Quo vadis...
#1

Loe ja imesta -
http://kasulik.delfi.ee/news/uudised/aut...d=69349459
...ehk siis, kas ongi nii? Kas tõesti ka autokoolides enam elementaarseid teadmisi ei õpetata?

Siia võib muidugi kirja panna ka igasuguseid huvitavaid-naljakaid juhtumisi, seoses teelejäämistega.
Vasta
#2

(14-07-2014, 15:10 PM)samodelkin Kirjutas:  Loe ja imesta -
http://kasulik.delfi.ee/news/uudised/aut...d=69349459
...ehk siis, kas ongi nii? Kas tõesti ka autokoolides enam elementaarseid teadmisi ei õpetata?

Siia võib muidugi kirja panna ka igasuguseid huvitavaid-naljakaid juhtumisi, seoses teelejäämistega.

Ja-jaah, mulle arvutit ei õpatud, oli lükati. Kui paar nädalat tagasi küsisin ühe eimese kursuse üliõpilase käest mis on lükati, tuli näitlik õppetund anda. Hobust rakendada ka ei osata, rääkimata labida käeshoidmisest.
Aga teele jätab ka kuuene polt, mis Ikaruse gaasihoovastikust puudus. Diagnoos oli, et pumba regulaatori võll pooleks, sest buustripoolelt liigutades tühikäigureguleervedru poolne võlliots ei liikunud. Toodi buss talvel lõuna-eestist Tallinna slepis. Motoristid vaatasid asja üle sumbuti, panid kuuese poldi sisse ja asi korras.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#3

Kui tegemist on euroopaga siis miks peaks ennast ise liigutama rehvivahetusega(kui see ültse on teel võimalik nt. idikast rehvi/remondimees on selle "püssiga" suvalt kinni täristanud) kui mul autoklubi aastamaks makstud ja aega on? Kui minul nt on mingi väljasõit ja puhas riie seljas ja plaanis kuskile prallele minna siis ma lihtsalt helistan ja tulevad vahetavad rehvi ära. Ei maksa see ju sentigi lisaks aastamaksule. Ajakirjanik miskit pliiatsist imend hapukugihooajal.
Vasta
#4

(14-07-2014, 17:06 PM)nootsii Kirjutas:  Kui tegemist on euroopaga siis miks peaks ennast ise liigutama rehvivahetusega(kui see ültse on teel võimalik nt. idikast rehvi/remondimees on selle "püssiga" suvalt kinni täristanud) kui mul autoklubi aastamaks makstud ja aega on? Kui minul nt on mingi väljasõit ja puhas riie seljas ja plaanis kuskile prallele minna siis ma lihtsalt helistan ja tulevad vahetavad rehvi ära.
Ha-haa! Siidikäpp, kas sulle ei koida, et selleks ajaks võib su pralle läbi olla?

Tervitab Veteran.
Vasta
#5

(14-07-2014, 17:06 PM)nootsii Kirjutas:  Kui tegemist on euroopaga siis miks peaks ennast ise liigutama rehvivahetusega(kui see ültse on teel võimalik nt. idikast rehvi/remondimees on selle "püssiga" suvalt kinni täristanud) kui mul autoklubi aastamaks makstud ja aega on? Kui minul nt on mingi väljasõit ja puhas riie seljas ja plaanis kuskile prallele minna siis ma lihtsalt helistan ja tulevad vahetavad rehvi ära. Ei maksa see ju sentigi lisaks aastamaksule. Ajakirjanik miskit pliiatsist imend hapukugihooajal.

Et nüüd on äkki aega? Tavaliselt tänapäeva inimestel seda pole. Miks muidu tullakse poest, telefon kõrva ääres ja istutakse autosse ning selle asemel, et kõne ära lõpetada, hakatakse liikuma, ikka toru otsas rippudes...
Teemast läks nüüd mööda, aga pidin välja ütlema...

Tegelikult tasuks vahel harjutamise ja meeldetuletamise mõttes ka ise ratast vahetada. Kui hakkama ei saa, siis autoabi. See viimane juhul, kui tõesti end määrida ei taha.
Minul ongi jäänud mulje, et tänapäeval autokoolidest tulnud ongi lihtsalt ühed s..ahädad. Nii lihtsat asja, nagu rattavahetus, ka hakkama ei saa. Samas tänapäeval on enamustel 16-17 valuveljed, paljudel poldid sügavale aukudesse ära peidetud ja auto originaalriistadega vahetamine väga tülikas. Võrdluseks võib meelde tuletada, kui lihtne oli omal ajal Ziguli rattavahetus...

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#6

Minulegi üheksakümnendate lõpul autokoolis enam remondist suuremat ei räägitud, aga kuna peres oli kogu aeg auto olnud ja isa pealegi kutseline autojuht, siis olen ise tee peal lisaks kummile vahetanud ka ärauppunud ujukit Mosse karpas, jagaja kondekat ja geneka rihma. Tilkuvat veepumpa (polnud tagavara kaasaski) või kõlisevat kardaaniristi (uus oli tegelikult pardatšokis olemas küll) ei hakanud tee peal vahetama, nood tööd said kodus tavalise paneelmaja ees parklas tehtud, samuti nagu summuti- ja starterivahetus Ladal - remondiriided selga, masin tungiga üles ja ise selili koos mutrivõtmetega sinna alla Big Grin. Austraalias sai hosteli taga parklas ka L-seeria Subaru lekkiv soojendusradikas ise ära vahetatud, selleks tuli rooliratas maha võtta ja fuckin' TERVE armatuurlaud kõige täiega välja kakkuda. Algul vaatas kogu hostelirahvas mind nagu hullumeelset, hiljem, kui uus radikas paigas ja jupid üksteise järel oma õigetele kohtadele tagasi rändasid, tuldi juba küsima, et kas ma olen diplomeeritud automehaanik? Vastasin neile ausalt, et oh ei, olen õppinud seda kõigest eluülikoolis vabaainena...Cool (Ja vaadates pilte, mille kõigega siin mõned kaasfoorumlased hakkama saavad, peab tunnistama, et hindele E-).

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#7

Kõige ekstreemsem remont oli vabariigi algusaastatel, kui sai Tallinn-Tartu maanteel kaubiku plokikaane tihendit vahetada.
Vasta
#8

(14-07-2014, 17:06 PM)nootsii Kirjutas:  Kui tegemist on euroopaga siis miks peaks ennast ise liigutama rehvivahetusega(kui see ültse on teel võimalik nt. idikast rehvi/remondimees on selle "püssiga" suvalt kinni täristanud) kui mul autoklubi aastamaks makstud ja aega on? Kui minul nt on mingi väljasõit ja puhas riie seljas ja plaanis kuskile prallele minna siis ma lihtsalt helistan ja tulevad vahetavad rehvi ära. Ei maksa see ju sentigi lisaks aastamaksule. Ajakirjanik miskit pliiatsist imend hapukugihooajal.

No tundub jah, et peale tehniliste oskuste eemaldamise on läinud ka keeleline oskus ... üldse on erisõna, koos teiste samasugustega nagu: moodsa, kuldse, kärbse jne ...keelt seda enam oma emakeelt võiks osata, isegi kui leiad see mõni ruts autoklubi maksuks.

Üldine tase on masendav, koolides õpetatav on kuidagi puine ja eluvõõras, ei osata kasutada elus eneses näiteks vanake Phytagorest jms ...seega küsimusele vastus on "PERSESSE" sest PerSe on ladina keeles hoopis teine asi Wink

Dad.
PS: RCA klubiliige ...kasutasin ja mitte ainult õlikontrolliks
PPS: märtsis tarbisin ADAC-i Saksamaal ... imetore kamp, veab su peldiku koju olenemata kaugusest.
Vasta
#9

Autokoolide eesmärk on siiski suunata kogu aur ja töö, rahateenimisele ja liiklusohutusele,liiklemisele. See kas sa oskad rehvi vahetada või ratast vahetada ei oma tähtsust. See on läänelik lodevus, kus viitsimatus midagi ise õppida on lausa norm!


Vasta
#10

Kodo sõites nägin bussiaknast kuidas sellise eidestunud olemusega noorsand seisis oma liisingutaskuriisiga tuimalt Viru Keskuse Hesburgeri ees, no keset rida ikka. Alt kangutatud esiratas, varuratas ja rattarist+ poldid vedelesid suhteliselt korrapäratult ümber auto. Asjamees ise rääkis telefoniga samal ajal. Aga noh, pool võitu oli käes, ju siis teavitas kedagi või hankis know-howd telefoni teel. Kindlasti tegi veel kohustuslikud FB ja Instagrami postitused juurde. Big Grin
Vasta
#11

Jutt õige! Ise kirjutan ka vigadega, aga Dad, Sul on ka eelnevas jutus mõned komad vajaka! Rolleyes
Vasta
#12

Kui kaasaegne elustiil soodustab õpitud abituse sündroomi siis pole midagi imestada.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#13

No see rehvivahetuse teema.Eks sellist kummalist nähtust näeb ysnagi tihedasti näitusex scandinaavia maades.
Miski kuu tagasi seisis tee ääres kasti auto,Ehk oli miski Fiatiline.
Esirehv tyhi.Kas see tõttu seisma jäänud kes teab.Kuid nädala pärast oli juba teised tyhjad.Ja veel nädal numbrid maha võetud.Kas tõesti siis inimene hylgas oma suksu seetõttu.No mine võta kinni,Homme vaatan kas on veel alles,või on ta vandaalide käest päästetud,
Ja see pole miski erand.Eestis varemalt oli ikka,et kui massin ära suri tee veerde,lammutati see pahatihti osadex.Ja hea,kui põlema ei pandud.(Praegust olukorda kahjux õnnex ei oska kommenteerida)Kuid sama asi toimub Scandinaavias.Nagu mõni kohe ootaks,et saaks suksu segi pexta ja põletada.Millex kyll?!Kas hasart või ehk pahatahtlik omanik kindlustust nuiamas.Mine tea.
Kuis jah-rehvi juurde tagasi.Seda vahetada ei mõisteta ei taheta või ei tohi...ei tea.
Vasta
#14

(15-07-2014, 22:09 PM)kass Kirjutas:  Jutt õige! Ise kirjutan ka vigadega, aga Dad, Sul on ka eelnevas jutus mõned komad vajaka! Rolleyes

Kui tõele au anda, siis kaks koma on puudu jah, küll aga on muu paigas, süüdistagem selles seda punast peeti, mille ma täna pintslisse panin.

Dad.
Vasta
#15

(15-07-2014, 22:27 PM)dad Kirjutas:  
(15-07-2014, 22:09 PM)kass Kirjutas:  Jutt õige! Ise kirjutan ka vigadega, aga Dad, Sul on ka eelnevas jutus mõned komad vajaka! Rolleyes

Kui tõele au anda, siis kaks koma on puudu jah, küll aga on muu paigas, süüdistagem selles seda punast peeti, mille ma täna pintslisse panin.

Dad.

Väike vein ei tee paha, eriti ei tee paha punane vein, samuti julgen lisada, et ega need ei olnudki eriti olulised komad! Cool
Vasta
#16

Minu tehniliste oskustega on olnud koguaeg paremini kui keelelistega. Minu puhul pigem tegemist sooviga seda ise teha. Hetkel on nn. tavalisest autost selline tülgastus(remont, kindlustsus, ülevaatus jne.), et ainult rendin kui vaja peaks olema ja sõiduks varun aega, et ADAC saaks vajadusel oma auto rehvi vahetada kui see katki peaks minema.
Vasta
#17

(15-07-2014, 22:38 PM)kass Kirjutas:  
(15-07-2014, 22:27 PM)dad Kirjutas:  
(15-07-2014, 22:09 PM)kass Kirjutas:  Jutt õige! Ise kirjutan ka vigadega, aga Dad, Sul on ka eelnevas jutus mõned komad vajaka! Rolleyes

Kui tõele au anda, siis kaks koma on puudu jah, küll aga on muu paigas, süüdistagem selles seda punast peeti, mille ma täna pintslisse panin.

Dad.

Väike vein ei tee paha, eriti ei tee paha punane vein, samuti julgen lisada, et ega need ei olnudki eriti olulised komad! Cool
Aga palderjan oli ikka mängus.
Vasta
#18

Maismaal on asi juba ammu hulluks läinud aga see on pigem ülikeerulistest autodest tingitud. Rattavahetus peaksm uidugi selge olema aga autode rattavahetuse originaalvahendid võivad selleks kõlbmatud olla. Äsja murdsin pooleks Sitika originaalvõtme... näiteks. Ning ka põhja all porised ja/või mitteavanevates hoidikutes varurattad pole just abiks jne.

Kuid palju hullem on probleem merel! Maismaal jääd seisma, helistad autoabi või oskaja sõbra kohale, hääletad ennast muu transpordi peale jne aga merel ongi zitt leivakotis, kui käed kasvavad tagumikust välja, neid on kaks valekätt ja tagatippu kümme pöialt seal otsas. Eriti siis, kui oled VHF'i levialast ka väljas ja muid häireseadmeid pardal ka pole. Omal ekstreemseimad tegevused oleks Perkinsi ajamikaane improviseeritud remont lamineerimise läbi Prantsusmaa vetes:
[Pilt: DSCF0457.JPG]
[Pilt: 17.05.13%2520-%25206.jpg]

OK, meil olid purjed ju abiks, millega liikuda aga mõnikord on ikkagi ka ohutuse tagamiseks katel vaja kuumaks kütta. Samas pean nentima, et need noored, kes on merele tulnud ja veesõidukite omanikeks hakanud/saanud, on küll igati oskajad ja huvilised olnud. Alustatakse oma veesõiduki remondi/ehitamisega, tehakse see selgeks ja ollakse igati asised tegelased. Maismaal vast sama, kui tuliuue riisipanni asemel alustatakse vanatehnikaga oma autojuhikarjääri.

Omal pole maismaal õnneks suuremaid probleeme tekkinud kõigi nende lõputute kilomeetrite ja aastate jooksul, vaid ainult Tiina sukkpükstest on korra tulnud genekarihm teha ja korra murdunud genekapingutiks rattavahetuse kiilklotsi kasutada. Aga merel on küll tulnud igasuguste asjadega tegeleda, hullemad nendest on rooliriketega seonduvad...
Vasta
#19

Selgekstegemiseks peab ise ka teemat valdama. Küsi kümnelt juhuslikult inimeselt mis on njuutonmeeter ja sa üllatud...

Uups, teemasse ka:
Pobeda pani keset linna röökima. Süüde välja, kapott üles, gaasihoova vedru lihtsalt ei ole Smile
Jalasolevatelt dressipükstelt kumm ära, ühe käega pükse üleval hoides 4x ligikaudu sobivasse mähituna lubas garaazi sõita.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#20

No kas siis noorikut kõrval ei olnud?

Tervitab Veteran.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne