Isevalmistatud kaevekopp

(03-03-2020, 09:14 AM)qwerty009 Kirjutas:  See viimane video on küll sellise häälega, et kepsusaales on 2mm lõtk.
Siis pole sa saksa sassiid kuulnud, sellel tehasest 2mm lõtk.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(03-03-2020, 09:14 AM)qwerty009 Kirjutas:  See viimane video on küll sellise häälega, et kepsusaales on 2mm lõtk.
siis sa järelikult pole saalekolksu kuulnud.saale paneb nii,et mitme km kaugusel kuulda kui masin tuleb ja ikka hele kolin sees.
Vasta

Hatzi 1D seeriat on minu juurest vast paarsada tükki läbi käinud.

Jah, see heli on täitsa normaalne. Eks üks asi on kuulata salvestatud heli ning teine oma kõrvaga - veidi moonutab. 

Heli põhjused:

1) Otsepritse
2) Suhteliselt suur töömaht ühe silindrilise kohta 0,66L . Paljud teised tootjad kasutavad sama töömahu juures juba 2-3 silindrit. 
3) Õhkjahutus 
4) Standart versiooni väga kompaktne summuti ja õhufilter 
5) Pritsenurk - eeldame , et su pada on tehase seades . Pritsenurk on pandud paika töötama 2800 rpmi järgi. Kui aga mootor töötab 1500 rpmi näiteks siis on pritsenurk liiga varajane ja see ka põhjustab ülemäära heli. Nendel mootoritel mingit pritsenurga automaatikat ei ole. 

Teise video peal on Hatzi vanema seeria mootor. Sellel üldse väntvõll on kuullaagrite peal ja ainult keps saalega. 
------------


Väike märkus. Kui sind väga huvitab saalede seisukord südamerahu pärast näiteks.

80% 1D seeriatel on peal klapp õlifiltri juures kus jooksevad kütusetorud läbi. Selle klapi mõte on , et kui õlisurve on liiga väike(saaled kulunud jms) siis lükkab kütuse kinni ja mootor jääb seisma ning ei käivitu enam. Pildi pealt pole näha kas sul on see asi küljes või mitte.

Kõige rohkem saab vatti ja esimesena kulub ära/saab haiget hooratta poolne otsa saale. See on ka nimelt õlitussüsteemis viimane saale kuhu õli jõuab ehk õli puudulikuse tõttu rikneb esimesena. 

Kontrollida:

1) Minimaalne kontroll. Liiguta tervet hooratast ülesse alla raudkangiga. 2-3 millimeetrit on normaalne kuna hooratas on ju sedavõrd paks ja pikk. 

Vaata kas põhja alt või siis hooratta koja külgede pealt kas hooratta koda on kuiv. 98% kui seal on õli siis on VV otsatihend saale lõtku pärast ei suuda õli kinni pidada.

2) Põhjalikum ja rohkem hinge rahustav. Võta hooratas küljest ära. Näed kohe ära kas on kuiv ja palju on lõtku ning mis seisukorras on võllitihend. 

3) Muud saaled nagu keps ja teine otsaale. Kui need ei väsi kunagi ennem ära kui hooratta poolne - ok jätame igasugused idiootlikud remondid kõrvale. 


-----------

Mida ma isiklikult teeksin minimaalselt ennem selle mootori kasutusele võtmist. 

1) Põhja all on nö põhjaplaat. Vaata üle kas kõik poldid on ilusti kinni , ei leki ning kas paigalduskõrvad on hea korras(pole pragusid).
2) Pane sinna normaalne kütusefilter. Hetkel on küljes mingi sõel , hea viis kuidas varsti pumpa+pihustit vahetada. 
3) Tee lihtsalt täis hooldus. 
4) Mitte ükski leke pole normaalne! 


Edu kasutamisel.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta

https://www.hatz-diesel.com/fileadmin/us...216_EN.pdf Kasutaja käsiraamat 1D81 mootori kohta kus kõik eluks vajalik info olemas.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta

Miskit kütuse sulgemise klappi ei paista minu mootoril olevat. On õlirõhu andur, millega näiteks lampi põlema ja kustuma saab panna.
Sellega sai hirmutav kolksumine ka esialgu ära testitud. Keerasin gaasihoovast sooja mootoriga pöörded nii madalaks, et vaevalt potsus. Tuli ka siis ei süttinud ja päris seisma jäädes oli ka veel viide süttimisel sees. Seega õlitusega võiks nagu kõik korras olla.
                     

Pritsenurga seadistust ei tea. Väidetavalt on olnud ühe avariiventilaatori mootor, mis kokku ongi ehk 50 tundi töötanud ja ülejäänud aja seisnud. Rihmaratta soones olev kohati kulumata värv nagu seda kinnitaks.
Igatahes oli pöörete hoob täispöörete peale plommitud, mis sai küll proovimiseks eemaldatud.
         

Mootor muidu on kuiv igalt poolt.
Mul oleks mõned küsimused veel.
Küljes on tal mingi seiskamisklapp. Mähisest tuleb välja kaks juhet. Ühele 12V peale lastes käib klõps ja seiskamishoob liigub ühest asendis teise ja nii jääbki. Teise juhtmega aga selline asi. Voolu peale lastes ei juhtu midagi. Käsitsi klappi lükates ühest asendist teise ja voolu peale lastes asendit hoidma jääb.
Äkitsi siis üks 12V ja teine 24V jaoks?
Kas gaasihoovast tohib ka seisma jätta, saaks selle elektrilise klapi ellimineerida?
   

Kuna mootor läheb sellisele asjale, mis elektrit omama ei hakka. Siis puudu käsikäivitusvänt. Mootor starteriga.
         

Seda videot vaadates ei tundu käivitus kontimurdev olevat. Automaatne dekompressioon ka mootoril ju olemas.



Viimaks küsiks, et kuidas seda külmkäivitus asja on mõeldud kasutada. Kasutusjuhendis on õli lisamisest juttu, aga täpselt aru ei saagi.
Praegu sai küll kuskil miinus kümne kandis, kui see üks päev oli, proovitud käivitada. Käivitus ka ilma selle külmkäivituseta koheselt.
Samas jah, see ämblikkopale minev Kubota ilma küünlaid andmata ei tee sellise temperatuuriga mitte midagi.
   
Vasta

Liigun vastustega ülevalt alla. 

1) Sinu mootoril ei ole järelikult mehhaanilist kütusesulgemis klappi küljes. Eks oli asi lahendatud läbi elektroonika - rõhuandur , juhtpult ja suretussolenoid. 

Kui sa tahad õlirõhu anduriga peeneks minna siis võid anduri ära keerata ja rõhu kella kruvida samasse auku. Koonus keere seal. Õlirõhu anduri peal andmed ka kirjas - mutriosa sisse on graveeritud . Neid oli mälu järgi kahe väärtusega 0,8bari ja 1.2bari äkki?

Nendele mootoritele liigne plötutamine pole hea , tühikäigu võid tunde järgi sättida. Tehas annab 800rpmi aga eeldus on , et siis 0 koormust. Kui sul alati hüdropump järgi siis pigem säti 1000-1200 . Vähem vibratsiooni ja kiirendab paremini.  

2) Las pritsenurk olla nii nagu on . Pole vaja näppida . Pumba aluste tihenditega käib reguleerimine. 

Sellega mürataseme muutmine läheb samasse suppi nagu paksem silindripea tihend. Saab küll aga liiga palju ahvi äri. Müra koha pealt veel nii palju ka , et sul vana mudeli pump ja pihusti. Järgmisel põlvkonnal on juba pihusti mis annab eelpritse ja siis ülejäänud mahla - töötab mahedamalt. 

Su mootor aastal 2000+- valmistatud äkki. 

3) Elektrilisel seiskamis klapil on kaks juhet kuna temal on ka kaks mähist. 

Asi töötab nii , et käivituse hetkel suurem tõmbemähis tõmbab hoova paika ning väiksem hoidmise mähis jääb seda hoidma. Sissetõmbe mähis ei tohi pikalt töötada kuna muidu lihtsalt sulab ära kuna tarbib palju voolu. 

Mootori juhtpuldist juhitakse seda. Eks seal on ka kaitseautomaatika , et õlirõhu anduri signaalile vastavalt võetakse hoidmismähise pealt vool ära ja mootor seiskub.

Starteri peal minu nägemist mööda kirjas 12V siis järelikult kõik muu elektritehnika selle mootori küljes on 12V !

4) Tohib ikka gaasihoovast seisma jätta. See eraldi suretusvõll(mida liigutab solenoid) on ka paljudel käsikäivitusega mudelitel olemas. Oleneb olukorrast nagu öeldakse.

5) Maitse asi. Kuna sul juba starter olemas siis võid ju lihtsalt suvalise aku pealt käivitada, mida ise laed. Mootoril ma näen , et pingeregulaator ja juhtmestik puudu. Generaator on hooratta kojas ja selle pistik paistab õlifiltri juures. 

Käsikäivituse jaoks on jällegi mitu varianti. Kas tahad kõik osta või ehitad ise. Ideeliselt vaja sulle nukkvõllis asuvat vända pesa(kald hammastega) , vända juhtkorpust(nagu videos on) ning vänta ennast.  Ostes on need kallid detailid kuna Euroopa Liidus peab käivitusvänt olema tagasilöögi kindel - nagu videos.

Mõtte koht sulle , et mida sa soovid.

6) See õli lisamine on ekstreemse kliima jaoks kui mootor korras. Kasutamine on niiviisi , et tõmba plastikust kork ära. Siis valad mõõteanuma õli vms täis ning paned korgi peale. Mõõteanum määrab juba maksimaalse koguse ja siis kork surub selle keskel asuvasse auku kust ta siis silindrisse jõuab. Ise ei tohi keskmisest torust sisse valada otse kuna sa ei tea ju palju on lubatud!



7) Dekompressioon koha pealt mainin ära. Seda hooba tohib ainult seisva mootori korral tõmmata! Nii pea kui tõmbad ta ülesse siis hakkab hammastik tööle mis siis teda tagasi kerib! Isegi kleeps klapikambri kaanel.  

Seisata sellega ei tohi.

Ja näiteks kui tahad mootorit niisama ilma kompressioonita ringi ajada siis tõmba hoob ülesse ja hoia teda kinni siis ta ei lukusta end hammastiku külge ära. Aga töötava mootori korral su käed pole piisavalt nobedad.


Natukene segane aga huvi korral keera klapikambri kaan maha ning siis näed imevidina toimimist.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta

Väike pilt kus üheselt arusaadav.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta

Ma tänan Gravity väga informatiivse vastuse eest.
Eks järele mõeldes mingi vana akunäraka ikka leiab ja väntamise peale pole mõtet minna.
Tunduks nagu ehk 2002 mootor olevat.
   

Kas see ongi pöörlev nukkvõlli ots, kuhu muidu vändamehhanismus kinnitub? Ja sealt saab ka jõuväljavõtte millegi ringiajamiseks. Ümberringi palju auke nagu viitab sellele.
   

Teisel poolt hooratta küljes tsentrifugaal lülitusega rihmaseib.
   

Hüdropumbale saaks ka vahepuki abil rihmaratta külge. Aga ma ise ei pea seda rihmadega mootori väntvõlli tirimist küljele eriti heaks, kui asi saalede peal ka.
Seega tahaks ikka võll võlli otsa elastikelemendi abil asja ära lahendada.
Variant 1. Videos küll ainult plaat, aga siiski tundub olevat hüdropumba kinnituseks. See siis hooratta poolt lahendus.


Variant 2. Hooratta vastaspoolt lahendus.


Kas Estmotor saaks vajalike vidinatega aidata, 2 seeria õlipumba jaoks? Eelistust ei teagi, et kumma poole lahendus oleks mõistlikum.
Kui aidata saate, siis võite orienteeruvad hinnad mulle privaatsõnumisse saata.
Vasta

1) Sinu mootoril on ainult hooratta ja nukkvõlli väljavõtt. Nukkvõllist ei tohi 100% powerit võtta . 

2) Videos kus on hooratta vastaspoolel hüdropump. Mulle tundub 99% kindlusega , et seal on teine otsakaan ning väntvõlli pikendus - sinu mootori varustuses neid jubinaid pole. 

3)  Rihmaga tohib hooratta poole pealt võtta 100% kui rihm on otse alla (+- natukene) suunatud. Aga mitte päris külje peale - otsasaale on niiviisi ehitatud.

Ma sinu asemel teeksin võimalusel nii, et kuna tsentrifugaal sidur on ju olemas sul . Hüdropumbale oma tugilaager ja rihmülekanne. Võib olla pead veidi mootorit tõstma. 

Teisel juhul on sulle vaja hunnikut nodi , et pump istutada mootori külge. Kõike saab tellida aga sinna läheks alles siis kui muud moodi tõesti ei saa asja lahendada. Eeldan, et sul juba pump olemas?

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta

(04-03-2020, 18:51 PM)Gravity Kirjutas:  Teisel juhul on sulle vaja hunnikut nodi , et pump istutada mootori külge. Kõike saab tellida aga sinna läheks alles siis kui muud moodi tõesti ei saa asja lahendada. Eeldan, et sul juba pump olemas?

Ma siiski jätkan jonni ja keeldun kiilrihmade baasil seda ülekannet ehitamast.
Tsentrifugaalsidur toimib hästi täispööretega. Mul ATV niidukiga kogemus olemas. Sai lastud väikest heina ja võtsin ka pöördeid mootorilt mõnevõrra maha.
Küll mitte oluliselt ja mootor töötas ka nagu ilma koormuseta. Tulemuseks ära suitsenud sidur, mis ei olnud odav lõbu.
Kuna mul Hatzile ka täispöördeid vaja pole, ehk 1500Rpm ja peale, siis sealt see loobumise põhjus.
Tsentrifugaal rihmaseibi saaks ka minema visata ja asendada tavalisega. Aga ega ikka rihmadega väntvõlli kakkumine saaledele hea pole.
Seega, kui suurt tüli ei tee, siis oleksin huvitatud hindadest. Jah, mul on 2 seeria õlipump olemas. 
Ei tea muidugi, kas Hatzi kaane külge see üldse istub. Kaane all mõtlen seda siis, mis hooratta koja külge kinnitub.
   
Vasta

Kui hirmul on suured silmad las siis olla . Aga ma täna ei saa veel mingit vastust anda. Mul ei ole hetkel kaane joonist . Samuti teine asi on kuidas pump ühendada , seal on ka omad variandid. 

Ma ei saa aru, mida sa 2 seeria õlipumba all mõtled? Seleta palun üksikasjalikult lahti. Osad vahetükid , mis on Hatzil küljes võivad olla läbi Hatzi tehase hangitavad aga mitte kõik. See on siuke omaette teadus.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta

(05-03-2020, 20:59 PM)Gravity Kirjutas:  Ma ei saa aru, mida sa 2 seeria õlipumba all mõtled? Seleta palun üksikasjalikult lahti. Osad vahetükid , mis on Hatzil küljes võivad olla läbi Hatzi tehase hangitavad aga mitte kõik. See on siuke omaette teadus.

2 seeria õlipumbad sellised:
http://www.trabiflex.ee/et/c/hammasratas...-ii-seeria
Või siis siin näha ka mõõtusid. Kõik nad on sama kinnitusvalemiga, aga tootlikkus on valitav vastavalt vajadusele:
http://hudraulika24.ee/pumbad/PCD2
Iseasi on see, et kas pumba kinnitusavad nüüd üldse klapivad Hatzi kaanes olevatega. Otsinguga leidsin, et Hatz ise pakub ka õlipumpasid. Aga, kas need ongi nüüd ikkagi levinud standardi järgi kaup või spetsiaaltoodang.
Pumba ringi ajamiseks on jah ka jubinaid vaja. Tegelikult on olemas mul praegu kiilusoonega võll, kuhu tsentrifugaalsidur kinnitub. Sealt edasi pumbaga ühendamiseks saab ka elastikelemendid osta. Nagu ma Kubota mootoril lahendasin:
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=49207&pid=493615#pid493615
Vajatavat kaant aga ei viitsiks nullist meisterdama hakata, see võtab ikka päris palju aega. Kubota mootorile sidurikoja ehitamisega see ära kogetud.
Vasta

Tegelesin hüdro- ja kütusepaagiga. Hunnik tahvelmaterjali.
   

Esialgne mõte oli paakidele ühine sein teha. Siis jäi kahtlus, et kuumenev hüdroõli soojendab ka kütust. See aga ehk ei ole hea suvel kuumaga. Seega valmis kaks eraldi paaki.
   

Paake vaja täiustada alates täitekorkidest, nivoo-temperatuurinäidikust kuni igasugu väljund-sisenditeni. Tagasivoolufilter on suures osas paigas.
         

Üks eelpool toodud probleem ka kummitab ikka. Nimelt ei ole see Bobcati hüdrojagaja lahendus ikka hea. Joystick süsteem on liialt kaugel ja istmelt ei hakka ilmselt midagi näha olema. Ega seda süsteemi ilmselt väga kompaktsemaks ka ei ehita, head mõtet siiani tekkinud pole.
               

Seega ilmselt tuleb minna uue jagaja teed. Kas keegi oskab soovitada, mis firma jagajat vaadata?
Selle mõtlesin välja, et ostan eraldi sektsioonidega variandi, mitte monobloki. On küll kallim, aga sektsioone saab hiljem lisada lihtsasti.
Brändidest odavaim joystick see, oli vist Bulgaaria või Ukraina oma:
https://www.periko.ee/et/a/jagaja-40l-mi...-8-p-t-1-2
Külapeal räägitakse, et laskvalt ruttu mahla välja.
Järgmine klass oleks kallimad Itaalia omad. Brände palju. Hinnalt korda kaks ja peale.
Kindlasti keegi oskaks aidata orienteeruda, et mis oleks hea valik, metsatõstuki mehi meil siin äkki näiteks?
Vasta

Kas Niva kombaini jagaja pole juba valmis asi, neid peaks üsna aitähi eest saama ?
Vasta

http://www.trabiflex.ee/et/c/hudrojagajad siit ei leia?minu omal sealt võetud joistik 7 seksi äkki.

mina omad paagid teinud 2mm lehest,kodus meisliga tükid L -i painutanud ja siis kokku krõbistanud nii tublisti vähem keevitamist.
Vasta

(15-03-2020, 09:14 AM)muska71 Kirjutas:  http://www.trabiflex.ee/et/c/hudrojagajad siit ei leia?minu omal sealt võetud joistik 7 seksi äkki.

Seesama?
http://www.trabiflex.ee/et/a/jagaja-7-se...ga-itaalia
Palju tööd tehtud ja kuidas vastu pidanud?
Eks neid italjaanosid ka erinevaid firmasid, kirjas pole ka täpsemalt. Pean uurima, kas näiteks joisticku kattekumme ka eraldi saada on. Need kipuvad ajaga ära pudenema. Ja oh seda õnnetust siis, kui peab hakkama sinna miskit leiutama.
Muidu hind pole bulgaarlasega võrreldes kahekordne.
Kui mul 25L/min pump, siis peaks 40L/min jagaja piisava varuga olema, et mitte üleliia sooja tootma hakata?
Uurisin täna veel kopalise originaal jagajat.
Kui neid vardaid lühemaks teha, siis saaks asja mõnevõrra kompaktsemaks.
   

Teine võimalus oleks joistick süsteem minema visata ja teha asi tava iga sektsioon eraldi kangide peale. Kõrvad on isegi jagaja küljes selleks olemas.
   

Kolmas võimalus oleks joistick süsteem välja mõelda nagu neil poe jagajatel. Hydroscandist sai küsitud ja mõnest kohast veel, aga ei tegele keegi nagu Atlas Copcoga.
   

Eespool välja pakutud Niva jagajast suurt miskit ei tea. Aga joistick lahendusega see vist pole?
Vasta

http://www.trabiflex.ee/et/a/jagaja-6-se...ga-itaalia mul see 6 seksi ja rahul ja hea mugav.2018 aasta algusest töös.mul põhiline töö kraana ja tõstsin suuri hakkekotte ja ka sõnnikut kopaga  mitmed koormad kärule tõstetud.esimene talv seisis õues ja õues seistes tuleb kinni katta sademete kaitseks.

minuteada trabifleks müüb ainult kvaliteetkaupa,kuna omanik tahab öösel rahulikult magada.hydraulika 24 pidi türgi kaupa müüma ja kvaliteet pidavat kehvem olema,samas hinnad paremad.
Vasta

Hoovad saad ju lühemaks saagida ja kogu konsooli sedapalju lühemaks. Kõige kaugemale ulatuv liigend määrab, palju vahelt minema visata saad.

Või paned kangid otse jagurile, aga siis võiks pidevalt väljas oleval kopal olla kangide peal vihmakate, kuna see fuking vesi ronib igale poole vahele...
Vasta

(15-03-2020, 23:10 PM)meli666 Kirjutas:  Teine võimalus oleks joistick süsteem minema visata ja teha asi tava iga sektsioon eraldi kangide peale.
Ole inime, ää jandi Smile
Mul on igasuguste kopalistega toimetamise kogemusi ehk napi kahekohalise tundide arvu jagu, kuid selle eest on olnud kraanade opereerimist kindlasti kahekohalise, võib-olla ka kolmekohalise tundide arvu jagu ning tööergonoomikaga tootlikkuse vaatevinklist tegelemist kindlasti kolme, kui mitte neljakohalise tundide arvu jagu. Võib-olla olen ma laisk ja saamatu, aga ma ei kujuta ette, kuidas peaks kopaga mõistliku efektiivsusega töötama nii, et saad korraga juhtida ainult kaht sektsiooni. Mõni suurema kämblaga tegelane muidugi ehk võtab ühe varre väikse sõrme vahele ning kõrvaloleva pöidla alla, aga no ma ei tea... Eks igaüks ise teab, aga ma ei teeks sellise asjaga kaevetööd pekstes ka - ennem teeks omast ajast ja oma kuludega asja kahesuunaliste kangide peale ringi.
Vasta

Tervist Teile!
 Kunagi sai soetatud see tõstukiga (PG-08?) T-16. Sai roogitud see hüdrosüsteem maha, põõrdpea juurde ja uus 7 seks. jagaja kabiini ja sättisin endajärgi paika, kangid väänasin õige nurga alla. Alguses oli ikka käed ja sõrmed omavahel sassis, aga nüüd olen iseennast Big Grin imetlenud ja üllatanud, et milline klaveri mängija on aastatega minust saanud- randmed puhkavad põlve ja roolisamba peal ja sõrmekestega klõbistad kangide nuppudega. Sai vahepeal koju järgmine T- 16 tassitud- oli teine paljas- sai tehtud ise järgmine väike metsatõstuk peale. Rahalistel põhjustel sai eelmise tõstukist ülejäänud vene 2 kolmest jagajat peale sättitud, aga EI- tuleb minema visata. Nii kuramuse jäiga liikumisega. Plaanin ka uue jagaja sellele peale panna ja teen võib-olla ise põhiliikumise  (ostan?) kahe kangi peale või ostan eraldi jagajad, et üks vasakule poole roolisammast ja teine paremale poole.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne