Mõistusevastased manöövrid liikluses

Eks ta ole- usalda, aga kontrolli. On tõesti nähtud- mitte küll palju- selliseid, kel ongi suunakas sisse unustatud. Ise üritan enne pööret suuna sisselülitamisel jälgida, et kõrvalteelt tulija kindlasti näeks, et ma suuna sisse lülitan ja et ma aeglustan. Suunda ei ole mõtet liiga vara lülitada, samas vältimaks peateele pööraja tarbetult kaua ootamist, ei tasu päris seda 3 korra reeglit ka järgida. Sama on olnud kellegi taga sõites- vaatad, et võtab hoogu maha, mõtled, et miks? Ja siis vahetult enne mahapööret pannakse suund alles sisse. 
See nüüd ka päris õige pole- teistega tuleks ka ikka arvestada. Kõige kahtlasemad on ikkagi mingite vanade trakadega toimetajad, eriti kuskil põlluvahel. Ma ei ütle loomulikult kellegi kohta konkreetselt, kuid mina isiklikult pelgan selliseid- kunagi ei tea, millal tal vaja kuskile vasakule põllale sõita ning siis mõtled tükk aega- minna mööda? Mitte minna? Ja siis ikka vaikselt hakkad hiilima, lootes, et tal ikka SELLE põlla peale pole vaja keerata Big Grin
Vasta

(23-06-2020, 12:39 PM)Jarmo Kirjutas:  
(22-06-2020, 13:58 PM)ZIL 131 Kirjutas:  999isa põhjustatud õnnetuses osales...tundmatu?! Kollane auto?
Väidetavalt Camaro, mis väidetavalt tegi pärast pauku tagasipöörde ja on piltidele jäänud vastupidise suuna ridadel juhtunut "üle vaatamas".
Facebook'is EZ-дуны! grupis päris mitmeid pilte sellest ning ka klipid kus koos X5-ga sõidavad.

nüüd siis ka Camaro juht saanud ametliku kahtlustuse ja on vahistatud
omas ta ka eelnevalt kehtivaid karistusi ja käimas oli veel kaks menetlust liiklusrikkumiste kohta Juuni kuust 

https://www.err.ee/1110208/kohus-vottis-...-vahi-alla
Vasta

(07-07-2020, 09:15 AM)Aare R. Kirjutas:  .....Ja siis vahetult enne mahapööret pannakse suund alles sisse. 

Mul on jäänud mulje, et osadel masinatel on suunatuld võimalik sisse lülitada alles siis kui rool on juba välja keeratud.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(03-07-2020, 23:01 PM)41Degree Kirjutas:  
(03-07-2020, 13:10 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Isand ksf! Sirk: KaS ringteel sõites on autojuhi kaudselt silme ees selline märk, jah või ei?
Kuigi küsimus oli suunatud akf Sirgile, siis ma vastan sellele ikkagi. Ei ole, hoopis selline märk on silme ees, nagu on manuses. Kui mööda Rahumäe teed minna Alfredist Järve/Tondi poole mõnisada meetrit, siis leidub aerofotolt vaadatuna täpselt samasuguse kujuga ristmik nagu on Rahumäe tee ja Raudtee ristmik. See, et enne seda ristmikku pole kurvimärgile viitsitud lisatriipu tõmmata, ei muuda kurvi peal olevat ristmikku kui sellist olematuks. Ringristmik on hetkel sisseõpitud ja sisseharjutud liikluskorralduse kohaselt samasugune lõpmatu vasakkurv, millelt maha keerates näitad suunda.
Ei ole see märk! Järgmine on, seal on eriliigiste ja suisa erikatteliste teede ristmik, mitte peatee suund ei muutu! Seal on suisa "Teega külgnev ala", kui olla detailides täpne. See on SUUR ja fundamentaalne vahe! Ringristmikul muutub peatee suund, tavalises teekurvis mitte. Ring on "lõputu peatee suuna muutus", kui täpne olla, aga see on liikluskorraldusvahenditega nii määratud, ringikujulisus ei ole oluline. Ja võlusõnaks on veel "ühesuunaline".  
Ahjah, "suunad sõiduradael" märk, KAKS rida läheb ringilt OTSE edasi a'la TPI-ring Nõmmelt Õika suunas. MIDA tähendab parem suund kohe peale Sõpaka mahapööret - tahet rida vahetada!!! Mida peaks 2.reas sõitja aga näitama, kui ta keerab Akadeemia teele??? Vasakut suunda! Mida ütleb LS pöörde lõpetamisel reavaliku ÕIGUSE kohta??? Teed vasakpöörde ja reastud KOHE 1.ritta, mis läheb otse Akadeemiasse. Nüüd ringilt maha sõites parema suuna näitamine ei ole küll vale aga ei ole ka aprioorne märguanne teistele liiklejatele. Täpselt sama on Akadeemiast Õikale pöörates aga seal TEAD, et ka maha läheb kaks rada.  Reaalselt on seal ringil 2.reast otse sõtes parema suuna näitamine keelatud, kui liiklust SEGAV ja ebaõige märguanne!
Vasta

Uskumatu kuidas ringliiklusega ristmik võib mõne autojuhi jaoks ikka täielik raketiteadus olla. Pole ju keeruline - sõidad ringil suunatuli ei vilgu (kurvis suunda ei näita ju?),vahetad ringil rida - näitad suunda, sõidad ringilt maha näitad samuti suunda.

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

Liiklusmärkidel on süsteem, mis on tavainimesele lahti kirjutatud liiklusmärkide, teemärgiste ja fooride määruses. Liiklusmärgid jaotuvad rühmadesse (§ 2 lg 2). Peateed tähistavad liiklusmärgid on eesõigusmärgid, peatee suuna muutust tähistav liiklusmärk 834 on lisateatetahvel, mis kehtib üksnes koos põhimärgiga ehk peateed tähistava eesõigusmärgiga 211. Lisateatetahvlil ei ole iseseisvat tähendust, vaid ta üksnes täpsustab või piirab konkreetse liiklusmärgi tähendust (§ 20 lg 1). 

Ringliiklust tähistav liiklusmärk 424 on kohustusmärk, mis ei reguleeri eesõigust. See kohustab sellele märgile järgneval ristmikul liikuma märgitud suunas. Tal on sarnane tähendus kohustusliku sõidusuuna liiklusmärgiga, kuid ta ei reguleeri mitte mingil viisil eesõigust. Seetõttu ei ole ringliiklusega ristmikul tegemist ka peateega ega peatee suuna muutumisega. Märk kohustab sõitma ringliiklusega ristmikul konkreetses suunas (st meie liikluses mitte vasakule, vaid vastupäeva ringiratast), eesõigust reguleerivad teised liiklusmärgid - olgu selleks enne ristmikku paigaldatud peatee märk 211 või anna teed märk 221 (või selle kangem versioon "Peatu ja anna teed" ehk 222). Kui üldse mingeid märke ei ole, siis tuleb juhinduda parema käe reeglist (liiklusmärkide määruse § 13 lg 1 p 3 ja LS § 17 lg 5 p 5).  

Eelnevast tulenevalt ei saa suvaliselt liiklusmärke kokku kuhjata ning ning erineva tähendusega liiklusmärke kokku liita. Mingid loogilise mõtlemise alged on varasemates arvamusavaldustes olemas, kuid süsteemselt on põhimõtted valed. Kõige olulisem nõrk koht ringiliikluse kui muutuva suunaga peatee käsitluses on asjaolu, et ringil liikumine ei ole peateel liikumine. Seda isegi juhul kui ringil liikujal on eesõigus - on täiesti erinevad terminid peatee (LS § 2 p 51) ja sõidueesõigusega tee (LS § 2 p 72). Üldpõhimõtte järgi ei ole ringliiklusega ristmik peatee (kuigi meie liiklusruumis on ta sageli liiklusmärkidega reguleeritud sõidueesõigusega teena). Samavõrd nõrk on väide nagu oleks kõik 2+2 sõidurajaga teed kiirusepiiranguga 110 km/h ja igal maanteeristmikul on kiirusepiirang 50 või 70 km/h. Enamasti ongi, aga üldpõhimõtte järgi on siiski asulavälisel teel lubatud sõidukiirus 90 km/h. 

Ma ei loodagi, et ma suudan kedagi ümber veenda. Loodan vaid, et igaüks mõtleb oma peaga ning kui juhtub liiklusõnnetus, siis ei ole tagajärjed väga rängad. 

PS autokoolides ei õpetata kindlasti ringil reavahetust vahetult enne mahasõitu. Kuna Maanteeameti sõidueksamil on põhimõte, et reavahetus ringil tuleb teostada vahetult eelneva mahasõidu järel (parempöörde märguandega, mis võib esmapilgul jätta mulje soovist ringilt väljuda), siis kindlasti õpetavad samamoodi ka koolid. Kuidas inimesed liikluses käituvad, on iseasi. Mõnikord tuleb ringliiklusega ristmikul teha piltlikult öeldes ka täisring, et ohutult ja seaduslikult korrigeerida ringile sõites ebaõigesti valitud sõidurada.
Vasta

Meil siin tekkinud mingid krossikamehed.Täiesti süüdimatult paarutavad tänavatel.Sobiva publiku olemasolul ajavad tagarattale ja naudivad tähelepanu.Korduvalt ka politsei kutsutud aga tulutult vist.Ärritab just see et ilmuvad õhtuti kui kõik vaikne juba.
Kas keegi on politseivärgiga niipalju kursis,kas on võimekus krossikameest püüda kui see natuke sõita ka oskab veel?
Vasta

(08-07-2020, 20:11 PM)Kivipurustaja Kirjutas:  Meil siin tekkinud mingid krossikamehed.Täiesti süüdimatult paarutavad tänavatel.Sobiva publiku olemasolul ajavad tagarattale ja naudivad tähelepanu.Korduvalt ka politsei kutsutud aga tulutult vist.Ärritab just see et ilmuvad õhtuti kui kõik vaikne juba.
Kas keegi on politseivärgiga niipalju kursis,kas on võimekus krossikameest püüda kui see natuke sõita ka oskab veel?

Kui kohalikud ei aita, siis lootusetu. Pealegi lendab kohe "süütut võrrimeest" politsei ja "kadedate kiibitsejate" terrori eest kaitsma pool motokogukonnast. Mõtlemisvõimeline pool vast ikka taunib lollimängimist liikluses.

Mida edevamad türnüfflid on, seda hõlpsam on menetlus. kangelaste filmimine ja nähtu avalik jagamine märksõnaks...
Vasta

(09-07-2020, 13:59 PM)v6sa Kirjutas:  
(08-07-2020, 20:11 PM)Kivipurustaja Kirjutas:  Meil siin tekkinud mingid krossikamehed.Täiesti süüdimatult paarutavad tänavatel.Sobiva publiku olemasolul ajavad tagarattale ja naudivad tähelepanu.Korduvalt ka politsei kutsutud aga tulutult vist.Ärritab just see et ilmuvad õhtuti kui kõik vaikne juba.
Kas keegi on politseivärgiga niipalju kursis,kas on võimekus krossikameest püüda kui see natuke sõita ka oskab veel?

Kui kohalikud ei aita, siis lootusetu. Pealegi lendab kohe "süütut võrrimeest" politsei ja "kadedate kiibitsejate" terrori eest kaitsma pool motokogukonnast. Mõtlemisvõimeline pool vast ikka taunib lollimängimist liikluses.

Mida edevamad türnüfflid on, seda hõlpsam on menetlus. kangelaste filmimine ja nähtu avalik jagamine märksõnaks...
Kui liikluseeskirjade rikkumine videole saada, siis peaks selle põhjal ka menetlust saama alustada analoogselt auto pardakaameraga filmitud videole.

Lihtsalt kõne peale, et tsiklimehed paarutavad (avalikel teedel?) ei saadeta vast ühtki patrulli välja. Selline kaebus läheb tõenäoliselt politseis samasse patta seniilsevõitu vanainimestega, kelle kaebuste järgi pea iga nende majast mööda sõitev auto kihutab kruusateel hullupööra ning kõik kohad on teetolmu täis, elanikel närvid läbi ning loomad ära hirmutatud. Nende nõudmisel Politsei peaks tulema maja juurde kiirust mõõtma, aga reaalsuses vaevalt seda kunagi tehakse.

Mitte et ma tsiklimehi siinkohal õigustaks, vaid tõin välja analoogse võrdluse miks politsei suhtumine sellisesse asja nii leige võib olla.
Vasta

Tegelt pildistamine-filmimine pole aidanud,siin inimesed seda teinud.Ütlevad,et masinad ei ole registris ja pole kuskilt kinni hakata.Tsikli ja riiete värv ei ole argument.
Vasta

Kus nad paugutavad? 
Teel tänaval? 
Segage neid. Astuge ette, tehke autodega tihedat liiklust. Jms. 

Olen ise kihutajate ette astunud ja nendest jagu saanud. Loomulikult tuleb olukorda hinnata ja ennast mitte ohtu seada. 
Samuti olen seganud autoga tühjal teel edasi tagasi sõites kevadisi mootori seadistajaid. 70 alas lastakse torud tühjaks ja punaseks. Kaugelt üle 100 rauas ja sõelutakse 2..3km sirgel lõigul nagu kopli tramm edasi tagasi. tihti puudub ülevaatus jne. 

Tüdinevad ära. Otsivad uue koha.
Vasta

Eesti autojuht Norra teedel     

Eesti firma, vene juht, Leedu numbrid ja Õhtuleht paneb uudise juurde Postimehe veoki pildi...


Vasta

Veits OT küll, aga oi krt, kuidas mind ajab keema see eriti haige sõna "reka". Varsti on see sõna ka liiga pikk ja tuleb näiteks "rk".
Muuseas, arvasin, et sellist sõna pole eesti keeles olemas, kuid võta näpust.
Minu jaoks ei eksisteeri küll ei "rekkat" ega "rekat". Vabandan OT pärast.
Vasta

(10-07-2020, 08:30 AM)Aare R. Kirjutas:  Veits OT küll, aga oi krt, kuidas mind ajab keema see eriti haige sõna "reka". Varsti on see sõna ka liiga pikk ja tuleb näiteks "rk".
Muuseas, arvasin, et sellist sõna pole eesti keeles olemas, kuid võta näpust.
Minu jaoks ei eksisteeri küll ei "rekkat" ega "rekat". Vabandan OT pärast.
ot. jätkub.
Sa pole üksi. Paar aastat tagasi sai seda emakeelepäeva etteütlust kirjutatud. Masendav. Reka sõna tuli kui lauaga pähe... Kindlasti palju mugavam kasutada, kui veok, veduk, või lohisev veoauto... Sad


Vasta

Nagu olete kõik aru saanud, siis ma ise kasutan sõna "veokas"- see on küll nö murdesõna, kuid siiski eestikeelne. Samas leian, et meedias peaks KÕIK kirjutatav olema keeleliselt ja grammatiliselt korrektne ning eesti keelt austav. Reaalsus on aga hoopis teine- kuna mulle jäävad igasugu kirjavead lihtsalt peale vaadates silma, olen täheldanud, et ka näiteks filmide subtiitrites on kohutavalt palju kirjavigu. Delfi jms kohta ei oska küll hetkeseisuga öelda, kuid arvan, et selle 2 aasta jooksul, mil ma uudiseid lugenud pole (loen vaid niipalju, kui kusagil foorumis mõne teemaga seonduv viide on), ei ole paremaks kindlasti midagi muutunud. Pigem vastupidi.
Vasta

(09-07-2020, 18:20 PM)Kivipurustaja Kirjutas:  Tegelt pildistamine-filmimine pole aidanud,siin inimesed seda teinud.Ütlevad,et masinad ei ole registris ja pole kuskilt kinni hakata.Tsikli ja riiete värv ei ole argument.

Mingid Leedu turistid, et kohalikud ei oska edasi juhatada? Või värisevad kõik tavapärasel kodus?

Aidake patrull otsale, küll nad edasi menetlevad.

"Segamine" on hea mõte, aga sellega peab ettevaatlik olema.
Vasta

Gpsil ja gpsil on vahe, aga keegi ei osta tühisele veoautojuhile 400€ ist navi. Tavaline maksab ju alla saja.
Vasta

(09-07-2020, 22:34 PM)hulgus Kirjutas:  Eesti autojuht Norra teedel     

Eesti firma, vene juht, Leedu numbrid ja Õhtuleht paneb uudise juurde Postimehe veoki pildi...

Väga guut kombo.  Kuigi vene juhi koha pealt kahtleks. Pigem vene keelt rääkiv juht. See rahvaste paabel  meie firmades on ikka väga lai. Ise olen trehvanud eesti numbri all Mägi-Karabahist pärit kloune.  Olid Hispaanias.  Otsesõidu mehed. Neljast üks oskas sõita. See ajas külmikud rampasse, ülejäänud vaatasid seda nagu talendisaadet. Kui nüüd sellise lased omapead Norras lahti siis hoidku jumal kõiki ülejäänuid. Seal ei aita ka 400€ navi.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Juhtidest rääkides- käisin eelmine nädal täiendkoolitusel ja üks koolitaja ütles, et mingi aeg oli koolitusel käinud Magadanist pärit autojuht Big Grin
Vasta

Sai päris naerda Big Grin KAMAZ Big Grin
https://youtu.be/CDM94Xnokb8?t=512
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne