25-05-2019, 21:55 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-05-2019, 22:02 PM ja muutjaks oli mossepower.)
(25-05-2019, 21:28 PM)aavu Kirjutas:Kõnealusel ristimikul, millest eespool ka pilt, pole vasakule keerajal antud ülekäiguraja valgsufooriga ja seega stoppjoonega mitte kui mingit pistmist kuna ta ei plaani seda ülekäigurada ületada, mida foor reguleerib.(25-05-2019, 21:12 PM)r.i.h.o Kirjutas: Küsimus oligi ajendatud stoppjoone ületamise legaalsuse kohta antud situatsioonis. Väga ja väga paljud autojuhid, kaasaarvatud ma ise olen tegelikult ekslikult arvanud, et stoppjoon on nö. foori pikendus ja seda keelava fooritule ajal ületad ei tohi. Aga nagu ma nüüd hiljuti teada sain siis sarnases situatsioonis tohib üle stoppjoone sooritada parem-, vasak-, või lausa tagasipööret. ( kuna otseselt liiklusseaduses keelatud ei ole, siis ka riigipööret!)
Elukestev õpe, igapäev midagi uutTsitaat: (20) Märgis 941 „Stoppjoon” osutab sõiduki peatamise kohale foori keelava tule (lisa 10 joonis 8), reguleerija keelava märguande või raudteeülesõidukoha suletud tõkkepuu korral või märgi 222 „Peatu ja anna teed” juures (lisa 10 joonis 2).
LS keelab ja osutab kohale kus tuleb peatuda. Selgituseks, miks see peatumine on vajalik ja nõutud, lisan joonise lapsevankriga jalakäijatest, keda laseb läbi veoauto. Ükski paremalt tulev ei liigu enne kui veoauto on tee vabastanud (ka siis kui juba ammu põleb fooris roheline).
Veoautojuht annab anna teed märgi järgi vasakpöörajale teed ning siis sooritab oma manöövri. Need juhid, kes plaanivad ristimiku ületada otse suunas koos ülekäiguraja ületamisega peavad küll antud stoppjoone taha seisma jääma.