QUAD Apex Pro MXR100 / MX Suzuki RM85 RM250 / Arctic Cat ZR700 ... nokitsen palju
#61

Jalarauda karedaks teha on mitu vöimalust. Valisin samasuguse, nagu originaal oli.

Viilida ma küll ei viitsi, nurklihvijaga jääks liialt inetu, freespink oli abiks:

         

Töusule otsustasin teha väiksemad süvendid, ca 3 mm sügavad servast. 
Kalle mul 45 kraadi pole, arvutasin küll välja, kuidas vördselt jaguks (mitu mm alla ja mitu mm körvale), kuid kui paistis kiiva minema, siis korrigeerisin silma järgi:

               

Horisontaalosa jaoks sai pinki natukse ringi seadistatud:

   

Talla alla jätsin tippudele ca 1,5mm siledat pinda, süvendid 6mm sügavad:

           [attachment=56269]

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#62

(25-01-2016, 06:26 AM)overspeed Kirjutas:  ...
Kalle mul 45 kraadi pole, arvutasin küll välja, kuidas vördselt jaguks (mitu mm alla ja mitu mm körvale), kuid kui paistis kiiva minema, siis korrigeerisin silma järgi... 

Mõnda teemat loed naudinguga Cool  Nii hoida!
Vasta
#63

(25-01-2016, 06:17 AM)overspeed Kirjutas:  ... Mötlen veel, et paneks tollele körgemale osale ka sisse ühe tugevdusribi, sest jalaraud mitte aint ei pea koormust taluma, vaid saab ka päris palju mootori vibratsiooni raamist, kipuvad need alumiiniumdetailid seda vibratsiooni just kartma ...

 

Igaks juhuks panin ikkagit tugevdusribid vahele:

   

Ja valmis nad ongi. Teise freesimine vöttis oluliselt vähem aega, kuna aega ei kulunud möötude, tehnoloogia ja laua külge kinnitamise nuputamise peale:

   

Kui külge saavad, teen ka ühe klöpsu quadist, MX vs SuperMoto seadistus.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#64

Quadile veel külge pole miskit pannud. "Magab" teine talveund ja ootab trenni MX seades, kuid ilmataat ei soosi trenni tegemist kohe mitte.

Sain ühe Suzuki GSX rooliamordi, tahaks seda külge aretada quadile, kuid roolivarras on D=22mm ja nii peenikesele vardale kinnitusi naljalt ei leia, kui siis über hinna eest. Pole küll reguleeritava kiirusega, nagu MX masinatel käib, kuid raskust saan muuta öli viskoosusega, kui vaja:

   

Egas kedagit, vaatasin mis materjali leidsin ja proovin freesida kinnitused.
Sai möödetud pööramisnurgad ja amordikäik ning üht-teist vajalikku paberile kirjutatud, alumiinium-materjali ka vana-rauast ülesse otsitud:

   

Siis sai tehtud natukse täpsem joonis vastavalt mm järgi, et detail paremini silme ees oleks. "Lasen siin puusalt" selle väljafreesimisega, pole kunagi miskit sellist teinud ja lihtsalt vaatan, mis välja esimese korraga tuleb:

   

Freespingi all on muidugit sodi-pudi, sest lasen mm-näitude järgi, midagi joont vaadata siin pole:

         

Ja toorik vastavate avadega valmis. Nüüd siis kohendama ja poldiosasid tegema:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#65

Vaikselt vötab vormi:

       

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#66

Detail sai siis löpuks enam-vähem välja freesitud. Poltidele avad sees ja varre tegin öhema kui detailipaksus ise.
Proovisin asja niimoodi jälgida, et kuskil olulist "overkilli" ei teeks, kuna järgi annab ju ikkagid köige nörgem koht.
Vart öhemaks freesides tegin ülemineku kaarjalt, ei meeldind mulle need teravad tasandite üleminekud, kuid poldi pea pärast sai külgedele nii jäetud:

         

Lintsae pingis sai klamber pooleks saetud 1mm lehega ... no pea-aegu pooleks, panin silma järgi nii täpselt kui sain.

   

Siis löikasin keermed sisse, ja nüüd siis vaja veel teravad nurgad, servad viimistleda:

         

               

Et varrel paksused vördseks jääks, oleks saanud sealt 1,5 mm kummagilt küljelt tipu poole koonusesse freesida, kuid selle tegemiseks oleks kulunud arvutamist ja detaili paikasättimist kordades rohkem kui see 1,5mm freesimine ise vötaks. Seetöttu jätsin varre paralleelseks.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#67

(19-02-2016, 05:54 AM)overspeed Kirjutas:  ...Vart öhemaks freesides tegin ülemineku kaarjalt, ei meeldind mulle need teravad tasandite üleminekud...
Kaarjas üleminek ongi tugevam võrreldes järsu üleminekuga.
Vasta
#68

Nurgad ja muud teravad ääres lihvitud, 22mm völlil test:

               

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#69

Teise jupi tegemine läks muidugit palju kiiremini, polnd enam tarvis tehnoloogiat möelda ... palju.

Tooriku otsustasin lintsaega seekord välja löigata ... kümnetes kordades kiirem on löigata saega välja ja siis freesida nelikanti:

         

Freespingil proovisin natukse madalamat kinnitust seekord, siis parem puurima 5mm avasid poltide tarvis. Samuti muutsin käigu pealt natukse freesimisjärjekorda:

         

Teise tüki tegin nöksa laiema, nii sai köik varre astme üleminekud tehtud kumeras, nagu motamees ütles, on ka nii tugevam:

         

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#70

Rooliamordiga siis valma, ootab külgepanemist.  Kokku koos klampritega 800g.

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#71

Originaal jalaraud:

   

Körgema äärega omatehtud jalaraud:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#72

(06-03-2016, 00:19 AM)overspeed Kirjutas:  Körgema äärega omatehtud jalaraud:

Hüppest tulles jalga välja ei vääna?

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#73

(06-03-2016, 05:39 AM)mlsluik Kirjutas:  
(06-03-2016, 00:19 AM)overspeed Kirjutas:  Körgema äärega omatehtud jalaraud:

Hüppest tulles jalga välja ei vääna?

Ma südamest loodan, et mitte.
Esmane tagasi-side söitjalt oli hea, kallutamisel sobib. Hüpete kohta veel täpsemalt ei oska öelda. Saapad on köva tallaga ja külgepidi jäigad. Samuti peab söitma arvestama hüpetel, et jalg oleks öiges kohas raual ... nagu ka soolodel, muidu väänabki jala. 
Esmane plaan oli kasutada neid Super-Moto rajal, kus hüppeid praktselt pole, testi  sai küll tehtud krossirajal, kuid kui seal sobivad, siis ei hakkagi ringi vahetama.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#74

Hetkel siis sai quad pisut laiali lammutatud. Läeb mootori hoolduseks. Seekord läeb köik uus: silinder, väntvöll, kolvigrupp, jne.
Hooajaga on otsa ka saanud taas tagarummu laagrid, mis läevad vahetusse koos simmeritega.
Köik muu peaks olema korras ega vaja vahetust, raami kontrollin üksipulki üle pragude asjus.

         

Quadi lahti vöttes leidsin, et viimase söiduga on ketilukk katki läinud. Önneks oli see veek köik küljes.
Vöistlustel kontrolli peale igat söitu keti üle, ja poole hooaja peal vahetan uue keti vastu.

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#75

Köigepealt sai siis tagarummul laagrid ja simmerid vahetatud, kuna üks laager oli töesti körisev.

         

Peapöhjuseks simmeripinna kulumine hammasratta hoidjal, mis läeb ka seetöttu vahetusse (kui aega hiljem üle jääb, proovin omalöbuks taastada pinda). Simmerid on lisa-välishuulikuga:

   

Kuna rummulaagrid ei kipu hooaega vastu pidama, siis valisin, erinevalt originaalidest mis olid metallkattega, uued laagrid kummitihendiga:

   

Samas viin ellu ka varuplaani, olgugi et kummikatetega laagritega ma seda veel kasutama ei hakka. Nimelt panen rummule määrdenipli, et peale igat söitu täita laagrid värske määrdega. Vahehülsi ja rummu vahel on ruumi väga väge, seega kaalu palju määre juurde ei too:

   

Loodan, et keskelt määret sisse pannes läeb see mölemale poole vördselt:

               

Kui nüüd kummikatetega laagrid ka vasta ei pea, siis panen uued laagrid ilma kateteta ja hakkan määrima.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#76

Mootori lahtivött.
Kuna seda on iga talv omal tehtud ja lisaks ka veel söbra poja quadi oma, siis käib see juba suht kiirelt ja kergelt.

Uus väntvöll, laagrid, simmerid, kolb, röngad läevad profülaktika möttes, nagu vöistlusmootoritel ikka.
Uus silinder aga seetöttu, et seni oli peal ikka originaal. Küllap et on piisavalt nüüdseks kulunud. 100 ccm mootoril on iga sjandik tagumikuga tunda (kui poole hooaja peal uued röngad panna, siis on ka kohe tunda mineku muutust).

Reduktori vötsin see aasta ka uuesti lahti, kuna eelmisel talvel jäi ketihammaka völli puks ja simmer vahetamata, kuna tellisin kogemata valed varuosad (uuema generatsiooni mootori omad):

               

         

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#77

Vajalikud detailid pestud, vöib tööle hakata:

     

Kuna nüüd on eelmisel aastal puuduolnud käigukasti puks ja simmer olemas, siis vahetan ka selle ... olgugi et vist poleks tegelt vaja, aga sportlik huvi omal.

     

Et vana puksi välja pressida ja uut sisse, tuli treida vastav tööriist:

         

Ajasin puksi ümber olnud korpuse kuumaks ja vana puks tuli kergelt välja:

   

Uue sissepressimiseks sai taas korpus kuumaks aetud ja puks ise maha jahutatud:

         

Sisse läks uus puks suht raskelt ... arvatavasti öli sealt puksi ja korpuse vahelt lekkima ei hakka, o-ring ka veel lisaks seal:

         

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#78

Jahutuse probleemi (tegelt enam otsest probleemi nagu pole, kuid minu quadil on temp ikka üle 100 C ja teistel alla 100 C. Olgugi, et eelistan körgemat temperatuuri ega tahagi seda 85 kanti saada, on palavate ilmadega temp lausa 120 C välja roninud. Keema önneks pole veel läinud, kuid puudub ka info (röhk), mis temp juures ta keema läeb, küllap et on seal väga lähedal 120 juures) lahenduseks (ikka ennem miskit kergemat, kui lisaradika install) paigaldan suurema pumba. Peaks olema suurema tootlikusega ja töstma süsteemis ka natukse röhku, kuna on suurema diameetriga kui originaal. Vötab ka mootoril natukse jöudu rohkem, kuid ehk see on minimaalne.

         

         

Vanal pumbal sai eelmine talv uus tiivik paigaldatud. Natukse kulund ta on, kuid mitte miskit vahetusvajavat. Panin aga tähele, et pumba korpus on imelikult palju nüüdseks ära kulunud. See vöis tootlikkust vähendada küll:

   

Uus pump paikas. Eks rajal näeb, mis temperatuuriga teeb:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#79

Mootori neljast kinnitus-puksist 3 paistavad terved, üks aga omadega "öhtal". Kuna köik neli sai uued tellitud, siis vahetan köik. 

     

               

Kuna pukste välja- ja sisse-pressimiseks on taas vaja erilisi tööriistu, siis tuli jälle alustada joonisega:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#80

Minarelli mootor? 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne