08-11-2018, 22:00 PM
(08-11-2018, 19:30 PM)mossepower Kirjutas:(08-11-2018, 15:49 PM)zazik Kirjutas:Eks see eraautoga kesklinnas liiklemise võimalikult ebamugavaks tegemine ja kohati isegi keelamine on läbiv joon paljudes Euroopa suurlinnades ja on hakanud meile ka jõudma. Eelpool kirjeldatud ühe sõidureasüsteem viitaks nagu just sellele. Eesmärk on panna inimesed kesklinnas pigem ühistranspordi v. jalgrattaga liiklema kui eraautoga.(08-11-2018, 12:46 PM)Walter Kirjutas: Idanaabrite juures on sellised read juba ammu varustatud fooridega - vähemalt üheselt arusaadav kui see uus märk koos näiteks mõju selgitava ajalise lisatahvliga.
Ilma foorideta ei saaks see asi üldse toimidagi, küllap tulevad foorid ka meile.
Aga totter on just see kontseptsioon, sisuliselt muutub kogu tänava suund vastavalt kellaaegadele. Kui selle muutsuunarajaga muutuks sõiduridade arv näiteks ühelt kahele või kahelt kolmele, poleks sisulist probleemi, antud juhul on muutus nullilt ühele.
Adekvaatsem oleks kasvõi kellaajalised bussirajad, s.t. tipptunnil oleks samas suunas bussirada + muutsuunarada autodele, vastassuunalisel peaksid samal ajal bussid ja autod ühele rajal ära mahtuma.
Üks teemakohane artikkel ka, et kes soovib täpsemalt lugeda kuidas suurlinnades autovabaduse tuuled puhuvad: Link
Seda ebamugavamaks tegemise joont on aetud juba palju aastaid, mitmel pool on ju 2/3 sõiduradades bussidele. Aga selline "muutsuunaline peatänav" on nii jabur, et sellega ei saa probleemid jääda tulemata. Igasugustel mittekohalikel oma GPS-idega tekib kohe lühis jne.
Muutsuunarajad on mitmel pool kasutusel, aga ma pole päris kindel, et nii idiootselt kui meil plaanitakse.