Mõistusevastased manöövrid liikluses

(01-01-2018, 22:04 PM)kr8nik Kirjutas:  Praeguste tatiste ilmadega on ju praktiliselt kõik teed ligased ning igal vähegi kiiremini liikuval autol paras poripilv kannul. See ei takista aga paljudel liiklejatel eessõitval autol ninapidi tagumikus püsimas. jne...

Tuli kohe sellega seoses meelde...
Ei suuda ära imestada, kuidas teatud inimeste grupile meeldib kohe peale möödasõitu sinu nina ette tagasi reastuda. Noh, sõidab sust mööda umbes meeter kuuskümmend, suund sisse ja esimesse ritta tagasi. Ja siis see poripilv krohvib esiklaasi korralikult. Ja tulesid. Ja möödasõidetava ego. Ma saan aru, et kui keegi tuleb vastu ja enesealalhoiuinstinkt nõuab veidi varem vastutulija teelt kõrvale keeramast. Aga kui ei ole ja ei ole tulemaski kedagi vastu, mis keelab siis sõita minust paarkümmend meetritki ettepoole ja siis alles oma suunavööndisse naasta? Ja oleks siis ainult kaherealistel teedel nii!? Ka neljarealisel, kus vastu ei ole võimalik kellegi tulla, tehakse sama moodi. Meeterkuuskümmend, no okei, kolm meetrit mööda ja kohe tagasi esimesse ritta?
Lõunaeestlasena satun paar korda kuus Tallinna, vahel harveminigi. Viimane kord, ehk sel laupäeval, liginedes Tallinnale Tartu poolt ja samas suunas ka kaugenedes mõne aja pärast, olin Koselt alates täielik pidur neljarealisel osal. GPS-ile 90km/h, ehk siis spidomeetril 94, püsikiirushoidja peale ja nii nautisin diisli 1800-ja pöörde vibratsiooni. Minust sõitis mööda ca 70 autot. Ja mitte kõik ei rivistunud kohe vahetult minu nina ette. Lausa kuus autot läksid ikka veidi kaugemale, et nende porivalangut ma ei saanudki endal tunda + üks madallendur, kes ei rivistunud üldse esimesse ritta, vaid läks omas ca 130km/h tempos silmapiiri taha...

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta

Sealsamas on ilmus vingumine, et tolgendatakse teises reas ja ei lasta madallenduritel lennata Big Grin Ja seda vingumist ei ole mitte vähe.
Vasta

Kiirteel on üks kamp troppe. Sõidavad väikese mootoriga sõiduauto või kaubikuga ja enne möödasõidu alustamist jäetakse tagant tulevad kiiremad masinad mööda laskmata. Oleks nagu elementaarne, et oma teosammul kiirust koguva masinaga hakkad manööverdama alles siis, kui vajalik rada on ka peeglis pikalt tühi.

Edit!

Tegelikult on lugu vist selline, et on teatud inimesed, kes ei taha kunagi oma tegevusest või väljaütlemistest halba teistele, kuid seda ikka juhtub. Nad lihtsalt ei mõtle. Ei head ei halba, lihtsalt ei näe, et tehtaval või öeldaval võiks olla mingid muud tagajärjed, kui eesoleva ülesande lahendamine.
Vasta

See oli vist 29. dets õhtul, kui hakkasin Tartust Viljandi poole liikuma ning mingi kuradi kuldset tooni autoga taksojuht tõmbas julmalt ringi peal ette. (On korra-kaks seda enne ka tehtud seal)

Viljandi ringi pealt väljudes läheb tee kahte ritta ning parem rida keerab paremale ära ning vasak rida suundub ringile (pildil punasega).
Antud taksojuht reastus nobedalt paremasse ritta ja kiirendas vaikselt minust mööda. Ei pannud nagu algul tähelegi. Kuid siis valis ära keeramise asemel trajektoori, kus keeras mulle ette (pildil lillaga - antud taksojuhi lemmikvärviga). Oleks natuke kiiremini ringile tuisanud, oleks saanud autot lasta värvida.

Minu teada sealt ringi peale suunduda ei tohi. Ja taksojuht, kui elukutseline, peaks vägagi kursis olema liiklusega.

   
Vasta

(02-01-2018, 18:52 PM)Alts Kirjutas:  Kiirteel on üks kamp troppe...

Mis riigist jutt käib?
Vasta

Eestis: kiirtee = 3 või enam rada. On ju tekkinud teed mis 1 + 2  rada.
Vasta

(02-01-2018, 20:44 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Eestis: kiirtee = 3 või enam rada. On ju tekkinud teed mis 1 + 2  rada.

Neid 2+1-sid vaevalt keegi kiirteeks nimetab. Need on ju veel hullem ikaldus kui tavaline 1+1.
Vasta

(02-01-2018, 20:53 PM)zazik Kirjutas:  
(02-01-2018, 20:44 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Eestis: kiirtee = 3 või enam rada. On ju tekkinud teed mis 1 + 2  rada.

Neid 2+1-sid vaevalt keegi kiirteeks nimetab. Need on ju veel hullem ikaldus kui tavaline 1+1.
Eestis pole veel õnnestunud sõita nendel, aga vanasti sai kaugemal küll sellistel sõidetud ja mulle meeldis, sai rahulikult mööda
Vasta

Ma ka neid välismaal sõitnud ja täna esimest korda Kernu lõiku ka. Täitsa tasemel tee teine.
Vasta

2+1 teedel on hea sõita näiteks soomes, aga eesti versioonid on tehtud ainult võimalikult suure arve tegemiseks, et siis otsustajatele meeldivalt jämedaid ümbrikke tänutäheks toodaks. mööda sõita neil ei saa enamasti, aga juhte närvi ajavad küll, hiljem saab veel närvis juhtidelt põõsapatrulli või fotokabiini abil riigikassasse kena kopika.
Vasta

tere uut aastat,suunanäitamisega tuleb meelde tõesti sündinud lugu kuusalust,kus oli miilitsameheks sm krause.kord peatanud ta loksa ristis kinni ühe maz-i mehe,kes kohe sõbralikus slaavi keeles miilitsameest sinatama,sm krause küsinud juhilt tovaris sohvjor u vas molotok jest,da u menja taze tva tlja vas,kutsunud juhi siis auto taha ja virutanud haamriga suunatule puruks ja lausunud,esli tö evo ne pokasivajes,nahui on tebe nusen. seda meetodi peaks ka praegu hakkama rakendama.
Vasta

(02-01-2018, 20:18 PM)stretch Kirjutas:  
(02-01-2018, 18:52 PM)Alts Kirjutas:  Kiirteel on üks kamp troppe...

Mis riigist jutt käib?

Vabandan, et ei täpsustanud. Ikka kolmerealistel kiirteedel ja viimased kogemused Poolast.
Vasta

Takso juhid ja ringliiklusega ristmikud , lõputu teema - Tallinnas Sõpruse pst. Akadeemia tee ja Ehitajate tee ringristmik  - sõites kesklinna poolt mööda Sõpruse puiesteed Akadeemia teele piki parempoolset sõidurada , no ei ole harvad juhused , kus sisemiselt sõidurajalt "väänatakse" paremale Ehitajate tee Õismäe poole viivale sõidusuunale , igapäevane on sisemiselt sõidurajalt Akadeemia teele pööramine , kuigi on liiklusmärk , kus sõidusuunad on määratud vastavalt sõiduradalele.
Esimese jaanuari hommikul  kella seitsme ajal Haabersti ringil üritas üks takso juht pöörata keslinna suunast tulevalt Paldiski mnt . sõidurajalt Ehitajate teele , suutsin kokkupõrget vältida , sel "autosõidugeeniusel " oli oidu oma kavatsusest vasaku suunatulega märku anda, oehh, polnud ammu nii tugevasti piduripedaalile vajutanud .

 Aga edu liikllemisel sellel 2018 aastal .
Vasta

Tartus ja ka muudes omavalitsustes saab ettepanekuid ja kirju saata seoses liiklusega omavalitsuse transpordiosakonda. Antud juhul ei ole ühtegi normaalset põhjust miks ei võiks viljandi ringil olla nn lapiti kivid sõiduridade vahel, et vältida just selliseid olukordi nagu eespool kirjeldati. Veelparem kui ohutussaar kokku ehitatakse Erika tee poolsega.
Vasta

(02-01-2018, 21:17 PM)ronny25 Kirjutas:  Ma ka neid välismaal sõitnud ja täna esimest korda Kernu lõiku ka. Täitsa tasemel tee teine.

Arvestades seda, et asi veel poolik, pole väga hull. Teine rida on küll 25 sentimeetrit kitsam, aga mahub mööda küll. Ning 2 kilomeetriga pole ka jõudmise muret, kui just ei satu mõne eripiduri taha.

Aga hull on see, et üherealisel lõigul pole laiust ollagi - kui krusal või bussil rehv läheb, siis kogu liiklus ootab. Lahja kaks kilomeetrit õhkulennanud esirehviga keegi ei sõida, kui just elu pole kaalul.
Vasta

(02-01-2018, 19:25 PM)ivo86 Kirjutas:  See oli vist 29. dets õhtul, kui hakkasin Tartust Viljandi poole liikuma ning mingi kuradi kuldset tooni autoga taksojuht tõmbas julmalt ringi peal ette. (On korra-kaks seda enne ka tehtud seal)

Viljandi ringi pealt väljudes läheb tee kahte ritta ning parem rida keerab paremale ära ning vasak rida suundub ringile (pildil punasega).
Antud taksojuht reastus nobedalt paremasse ritta ja kiirendas vaikselt minust mööda. Ei pannud nagu algul tähelegi. Kuid siis valis ära keeramise asemel trajektoori, kus keeras mulle ette (pildil lillaga - antud taksojuhi lemmikvärviga). Oleks natuke kiiremini ringile tuisanud, oleks saanud autot lasta värvida.

Minu teada sealt ringi peale suunduda ei tohi. Ja taksojuht, kui elukutseline, peaks vägagi kursis olema liiklusega.

Tegu klassikalise ringi sirgemaks sõitmisega. Ei õigusta taksojuhti ja olles ise taksojuht , vabandan kolleegi eest.
Siiski , taksojuhid on tavaliselt proffid ( v.a elektritakso) ja tajuvad hästi seda , mis nende ümber toimub.
 Taksojuht va pimeloom on ainult laulusalmis. Smile
Vasta

v6sa
Kust Sa võtad, et teine rida 25 cm kitsam? Kui nii, siis peedistatakse jällegi bussi- ja rekkajuhte Sad Et jumala pärast ei proovitaks möödasõitu teha Sad
Vasta

Teine rida tundus kuidagi kitsas küll.
ZIL131 kujutad ette kui 85kmh sõitvast rekkast hakkab teine mööda pressima seal? Esiteks sest 2 km ei piisagi ja sõiduautod ei saa ka mööda.
Vasta

(03-01-2018, 10:50 AM)ZIL 131 Kirjutas:  v6sa
Kust Sa võtad, et teine rida 25 cm kitsam? Kui nii, siis peedistatakse jällegi bussi- ja rekkajuhte Sad Et jumala pärast ei proovitaks möödasõitu teha Sad

https://www.mnt.ee/et/ehitus/aasmae-koha...ade-ehitus
Sõiduraja laius kaherealisel osal on 3,5+3,25 m ja üherealisel osal 3,75 m
Vasta

Paar nädalat tagasi kulgesin Tartust Põltsamaale. Puurmani viaduktist saadik oli mul üks suur Irizari lilla tagant peale pressimas. Lasin Jeebiga rahulikult, miskine 94 km/h tunnikiirusega, püsikas peal. Ja nii, kui see 2+1 hakkas pihta Neanurmest, Tartu poolt tulles, siis see lilla Irizar es saanudki kaugemale, kui ainult minust mööda. Ees sõitis vanniga poolhaage. Selle kupatuse taga sõites oli rõve hästi näha, kuidas Irizari küljepeegel käis maru lähedal poolhaake vanni tagaotsale ära, mille peale buss tõmbas koheselt tagasi ja reastus mu ette paika. Rekka ja irizari vahe oli nii tilluke ning see raja pikkus oli täitsa pärsiv möödasõidule. Ja nii see buss saigi ainult minust mööda ja vsjoo :Big Grin
Kunagi sai seda teelõiku Adaverest Umbusisse sõidetud suure Deere liigendiga, kalikülas oli paar põldu vaja teha, need jäid täpselt teepeale. Nüüd see vist enam läbi ei lähe. Mismoodi kohalikud põldurid sinna liiguvad, pole õrna aimugi. Kamari kaudu sai ka, aga seal ka maru kitsas ning see eeldab Põltsamaa linnaäärest läbisõitu.

Almost Again
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne