04-10-2018, 12:10 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-10-2018, 12:12 PM ja muutjaks oli usku.)
Meie liikluse suurim häda minu meelest on silmaklappidega sõitmine ja teistega mittearvestamine. Tõsi, siin on viimastel aastatel toimunud hüpe paremuse suunas - ikka lastakse vahele kõrvalteelt ja näidatakse tuledega. Ei tea, kas selle isekuse taga on lihtsalt see, et keskmine eestlane on üsna kehva juht ja ei saa auto liigutamisega piisava kergusega hakkama. Siin pean silmas nii õige käigu valimist, auto kiirenduse ja rooli asendi ära kasutamist kui ka manööverdamisoskust näiteks parkimisel. Või on see lihtsalt mingi sisemine viha ja ärapanemissoov.
Olen viimased 9 aastat sõitnud Londoni vahet ja kogunud keskmiselt ca 120 000 km, millest tubli 90 000 on Euroopa teedel. Nagu eelkirjutanu ütles, on kesk-Euroopas sõitmine hea kool - Pariisi ja Londoni tipptunnid õpetavad nii teistega arvestama, teiste poolt arvestatud saama kui ka auto gabariite tunnetama, kui mõnes kohas on liiklusest läbi saamiseks vaja opereerida peegleid kokku klappides.
Olen nüüd autoajakirjanikuna proovinud natukene liikluskasvatust teha, aga kuniks põhimass jääb silmaklappidega ülbikuteks, on head ja liiklussujuvust kasvatavad kombed ikkagi vähemuse teemaks.
Üks näide on kasvõi nn tõmblukk, mida meie mail lihtsalt kuidagi ei saa juurutada. Mujal Euroopas on see aga ainus, mis ellu jääda aitab nii ummikutes, teetööde alades kui ka lihtsalt takistuste juures. Miks on see nii, et eestlane sõidab jonnakalt teise stange küljes kinni ja on valmis õnnetuse põhjustama, selmet mõelda, näha, märgata ja proovida?
Tegin kevadepoole ka artikli ja tootsime koos maanteeametiga video. Kutsun taas üles - juurutagem, proovigem, harjutagem. Kogu artikkel on siin: https://www.accelerista.com/abc/koolitar...ku-meetod/
Video:
Olen viimased 9 aastat sõitnud Londoni vahet ja kogunud keskmiselt ca 120 000 km, millest tubli 90 000 on Euroopa teedel. Nagu eelkirjutanu ütles, on kesk-Euroopas sõitmine hea kool - Pariisi ja Londoni tipptunnid õpetavad nii teistega arvestama, teiste poolt arvestatud saama kui ka auto gabariite tunnetama, kui mõnes kohas on liiklusest läbi saamiseks vaja opereerida peegleid kokku klappides.
Olen nüüd autoajakirjanikuna proovinud natukene liikluskasvatust teha, aga kuniks põhimass jääb silmaklappidega ülbikuteks, on head ja liiklussujuvust kasvatavad kombed ikkagi vähemuse teemaks.
Üks näide on kasvõi nn tõmblukk, mida meie mail lihtsalt kuidagi ei saa juurutada. Mujal Euroopas on see aga ainus, mis ellu jääda aitab nii ummikutes, teetööde alades kui ka lihtsalt takistuste juures. Miks on see nii, et eestlane sõidab jonnakalt teise stange küljes kinni ja on valmis õnnetuse põhjustama, selmet mõelda, näha, märgata ja proovida?
Tegin kevadepoole ka artikli ja tootsime koos maanteeametiga video. Kutsun taas üles - juurutagem, proovigem, harjutagem. Kogu artikkel on siin: https://www.accelerista.com/abc/koolitar...ku-meetod/
Video: