QUAD Apex Pro MXR100 / MX Suzuki RM85 RM250 / Arctic Cat ZR700 ... nokitsen palju

Rakise raamid valmis:

   


Poest sai valitud just nii pikad poldid, et poldi sile osa jääb sinna, kus liikumine toimub. Keere vaid viimasele seibile ning mutrile:

   


Painin alumise ja ülemise poole kokku, toimib kenasti:

   

   


Hetkel nuputan pisut seda töstemehhanismi osa, kuna valitud käpp ei ole päris ideaalne sinna. Erinevaid variante on peast läbi käinud, eks näis, mis pinnale jääb.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Mul on sellise lahendusega.
[Pilt: 13zbdd3.jpg]
Vasta

(10-12-2018, 12:40 PM)valev Kirjutas:  Mul on sellise lahendusega.

Tänud pildi eest.
Käis ka selline vintsi möte peast läbi, esialgu ei viitsinud seda vintsi osa ehitama hakata juurde.

Hetkel aretan Niva tung-rauda oma raamile külge.

   


Kruvi piisavalt pikk ja kinnitus sobib. Pisut modifitseerimist jala osas ning vända osas vaja teha.

   


Eks näis, kuidas toimima hakkab.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Garaazi-aeg hakkas otsa saama ja saan oli vaja kiirelt maast lahti tösta.
Viimased löikamised, keevitused ning valmis ta esialgselt oligit.
Ennem saani töstmist tegin proovi inim-raskusega:

   


Köik toimis kenasti ning sain saani maast lahti Smile

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Kuna ma sellist töste-protseduuri varem teinud pole, siis mötlesin natukse aega, kus see saani raskuskese pikisuhtes on. Löpuks otsustasin panna esimese tala mootori taha. Hiljem selgus, et see suht öige koht ongit ... kui saani niisama tösta. Kui aga on plaan tagasild eemaldada, siis tuleb esimene tala ettepoole kuskile panna, muidu kaalub mootor üle.

   

   

   

   

   


Rahul aga ei ole tagumiste osadega. Ärapöörata mul neid vaja ei ole, mahuvad püstiasendis ka saani alt läbi, kui rakist alla lükata. Plaan on need jäigemaks teha (puksid vahele ja polt pisi-pingega kinni) vöi siis üldse statsionaarse kummipuksiga asendada, näiteks nagu GAZ 53-e mootoripadi.

   

   

   

   


Ja vöis tagasillalt jubinaid küljest kruttima hakata. Hoolde saavad mölemad amordid ja uued laagrid köigile rullidele. Puksid niisama puhtaks ja uus määre, kontrollin üle ka määrdeniplid.

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Taas üks nokitsemine vilja kandmas:   Proovisöit videos.

   

Pole kahjuks millegagi vörrelda. Kas 30cm+ lumes kurvi vöttes peabki masin väljapoole kalduma vöi mitte, kas sissepoole peab juht ise keharaskusega kallutama vöi peaks masin ka sissepoole aitama kalduda.
Juhendit vedrustuse reguleerimiseks natukse on, kuid sellest pehmest lumest ei räägita. Tagasilla esivedru pingsus tundub ülioluline olema, kuid see nagu rohkem sileda lumel söitmisest.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

(31-01-2019, 22:42 PM)overspeed Kirjutas:  Taas üks nokitsemine vilja kandmas:   Proovisöit videos.



Pole kahjuks millegagi vörrelda. Kas 30cm+ lumes kurvi vöttes peabki masin väljapoole kalduma vöi mitte, kas sissepoole peab ise kallutama vöi peaks masin ka sissepoole aitama kalduda. Juhendit vedrustuse reguleerimiseks natukse on, kuid sellest ei räägita. Tagasilla esivedru pingsus tundub ülioluline olema, kuid see nagu rohkem sileda lumel söitmisest.

Eks kui tiba adrekarohket sõitu teha pead ikka ise ka kangutama ja võimlema seal peal,kunagi enduro võistlustel käies oli rabelemist palju ja järgmine päev eriti ist ega astu ei tahtnud Smile

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

(01-02-2019, 08:24 AM)hundu615 Kirjutas:  Eks kui tiba adrekarohket sõitu teha pead ikka ise ka kangutama ja võimlema seal peal,kunagi enduro võistlustel käies oli rabelemist palju ja järgmine päev eriti ist ega astu ei tahtnud Smile

Sain tunda jah, et teistsugused lihased, vörreldes krossika söiduga, valutasid järgmine päev.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Nokitsesin pisut auto suusaboksi kinnituklambrite kallal ... tegin uued.

   


Katuseraamid on profiililt lapikud ja tilgakujulised. Kaasasolnud klambrid olid katuseraamide suhtes liialt laiad, paistsid palju välja seetöttu ning ega nende kasuks ei "rääkinud" ka mitte läikivad olemine.
(Algul oli mul halli värvi suusaboks, kuid vahetasin söbraga selle ära, sest musta värvi meeldis mulle rohkem, sest mo arust sobib see paremini auto värviga. Ning lisaks olid veel möned pöhjused, miks vahetada soovisime.)

   

   

   

Plaan oli painutada uued klambrid, mis oleks ka kohe tilga profiili jaoks, et täis-pinnaga puute saaks, ning musta värvi ...

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Et teada saada täpne klambri kuju, ajasin ühe tinalati soojaks ning painutasin ümber katuseraami. Sealt edasi joonistasin tinalati järgi kuju paberile:

   


Paber oli pisut paksem, et šabloon sellest saada, kui joone järgi välja löikasin:

   


Šablooni järgi löikasin 10 mm paksust plaadist rakise, millele ühte otsa ava puurisin (piisavalt suure):

   

   


Rakise otsapinda löikasin soone sisse, et polti parem/otsem painutada oleks:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Klambreid ma keermelatist teha ei soovinud, kuna keermelatt on pehmem kui polt (4.6, polt aga 8.8). Otsisin siis riiulist köige pikemas M8 osa-keermega poldid mis leidsin:

   


Kui neil pead maha löigata ja otsapidi kokku keevitada, siis sain täpselt niipika poldi (mölemast otsast keermestatud juba) kui mul vaja:

   


Seekord ma happega galvaniseeringut eemaldama ei hakanud. Ei pea olema nii ideaalne (loe: kaubanduslik väljanägemine) keevitus. Käiasin pindmise tsingi maha ja keevituseks versengid:

   


Ning keevitasin poldid kokku. Nii 4 tk + 1 tagavaraks, kui painutamisel eksin/ära rikun:

   

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Sobilikud tööriistad valitud, vöis pihta hakata palava tööga Smile

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Möötsin välja painutuse alguskoha poldile, asetasin selle paika vastavalt:

   

   


Ajades polti gaasi-pitsiga punaseks ning haamriga lüües painutasin poldi kerge vaevaga rakise järgi U-kujuks:

   


Löppu hoidsin kinni pitskruviga, kuna viimast sirget osa haamriga lüüa ei saanud. Kui pitskruvi teda paikas hoidis, ajasin korra teise pööru punaseks ja jätsin jahtuma:

   


Ja nii neli tükki:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Värvima ma klambreid ei hakkanud. Oksideerisin metalli taas ölis:

   


Vörreldes algul olnud klambriga, tulemus palju parem:

   


Klamber on küll kenasti juba musta värvi, kuid katsin selle siiski veel kahaneva rüüga:

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Lisaks uutele klambritele tegin ka plastboksi jaoks suuremad 5x5 cm seibid, alumiiniumist:

   

   


Lihvlindil nurgad ümaraks ja servad mitte-teravaks:

   


Alumiinium tolm jahutusvees:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Uued klambrid paikas. Kenasti raamide vastas ja toetuspind täies ulatuses, ning musta värvi:

   

   

   


Pidin ühe korra klambri paika panema uute seibidega, et teada saada palju keeret maha löigata peale kontramutrit:

   

   


Valmis, kindlam ja soliidsem.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Taas nokitsesin miskit:

https://www.youtube.com/watch?v=4GfXjwtQ34M

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Paistab, et targutajaid käis ka ehituse juures, kindlasti tegid midagi valesti.
Vasta

Esimest korda näen, et keegi teine veel kasutab "gabariitset" materjali. Peaks päris pikka aega rähnikindel olema. Big Grin
Vasta

Nokitsesin oma generaatori asjus, mida kasutan nii, talveks miskit:

Lumega on komplikeeritud see generatori lohistamine, kuna rattad lumes eriti ei pöörle ... pigem lohisevad:

   

   

Ratta kättesaamine völliga imelihtne, lihtsalt kiirkinnitusklamber:

   


Leidsin kodust poja vana suusatöuksi (mida ei kasutata) ning otsustasin need suusad genekale alla aretada, vahetus lihtne:

   

   

ava olin pildi ajaks juba möötu freesinud
...

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne