10-02-2015, 18:51 PM
(10-02-2015, 18:28 PM)41Degree Kirjutas:(10-02-2015, 14:39 PM)viplala Kirjutas: Halenaljakas on asja juures see, et enamus avariidest tekitavad korralikud liiklejad ja statistiliselt on võimalus oma laps kaotada, avarii tagajärjel, just kainele juhile kui täis peaga ringi paugutajale. /---/Öö... Ee... Kas tohib paluda ka seda statistikat näha, kust tuleb välja, et "statistiliselt on võimalus oma laps kaotada, avarii tagajärjel, just kainele juhile kui täis peaga ringi paugutajale"?
Ma loodan, et me võrdleme ikka võrreldavaid asju ehk siis hukkunuid nt. 1000 kaine ja 1000 täis juhi kohta. Vastavalt ühele MNT numbrile võiks justkui öelda, et igal ajahetkel statistilises mõttes on täis 1,29% juhtidest. See tähendab, et iga 76 kaine juhi kohta on üks vennike täis. Kas ikka on nii, et kained juhid on aasta peale kasti sõitnud 76 korda rohkem inimesi? Väga vist mitte. Seega kumb on tõenäolisem, kas see, et nt 7600 autot sõidavad kaine juhiga sinust mööda ilma sind puutumata, või see, et neile järgnevad 100 täis juhti saavad sinust mööda?
EDIT: okei, viis minti seedisin ja sain vist aru, mida sa mõtlesid. Sa vist tahtsid seda sõnastada nii, et kui keegi surnuks sõidetakse, on juht tõenäolisemalt kaine kui purjus?
Tegelikult tahtsin ma juhtida tähelepanu statistilisele võimalusele, et suurema tõenäosusega sõidetakse meil keegi kasti just kaine peaga. 2014 andmed on järgnevad...
Vigastatuga õnnetusi 1423
neis hukkunuid 77
neis vigastatuid 1741
Joobes juhiga õnnetusi 150
neis hukkunuid 14
neis vigastatuid 210
Teepervel seistes ei ole eriti vahet mitu üht või teist juhti sinust mööda sõidab, vaid see, et neli korda suurem võimalus on sattuda kabelisse kaine juhi käe läbi.
NB: Ärge hakake mulle ainult mingeid silte külge kleepima. Ma lihtsalt osutan medali teisele küljele, millest tavaliselt ei räägita.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!