05-10-2016, 14:16 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-10-2016, 14:17 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(05-10-2016, 13:44 PM)siim83 Kirjutas: Tolles pealelaadimiskohas kohas kasutataksegi allapanuks ainult 40x100 materjali, tõstukikäppade paksuse pärast. 100x100 oleks tervemõistuslikum küll, aga arvatavasti majanduslikult liigne laristamine. Mahalaadija nägi ka kurja vaeva, lõhkus ja vägistas omajagu, enne kui oma käpad sinna neljasentimeetrisesse pilusse sisse sai.
Kas tõesti ametikoolitusel praegu enam ei räägita koorma kinnitamisest midagi? Koolifüüsika staatika osast kehade tasakaalutingimuste mäletamine oleks vist liiga palju tahetud. Kui pealelaadijad on juhmakad, siis autojuht peaks ju ometi enda elunatukese eest seista taipama. Tema on see, kellele koorem kallale tuleb. Või hoopis süüta kohalejuhtujale...
40x100 kitsamal serval on ju mõrvakatse! Säärane asi tuleks üldse kõne alla vaid juhul, kui koorem oleks eest nihkumise vastu kinnitatud nii, et kogu kupatus ei saaks pikisuunas nihkuda. Sääraseks kinnituseks ei päde tenthaagise kolmemillimeetrine esisein, vaid korralik täislaadungi raskust kanda suutev konstruktsioon. Olgu või vineer/prusskilp, mis on sõidusuunas rihmadega kinnitatud.
Ruutristlõikega prussid ei ole ka hea valik. Ikka ristkülik pikemal küljel - see ei ürita minema veereda. Ehk hetkel mainitud 40x100 annaks häda pärast mõõdu välja, kui 2 tk kokku naelutada... 80 mm kõrgust peaks olema piisav, et ka suuremad käpad kätte saada paki alt.
Ma tean, et kohe järgneb hala stiilis: ei saa, pole võimalik, ei tasu ära... Aga kas koorma raskuse all kõverduvas kabiinis päästjaid oodata tasub?