Mõistusevastased manöövrid liikluses

(16-06-2018, 07:35 AM)v6sa Kirjutas:  
(15-06-2018, 23:01 PM)wagoneer Kirjutas:  ...
Me mõlemad olime süüdi liigses uljuses. Aga meile mõlemale keerati ette ja avarii põhjustajaks oli autojuht. Aga kasti ei lähe autojuht vaid üldiselt ikka mootorrattur.
...
Väga hea kirjatükk. Ning teadlik ettekeeramine ON sigadus...

Siinkohal olen V6saga ühel meelel. Sigadus on, kui ette keeratakse, aga ette keerajaga ei saa pahandada, kui ise tuled mitmeid kordi kiiremini. Ta lihtsalt ei näe/oska arvestada sellise kuuliga.

(16-06-2018, 08:23 AM)Romka Kirjutas:  Ma ei saa aru, kus te neid kihutavaid rekkasid näete? Minust pole veel ükski mööda sõitnud. Meeriku taatlemisel pannakse piiraja kiirusele 85km/h GPS-i.

Kas polnud nii, et magnet nullis kiiruse ja kui kiirust pole ei tööta ka piirik.
Mistahes nipiga, aga kiiremini nad sõidavad, kui 85km/h.
Vasta

(16-06-2018, 08:23 AM)Romka Kirjutas:  Ma ei saa aru, kus te neid kihutavaid rekkasid näete? Minust pole veel ükski mööda sõitnud. Meeriku taatlemisel pannakse piiraja kiirusele 85km/h GPS-i.

Ma ei saa ka aru, kuidas need taadeldud rekkad minust kogu aeg üle tahavad sõita, kui ma maanteel 100 kaaemmhaa sõidan  Big Grin  Sellel kiirusel ronivad isegi liinibussid tagumikku nuusutama. Aga ükskord jumal karistas ka. Haapsalu-Tallinna buss istus kaua kolme meetri kaugusel minu auto tagumikust, kiirus oli 100, siis kärgatas pauk ja peeglist nägin, et tagarehv puistas ennast asfaldile. Pikivahe sai kohe palju parem  Big Grin
Vasta

Mul ka pidevalt kogemused veokate kiiruse piirangutega, kuna enda transitil on 88km/h piiraja peal(gps järgi 87km/h), siis pidevalt jõuvad suured massinad järgi mulle. Enamus paneb suht tuimalt mööda ka siis kui vastutulevad ja mina pean pidurdama et ära mahuks, ellu tahaks ju jääda. Kui on mõni normaalsem juht taga kes ootab sellist möödaminekuhetke kus tee on vaba, siis pärast seda kui ta on alustanud möödasõiduga võtan gaasi korraks maha et ta saaks must ette ja siis läheb edasi vanas tempos. Muidu läheb möödasõit väga pikaks ja ka mulle ohtlikuks.
 
 
Bussijuhid kes maanteel sõidavad on küll parajad tegelased, kui neid oleks sama palju kui rekasid siis oleks laipu ka rohkem. Istuvad taga stanges ja teevad väga kahtlasi möödasõite, suunatuld ka väga ei tarbita. Ja kiirus ikka 100km/h kogu aeg.
 
 Möödasõidul ka kedagi ei takista, aga kui olen sirgel ja tühjal teel umbes 1km hoidnud paremasse äärde ja mööda ei minda siis rohkem ei viitsi, sõidan keskel edasi.

 Maapiirkondades tuleb ka sellega harjuda et inimesed on harjunud et autosid ei sõida je keeravad tuimalt peateele ette. Sellega tuleb ette arvestada ja nii väga närvi enam ei ajagi.
Vasta

(16-06-2018, 09:05 AM)silks Kirjutas:  
(16-06-2018, 08:23 AM)Romka Kirjutas:  Ma ei saa aru, kus te neid kihutavaid rekkasid näete? Minust pole veel ükski mööda sõitnud. Meeriku taatlemisel pannakse piiraja kiirusele 85km/h GPS-i.

Ma ei saa ka aru, kuidas need taadeldud rekkad minust kogu aeg üle tahavad sõita, kui ma maanteel 100 kaaemmhaa sõidan  Big Grin
...
Kiiruspiirik veokal on 85km/h, koos lubatava veaga veab 91-92 välja isegi vahel. Bussil 100 ja hea õnne korral veab 104 välja.
Jagan lp.ksf. Romka seisukohta. Pole minust veel ükski buss, või veokas mööda sõitnud. tavakiirus 92-93, nädal tagasi oli viimane sõit pealinna, ei sõitnud isegi sõidukad mööda, vastupidi, igatsugu "suured, koledad, tossavad, haisvad ja pori pritsivad" suured asjad tolgendasid jalus.
Viimati sõitis üks Läti veok mööda, aasta tagasi. Ja kasutas selleks 70 piirangu ala ja teispoolt ohutus saart.
Vasta

(16-06-2018, 07:35 AM)v6sa Kirjutas:  
(15-06-2018, 23:01 PM)wagoneer Kirjutas:  ...
Me mõlemad olime süüdi liigses uljuses. Aga meile mõlemale keerati ette ja avarii põhjustajaks oli autojuht. Aga kasti ei lähe autojuht vaid üldiselt ikka mootorrattur.
...
Väga hea kirjatükk. Ning teadlik ettekeeramine ON sigadus.
...
Aga kas saad käsi südamel vanduda, et kui oleksid tulnud lubatud kiirusel, ei oleks pöörav auto eest jõudnud?
On mindki ehmatanud "tühjusest materialiseerunud" tsiklist, kelle arvates vist mina talle meelega ette keerasin. Õnneks oli ruumi laialt ja ohtlikuks asi ei läinud. Lasi signaali ja tegi end jälle täpiks. Aga kui ma näen kõrvalteelt välja keerates piiratud nähtavuse tõttu vaid mingi 200m ja seal on ka 70-ne ala, siis ole selgeltnägija ja arva ära, et hetk tagasi tühjana paistnud teelt on sul kahe sekundi pärast tsiklimees kajutis. Vaja on ka teisele poole vaadata, et möödasõidul olev rullnokk teiselt poolt sisse ei lajata jne. Siis on auto peeglitel veel pimedad sektorid, kuhu ka teine sõiduauto sisse mahub, tsiklimehest rääkimata. 
Mis selle jutu mõte on - et võib olla on liikluses tõesti mõni üksik m*nn kes meelega teistele ette keerab. Varem või hiljem lõpetab selline värd rekka all.
Enamasti on tegemist vaid kahe asjaga: kiiruste valesti hindamine ja väikese siluetiga liikleja mitte õigeaegne märkamine.
Seega kui tsiklimees ei ületa piirkiirust ja teeb ennast nähtavaks, siis võib õigustatult teistele peale hüpata. Kui aga mängib Ghost Riderit, siis on suurelt jaolt õnne ja teiste juhtide reaktsiooni küsimus kauaks tal elupäevi jätkub.
Kordan igaks juhuks, et meie kandis sõidavad minu nähtud tsiklimehed üldiselt väga korrektselt ja minul mingit vaenu pole.  Enamasti on tegemist ka välismaalastega hea liikluskultuuriga maadest.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

tulge vaadake siin karjäärist kildu vedavaid vanne. mingi sisteem neil selle piirajaga igatahes on. palju lasevad kuskil sajakahekümne kanti kiirusega.
Vasta

Olen sellist asja tähele pannud, et mida kaugemale päälinnast liikuda, seda vähem autojuhid oskavad teise sõiduki kiirust adekvaatselt hinnata. See tuleb eriti hästi välja kui vaadata kuidas maanteel liikuvale sõidukile kõrvaltteelt ette keeratakse nii, et maanteel liikuv sõiduk peab oma kiirust vähendama, sest ette keeraja ei suuda oma kiirust piisavalt kiiresti üles saada. Üsna tüütud olukorrad, mitte eriti ohtlikud aga jube tüütud.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(16-06-2018, 00:40 AM)zazik Kirjutas:  Mitte möödalaskmine ongi see kui laiutad telgjoone lähedal, selle asemel,et hoida paremale, äärejoone lähedale. Mismoodi saab ühel vähegi kogenud autojuhil üldse selline küsimus tekkida?

Mul kogenud juhina ei teki sellist mõtetki, et oma sõidureas telgjoone lähedal sõitjast mööda sõitmisega probleem võiks tekkida, alati saadud neist mööda sõita. Cool
Vasta

(16-06-2018, 11:24 AM)veix__ Kirjutas:  
(16-06-2018, 00:40 AM)zazik Kirjutas:  Mitte möödalaskmine ongi see kui laiutad telgjoone lähedal, selle asemel,et hoida paremale, äärejoone lähedale. Mismoodi saab ühel vähegi kogenud autojuhil üldse selline küsimus tekkida?

Mul kogenud juhina ei teki sellist mõtetki, et oma sõidureas telgjoone lähedal sõitjast mööda sõitmisega probleem võiks tekkida, alati saadud neist mööda sõita. Cool

Küsimus ei olegi probleemi tekkimises. Mööda saab ikka, lihtsalt vastastikku viisakas olles on see ohutum ja mugavam.

Aga no tundub, et viisakuse mõistet sinu jaoks ei eksisteeri.
Vasta

(16-06-2018, 10:57 AM)diesel Kirjutas:  tulge vaadake siin karjäärist kildu vedavaid vanne. mingi sisteem neil selle piirajaga igatahes on. palju lasevad kuskil sajakahekümne kanti kiirusega.

Aga selle peale pole mõelnud, et teeks mõnele asutusele väikse vihje? Kiirusepiirikuga manipuleerimine on ränk rikkumine.

Kui juba piirajad maha kakutud, siis meerikuga manipuleeritakse nagunii, seega igati ohtlik värk. Kokkuvõttes võib see väike vihje vaigistada mõneks ajaks ühe turusolkija.
Vasta

(16-06-2018, 08:25 AM)wagoneer Kirjutas:  
(16-06-2018, 07:35 AM)v6sa Kirjutas:  
(15-06-2018, 23:01 PM)wagoneer Kirjutas:  ...
Me mõlemad olime süüdi liigses uljuses. Aga meile mõlemale keerati ette ja avarii põhjustajaks oli autojuht. Aga kasti ei lähe autojuht vaid üldiselt ikka mootorrattur.
...
Väga hea kirjatükk. Ning teadlik ettekeeramine ON sigadus.

Aga kas saad käsi südamel vanduda, et kui oleksid tulnud lubatud kiirusel, ei oleks pöörav auto eest jõudnud?

Ma ei saa käsi südamel vanduda,aga saan päris kindlasti öelda,et kui oleksin tulnud lubatud 50km/h oleks ma
1. näinud  aegsasti,et auto keerab ette(aega oleks olnud piisavalt reageerimiseks)
2. auto oleks jõudnud manöövrit edasi sooritada kuna buss oleks möödunud ning mul oleks ilmselt suht vabalt olnud võimalus auto tagant mööduda.

Aga see on tagantjärgi tarkus. Igaljuhul oli mul õnne natuke rohkem kui sõbral.
Mulle on jäänud mulje, et mõningatel autojuhtidel kipub olema kas sisemine kius või psühholoogiline eneseõigustamine mootorrattale ettekeeramise ja avarii põhjustamise järel. Ei tea kas vaadatake omaarust et ei tuleks autot ning mootorratas ei osatagi oodata vms.

Endal oli 2008. aastal avarii, mille käigus ringteele anna teed märgi alt sõitis mulle ette üks Peugeot 406. Autokoolist oli ja on siiani meeles õpetus, et sellises olukorras peab ette sõitnud autole pihta sihtima kuna kui autost mööda ennast mujale sodiks sõita autojuhi pärast, siis suure tõenäosusega autojuht kehitab õlgu ja sõidab minema. Sõitsin siis oma algsel trajektooril pidurdades ja seetõttu kukkudes autole pihta, ühtki luud ise ei murdnud, ainult põrutused ja sinikad. Peugeot roolis olnud tädi väitis, et mina olevat ületanud kiirust ja seetõttu ta ei näinud mind ning mina peaks ikka süüdi olema. Autojuht seejärel poovis ka omaalgatuslikult autot liigutada avariikohalt et liiklust ei blokeeriks, aga õnneks oli tsikkel auto all kinni ja see tal ei õnnestunud. Ise olin sellel ajal šokis ja ei osanud toimuvast olukorrast ja tema jutust mitte midagi arvata. 
Hiljem kui kiirabi oli mind üle vaadanud ning politseiga koos pabereid täitsime väitis autojuht jälle sama, et mina peaks ikka süüdi olema kuna kiirust olevat ületanud. Politsei sai lausa kurjaks tädi peale põhjendustega, et anna teed märgi alt peab teistele teed andma isegi kui nad peaks kiirust ületama ning antud ringtee (Pärnus Aia-Karja tn oma) on nii väike, et siin ei saa tahtmise korra minu trajektooril lubatud kiirusegagi sõita, kiiruse ületamisest rääkimata.

Ja 2 aastat tagasi oli sõbral samasugune olukord Tartus, et tsiklile sõitis tädi autoga anna teed märgi alt ette. Kiirus oli väike ning tsiklistil polnud õnneks mitte midagi viga. Ja jälle samasugused eneseõigustused, et kindlasti ületas kiirust ja polekski saanud märgata nii kiiresti sõitvat tsiklit. Kui politsei kohale jõudis ja tsiklimehe poolel oli siis hakkas tädi ka politseid sõimama, et nood tsiklimehega mestis on ning autojuhti süüdlaseks tahavad teha. Antud tädi sai kohe kindlasti oma ülbuse tõttu ka avarii põhjustamise eest trahvi.

Et minul siis sellised omamoodi veidrad kogemused, et autojuhtidel kipub ikka õigust üle jääma kuigi ise 100% süüdi ollakse.
Võimalik, et seal taga stereotüüpne suhtumine, et mootorratastega sõidavad ainult huligaanid, tsiklijõugu liikmed jms. pätid, kes oma olemuselt on juba pahad ja süüdi ning korralikud kodanikud on alati kannatajad. Samamoodi siin teemas on ju kohati näha olnud suhtumist, et tsikliga sõitmine on mittevajalik ülbitsemine ja poosetamine ning korralik (töö)inimene sõidab ikka ainult autoga oma vajalikke sõite.
Vasta

(16-06-2018, 08:23 AM)Romka Kirjutas:  Ma ei saa aru, kus te neid kihutavaid rekkasid näete? Minust pole veel ükski mööda sõitnud. Meeriku taatlemisel pannakse piiraja kiirusele 85km/h GPS-i.

Rekkatel Eestis lubatud 90 km/h, taatlemine 89 km/h. Viga on lubatud 2,5 %. Rehvid lisavad/kärbivad 1, millegagi km/h. Ja saamegi 87-92 km/h liikuvad rekkad, reaalkiirus siis. See siis seadusekuulekusega. 
Bussidel seadusega 100 km/h ettenähtud. 
Aga see metsakas, selle reg. numbri oleks pidanud politseile andma...
Vasta

Olgem ausad, kui juba veokas sinust mööda pressib siis sa oled pidur...

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

(16-06-2018, 13:30 PM)Laurts Kirjutas:  Olgem ausad, kui juba veokas sinust mööda pressib siis sa oled pidur...

Cool Täitsa õige .
Vasta

(16-06-2018, 13:42 PM)ugandiklubi Kirjutas:  
(16-06-2018, 13:30 PM)Laurts Kirjutas:  Olgem ausad, kui juba veokas sinust mööda pressib siis sa oled pidur...

Cool Täitsa õige .

Teel ei ole muud teha, kui elumõtteid veeretada ja liiklust jälgida.
 Millal rekkad seadusekuulekale juhile järgi jõuavad? Seal, kus on kiirusepiirang. Nad sõidavad pohhuilt asulast läbi ja järsku, peale asulat, olen mina pidur. Katsuge olla, te ei saa mind sundida rikkuma liikluseeskirju. Sõimake või mõnitage.
Käisin just eile Tallinnas. Haapsalu maanteel korjas mulle mingi 6-8 autose kolonni järgi. Mina sõitsin reaalsed 91km/h. Olen pannud ka seda tähele, et 80km/h sõites korjab väiksema kolonni taha. Ja ka seda olen täheldanud, et sõida mis kiirusega tahes, möödujaid on ikkagi.
Praegu olete kõik kanged mehed "piduriks" sõimama. Kui aga teie lähikondlane on "mittepiduri" alt läbi käinud, siis sõimate jälle juhti kihutajaks. Jurist näpiks iga ülekiiruse kilomeetri/h teie kasuks ja teie võtaksite kompensatsiooni rõõmuga vastu ja oleksite veel kihutaja peale kuri ka.
Vasta

Miks ollakse selles ziguli aegses 90 kiirusepiirangus nii kinni, sõida 95..96km/h kiiruskaamera valuläve alla nagu enamus autojuhte. Kohe kaovad mured et keegi sõidab mööda. 70 lõpeb siis paluks pedaal vastu vaipa. Mis tekitab liikluses rohkem ohuoluordi kas see kui ühest ülikorralikult endaarvates 90ga sõitvast juhist peavad kõik möödasõidu sooritama või see kui see ülikorralik juht läheks lihtsalt vooluga kaasa?

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

Kus on liiklusseaduses kirjas, et peab kõigist eesliikujatest mööda sõitma? 
Suurte kohta on jutt küll õige, et kui pole kaamerat, siis kiiruse piiranguid ei märgata, ka teise tähelepanekuga olen nõus, et vannid ehk poolhaakega kallajatel pole piirajaid peal.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

(16-06-2018, 11:05 AM)viplala Kirjutas:  Olen sellist asja tähele pannud, et mida kaugemale päälinnast liikuda, seda vähem autojuhid oskavad teise sõiduki kiirust adekvaatselt hinnata. See tuleb eriti hästi välja kui vaadata kuidas maanteel liikuvale sõidukile kõrvaltteelt ette keeratakse nii, et maanteel liikuv sõiduk peab oma kiirust vähendama, sest ette keeraja ei suuda oma kiirust piisavalt kiiresti üles saada. Üsna tüütud olukorrad, mitte eriti ohtlikud aga jube tüütud.
Osa neist pole arvatavasti kuigi kained ja arvavad endal vormeli tagumendi all olevat. See pole õigustus vaid kurb reaalsus. Sad  Käin tihti sõbra maakodus Läänemaal parajas kolkas ja tema jutu järgi on seal ainult iga kolmas kohalik juht kaine. Politseid lihtsalt ei jätku sinna, triigivad trassil kui sedagi. Ütleme nii, et kui asi piirdub vaid sunnitud kiiruse vähendamisega korraks, siis on kõik hästi.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

(16-06-2018, 15:17 PM)Laurts Kirjutas:  Miks ollakse selles ziguli aegses 90 kiirusepiirangus nii kinni, sõida 95..96km/h kiiruskaamera valuläve alla nagu enamus autojuhte. Kohe kaovad mured et keegi sõidab mööda. 70 lõpeb siis paluks pedaal vastu vaipa. Mis tekitab liikluses rohkem ohuoluordi kas see kui ühest ülikorralikult endaarvates 90ga sõitvast juhist peavad kõik möödasõidu sooritama või see kui see ülikorralik juht läheks lihtsalt vooluga kaasa?

See ei ole ziguli aegne kiirusepiirang, vaid täiesti tänapäevane. Ja nagu juba mainitud, siis on veel karmimaid piiranguid siinsamas naabruses ja keegi ei kobise. Lähevad sinna ja jäävad.
Miks sa arvad, et ainult üks ülikorralik juht on olemas, neid on palju. Üritan, aga kahjuks ei kuulu mina nende hulka.
Ja sa läksid väga kavalalt mu postituse teisest poolest mööda. Aga juhtub ja tihti juhtub, liiga tihti. Süüdistatakse Tallinnast kaugemal olevaid juhme juhte. Millegipärast on ikkagi Tallinna ümbruses kõikse kõrgemad kindlustustaksid.
Ja statistika. Uurige välja, milline vanuseklass on kõikse suurema avariiriskiga.
Vasta

Hull rekkajuht Big Grin Ma ei taha palju, vaid liikuda lubatud maksimaalse kiirusega Rolleyes O- mõelge pea kohale. Piloodiga 81 km/h ehk tegelik 80 km/h. Palju tahetud?

https://www.youtube.com/watch?v=WWHJmZEBOt8
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne