Kas ostaksid endale gaasiauto?

(05-09-2022, 21:01 PM)Mahno Kirjutas:  Jah, ma täpselt tehnoloogiat ei tea, aga kindlasti on nad mittemetallilised, keevitamisele ei allu. Torustik väidetavalt roostevaba teras. Lisaks (gazneti jutu järgi) ei sobi hästi CNG paak LPG jaoks, sest gaasilisel CNGl on ükskõik, kust paagi tasemelt seda võtta, võetakse keskelt. LPG puhul ei mäleta täpselt, aga oli vaja võtta kas ülevalt või alt ja keskelt võttes ei pidavat saama kogu gaasi mahtu kasutada. Ja legaalsuse küsimus jääb ka - kui vanal autol võib silmad kinni panna ja öelda, et nagunii on balloonide eluiga on suuresti läbi ja kaotada pole suurt midagi, siis paar aastat vanal autol nii kergelt käega lööma ei kuku.
Sõidukitel võetakse LPG-d alt ja vedelas olekus, sealt läheb edasi aurustisse. CNG-l väljub balloonist juba gaasilises olekus. Puht teoreetiliselt saaks CNG ballooni kasutada sõidukitel LPG jaoks, kui kraan oleks allpool, aga arutu ressursi raiskamine LPG max rõhk ~20 vs CNG ~200bar.
Kodumajapidamises (gaasipliit, grill jms. seadmed) võetakse vedelgaasi balloonist gaasi (seesama LPG) ülevalt, gaasilises faasis, seepärast EI TOHI sõiduki ballooni kodus kasutada.
Vasta

Ainus point on see, et kui kasutad auto CNG olemasolevat paaki LPG jaoks, aga siis on selles mõttes ressursi raiskamine, et saad ainult pool paaki ära tarbida. Jutt hakkas ju sellest peale, et mida teha suht värskete CNG autodega, kuivõrd praeguse 4.50-4.99 postihinnaga tankides on täitsa mõttetu sõita. Ja talv pole veel käes.

Parim lootus, et venelased saavad ukrainas võimalikult kiirelt ja võimalikult kõvasti peksa, mille tulemusel venes võim vahetub ja asi naaseb jälle vanadele rööbastele, kus poliitkud saavad jälle ilma eriliste süümepiinadeta vastutustundetut lollust korda saata.

Ma nüüd olen jälle vandenõuteoretik, aga hiinlased söödavad alles kalakohta sisse ja tekitavad massiivset sõltuvust endast peaaegu kõiges. Ühel päeval hakkavad ka nemad "kasumit võtma" sellest sõltuvusest ja erinevalt venelastest on hiinlased oma äriotsustes alati väga pragmaatilised ja emotsioonivabad. Ja kannatust neil jätkub.
Vasta

Eile sattusin juhuslikult Betooni tn.3 kompleksist mööda sõitma ja mis mu vanad silmad küll nägema pidid - pealinna servason veel üks tore sotsiaal-tanklake säilinud. LPG oli vaid 0.67 liiter, kliendikaga läks vanasti veel 5 senti maha, ilmselt nüüdki. Polnud seal ka mingisugust kaklust koha pärast või isegi väiksemat järjekorda märgata, kuigi ketitanklates on postihind 0.87 ja edasi. Ja võrreldes bensuhinnaga, oo-yaa,masendav. Tea, kaua sihuke anomaalia veel kestab?
Vasta

Updaat - CNG hind on nüüd enamuses kettides 2.999 vms (va olerex kes istub endiselt nelja euro peal).

Odav ei ole, aga arvestusega 4,2kg/100km peale ei ole enam muust fossiilist (va LPG) palju kallim ka.

Kahjuks on vahepealne manuaalkastiga elementaardiisliga sõitmine meelde toonud, et kepikast on tegelikult lõbus ja multilink on ka parem kui mcpherson ja pimedas ülimalt ereda LED armatuuri asemel saab olla meeldivalt tuhmiks dimmerdatav hõõglampide valgus. Libedat pole veel olnud, mistõttu kangiga käsipidur pole veel rõõmukordajat kasvatama saanud hakata.
Vasta

muarust 2.69 on nüüd CNG Rolleyes
Vasta

Kus posti peal sead numbrit näha võib?
Vasta

Eile näiteks siin tanklas .
Hind on muidugi riiklik saladus, jumalapärast ei saa seda netti panna...
Vasta

Vahepeal oli veel üks uudis, et kuskil Tartumaal müüb biogaasitootja omatoodangut otse tünnist 1.85-ga või umbes nii. Pidi ka ilusti omadega välja tulema. Teised on võtnud seisukoha, et kohalik toodang muudab hinda vastavalt kremli diktaadile. Nii üles kui alla, ikka sutsuke kallim, kui võõramaine kraam. Aru ma ei saa, aga ju siis nii on ka hea.
Vasta

Alles ma sõitsin sealt mööda. Ju siis on langenud. Euroopas pidi ju metaani olema nüüd nii palju, et paha hakkab Smile Pole laevugi kuhugi tühjendada.
Vasta

(10-11-2022, 09:47 AM)raulex Kirjutas:  Hind on muidugi riiklik saladus, jumalapärast ei saa seda netti panna...

Kui müüja ise ei pane, siis teevad seda tema eest (mõningase viitega) teised:
https://gas.didnt.work/?country=ee
Vasta

Milline uskumatu idee seoses rohe pöördega . Võiks anda toetust vanadele autodele gaasiseadmete paigaldamiseks ja kütusena kasutada kohalikku biometaani. Siis ei peaks vaesed inimesed maal endale uusi kalleid säästlikke autosid ostma.
Vikerraadios täna Uudis+ viimane lõik.
https://vikerraadio.err.ee/1608812284/uu...01c7c8942c
Vasta

Metaani seade on nii kallis, et teda pole majanduslikult mõistlik enam elukaare lõpus olevale odavautole paigaldada.

Hetke hinnataseme juures puudub omanikel motivatsioon kogu seda metaanijanti ja kaasnevat pakiruumi vähenemist, lisa tehnoülevaatust metaaniseadmele jms jura läbi teha.

Kui (kohaliku) metaani hind tanklas on piisavalt allpool bensiini või diisli hinda, siis toimub kogu protsess autopargi optimeerimisel ilma igasuguse riigi sekkumiseta ise. Sel hetkel, kus postihind oli 70-80 senti/kg sõitsid näiteks kõik suuremad taksofirmad CNG-ga.
Vasta

(20-12-2022, 17:41 PM)Mahno Kirjutas:  Metaani seade on nii kallis, et teda pole majanduslikult mõistlik enam elukaare lõpus olevale odavautole paigaldada.
Umbes 2010 sai Gruusias käidud ja oli päris palju neid(autosid maagaasi/metaani seadmetega) seal. Vaadates autosid millel need olid, siis ei usu et väga kallid on süsteemid.
Vasta

(20-12-2022, 17:46 PM)Kult Kirjutas:  
(20-12-2022, 17:41 PM)Mahno Kirjutas:  Metaani seade on nii kallis, et teda pole majanduslikult mõistlik enam elukaare lõpus olevale odavautole paigaldada.
Umbes 2010 sai Gruusias käidud ja oli päris palju neid(autosid maagaasi/metaani seadmetega) seal. Vaadates autosid millel need olid, siis ei usu et väga kallid on süsteemid.
 Nõuka ajal olid ju samuti autode gaasiseadmed olemas, kas just need nõukaaegsed aga küllap midagi sarnast siis käigus vast.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Kui ma küsisin pakkumist LPG seadmele volvo 240 jaoks, siis oli see suurusjärgus 1200-1500 eur sõltuvalt detailidest. See on 4gen seade elementaarautole. 5.gen seade on kallim.

CNG seade võiks jääda suurusjärku 2000-2500 eur minu andmetel.

Kas see on odav või kallis, peab igaüks ise otsustama. LPG seadmel on hetke hindadega võimalik rahaline tasuvus, CNGga sõitmine on hetkel minu arvutuste järgi diisli ja bensuga üsna samas suurusjärgus ehk rahalist tasuvust hetkel saavutada pole võimalik (va neil, kes elavad kahe maagilise CNG tankla kõrval)

Massiliseks CNG kasutamiseks on hetkel taristu nõrk. CNG tankimine on aeglasem kui vedelkütusel ja tanklaid on vähe. Maapiirkondades sisuliselt tanklavõrk puudub. Arvestades, et alates 2035 ei soovi EL enam uusi sisepõlemismootoreid müügis näha (jäänud on siis 12 aastat) on pigem mõistlikum panustada elektritanklate taristusse, sest maksujõuline publik liigub üsna vältimatult sinna.

Ja noh, igaüks teab (eriti see, kes pole iialgi gaasiseadmega masinat omanud), et gaasiseade tapab mootori kiirelt ja sellest tuleb eemale hoida.
Vasta

Mulle jääb see lihtsalt arusaamatuks see, et mõned ajad tagasi olid vanad autod saatanast ja nüüd need samad inimesed tulevad sellise ideega .
Vasta

(21-12-2022, 01:41 AM)Mahno Kirjutas:  Kui ma küsisin pakkumist LPG seadmele volvo 240 jaoks, siis oli see suurusjärgus 1200-1500 eur sõltuvalt detailidest. See on 4gen seade elementaarautole. 

Lätis paigaldavad 4 gen. alates 600.- euri. Ei pretendeeri absoluutsele tõele, aga selliseid kommerts pakkumisi olen näinud, mis selle taga on, ei ole uurinud.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

(21-12-2022, 22:19 PM)spitfire Kirjutas:  
(21-12-2022, 01:41 AM)Mahno Kirjutas:  Kui ma küsisin pakkumist LPG seadmele volvo 240 jaoks, siis oli see suurusjärgus 1200-1500 eur sõltuvalt detailidest. See on 4gen seade elementaarautole. 

Lätis paigaldavad 4 gen. alates 600.- euri. Ei pretendeeri absoluutsele tõele, aga selliseid kommerts pakkumisi olen näinud, mis selle taga on, ei ole uurinud.

Võib olla küll, aga kui mingid riigi toetused taha tulevad, küllap tuleb ka mingite tunnustatud paigaldajate nõue vms.
Vasta

Paberite ümbervormistamisel, mis riigiasutuses peale gaasiseadme paigaldust on vaja ette võtta, küsitakse vist paberit, mis näitab, kes ja kus seadme paigaldas. Mõni aasta tagasi oli plaanis üks seade ise peale panna ja isegi volitatud meistriga kokkulepe olemas, et teeb hiljem vastava ülevaatusakti mingi raha eest ära. Kahjuks ei tea, kuidas sellega seoses oleks paberimajandus lõpuks kujunenud, kuna jõudsin auto enne maha müüa, kui seadme lõplikult paigalda.
Vasta

(22-12-2022, 09:42 AM)alfredo Kirjutas:  Paberite ümbervormistamisel, mis riigiasutuses peale gaasiseadme paigaldust on vaja ette võtta, küsitakse vist paberit, mis näitab, kes ja kus seadme paigaldas. Mõni aasta tagasi oli plaanis üks seade ise peale panna ja isegi volitatud meistriga kokkulepe olemas, et teeb hiljem vastava ülevaatusakti mingi raha eest ära. Kahjuks ei tea, kuidas sellega seoses oleks paberimajandus lõpuks kujunenud, kuna jõudsin auto enne maha müüa, kui seadme lõplikult paigalda.

Mul sellest juba palju aastaid möödas.. aga kui õigesti mäletan, siis eelkõige vajalikud olid seadme endaga kaasas olnud paberid. Kontrolliti seerianumbrite klappimist paberites ning reduktoril ja balloonil. Ma käisin autot ise ette näitamas ja ei mäleta et oleks mingi paigaldaja paber kaasas olnud. Aga ehk ei ole lihtsalt meeles enam.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne