06-05-2020, 12:16 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-05-2020, 12:22 PM ja muutjaks oli v6sa.)
Nõus, tsiklit on raskem märgata. Olen isegi süüdi paari nähtamatu (mitte üks tuli ei põlenud) ehmatamises. Õnneks seni vaid ehmatamises.
Loeb aeg. Tavalises liikluses naljalt alal sekundi ei reageeri. Kiirusel 50 km/h on sellega juba 14 m läinud. Pea kolm autopikkust. Palju teil jäi enne pauku? Aga selle sekundiga võiks juhikohal olemist vääriva tegelase jalg olla ohuolukorras juba piduril. Süsteemile veel 0,3 sekundit (ehk autopikkus meetreid) ja hakkab soojuse tootmine pidurites. Linnakiirusel kulub aeglustuseks napp paarkümmend meetrit, kui tee ja rehvid on korras. Seega kui ettekeeraja ilmub lähemal, kui 50 m ja ei kiirenda eest ära, siis ongi autoga otsasõitu raske vältida, sõltuvalt asjaoludest. Lisa veel ABS-i pidev vastutöötamine ratta veeremise tagamiseks ja ongi olemas.
Tsikkel pidurdab paremini. Tsikkel kaalub kordades vähem (vähem kineetilist energiat tuleb muuta soojuseks). Paljud tsiklistid peavad end kõrgemaks rassiks, kel ülirefleksid. Ja ikka ei saa üks viie sekundiga pidama...
Huvitav, kas tagaluugiklaasi lõhkus tsiklist autost läbi lennates?
Loeb aeg. Tavalises liikluses naljalt alal sekundi ei reageeri. Kiirusel 50 km/h on sellega juba 14 m läinud. Pea kolm autopikkust. Palju teil jäi enne pauku? Aga selle sekundiga võiks juhikohal olemist vääriva tegelase jalg olla ohuolukorras juba piduril. Süsteemile veel 0,3 sekundit (ehk autopikkus meetreid) ja hakkab soojuse tootmine pidurites. Linnakiirusel kulub aeglustuseks napp paarkümmend meetrit, kui tee ja rehvid on korras. Seega kui ettekeeraja ilmub lähemal, kui 50 m ja ei kiirenda eest ära, siis ongi autoga otsasõitu raske vältida, sõltuvalt asjaoludest. Lisa veel ABS-i pidev vastutöötamine ratta veeremise tagamiseks ja ongi olemas.
Tsikkel pidurdab paremini. Tsikkel kaalub kordades vähem (vähem kineetilist energiat tuleb muuta soojuseks). Paljud tsiklistid peavad end kõrgemaks rassiks, kel ülirefleksid. Ja ikka ei saa üks viie sekundiga pidama...
Huvitav, kas tagaluugiklaasi lõhkus tsiklist autost läbi lennates?