrit kuuest keermelatti, võtaks miski niidirulli ja laseks selle pealt niidi töötava mootoriga maha kerida. Aeg sekundites peaks andma suhtes niidi keerdude arvuga seal latil mingi täpsema tulemuse. Lati ots muidugi toestada, et vastu vahtimist ei saaks. Ja esimene katse kaugemalt ilma niidita.
Kuuene latt sellepärast, et vähendada niidi joonkiirust ja saada võimalikult pikk sekundites mõõdetav aeg. Samuti on esialgne stardikiirendus väiksem kui mingi 18 mm võlli peal, et niit ei puruneks. Muidugi on ebamugav lugeda niidi keerdude arvu, sest neid saab olema palju 1500 pöörde minutis puhul iga sekundiga 25 ja 10 sekundiga juba 250.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#18

Väga hea mõte. Tegelikult natuke edasi arendades saab mutrit nihutada mööda latti, niit võib jamaks minna. Ja kuna M6 keermesamm on 1mm saab mõõtes pöörded teada.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#19

pöörete lugemiseks on lihtsamad meetodid olemas
suvaline esimene lehekülg nt.

http://www.machinemart.co.uk/shop/produc...tachometer
Vasta
#20

(05-07-2014, 11:45 AM)kass Kirjutas:  Jah, on terava silmaga mehi, kes silma järgi või lausa kinnisilmi mootori pöördeid määravad, aga mitte just kõik ei ole sündinud talendid.

Ei ole ma miski oskaja ega talent,aga kuna antud patsiendil on ilmselgelt kas ca 1400 või 2800 rpm siis selle erinevuse suudan küll silmaga tuvastada.Osa drelle ju ka käigukastiga,madalamad ja kiiremad pöörded ja nupu asendit küll drellil ei vaata,pilk pöörlevale padrunile ja kohe selge kas kiire või madal pöörded.Ja kiirete pööretega mootoril töötades kah hoopis teine vuhisev hääl.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne