Mõistusevastased manöövrid liikluses

(05-07-2018, 22:38 PM)viplala Kirjutas:  Huvitav kas kiunuv eit kõrval või kari röökivaid tatte taga on vähem ohtlik kui sõbraga telefonis õhtusest peost muliseda?
Pigem targutavad ja lällutavad joodikud tagaistmel on ohtlikud,vanaeide kiun,sellega oled nagunii juba harjunud. Big Grin
Vasta

(05-07-2018, 22:33 PM)olevtoom Kirjutas:  Minu ebatagasihoidliku arvamuse kohaselt pole vahet, kas juht räägib telefoniga seda käes hoides või käevabalt. Eriti automaatkäigukastiga auto korral.
(Dziises, kas te hoiategi kahe käega rooli vä?)
Tähelepanu tõmbab liikluselt eemale mitte sajagrammise jubina käeshoidmine, vaid kõne sisu. Eriti siis, kui (nagu mõnes eelnevas postituses märgitud) see vestlus eluliselt või vähemalt rahaliselt vajalik on.

Mõnel inimesel reaalselt võibolla tõesti poleks vahet, aga see ei huvita kedagi, sest kett on nii tugev kui selle nõrgim lüli ja liikluses paraku ei osaleta üksinda. Wink
Võin ka arvata, et saaksin normaalselt sõidetud ilma autole ülevaatust tegemata, talvel suverehvidega, maanteel 140-ga, vahel ühesuunalisel teel vastassuunas sõitmisega saaks hakkama, alla 1 promilli oleks OK jne...
Vasta

Viimase aja õnnetuste põhjus on ikka tänapäevane nuppudeta telefon, kus kogu maailm niiöelda sees. Seega kipub pilk teelt ekraani poole kalduma ja see on asja põhiolemus.
Niiöelda tavakõnelemine, mida tehti ka nuppudega telefonidega ei viinud teelt pilku ära ja õnnetused ka seetõttu sisuliselt puudusid.
Vasta

Ega vist keegi roolis 5110-ga ussimängu ei mänginud tõesti. Big Grin Keeld telefoni roolis ollles kasutada ei tulnudki kohe (mobiilid olid ammu olemas), täpset aastat küll ei mäleta.
Vasta

ähh, ma räägin roolis palju. vana nuppudega nokia on peos.
vahel avastan ennast teisest linna otsast ja pole õrna aimugi, kuidas sinna saanud olen.
seljaaju ehk "autopiloot" saab juhtimise ja liikluse jälgimisega hakkama küll, aga sihtmärk pole seljaajus fikseeritud.
samas kui vahiks mingit ekraani, siis ilmselt kaugele ei jõuaks.
seega asuksin ka sellele arvamusele, et kui ikka vaade on sõidusuunas, siis sõidetud ka saab.
Vasta

(05-07-2018, 23:06 PM)veix__ Kirjutas:  Ega vist keegi roolis 5110-ga ussimängu ei mänginud tõesti. Big Grin Keeld telefoni roolis ollles kasutada ei tulnudki kohe (mobiilid olid ammu olemas), täpset aastat küll ei mäleta.

Sama hooga taheti vastu võtta ka seadus raadio kuulamise autos keelustamiseks. Kui oleks vastu võetud, oigaksid siin foorumis praegu enamus igasugu helide taastootmise peale sõidukis. Reguleeri kõik, anna aga inimestele põhjus ja küll sellest malakas voolitakse enda ninatarkuse ja kadeduse realiseerimiseks.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(05-07-2018, 22:33 PM)olevtoom Kirjutas:  Minu ebatagasihoidliku arvamuse kohaselt pole vahet, kas juht räägib telefoniga seda käes hoides või käevabalt. Eriti automaatkäigukastiga auto korral.
(Dziises, kas te hoiategi kahe käega rooli vä?)
Tähelepanu tõmbab liikluselt eemale mitte sajagrammise jubina käeshoidmine, vaid kõne sisu. Eriti siis, kui (nagu mõnes eelnevas postituses märgitud) see vestlus eluliselt või vähemalt rahaliselt vajalik on.

Mingi uuringu (viidata ei oska) kohaselt segab kõrvalistujaga rääkimine sama palju kui telefoniga rääkimine. Praegu on lisandunud telefoni VAATAMINE, see on kurja juur. Omal ajal tegin lühinumbrid just selleks, et sõidu ajal numbri valimine oleks võimalikult kiire Smile
Automaatkastiga tavakõnega tõesti ei ole vahet, et kas telefon on käes või kõrva küljes.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Eile oleks tahtnud ühelt kodanikult küsida, vabandust nüüd aga kui kaua ta ajud kuses ligunenud on? Imbetsill oli hiluxile toreda koorma taha tekitanud, mis kergitas auto tagaotsa üles ja niikui kiirus üle 70ne läks, see rõõmsalt vänderdama hakkas.... Kas tõesti ei saanud osa kraamist autole laduda? See tore kaaskodanik ei suvatsenud terve tln pärnu sõidusuunal tulla ka kordagi sellepeale, et tõmbaks ometigi vahepeal bussitasku või mahasõidureal teeäärde. Meie tilpnesime selle mauno taga oma 70km. See tegelane tekitas enda taha ca 2km autokolonni ja see mis siis toimuma hakkas oli ikka tase omaette. Kahju, et tööautos ei ole pardakaamerat, sest see möödasõidu traagika mis lahti läks, oleks meie vaatevaljas tänu koormakunni põhjustatud möödasõitudele salvestanud 2 nibin nabin ära jäänud laubakat. Tänu jumalale, et vastutulevad autojuhid reageerida jõudsid ja kruusapealt lisa haukasid. Imestan siiralt, et neist üks oma rekka üldse teele suutis jätta, see kõikus nagu kevadine kajakas tuules... Ma ei saa aru kas tõesti on raske oma koorem adekvaatselt kärule ja autole pakkida ja normaalselt sõita? Kas tõesti on peeglitest liikluse jälgimine nii kuradi raske ja vajadusel minutiks tee äärde tõmmata? Mis kurat selliste ajukäärudes küll toimub? Kui sa seda lugema juhtud siis tervitab punase caddy kõrval istuja kes akna alla lasi ja sulle oimukohale viidates näitas, et sa oled lollakas. Kahjuks ei jõudnud see sulle kohale sest järgmisse bussitaskusse sa kõrvale ei tõmmanud...

Tänaseid toimetusi ära viska homse varna, ülehomme on ka päev Rolleyes
Vasta

Ega varsti ongi nii, et auto liikuma hakates rakendub varjestus ja igasugu gsm levi kaob autos ära. Ainult gps .
Vasta

(05-07-2018, 23:34 PM)rbr999 Kirjutas:   Meie tilpnesime selle mauno taga oma 70km. See tegelane tekitas enda taha ca 2km autokolonni ja see mis siis toimuma hakkas oli ikka tase omaette. 

Ohtlikult kinnitatud või kinnitamata laadung ja ohtlik sõiduviis - on üks lihtne number kuhu sellest teada anda. Trassipolitsei on põhimaanteedel ja tipptunni ajal sageli üllatavalt lähedal.
Vasta

Eile oli trassipolitsei riigi rahavaru täiendamas, püüdes Metsanurgas kaheniidilise lõpuosas veoautokolonnist möödasõitjaid. Kuna tegu on üliohtliku koha ja rikkumisega, mis vääramatult viib rohkete laipadeni, siis oli kohal nii kolm patrullautot kui kaks eramasinat. Sissetulekut kogunes, ei tahtunud tagasipöördetaskusse ära mahtudagi.

Seega ei oleks säärase kahjutu pisirikkumise peale (koorma vale paigutus, alakiirus, ilmselt ka ebaõige paiknemine sõidurajal) hakatud ressursse olulisemalt ära tõmbama.

Ülalolevas on paks võõp irooniat, kui keegi nüüd tõsiselt peaks võtma. Toungue

Ma saan väga hästi aru seadusesse piiri tõmbamise vajadusest. Ning ma usun (jah, usun, kuna kontrollida ma ei oska), et see number on mingi statistiline tasakaalupunkt. Aga ma ei ole nõus väitega, et 89 km/h on ohutu ja koššer ning 91 tähendab vääramatut laibamerd ning kiiruse väike ületamine heades oludes on suur rikkumine, mis väärib kõrgeimat määra. Siinkohal tasub mõista, et 18% teoreetiliselt võimalikku kõrgemat absorbeeritavat energiat ei pruugi (aga võib!) igas olukorras rakenduda. Samas - miks te siis rakendate seda, kui võib klaasistunud pilguga otsalohisevale projektiilile otsa sõitmise asemel selle teelt eest keerata... Avarii väikese ülekattega on alati kergemate tagajärgedega, kui täislaubakas.

Mis puudutab telefoni, siis siin on asi selgelt kinni inimeses.

Ma pean tunnistama, et ka minul on olnud hetki, kus ma lahendan liiklusolukordi seljaaju tasemel, sarnaselt Motamehega. Ma ei ole selle üle uhke, et mõnikord satun jutustamisega hoogu või lasen end telefonikõnest (HF alati!) sedavõrd kaasa tõmmata, et teadlik keskendumine liiklusele kannatab. Millest ei ole viimase paarikümne aasta jooksul häda olnud - pole kellelgi olnud mind päästa ega autole häda tulnud. Ei mäleta isegi seda, millal ma viimati ABSi rakendumiseni pidurdasin seetõttu, et hindasin olukorda valesti. Teeolude või auto kontroll on iseasi.

Küll sõidan aeg-ajalt koos inimesega, kelle jaoks on juba päikesesirmi allakeeramine nii selgelt auto valitsemist häiriv asi, et ma reeglina väldin temaga kaasasõitmist. Aga alati ei saa valida... Samas inimene on sõitnud 40+ aastat avariideta. Aga nii, kui pilk läheb teelt, hakkab auto päris laia kaarega uitamaSad

Sääraseid tegelasi saab igapäevaselt päästetud küll gaasi vähendamisega, küll teepeenrale tõmbamisega. Jah, nad häirivad, aga samas ei võta ju säärane asi minult tükki küljest. Ning praegusel sallimise ajastul peab ju kõiki mõistma ja sammu tagasi astuma Toungue
Vasta

Ksf Võsa eel öelduga igati nõus. Olen minagi oma tööst sõltuvalt sattunud olukorda kus mõtted töötavad aga liiklus käib seljaaju kaudu ja paar korda olen sattunud olukorda kus ei saa aru miks sõitsin siia kui peaksin olema hoopis teises kohas. Telefon ei sega üldse, pigem inimese aju ja selle töötamise arusaamatud põhjused. 
  Samas on palju uusi teid, kus vastutulijast mööda põikamine otsasõidu vältimiseks ei ole ka enam eriti võimalik eurokraavide tõttu. Samas ei saa aru kuidas need kraavid teede aluseid kuivana hoidma peaksid kui kraav on ise silmini vett täis. Cool Cool Cool
Vasta

rbr999
See tojooda juht oli isehakanud rekkajuht. Vaata, õiged rekkajuhid peavad iga viie aasta tagant käima kursustel (https://www.ametikoolitus.ee/koolitus/ve...skoolitus/) üle kordamas oma tarkust Big Grin
Vasta

(06-07-2018, 09:18 AM)v6sa Kirjutas:  ...

Küll sõidan aeg-ajalt koos inimesega, kelle jaoks on juba päikesesirmi allakeeramine nii selgelt auto valitsemist häiriv asi, et ma reeglina väldin temaga kaasasõitmist. Aga alati ei saa valida... Samas inimene on sõitnud 40+ aastat avariideta. Aga nii, kui pilk läheb teelt, hakkab auto päris laia kaarega uitamaSad

Ma tean ühte naisterahavast, kes kunagi ei ole proovinud oma auto püsikiirusehoidjad, kuna selle kasutamine on tema jaoks "ülimalt keerukas protseduur", mis võtaks kogu tähelepanu auto juhtimiselt ära.
Vasta

Tean samuti ühte naisterahvast, kes ei suutnud seepärast liikluseksamit ära teha et ta ei näe autos pedaale!? Big Grin Õppesõit olevat mingil moel õnnestunud aga ark eksam oli kindel läbikukkumine.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Tean ühte naisterahvast, kes sõidab autoga nagu ralliäss. Temaga sõitmine ei ole läbikukkumine.
Vasta

Tean ühte naist ,kel pole mingitki "soolikat" autojuhtimiseks.Nimelt enda oma. Big Grin
Vasta

Siin käib hoogne jutt telefoni vahtimisest sõidu ajal, aga kuidas jääb navigatsiooniseadmega? Vaesematel kodanikel (nagu mina) täidab telefon ka selle kohuseid ning seda saab ka kaapida, suumida ja toksida..
Kas see samuti ära keelata?
Vasta

Selle saad ju enne sõidu alustamist tööle panna. Ei pea sõidu ajal näppima.
Vasta

hmm, ma panen ka vajadusel navi enne sõitu ilusasti kõrvalistmele tööle, aga iga natukese aja takka on vaja ju lehte pöörata.
ja asulas sees koguni näpuga järge ajada. 
Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne