Kas ostaksid endale gaasiauto?

(05-11-2021, 01:39 AM)spitfire Kirjutas:  Mõnel firma autol olen ka rehnutit pidanud ja pidanud ikka tõdema, et olenemata kes on sangas põletab sama auto alati sama hulga kütet. Jutt, et see oleneb sellest-teisest ja kolmandast... no oleneb, oleneb.. Vaadake eelmise postituse tsipitud Volvo kulunumbreid,  müstiline stabiilsus, läbi aastate keskmise küttekulu kõikumine pea olematu, vahemikus  6,3-6,5

See volvo oli mõneti ülejõuline. Kõrge tendiga haagis koos aluse betooniga ei tekitanud mingit emotsiooni ei maanteel ega linnas. Tavasõidul väikesel kiirusel käis jõulisema pedaalivajutuse peale ringi suss, suuremal kiirusel libises sidur. Rahulikult opereerides sai sõita.
Vasta

Uus maamärk on maha pandud.
Aleskela postiotsas on CNG 2.799 kg.
Vasta

Ma nüüd sõitsin natuke aega ainult bensiiniga. Sõidustiil sama mis gaasiga. Bensiinikulu (paak on nii väike, et ärge ühe tankimise näitu vaadake) on suur. Nii suur, et vaatamata päris räigele gaasi hinna vahele ei ole gaasiga sõitmine oluliselt kallim.

Kuna bensiiniga saab sõita imevähe, siis jõudis minuni natuke seda elektriautoga sõitmise agooniast ka, kus pidevalt peab tankima ja pidevalt on "paak tühi", Ma ei saa enam üldse aru töökaaslasest, kes omab nii surnud akuga leafi, et tallinn-tartu sõites peab korra laadima ja on sellega veel rahul ka.

Paneme esialgu gaasiga edasi.
Vasta

Ajaloo huvides võiks talletada, 3.499 oli CNG kõige-kõige tipus, nüüd on tupsukarvakese jagu hinda langetatud. Kunagi jälle hea vaadata, et kuidas küll nii odav sai olla.
Vasta

Mul üks sõber ostis paar aastat tagasi tutika 1.4 liitrise ilma kilovattideta CNG Octavia ja siis oli 100km 3.7€, ei ole jutuks tulnud, palju praegu on.
Teisel sõbral on LPG-ga 285KW MB E500, mille maanteekulu on 10€ ja linnas 13€. Mul omal 169KW bensukas Saab, mis enamjaolt sõidab linnas ja 100km peale tuleb praegu umbes 25€.
Kuna plaanis autot vahetada ja enamjaolt linnasõitude puhul ei pea ma diislit väga mõistlikuks, siis vist pole raske arvata, milline valik mulle neist 4-st kõige ahvatlevam tundub ja seda juba mõnda aega. Mis lõplik otsus tuleb, ei oska ette ennustada, aga suur V8+LPG tundub mõnus, eriti selle rohepöörde taustal. 4-liitrine V8 bensukas on, aga kuna see sõidab vähe, pole selle numbrid olulised.
Vasta

Pärnus biometaan ikka 1,85 €/kg (ja Koksveres 1,72)?
Vasta

(18-08-2022, 11:19 AM)Aare R. Kirjutas:  Mul üks sõber ostis paar aastat tagasi tutika 1.4 liitrise ilma kilovattideta CNG Octavia ja siis oli 100km 3.7€, ei ole jutuks tulnud, palju praegu on.
Teisel sõbral on LPG-ga 285KW MB E500, mille maanteekulu on 10€ ja linnas 13€. Mul omal 169KW bensukas Saab, mis enamjaolt sõidab linnas ja 100km peale tuleb praegu umbes 25€.
Kuna plaanis autot vahetada ja enamjaolt linnasõitude puhul ei pea ma diislit väga mõistlikuks, siis vist pole raske arvata, milline valik mulle neist 4-st kõige ahvatlevam tundub ja seda juba mõnda aega. Mis lõplik otsus tuleb, ei oska ette ennustada, aga suur V8+LPG tundub mõnus, eriti selle rohepöörde taustal. 4-liitrine V8 bensukas on, aga kuna see sõidab vähe, pole selle numbrid olulised.
Ma natuke ootaks selle otsustamisega  Big Grin  LPG hinnatõus on veel ees ma arvan, ka see tuleb samuti põhiliselt idanaabri juurest.
Vasta

Kusjuures seda pelgan isegi, et äkki läheb LPG-ga samamoodi nagu kõige muuga ja lõpuks pole üldse vahet, mille jõul liikuva autoga sõita. Õnneks on praegu suvi ja lisaks tervislikkusele on mõnus ja soodne rattaga liikuda Smile
Vasta

Jah, aga see ongi puhas matemaatika, kas jõuab auto enne hinnatõusu ära tasuda või ei. Samas tüüpilist LPG autot saada bensukana edasi kasutada, sest täismõõdus paak on olemas. Uuemad VAG grupi cng masinad on 9liitrise bensiinipaagiga ja sellisena ilma gaasita kasutamatud.

Diisel on selles mõttes riskivabam, et kuna kõik kommertstransport liigub diisliga, siis selle hinnaga ei julge riik lihtsalt niisama mängida.

Aga kui keegi tahab olla paduroheline, mida lehmapeeru põletav gaasiauto ju on, siis mul on pakkuda avariivaba ja väikese läbisõiduga Wink.

Kui ainult bensiiniga sõita, sis võiks elektriauto fiilingu kätte saama - 150 km ja tankla. Kodus saab ka tankida, kui kanistrist valada.
Vasta

Galaxy 2.0 diisel. 100-le kilomeetrile kulu 11.65 EUR. Boonusena võimalus 7 täiskasvanut vedada.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

(18-08-2022, 18:59 PM)Aspelund Kirjutas:  Galaxy 2.0 diisel. 100-le kilomeetrile kulu 11.65 EUR. Boonusena võimalus 7 täiskasvanut vedada.
Ja teenust saab tellida kuidas?
Vasta

Teenust pakutakse kahjuks ühe perekonna piires.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

(18-08-2022, 11:20 AM)pppp Kirjutas:  Pärnus biometaan ikka 1,85 €/kg (ja Koksveres 1,72)?
No praegu on LPG veel õnneks odav, soodukaga 0.699 saab kätte, Minu usa kolakat veab ilusti edasi ja väga ökolt. Ümber arvutatult võtaks nagu 5l bensiini sajale, arvestades, et aerodünaamika on nagu telliskivil. Mingil põhjusel pole LPG ralliga kaasa läinud aga eks see ole aja küsimus ainult.
Vasta

LPG hind on anomaalne tõesti, hakka või talvel sellega maja kütma. Vahepeal oli kodune vedelgaasipütt aianurgas küllaltki populaarne, siis jälle mitte. Muidugi see pütt võib hetkel seoses lõbusa majandusolukorraga sedavõrd palju maksta, et investeeringu tasuvus jääb kaugele helgesse tulevikku ja mis selleks ajaks hindadega tehakse, ei tea isegi vanajumal mitte.
Vasta

rahunege selle gaasihinnaga seltsimehed.pole lihtsalt võimalik,et midagi odavaks jääb.nad pole sinnani veel jõudnud,sest praegu hõõruvad rõõmust käsi elektrihinna üle.
Vasta

(21-08-2022, 12:08 PM)sturmbannführer Kirjutas:  rahunege selle gaasihinnaga seltsimehed.pole lihtsalt võimalik,et midagi odavaks jääb.nad pole sinnani veel jõudnud,sest praegu hõõruvad rõõmust käsi elektrihinna üle.
Kes "nad"?
Vasta

Soros, süvariik, vabamüürlased ja kes kõik veel...

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

LNG hind on laias laastus olnud alati pool pensu hinnast minu mäletamist mööda, aga ega mul pole kogu aeg gaasikat olnud kah, et oleks põhjust jälgida.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

(21-08-2022, 18:07 PM)spitfire Kirjutas:  LNG hind on laias laastus olnud alati pool pensu hinnast minu mäletamist mööda, aga ega mul pole kogu aeg gaasikat olnud kah, et oleks põhjust jälgida.

LPG siiski, mitte LNG.

Mul küll pole samuti ühtki gaasiautot olnud, aga niipalju kui hindu olen jälginud, on viimase paari aasta jooksul hinnatõus jäänud suurusjärku 10%. Ehk siis LPG oli juba enne kõige soodsam viis sõita, praegu on see vahe veelgi süvenenud.

Sõja algus LPG hinda ei mõjutanud, aga küllap keegi varsti ikka avastab, et raha vedeleb maas.
Vasta

Ehk see veidi takistab, et kütusemüüjatel on biokomponendi vältimiseks tavakütuses(mis ta veel kallimaks teeks) vaja müüa teatud hulga nn.rohelisi kütuseid. CNG hinnaga on nagu on ja kui LPG ka kuhugi kahe euri peale kruttida, siis poleks üldse mingit rohekütuste müüki. Teine pool asjast on vist see, et antud kraam tekib tavakütuste tootmisel ja tuleks nõudluse puudumisel suures mahus ära põletada või kuidagi muul moel hävitada, aga kokkuvõttes lihtsam on vist kopikate eest maha müüa.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne