paberiteta mootorratta arvele võtmine
#1

Vabandan ette kui sellel teemal on varemalt juba juttu olnud. Äkki oskab keegi mulle puust ja punaseks teha, millises järjekorras ja mida tuleks teha, et arvele saada paberiteta ning ostu-müügi lepinguta mootorratas.

Nimelt sai soetatud aastaid tagasi paberiteta sõiduk (Suzuki GT 125), mida ei olnud esialgselt plaanis taastada. Ostetud sai isend eesmärgil, et maakodu heinamaal sõitmist õppida ja et A-kat lubade tegemine hõlpsamini läheks. Sõiduk sõidab (lühikest aega, sest generaator ei lae Big Grin), kuid on igati räbal ja vajab põhjalikku taastamist. Põhimõtteliselt aga kõik vajab vahetamist ja putitamist). Eelmine omanik oli ostnud masina samuti ilma ostu-müügi lepinguta, seega see, kes algne omanik oli, polegi teada.
Nüüd on tekkinud mõte, soov ja tahe taastada aparaati, aga tahan ennem kindel olla, et kas sellel aja ja rahakulul üldse mõtet oleks. Ehk et kas on võimalik seda edaspidi üldse arvele saada või mitte.
Vasta
#2

99% , et seda ei saa arvele, ülejäänud 1% ei ole legaalne tegevus
Vasta
#3

Sain ka käest kätte käinud Suzuki omanikuks. Kindlustuspoliisi tegemisel tuleb välja viimane legaalne omanik, tema aadress. Kirjutasin sinna ja vastuskirjaga läksin ARK`i. Seal loeti see tähelepanelikult läbi ja vormistatigi ost-müük temaga ilma vahepealsete hädaomaniketa. No number sel masinal ikka on külges?
Vasta
#4

Selline tegevus eeldab, et mingisugused dokumendid on ikkagi olemas ja algne omanik on tuvastatav ning leitav. Omandiõiguse muutmise alus on ostu-müügi leping. Esimene omanik peab suutma dokumentaalselt tõestada , et see oli tema sõiduk. Vana NSVL tehnikaga on ka tiba lihtsamaid variante. Teema alguses on kirjas et tsikkel on dokumentideta
(10-07-2014, 19:01 PM)pen.skar Kirjutas:  Sain ka käest kätte käinud Suzuki omanikuks. Kindlustuspoliisi tegemisel tuleb välja viimane legaalne omanik, tema aadress. Kirjutasin sinna ja vastuskirjaga läksin ARK`i. Seal loeti see tähelepanelikult läbi ja vormistatigi ost-müük temaga ilma vahepealsete hädaomaniketa.
Vasta
#5

Sarnane probleem asjalikumas foorumis: http://195.80.106.137:9016/index.php/for...tas-arvele

Eelmise omanikuga tuleks sõlmida ostumüügileping (blanketi leiab MNTA kodulehelt), et soetusdokumentide punkt oleks täidetud. Edasine paberite järjepidevus pole oluline. Ostukuupäeva puhul tasuks silmas pidada, et Eesti oleks juba ELi liige, sest antud tsikkel ei pruugi olla olnud eelnevalt Eestis registreeritud. Lihtsalt ennetamaks, et kellelgi ei tuleks ideed mingeid tollipabereid nõuda. Registreerimiseelseks ülevaatuseks on mõttekas muretseda ise tsikli registreerimiseks vajalik info (mõõtmed, võimsus jne), nt võtta kaasa vastavate andmetega manuaal. Kui VIN-koodis aastaarvu täht puudub, siis tasuks hankida info tsikli tootmisaasta kohta, kas Suzuki VIN-kooditabelite järgi (parem) või tsikli detailidele (nt velgedele) vermitud koodide alusel (halvem). Ühtlasi võiksid veidi ette mõelda, mida MNTA-s seletuskirja kirjutada.
Dokumentideta sõiduki registreerimine on suhteliselt väheste nõuetega juriidiline protseduur, seega täida neid nõudeid võimalikult hästi ja saad ka arvele.
Vasta
#6

Kõik ilus ilmselt seni kuni eelmine omanik veel siinilmas,kui juba peetruse juures siis käib see trall ilmselt läbi nootari juba ja maksab kenasti.
Vasta
#7

(10-07-2014, 21:47 PM)argo1974 Kirjutas:  Sarnane probleem asjalikumas foorumis: http://195.80.106.137:9016/index.php/for...tas-arvele
Dokumentideta sõiduki registreerimine on suhteliselt väheste nõuetega juriidiline protseduur, seega täida neid nõudeid võimalikult hästi ja saad ka arvele.

Et umbes nii, et virutad kusagilt tsikli, ütled,et dokumente ei ole ja paned arvele. Kui saad selle toiminguga hakkama, teen pudeli välja.
Vasta
#8

(11-07-2014, 10:07 AM)sass Kirjutas:  
(10-07-2014, 21:47 PM)argo1974 Kirjutas:  Sarnane probleem asjalikumas foorumis: http://195.80.106.137:9016/index.php/for...tas-arvele
Dokumentideta sõiduki registreerimine on suhteliselt väheste nõuetega juriidiline protseduur, seega täida neid nõudeid võimalikult hästi ja saad ka arvele.

Et umbes nii, et virutad kusagilt tsikli, ütled,et dokumente ei ole ja paned arvele. Kui saad selle toiminguga hakkama, teen pudeli välja.

Kui tsikkel pole kusagil registris, siis mille alusel ARK keeldub pädevalt kirjutatud selgituse korral registreerimisest?

Kui baasis on omanik olemas, siis läheb seletamiseksWink
Vasta
#9

tasub ark-iga suhelda. nad tegelikult painduvad kohati üsna palju. ja igasugu puuduvaid dokumente muldvanade masinate puhul saab sageli asendada oma allkirjaga mingil avaldusel, millega võtad vastutuse enda peale, kui mingi kamm peaks kunagi tekkima.
Vasta
#10

Ka mul tekkis küsimus.

Kui ma olen tsikli koostanud juppidest siit ja sealt (Vanarauast, vanatehnika laatatelt, müügiportaalidest), tekib küsimus kellega ma selle ostu- müügi lepingu, kust ma selle omaniku leian.

Kas siis ei ole võimalik, et teen seletuskirja ja soovin mootorratta esmaregistreerida. Kui tsikkel vastab tehnonõuetele. Ma arvan, et nullist on vist kõige kindlam.
Endalgi plaan nüüd, siis üks Kovrovets arvele võtta niimoodi, kui muu ei aita sõidan üle lahe, maksku mis maksab.
Vasta
#11

(11-07-2014, 12:18 PM)roosakummik Kirjutas:  Ka mul tekkis küsimus.

Kui ma olen tsikli koostanud juppidest siit ja sealt (Vanarauast, vanatehnika laatatelt, müügiportaalidest), tekib küsimus kellega ma selle ostu- müügi lepingu, kust ma selle omaniku leian.

Kas siis ei ole võimalik, et teen seletuskirja ja soovin mootorratta esmaregistreerida. Kui tsikkel vastab tehnonõuetele. Ma arvan, et nullist on vist kõige kindlam.
Endalgi plaan nüüd, siis üks Kovrovets arvele võtta niimoodi, kui muu ei aita sõidan üle lahe, maksku mis maksab.

Üle lahe lugu veel keerulisem. Samuti on ka üle piiri lõunas lood oluliselt keerulisemad. Koostemasinaid ehk siis "jupike siit jupike sealt jupike kahekümnendast kohast" arvele ei võeta olenemata isegi sellest kui masin koostatud originaalosadest ja täielikult restaureeritud. Juppidest kokku pandud masina seletuskirjaga võib ahju tuld teha, aga MNT-sse sellega ära nägu näita. Olen seda varianti ise kasutanud ning ei sobinud, jäin pika ninaga.

Võrreldes Soome ja Lätiga on Eestis kõige suurem (kui mitte ainsana) võimalus paberiteta masinat registreerida. Olen korduvalt müügieelselt võtnud mopeede Eestis arvele seetõttu, et huviline Soomest või Lätist on oma kodumaal asja uurinud ning seal ei ole seletuskirja variantigi.

Turvaline sõidukite hoiustamine www.hoiupark.ee
Vasta
#12

Kogu see sõiduki omaniku teema on juriidiliselt veidi keerulisem, sest omandiõigus ja registreering MNTA-s pole üks ja sama. Lihtsustatult võib öelda, et MNTA registreerib sõidukeid ja nende omanikke, kuid ei tõenda omandisuhet.

@roosakummik
Seadus näeb ette, et varuosadest koostatud sõidukit ei saa arvele võtta. Kahjuks puudub MNTA-s minu hinnagul absoluutne pädevus (olen vaielnud päris mitme (tollal veel ARKi juhatajaga)) selle seadusepunkti mõistmiseks. Kõik nad väitsid, et kui osta vanatehnikaturgudelt tsikkel jupikaupa kokku, kaasa arvatud tehases korrektselt nummerdatud raam (mis pidi ju enne terviklikule tsiklile kuuluma), siis arvele ei saa, sest varuosadest koostatud.

Kui nüüd teoretiseerida, et võtan 100% originaalseisundis mootorratta restaureerimiseks lahti, siis on mul samamoodi hunnik varuosi. Kui panen tsikli uuesti kokku, siis on ta varuosadest koostatud. Ühtlasi pole põhimõttelist vahet, kas lahti võttis keegi teine või asendan varuosi kelleltki teiselt saadud varuosadega, kasvõi 100%. Seadusandja mõtles tõenäoliselt, et arvelevõtmine tuleb keelata juhtumitel, kus inimene läheb poodi, ostab nt üksikult varuosadena alates tsikliraamist kuni viimase kruvini kõik jupid, et neist ise tsikkel koostada. MNTA tõlgendab seda aga vaikimisi nii, et ühe korra lahtivõetud tsiklit pole enam põhimõtteliselt võimalik arvele saada, seda isegi siis, kui kõik registreerimiseks vajalikud dokumendid on olemas.
Rumalate vaidluste vältimiseks on mõttekas lihtsalt varuosadest koostamise fakt maha vaikida ja mõne sugulase-tuttavaga terve tsikli kohta ostumüügileping sõlmida.
Vasta
#13

Ise olen korra kaa selle probleemi otsa sattunud Big Grin "ostsin maja" ja laka pealt tuli motikas lahtivõetud kujul välja. Mootori ja raaminumbriga PPA-sse päring. Sealt saadud vastusega maanteeametisse ja motikas kaasa. Väike seletuskiri ja arvel motikas oligi.
Vasta
#14

Kas oli lõpuks õnne? endal tuleb ka kogu see teekond nüüd ette võtta 1966 aasta mercedesega. head soovitused alati teretulnud!
Vasta
#15

Sarnane probleem on minul 90'ndatel toodetud ТМЗ-5.951 'ga, sinine EV tehnopass. Ratas minu käes juba 6 aastat,  tehnopassis mainitud omanik on Peetruse juures,  ostsin järgmiselt omanikult ilma lepinguta. Registri tädi nähvas mõned aastad tagasi, et tuleb teha O/M leping pärijatega, kelle tuvastamine otsimine olevat minu enda teha. Loll lugu, äge ja Eestis mitte tihti esinev ratas, toimiv heas kompletsuses, aga arvele ei saa mitte. Hea meelega ostaks mingi paberitega rääbise ja ehitaks kahest rattast ühe, et saaks legaalselt liigelda.
Vasta
#16

Peetruse juures oleva omanikuga auto enda arvele saamise teema on läbitud ja edukalt, kõik seaduslik ja suht lihtne aint aeganõudev.
Praegu hädas aga mootorrattaga (mopeediga), mis Saksamaal uuena poest ostetud, seal ka ilmselt suurema osa läbisõidust saanud, siis Eestisse toodud kuskilt vanakraami laadalt ostetuna. Paberitest on alles poest saadud garantii/hooldusleht, natuke isegi hooldaja poolt täidetud. 
ARK-is on läbitud esmane ülevaatus, mootori ja raami number kõik aktis kirjas. Häda hakkas pihta siis, kui küsiti tehnilist passi, ehk registreerimistunnistust. 1981 aastal, kui mootorratas (80 kuubikut) osteti, ei käinud sellised sõidukid Saksamaal registris, seepärast meie ametnik seda ka ei leidnud aga keeldub uskumast, et sõiduk polegi pidanud registris olema. Kas kellegi on soovitusi kuidas edasi minna, sõita masinaga tahaks ikka rohkem kui lihtsalt koduaias tiirutada.

Do'nt panic
Vasta
#17

(09-06-2017, 21:27 PM)giordanobruno Kirjutas:  Peetruse juures oleva omanikuga auto enda arvele saamise teema on läbitud ja edukalt, kõik seaduslik ja suht lihtne aint aeganõudev.
Praegu hädas aga mootorrattaga (mopeediga), mis Saksamaal uuena poest ostetud, seal ka ilmselt suurema osa läbisõidust saanud, siis Eestisse toodud kuskilt vanakraami laadalt ostetuna. Paberitest on alles poest saadud garantii/hooldusleht, natuke isegi hooldaja poolt täidetud. 
ARK-is on läbitud esmane ülevaatus, mootori ja raami number kõik aktis kirjas. Häda hakkas pihta siis, kui küsiti tehnilist passi, ehk registreerimistunnistust. 1981 aastal, kui mootorratas (80 kuubikut) osteti, ei käinud sellised sõidukid Saksamaal registris, seepärast meie ametnik seda ka ei leidnud aga keeldub uskumast, et sõiduk polegi pidanud registris olema. Kas kellegi on soovitusi kuidas edasi minna, sõita masinaga tahaks ikka rohkem kui lihtsalt koduaias tiirutada.

Suvaline alla 2000 aasta rolleri/mopeedi nr taha ja olemas. Kui kuked kinni peavad, siis nad üldjuhul ei tee eriti millelgi vahet.  Arvel rolleri/mopeedi raamid liiguvad alates 25 rahast, võimalik ei leian isegi midagi, samas võid ka rolleriklubist vaadata.

Puksiir, veo- ja tõsteteenus Tartumaal ja üle Eesti!
https://puksiirkraana.ee/ +372 5573117
Vasta
#18

(09-06-2017, 21:46 PM)b-902 Kirjutas:  
(09-06-2017, 21:27 PM)giordanobruno Kirjutas:  Peetruse juures oleva omanikuga auto enda arvele saamise teema on läbitud ja edukalt, kõik seaduslik ja suht lihtne aint aeganõudev.
Praegu hädas aga mootorrattaga (mopeediga), mis Saksamaal uuena poest ostetud, seal ka ilmselt suurema osa läbisõidust saanud, siis Eestisse toodud kuskilt vanakraami laadalt ostetuna. Paberitest on alles poest saadud garantii/hooldusleht, natuke isegi hooldaja poolt täidetud. 
ARK-is on läbitud esmane ülevaatus, mootori ja raami number kõik aktis kirjas. Häda hakkas pihta siis, kui küsiti tehnilist passi, ehk registreerimistunnistust. 1981 aastal, kui mootorratas (80 kuubikut) osteti, ei käinud sellised sõidukid Saksamaal registris, seepärast meie ametnik seda ka ei leidnud aga keeldub uskumast, et sõiduk polegi pidanud registris olema. Kas kellegi on soovitusi kuidas edasi minna, sõita masinaga tahaks ikka rohkem kui lihtsalt koduaias tiirutada.

Suvaline alla 2000 aasta rolleri/mopeedi nr taha ja olemas. Kui kuked kinni peavad, siis nad üldjuhul ei tee eriti millelgi vahet.  Arvel rolleri/mopeedi raamid liiguvad alates 25 rahast, võimalik ei leian isegi midagi, samas võid ka rolleriklubist vaadata.
Sõiduk ise selline [Pilt: 23011389fa5ab9_l.jpg]
Pole eriti rolleri moodi....
Tahaks natuke sirgemaid teid kasutada arvele saamiseks

Do'nt panic
Vasta
#19

Tee neile eesti.ee kaudu sisselogituna ametlik kiri koos põhjaliku selgitusega ja soovitavalt ka viitega seadusele, mis lubas seda kunagi regamata kasutada. Oma mees Havannas on meil ksf impreza, platseerub Saksamaal ja muidu ka asjalik, ehk leiab tema viite tolleaegsele seadusele?
Ma olen korra ARK-le sellise päringu saatnud, üllatusin meeldivalt kui paari päeva pärast tuli taskusse kõne ja asi detailideni lahti seletati. Seal on kenasid ja asjalikke inimesi ka veel? tööl.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#20

Talvel sai töökaaslase garaazist leitud vana kawasaki GPZ550. Ilmselgelt vedasin selle esimese silmapilgu armastuse peale minema. Sellepärast ma pead esialgu ei vaevanud, et dokumente pole. Siis aga lõi pähe, et tahaks ikka sõita jne. Kuna omaniku kontakte njetu, aga numbrimärk küljes ja ratas süsteemist täielikult kustutatud pole, siis sai ARK-i kiri kirjutatud, et kui võimalik, siis ehk saaksite esialgse omanikuga kontakti võtta ja ehk saan dokumendid temalt ära osta nõusolekul. Või siis ratta tagastada. Ja nii tegingi. Ma ei tea, kas vastaja oli ise ka tsikliinimene, aga päris südant soendav ja meeldiv kiri tuli vastu. Omanikuga sai kontakt loodud ning Paar nädalat hiljem olid dokumendid minu käes ja ratas minu nimel. Nüüd ajan vaikselt juppe kokku ja sean pilli sõidukorda. 
Muidugi üks variant on kuskilt ebayst dok-idega raam sebida. Aga see ei pruugi asja lihtsamaks teha, sest näiteks kawale raami otsides koos paberitega ei leidnud ma suurt midagi. 
Loodan, et saad selle elukaga asjad korda.

Almost Again
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne