Mõistusevastased manöövrid liikluses

Kust kohast Te üldse kiirendusrajale saate? Kõrvalteelt, kus ilutseb märk 221 "Anna teed". St. anna teed peateel sõitjale. Reavahetus on manööver. Otse liikujal on eesõigus, manöövri tegija peab andma teed otse liikujale.
Vasta

(03-02-2018, 00:10 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Fantaseerin. Kui nüüd kiirendusrada hakkab lõppema ja ei lasta vahele,mis siis edasi? Endal ei ole veel juhtunud,ikka on lastud. Pean siis enne kiirendusraja lõppu pidurdama ja tee äärde tõmbama sellepärast,et vahele ei lasta või ei ole ma piisavalt ülbe trügija. See rada ei ole ju kilomeetreid pikk...  Ei saa ju ka julmalt teepeale trügida. Sedasi võib kellegagi kokku saada ja pikemaks ajaks "sõprussuhtesse" laskuda. Kes seda jama pärast jõuab ära siluda.

See ei ole fantaasia vaid reaalsus. Seepärast peab juba enne kiirendusrajale pööramist hakkama endale "auku" otsima ja vastavalt sellele siis kiirendust sättima. Kui on näha, et auku pole ja kiirused on suured, tuleb mõnikord ka seisma jääda. Mida varem see otsus teha, seda lihtsam, ehk jääb ruumi isegi uue kiirenduse alustamiseks kui tagantpoolt vaba ruumi paistma hakkab.

Enamjaolt on nendes kohtades siiski niipalju ruumi, et sujuvalt teise ritta (vajadusel mõnevõrra nahhaalselt) vajudes leitakse see koht. Aga selle vahelevajuja ülesandeks on veenduda, et teistel ikka on ruumi!

Mõnes kohas on kiirendusrajad nii absurdselt lühikesed, et Rekka jõuab ennast napilt sirgeks tõmmata, kiirendamisest rääkimata. Esimeste näidetena meenuvad Pildikülas tanklate juures olevad "kiirendusrajad" mõlemal pool teed. Isegi väga kiire sõiduautoga ei saa seal 110km/h kätte kiirendusrajal.
Vasta

Enne kiirendamist peaks ära otsustama kas on koht kuhu kiirendada või mitte, oletame et teel kuhu keerate sõidetakse 80...100km/h siis seal on piisavalt pikad pikivahed et mahute vahele - ei saagi tekkida olukorda et ei lasta vahele. Reastumise hetkeks oleks viisakas kui kiirus oleks peateelliiklejatega võrdne kuigi pikivahede taastamiseks peavad taganttulijad nagunii hoogu korra maha võtma.

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

Kiirendusrajaga on esiteks sihuke lugu, et õige paljud juhid siinmaal võtavad seda kui pidurdusrada. No johhaidii, kas kord kvartalis ei saa siis gaasipedaalile vajutada? Kui ei vajuta, siis muidugi ei mahu kuhugi vahele...
Teine lugu on teiselt poolt. Kui ma sõidan neljarajalisel ja näen, et kiirendusrajale ilmub auto, siis tõmban vasakusse ritta. Eks pärast ole näha, kumb meist kiiremini liigub, kuid teele tulijal on vähemalt vaba pääs.
Vasta

(03-02-2018, 01:03 AM)olevtoom Kirjutas:  Kiirendusrajaga on esiteks sihuke lugu, et õige paljud juhid siinmaal võtavad seda kui pidurdusrada. No johhaidii, kas kord kvartalis ei saa siis gaasipedaalile vajutada? Kui ei vajuta, siis muidugi ei mahu kuhugi vahele...
Teine lugu on teiselt poolt. Kui ma sõidan neljarajalisel ja näen, et kiirendusrajale ilmub auto, siis tõmban vasakusse ritta. Eks pärast ole näha, kumb meist kiiremini liigub, kuid teele tulijal on vähemalt vaba pääs.

Täpselt nii ongi.
Enamik tõmbab teise ritta (kui see on olemas), Järvevanas näiteks minnakse sujuvalt ka mööda "triibulist" mööda kui aeglasem Veerennist välja tuleb.

Ega ta päris JOKK ei ole, juriidiliselt pole ju kellelgi kohustust vahele lasta. Aga eks kogu liiklemine ongi üks suur sisetunde mäng, ise pead tajuma, kus tasub suruda, kus mitte.
Vasta

Anoh, kui teemas edasi rääkida, siis meenus mulle üks seik läti liiklusest.
Hakkasin Riias miski poe parklast välja keerama neljarajalisele eraldusribaga tänavale. Paremale, eks ju. Nägin vasakult (ja üsna kaugelt) lähenemas lätlast, kes sõitis vasakul rajal. Arvates, et ma teda kuidagi ei sega, keerasin välja.
Seepeale lätlane
a) vahetas mu seljataga vasaku raja paremaks,
b) andis signaali,
c) läks taas vasakule rajale ja kaugenes seda mööda.
Vasta

(03-02-2018, 01:33 AM)olevtoom Kirjutas:  Anoh, kui teemas edasi rääkida, siis meenus mulle üks seik läti liiklusest.
Hakkasin Riias miski poe parklast välja keerama neljarajalisele eraldusribaga tänavale. Paremale, eks ju. Nägin vasakult (ja üsna kaugelt) lähenemas lätlast, kes sõitis vasakul rajal. Arvates, et ma teda kuidagi ei sega, keerasin välja.
Seepeale lätlane
a) vahetas mu seljataga vasaku raja paremaks,
b) andis signaali,
c) läks taas vasakule rajale ja kaugenes seda mööda.

Kindel, et lätlane oli? Minu kogemuse järgi on nad üsna mõistlikud liiklejad valdavalt.

Mida ei saa öelda Leedukate kohta, kes on lisaks kõigele muule ka liikluses tõprad.


Lätlaste kohta öeldu kehtib muidugi nende maal, siin on nad lausa silmatorkavalt värdjad, aga see tuleneb sellest, et Eesti politsei on ainult kohalike "teenindamiseks".
Vasta

(03-02-2018, 01:39 AM)zazik Kirjutas:  Kindel, et lätlane oli? Minu kogemuse järgi on nad üsna mõistlikud liiklejad valdavalt.
Oli jah lätlane, s.t. läti numbriga auto. Ja mina neid Riias küll mõistlikeks liiklejateks ei pea. Käin seal piisavalt harva selleks, et kõik suunad sõiduradadelt meeles ei oleks. Ning kui tahan rada vahetada, siis üheksa kümnest riialasest peab oma elu ülesandeks pikivahe kinni tõmmata. Jah, muidugi ei pea olema tegemist lätlase kui rahvusega.
Vasta

(03-02-2018, 01:51 AM)olevtoom Kirjutas:  
(03-02-2018, 01:39 AM)zazik Kirjutas:  Kindel, et lätlane oli? Minu kogemuse järgi on nad üsna mõistlikud liiklejad valdavalt.
Oli jah lätlane, s.t. läti numbriga auto. Ja mina neid Riias küll mõistlikeks liiklejateks ei pea. Käin seal piisavalt harva selleks, et kõik suunad sõiduradadelt meeles ei oleks. Ning kui tahan rada vahetada, siis üheksa kümnest riialasest peab oma elu ülesandeks pikivahe kinni tõmmata. Jah, muidugi ei pea olema tegemist lätlase kui rahvusega.

Nojah, Riiaga on mul kogemus väiksem. Maanteedel on nad igatahes suht mõistlikud. Mitte ainult Via Baltica, ka teistel suurematel teedel.

Leeduga võrreldes igatahes parem.
Vasta

Uus kaamera ei saanud tundigi käija kui Pärnus tallinna mnt-jannseni ristis jäi selline olukord kaamerasse, ei tea mis kehaosaga see küll mõtles sel hetkel...
https://www.youtube.com/watch?v=0xzcgnIihYk

Tänaseid toimetusi ära viska homse varna, ülehomme on ka päev Rolleyes
Vasta

(06-02-2018, 17:16 PM)rbr999 Kirjutas:  Uus kaamera ei saanud tundigi käija kui Pärnus tallinna mnt-jannseni ristis jäi selline olukord kaamerasse, ei tea mis kehaosaga see küll mõtles sel hetkel...
https://www.youtube.com/watch?v=0xzcgnIihYk
Ma ka Mart.Päris Mart.Smile

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.Saagide ja võsalõikajate remont/hooldus.5297816
Vasta

(06-02-2018, 18:05 PM)diselist Kirjutas:  Ma ka Mart.Päris Mart.Smile
Ma jälle Toomas. Päris Toomas. 
Kas mõni veel tunneb,et ta päris.... on? Big Grin
Vasta

(06-02-2018, 18:45 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  
(06-02-2018, 18:05 PM)diselist Kirjutas:  Ma ka Mart.Päris Mart.Smile
Ma jälle Toomas. Päris Toomas. 
Kas mõni veel tunneb,et ta päris.... on? Big Grin

Hmhmh.
aegajalt rõõmustati mind töö juures sellise värsijupiga:
T.ravart
ütles Mart
võttis piibu
p.rse alt.
Vasta

Lugejakiri: äkki tasuks sutsuke mõelda, mida me mõtlematute möödasõitudega saavutame

Lisaks heale arvamusloole on huvitav jälgida kommentaaridele pandavaid plusse ja miinuseid.
Vasta

Kuni 90km/h sõites jõuavad ka veoautod järgi, aga neil on juba palju keerulisem mööda minna. See aga tekitab kolonne.
Vasta

(16-02-2018, 12:49 PM)Alts Kirjutas:  Lugejakiri: äkki tasuks sutsuke mõelda, mida me mõtlematute möödasõitudega saavutame

Lisaks heale arvamusloole on huvitav jälgida kommentaaridele pandavaid plusse ja miinuseid.

Ja-jah. Andres Piibeleht kraaksus kah raadios: möödasõit=liikluskultuuritus. Teine tark veel lisaks, et Rootsis ja Soomes sõites lumesajus mittekeegi ei teinud temast möödasõitu. 
https://vikerraadio.err.ee/v/reporteritu...de-hooldus
Vasta

(06-02-2018, 18:45 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  
(06-02-2018, 18:05 PM)diselist Kirjutas:  Ma ka Mart.Päris Mart.Smile
Ma jälle Toomas. Päris Toomas. 
Kas mõni veel tunneb,et ta päris.... on? Big Grin
A Sa Toomas vaata video ära , siis saad aru kas oled Mart või ikka Toomas Big Grin

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.Saagide ja võsalõikajate remont/hooldus.5297816
Vasta

Veoautojuhile võib kellegi "rahulik ja säästlik" alla lubatud kiiruse sõitmine tähendada neli minutit lõhki läinud sõiduaega. Mida panpolitseinik, erinevalt meie kastreeritud ametivennast, koha peal zlottideks konverteerimast ei unusta kohtingul.

Järjekordne teadmisteta maailmaparandaja. Suure tõenäosusega ka teadmatu oma kaariku spidomeetriveast. Sad
Vasta

(16-02-2018, 16:03 PM)v6sa Kirjutas:  Veoautojuhile võib kellegi "rahulik ja säästlik" alla lubatud kiiruse sõitmine tähendada neli minutit lõhki läinud sõiduaega. Mida panpolitseinik, erinevalt meie kastreeritud ametivennast, koha peal zlottideks konverteerimast ei unusta kohtingul.

Järjekordne teadmisteta maailmaparandaja. Suure tõenäosusega ka teadmatu oma kaariku spidomeetriveast. Sad

Kiidan ainult takka. Artiklisse on demagoogiliselt kokku pandud jutt venelaste "fašismilembusest", linnas tormamisest (mis tõesti on mõttetu, õpitagu fooritsüklid selgeks, kui tahetakse kiiresti edasi jõuda) ja maanteel venimisest. Sest kui mõtlema hakata, nagu autor soovitab, siis tasuks mõelda ka seda, miks kogu polk valet jalga käib (s.t., temast mööda sõidab).
Peale selle saame veel endi kohta lühikese ja paikapaneva psühhoanalüüsi ning hakkame arvama, et autoril küll mingeid komplekse ei saa olla, pigem on tiivakesed ja aupaiste. Ning siis loeme lauset "Kiirus võis olla 87 või ka 89 kilomeetrit tunnis, kui üks tume ja ilmselt kallis maastur enne Käinat suure hooga me autost mööda ajas." ...
Vasta

(21-01-2018, 23:34 PM)hannest Kirjutas:  Kas kellelegi peale minu tundub veel, et just ise oled see, kes alati esimesena kaugtuled maha võtab. Ükskord sõites läks mõte selle peale ja siis tahtsin sellele kinnitust. Järgmise vastutulijaga proovisin, et lasen siis temal enne vahetada. Ja kokkuvõttes sõitsime mõlemad üksteisest mööda, mõlemal kaugtuled peal, nagu kaks lolli. Sellest hetkest olen kibestunult 100% kindel, et kõigil juhtidel on selline mentaliteet, et jumala eest esimesena ei tohi vahetada ja kui vahetad, siis oled "allaandja" , "sitem vend" vms. 
 ................

Sama käitumine on praegu ka kitsal lumisel teel vastutulijaga kohakuti saades - kui mina sõidaks ka samakaugel tee paremast servast, kui vastutulija, siis raudpolt paneks me omavahel ninapidi kokku! Mina olen alati see, kes tõmbab paremale valli ära, sest vastutulija on tavaliselt kivinäoga tibi, kes sõidab tuimalt keset teed.  Ei tea ta auto gabariitidest ega teistega arvestamisest mittemidagi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 8 külali(st)ne