K-750 kõver raam/tagahark?
#1

Komplekteerin siin vaikselt ühte 63. aasta K-750-t ning tekkis probleem tagumiste amortide sobitamisel hargiga. Juba amorte küljest võttes oli näha, et amordid on kõverad, üks rohkem kui teine. Sai siis täpsemalt uuritud ja selgus, et amordi kinnitused raamil on tunduvalt väljapool kui kinnitused hargiga, seetõttu on amordid sissepoole kõverad. Loodan, et pildilt on näha, et vasem amort on eriti kõver ehk kas raami amordikinnitus on liialt väljas või hargi oma tunduvalt seespool. Parempoolne on küllaltki viisakas võrreldes vasemaga. Raami küljes olev vasak kinnitus on silmnähtavalt väljapoole kaldu. Muidu raam ega hark kõver ei paista olevat. Võib-olla on lihtsalt tegu peale palgapäeva tehtud raamiga? Tahtsin amordid sirgeks ajada (remontida) aga hetkel tundub mõttetu kuna sirge amort võtaks raami ja hargi järgi sama kuju. Kas tegu on tehase praagiga või on selline nihkes olemine K-750 raami puhul tavaline? Või proovida mõnda teist harki? Ootan ettepanekuid ja kaasamõtlemist, mida edasi teha. Kas jätta nii või asuda asja parandama. Plaan on tulevikus selle K-ga liikluses osaleda

[Pilt: orig_28815391_05MO.jpg]

Vasak:

[Pilt: orig_28815397_8a2P.jpg]

Parem:

[Pilt: orig_28815395_ijcI.jpg]

Vasakpoolne kinnitus:

[Pilt: orig_28815403_XWyP.jpg]

Parimat,
Illimar
Vasta
#2

Tohoh! Polegi enam ühtegi M-ilise spetsialisti siin foorumis? Ise olen hetkel seisukohal, et midagi kõrver peale tehase keevituse pole...
Vasta
#3

Tundub jah,et igal mehel oma emm ja kui kellegil midagi kõver siis hoiab seda kiivalt oma teada....Big Grin

Neil vene ratastel oli tihti miskit kõver. Näiteks minu vanal Minskil MMVZ-311.211 oli tagakiige nii viltu alla keevitatud,et august läbi sõites tõmbas robaki suunatule juhtme välja.... ja kui ratas hargi peal seisis oli päris imelik vaadata. Ostes oli muidugi rõõm suur ja pisiasjade uurimisele rõhku ei pannud......hea veel ,et sain. Muud üle ei jäänud,kui keevitasin ühe augu kinni ja puurisin õige kohapeale uue.
Ma arvan seda,et ju vist need amordid peaksid ilusti sirgelt oma kohal olema ja kiige võibolla tõesti niipalju kokku väänatud,et kõik viltu. Ei välista ka seda,et lausa tehase töö... Muud ei oska esialgu soovitada,et uuri kas kõik puksid ja seibid tagateljel olemas ja kas on kahtlust,et järsku on keeratud hargivahet niipalju koomale ,et sellest häda. Eks uuri sinnamaani asi ära.
Jõudu!
Vasta
#4

Tänud Talupojale vastuse eest! Kontrollisin täna, et tagateljel kõik puksid olemas - on olemas ja korras! Kahtlustasin ka, et hargivahe on koomale sikutatud. Monteerisin korraks tagumise ratta koos reduktoriga külge ja tundub, et redutor on vale (uuema K-750M-i oma), igastahes rattarummu ta korralikult sisse ei lähe, võlli kinni keerates poob rummu vastu korpust kinni. Originaalreduktor on ka alles ja sellel puudub korpusel välimine rant ning istub kenasti rummu ning ei poo võlliga kinni. Ilmselt on see kompunn tagahargi koomale painutanud.

Seega palun foorumlasi, et ehk saaks keegi mõõta ära enda emmilise tagahargi (poolte) vahe, sisemisest küljest ja võlli tsentrist. Enda harki mõõtes sain selleks vaheks 247 mm.
Vasta
#5

Teed abinõu ja väänad amordisilma õigeks,kerevenituspingis saab ka,aga seal küsivad eurikuid ja pole täpseid mõõteBig Grin.
Vasta
#6

K-750 ja K-750M on rummud erinevad,siis ka difri korpus ja esimene piduri värk naguinii.Aga sihuke ta ongi,ei maksa erutuda.Väike vimka peab ikka sees kusagil olema.
Vasta
#7

(11-07-2014, 07:03 AM)uko Kirjutas:  K-750 ja K-750M on rummud erinevad,siis ka difri korpus ja esimene piduri värk naguinii.Aga sihuke ta ongi,ei maksa erutuda.Väike vimka peab ikka sees kusagil olema.

Asja teeb huvitavamaks see, et minu 63. aasta K-750 on üleminekumudel. Osad detailid uuemalt, osad vanalt. Diffri korpuste vahe pole silmaga väliselt märgatav, st näeb välja nagu uuem, vahe on ainult selles randis, mis rummus istumist mõjutab. Ei oska ka vanal ja uuel rummul vahet teha kuna puudub võrdlusmaterjal. Arvestades seda, kuidas raam üldiselt on koostatud/keevitatud, siis see kõverus pole ka suur ime Big Grin

Ootan ehk annab keegi mõne mõõdu tagahargi kontrollimiseks või siis otsin proovimiseks mõne teise hargi. Vajadusel tuleb ilmselt anda ülemisele amordisilmale kuuma ja paika sätitada...
Vasta
#8

Ma väänaks külmalt,mõõta on vilets,kui ratas all.
Vasta
#9

Ka mul arusaamatu mille järgi vahet tehakse.Mäletan,et korvile istus suva ratas alla,aga ees või oli taga kuhu sobis vist ainult randiga ratas.90-ndate algul sai viimati rattaid alla kruvitud.
Vasta
#10

(10-07-2014, 21:06 PM)Illimar Kirjutas:  Kahtlustasin ka, et hargivahe on koomale sikutatud.

Et kui laial ajad, siis peab jälgima, et siukest viga ei tuleks:


Manustatud failid Pilt (pildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#11

Mõõtsin kahel tsiklil ja ühel raamil ja mõõduks sain 260+-5mm.
Vasta
#12

Tänud ahots'ele mõõtude eest! Tundub, et tuleb esialgu harki painutada ja vaadata kuis jääb. Raami amordisilma ilmselt naljalt ei vääna kuhugi.
Vasta
#13

Väänab ikka vaja ainult raam kõvasti(maa külge)ja korralik abinõu amordi silama,tuleb vaadata,et alumine ja ülemine silm oleks ühel joonel(silma augud paralleelsed).Emmilistel vajub nagunii vasak pool vähe ära eriti,kui piloot on mehekaalus(100+),oinakaaluga pilootidel(100-) seda probleemi vähemBig Grin.Mul oma tsklitel vasak vedru tugevam,soolol ün ühesugused muidugiBig Grin.
Vasta
#14

Nii, proovisin tagaharki väänata, aga see tulemusi ei andnud, kuna ühte poolt väänates kaob telje kontsentrilisus, st võll ei lähe enam läbi. Ilmselt on terve raami tiib valesti keevitatud või ära vajunud, erinevus on ca 5 mm.
Endal kodus vahendid raami väänamiseks puuduvad, seega otsin meistrimeest Viljandimaal, kes sellega mind aitaks. Hetkel ei tahaks amordikinnitust punaseks ajada ja õigeks keerata kuna ei ole kindel, kuidas see metalli omadustele mõjub.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne