23-05-2019, 11:06 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-05-2019, 11:08 AM ja muutjaks oli mossepower.)
(23-05-2019, 10:36 AM)v6sa Kirjutas: Palun siinkohal kõigi kaasteeliste abi, et nii lollid surmad olemata jääks: https://www.err.ee/944681/juri-aarma-raa...telefonigaAntud juhtunust muidugi äärmiselt kahju ning telefoni kasutamine on tanitav kõiksugu liiklusvahendeid juhtides.
...
Küll aga kasutan ka ise soojal ajal jalgratast igapäevaseks liiklemiseks ning tahaks rääkida hoopis teisest probleemist, mis Tartu liikluses teravalt silma jääb: Mõned autojuhid ei tea kus ja kuidas ratta seljas jalgratturitele teed andma peab ning see tekitab vahel arusaamatusi liikluses.
Et siis täpsemalt kui autojuht sooritab pööret teisele teele siis peab ta ka rattaseljas ratturile üleläigurajal või -kohal ka teed andma. Kui aga ülekäigurada või ülekäigukoht on samal teel, millel autojuht sõidab, siis ei pea.
On olnud üsna palju juhuseid kui autojuhid esimesel juhul ei taha teed anda ning teisel juhul jälle annavad teed kuigi ei peaks.
Viimasel ajal olen kuulnud ka seisukohta, et autojuhil on viisakas ratturile alati teed anda hoolimata eesõigusest kuna viimane on liikluses nõrgem või austusest rohelisema liiklemisviisi vastu. Mina sellega kohe kindlasti päri ei ole kuna liiklusseadus on siiski seadus mitte soovituste kogum, mida oma äranägemise järgi tõlgendada. Sellise "viisakuse" järgi võiks ka peateel veoauto anda teed endast nõrgemale pööret ootavale sõiduautole või siis tavaauto elektriautole kuna viimane on rohelisem. Niimoodi igaühe viisakuse järgi liiklemine muutuks ju täiesti absurdseks.