Mõistusevastased manöövrid liikluses

(01-02-2018, 11:03 AM)hulgus Kirjutas:  
(01-02-2018, 00:33 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Jansa
Vaid Norras on nii. Kiirendusrajalt ja otsesõitja omavad sama õigust. Rootsis tean vaid ühte sellist kohta. Mujal kaob teine rida.

Tegelikult pole vahet, kellel rida lõppeb. Kuna ühelgi lõppeval real eesõigusmärke pole, siis kehtib...?
Sama teema ka kiirendusreaga. Mäletan vaid Saksas "anna teed" märke kiirendusraja lõpus. Taanis on jonnakad eesti juhid tasulist koolitust saanud, teemal: kiirendusrajalt tulejatele teed andmise kohustus.

Sellisel juhul on mõistlik suhtuda asjasse läbi võtme, "vastastikune viisakus". Saksas on igatahes kiirendusrajalt tulijal oma asi kuidas ta teepeale saab. Kui hakkad väga aktiivselt kiirendusrajalt tulijale teed andma võid trahvi saada liikluse takistamise ja ohtliku olukorra loomise eest.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Ma olen kindel, et üldjuhul on Liikluseeskirjas/Liiklusseaduses sees, et manöövri tegija annab teed otse sõitjale. St. reavahetaja otse liikujale. Isegi Venemaal Big Grin Norras peab jälgima liiklusmärke. Teistmoodi mõtlemisega riik. Ja see kahest reast ühe saamine ei ole nii, et 17 sõiduautot trügib rekka ette Toungue Vaid ikka ühekaupa mõlemast reast.
Vasta

(01-02-2018, 11:48 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Ma olen kindel, et üldjuhul on Liikluseeskirjas/Liiklusseaduses sees, et manöövri tegija annab teed otse sõitjale. St. reavahetaja otse liikujale. Isegi Venemaal Big Grin Norras peab jälgima liiklusmärke.
...
Kellel siin oli allkirjas, eeldamine on asjade .... keeramise ema? Wink
Kui Sa nüüd jälgid Taanis/Rootsis teekatte märgiseid, siis kiirendusraja lõpust ca 50m lõppeb lai katkendjoon. Kuna on olnud juhus suhelda sel teemal nii ametivõimude, kui koolitust saanuga, siis veel kord: tegu on kahe võrdsete õigustega liikleja kohtumisega, koos sellest tulenevaga.
Suuremal on muidugi alati peatee, eriti Venemaal. Big Grin
Vasta

(01-02-2018, 12:08 PM)hulgus Kirjutas:  
(01-02-2018, 11:48 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Ma olen kindel, et üldjuhul on Liikluseeskirjas/Liiklusseaduses sees, et manöövri tegija annab teed otse sõitjale. St. reavahetaja otse liikujale. Isegi Venemaal Big Grin Norras peab jälgima liiklusmärke.
...
Kellel siin oli allkirjas, eeldamine on asjade .... keeramise ema? Wink
Kui Sa nüüd jälgid Taanis/Rootsis teekatte märgiseid, siis kiirendusraja lõpust ca 50m lõppeb lai katkendjoon. Kuna on olnud juhus suhelda sel teemal nii ametivõimude, kui koolitust saanuga, siis veel kord: tegu on kahe võrdsete õigustega liikleja kohtumisega, koos sellest tulenevaga.
Suuremal on muidugi alati peatee, eriti Venemaal. Big Grin

Rootsis on otseliikujal eesõigus. Taanis on kiirendusrajalt tulijal eesõigus. Venemaal on otseliikujal eesõigus. Norras on tõmblukk, üks auto kiirendusrajalt, teine otseliikuja, kolmas kiirendusrajalt. Norra jutt ummiku korral. Muidu ntuleb juhinduda liiklusmärkidest.
Vasta

Eestis tundub eesõigus olevat auto markide järgi. Mida kallim auto seda rohkem eesõigust.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(01-02-2018, 14:22 PM)Daff Kirjutas:  Eestis tundub eesõigus olevat auto markide järgi. Mida kallim auto seda rohkem eesõigust.

Venemaal on sama.
Vasta

hmm, kas kiirendusrajalt tulijaga mitte parema käe reegel teemaks pole meil? ehk tuleb talle teed anda.
niisama kahe kõrvuti rajaga on ju justkui küll niimoodi. või pean ma uuesti autokooli minema?
Vasta

(01-02-2018, 18:49 PM)diesel Kirjutas:  hmm, kas kiirendusrajalt tulijaga mitte parema käe reegel teemaks pole meil? ehk tuleb talle teed anda.
niisama kahe kõrvuti rajaga on ju justkui küll niimoodi. või pean ma uuesti autokooli minema?

Ilmselt mööda külge maha ei jookseks küll. Rolleyes Big Grin


Tsitaat:§ 17.  Tee andmise üldised kohustused
...
(5) Mitterööbassõiduki juht peab andma teed:
...
7) kiirendusrajalt teele sõites teistele teel liiklevatele juhtidele;
Vasta

(01-02-2018, 18:49 PM)diesel Kirjutas:  hmm, kas kiirendusrajalt tulijaga mitte parema käe reegel teemaks pole meil? ehk tuleb talle teed anda.
niisama kahe kõrvuti rajaga on ju justkui küll niimoodi. või pean ma uuesti autokooli minema?

Liiklusseadus1



§ 17.
 Tee andmise üldised kohustused

 7) kiirendusrajalt teele sõites teistele teel liiklevatele juhtidele;





PS. krt veix jõudis ette
Sellega oled ikka kursis, et meil pole enam Liikluseeskiri ja need vanad rohelised raamatud põleta kähku ära, sest päris palju on muutunud?
Vasta

ah vahet pole. ma ikka võimalusel kergitan varvast gaasipedaalilt ja katsun vahele lasta. kui tihedam saba taga, siis ei hakka muidugi teisi pidurdama.
Vasta

Jah,meie kapsariigis on kõigil pähe õpitud oma õigused. Ja taipohh kui mingi möönduse peab tegema. Enne sõidan teisega kokku,sest mul ON JU ÕIGUS!
Niipalju kui ma mujal liigelnud olen on seal lisaks Õigustele ka olemas lihtlabane liiklusviisakus. Ja ma usun küll,et tänu sellele on seal asi palju sujuvam.
Viimane kord Rootsis renditud puksiiriga käies oli üks tore juhus. Nimelt 2+1 möödasõidu tasku tekkides hakkasin esimeses reas liikuvast rekkast mööda sõitma. Tee läks natuke mäkke ka ja vajutasin lapatsit,et hoog kohe üles saada.
Ja olles jõudnud kenasti rekka kõrvale otsustas mu rendiauto gaasipedaal töötamast lakata. Mootor kukkus tühikäigule ja mott. Mulju ja pumppa palju tahad ei piuksugi. Panin siis kiirelt ohukad põlema,kuna minu järgi oli päris paras ports autosid. Lasin rekkal mööduda ja reastusin esimesse ritta tagasi kohe kui sain. Ja siis tuli ka gaasipedaal jälle tagasi. Küll kuidagi osaliselt. Aga natuke sai gaasi anda.Teadupärast pole seal ka väga palju kohti kuhu seisma saaks jääda teeääres. Aga nägin mingit traffikplatsi silti ja otsustasin sinnani vaikselt liibata. Et edasi mõelda mis teha ja teised mööda lasta.
Sõitsin sinna paltsini ja teised said lõpuks must mööda. Sest ega tänu minu äpardusele seal 2+1 taskus eriti autosid kokkuvõttes rekkast mööda saanud. Ja sõitsid siis Rootsi reg.numbritega autod hooga mööda,mis seal ikka, juhtub. Siis tuli aga nagu pärast järgi vaatasin eesti numbriga uuem audi mille juht pidas vajalikuks hoogu maha võtta minu peatumiskoha juures, signaali lasta ja keskmist näppu näidata Sad Big Grin   Ju jäi minu pärast miljoooni tehingule nüüd hiljaks.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

(01-02-2018, 19:04 PM)ivo86 Kirjutas:  
(01-02-2018, 18:49 PM)diesel Kirjutas:  hmm, kas kiirendusrajalt tulijaga mitte parema käe reegel teemaks pole meil? ehk tuleb talle teed anda.
niisama kahe kõrvuti rajaga on ju justkui küll niimoodi. või pean ma uuesti autokooli minema?

Liiklusseadus1



§ 17.
 Tee andmise üldised kohustused

 7) kiirendusrajalt teele sõites teistele teel liiklevatele juhtidele;





PS. krt veix jõudis ette
Sellega oled ikka kursis, et meil pole enam Liikluseeskiri ja need vanad rohelised raamatud põleta kähku ära, sest päris palju on muutunud?
Kas ei teki olukord et tuleb õppida ka eesti keelt (õieti) lugema. Kas möödasõiduks ette nähtud lisarada on ikka kiirendusrada, või on sellel oma nimi. Tekibki olukord kus kas seadus kehtib ühte või teist moodi.
Vasta

Olete tõesti nii harimatud? Kiirendusraja jaoks on eraldi teemärgistus. Ja kindlasti seda ei kasutata 1+2 või 2+1 sõiduradade puhul. Märgis 924.
Vasta

(02-02-2018, 16:46 PM)klaave Kirjutas:  
(01-02-2018, 19:04 PM)ivo86 Kirjutas:  
(01-02-2018, 18:49 PM)diesel Kirjutas:  hmm, kas kiirendusrajalt tulijaga mitte parema käe reegel teemaks pole meil? ehk tuleb talle teed anda.
niisama kahe kõrvuti rajaga on ju justkui küll niimoodi. või pean ma uuesti autokooli minema?

Liiklusseadus1



§ 17.
 Tee andmise üldised kohustused

 7) kiirendusrajalt teele sõites teistele teel liiklevatele juhtidele;





PS. krt veix jõudis ette
Sellega oled ikka kursis, et meil pole enam Liikluseeskiri ja need vanad rohelised raamatud põleta kähku ära, sest päris palju on muutunud?
Kas ei teki olukord et tuleb õppida ka eesti keelt (õieti) lugema. Kas möödasõiduks ette nähtud lisarada on ikka kiirendusrada, või on sellel oma nimi. Tekibki olukord kus kas seadus kehtib ühte või teist moodi.

Huvitav, ma korra juba vastasin, aga see vastus on kuhugi kadunud.

Edit: Vahepeal on veel huvitavamaks läinud. Reastumise punkti pole enam.
§ 47. Sõiduraja ja -rea vahetamine
(1) Kõrvuti sõitvate sõidukite juhtide vastastikusel sõiduraja ja -rea vahetamisel peab juht andma teed temast paremal oleva sõiduki juhile.

See viitab, et vasakult (möödasõidu-) rajalt tulija peab igal juhul teed andma paremas reas sõitjale.

Samas
§ 33. Juhi üldkohustused

8) enne paigalt liikuma hakkamist, manöövri või sõiduki seismajäämise alustamist veenduma, et see on ohutu ega takista või ohusta teisi liiklejaid ning teel töötajaid;

See viitab sellele, et igasugune reastumine eeldab vajadusel tee andmist otsesõitjale, s.t. mittereastujale.

Kokkuvõttes pole vahet, kas on kiirendusrada või mitte.
Vasta

Tihti olles kiirendusrajal ei anna seljatagant tulijad võimalust üldse teele saadagi.... ja eriti juhtub see siis,kui liiklus tihedam. Võid küll hoo sisse võtta,kiirendusrada hakkab lõppema aga silm on peeglis kinni,ennem ei julge,kui on näha,et ikka lastakse. Big Grin  Ise olen vaadanud,et kui keegi juba paremalt hoo sisse saanud,ei hakka kõrvale pugema vaid lasen ikka enne eesliikujal rajale saada.
Vasta

Pööraks tähelepanu väljendile vastastikule
Tsitaat: Kõrvuti sõitvate sõidukite juhtide vastastikusel sõiduraja ja -rea vahetamisel

Mis peaks tähendama, et need kaks juhti tahavad mõlemad oma senist sõidurada vahetada, mõlemal vilgub suunatuli, ühel vasak ja teisel parem. Ainult siis on parmal olijal eesõigus. Kui eksin, parandage.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Sihuke situatsioon polegi nii haruldane, kus lükatakse reavahetuseks suund sisse ja ise rohkem initsatiivi üles ei näidata(kiirenda siis, või aeglusta, aga ära sõida tuimalt kellegi kõrval) ja oodatakse, et keegi PEAB vahele laskma, s.t. pidurdama. Vahepeal oli vist mingi määratlus, et eesõigus on sellel, kes on teisest auto nina võrra eespool vms. Nüüd on arvatavasti midagi ümber tehtud ja igaüks peab omale koha päikese all ise välja võitlema, vahelelaskmise kohustust pole. Elementaarne viisakus muidugi päästab.
Vasta

Kiirendusrajalt tulles on teeandmise kohustus, mis omakorda tähendab et eesõigusega juht ei pea muutma oma liikumiskiirust ega -suunda. Peateel liikujana näed et mingi aeglasem auto tuleb kuskilt kõrvalteelt siis ega ikka ei raatsi küll püsikat korra maha lükata, eriti kui see kõrvalteelt tulija võib ise samahästi natuke oodata. Ja kui lasedki vahele siis on see auto sul raudselt pärast jalus (ükski heategu ei jää karistuseta).

Reavahetamine on reavahetaja mure, ei ole nii et reavahetaja on end poritiiva jagu ettepoole pressinud ja siiis hambad ristis vajub peale stiilis "sa pead mind vahele laskma", on hoopis nii et "minu taga on ka ruumi"  Big Grin  Parema käe reegel kehtib kui kõrvutisõitvad autod tahavad omavahel kohti vahetada.

Liikluskultuuritus tundub siin teemas kuidagi ülevõimendatud, ära trügi naglalt vahele ja ära jää teistele jalgu siis keegi ei vilguta signaalita ega puuri oimukohta.

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

(02-02-2018, 23:35 PM)Laurts Kirjutas:  Kiirendusrajalt tulles on teeandmise kohustus, mis omakorda tähendab et eesõigusega juht ei pea muutma oma liikumiskiirust ega -suunda. Peateel liikujana näed et mingi aeglasem auto tuleb kuskilt kõrvalteelt siis ega ikka ei raatsi küll püsikat korra maha lükata, eriti kui see kõrvalteelt tulija võib ise samahästi natuke oodata. Ja kui lasedki vahele siis on see auto sul raudselt pärast jalus (ükski heategu ei jää karistuseta).

Reavahetamine on reavahetaja mure, ei ole nii et reavahetaja on end poritiiva jagu ettepoole pressinud ja siiis hambad ristis vajub peale stiilis "sa pead mind vahele laskma", on hoopis nii et "minu taga on ka ruumi"  Big Grin  Parema käe reegel kehtib kui kõrvutisõitvad autod tahavad omavahel kohti vahetada.

Liikluskultuuritus tundub siin teemas kuidagi ülevõimendatud, ära trügi naglalt vahele ja ära jää teistele jalgu siis keegi ei vilguta signaalita ega puuri oimukohta.

Mina näiteks lähtun nendes olukordades reastuda soovija käitumisest. Ilma suunata kedagi vahele ei lase (ei takista, aga ka ei soodusta). Suunanäitajate puhul lähtun ka sellest kui palju soovija oma tahet välja näitab. Nendele, kes kiirendusrada sihtotstarbeliselt kasutada ei julge, ei tee ma üldjuhul ka ruumi. Kes kiirendab ja ise endale koha otsib, pole probleemi, võimalusel ikka lasen vahele. Sealhulgas loomulikult ka suured masinad, mis sest, et tülikas on.

Väikestega Eestis mingeid reastumise probleeme küll ei esine, kui ise normaalselt käituda, lastakse alati (OK, mingi 1% on ikka põmmpäid) vahele. Suurtega on vähe keerulisem muidugi, nendel on teinekord reastumisega probleeme küll. 

Päris sellist seisu, nagu Soomes ja Skandinaavias, et pane ainult suund sisse ja kohe on kilomeeter vaba maad reastumiseks... No väga ei igatse tegelikult.


Kiirendusradadega seonduvalt meenub küll üks teine probleem. Huvitav mis põhjusel pole välja mõeldud liiklusmärki, mis eelteavitaks juhti kiirendusraja olemasolust või puudumisest. Leidub päris mitmeid kohti, kus kõigi eelduste kohaselt peaks ja võiks kiirendusrada olla, kuid kohale jõudes selgub, et polegi. Väga ohtlik minu meelest.

Esimesena meenuvad Kanama viadukt suunaga Pärnust Saue/Paldiski poole ja Laagna teelt (Lasnamäe poolt tulles) parempööre Smuuli teele lauluväljaku suunas. Mõlemas kohas toimub pööre ülesmäge, nähtavus pole kiita ja sellel parempoolsel real, millele ootamatult välja jõutakse, on ka väga intensiivne liiklus.
Vasta

Fantaseerin. Kui nüüd kiirendusrada hakkab lõppema ja ei lasta vahele,mis siis edasi? Endal ei ole veel juhtunud,ikka on lastud. Pean siis enne kiirendusraja lõppu pidurdama ja tee äärde tõmbama sellepärast,et vahele ei lasta või ei ole ma piisavalt ülbe trügija. See rada ei ole ju kilomeetreid pikk...  Ei saa ju ka julmalt teepeale trügida. Sedasi võib kellegagi kokku saada ja pikemaks ajaks "sõprussuhtesse" laskuda. Kes seda jama pärast jõuab ära siluda.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne