Mõistusevastased manöövrid liikluses

Ma isiklikult ei saa lisaks veel aru, mis selles sabas kui sellises nii traagilist on. Linnas ju loksud pidevalt rohkem või vähem samasuguses "sabas" ja midagi koledat ei juhtu, kui mööda ei saa, siis reguleerid oma kiiruse-pikivahe parajaks ja moos. 2000ndate keskel oli sabasid tõepoolest justkui vähem, aga see-eest ei tulnud naljalt ette ka nädalat, kui Tallinn-Tartu maanteele minek kellegi jaoks viimaseks sõiduks jäi. Suuremate linnade ümbruses seisavad inimesed kolmerealisel kiirteel ummikutes, mingi 3km/h on umbes viiesajandajärguline mure... Ma olen suht kindel, et see sabade olemasolu sõltub pigem lihtsalt autode arvust teel, mitte kellegi üksiku käitumisest.
Vasta

(14-10-2020, 18:09 PM)Peeter2 Kirjutas:  Olen endiselt sellel arvamusel. Kui 87kmh liikuvale autole tekib saba taha, siis ei ole selles süüdi eessõitja, vaid need sabatajad ise.

Vot see ongi see, et see on Sinu arvamus. Mõnel teisel on jällegi oma. 

Fakt on see, et kui rekkad järgi jõuavad, on midagi valesti. Ja sel juhul suhtuda nii, et vaadaku ise, kuidas hakkama saavad, on ülbus. 

Ja üldjuhul ei ole sellest kõigest probleemi. Reedeõhtusel Tallinn-Pärnu või Tallinn-Tartu trassil võib see aga lausa ohtlikuks minna kui mõnel süütenöör läbi kärssab (kui kaalul on näiteks koju jõudmine). 

Kui misiganes põhjusel on vaja lubatust aeglasemalt sõita (näiteks Isuzuga ma ka üle 80 ei kipu tavaliselt), tasub tagumistele möödumisvõimaluse tekkides suunaga märku anda. Väikeste jaoks pole see niipalju oluline, aga suurte juhid oskavad seda hinnata, sest see näitab, et möödasõidetav arvestab nendega. Ja kui suur auto läheb möödasõidule, kergitan automaatselt gaasijalga, et möödasõit mööduks kiiremini ja meie mõlema jaoks ohutumalt. 

Ilmselt lüüakse selle eest risti, aga minu meelest on teistega arvestamine liikluses tähtsam kui pedantne seaduse järgimine. Olulisem on jälgida ümbritsevat, mitte keskenduda spidomeetriseierile.
Vasta

Tõepoolest, kui 87km/h sõites rekkad järgi jõuavad, siis on midagi valesti. Rekka kiirusepiiraja seadistus nimelt Smile
Vasta

(14-10-2020, 18:09 PM)Peeter2 Kirjutas:  Olen endiselt sellel arvamusel. Kui 87kmh liikuvale autole tekib saba taha, siis ei ole selles süüdi eessõitja, vaid need sabatajad ise.

Õige - süüdi on mitte loodust/muusikat/reisikaaslast nautiv kulgeja, vaid tema taha pikivaheta end per$et nuuskima sättinud pepuvend/õde ning tema taha omakorda olematute munadega/mootoriga end asjatult ründepositsioonile sättinud Number Kaks. Ülejäänutel on paraku vaid võimalus tõdeda, et ohutult säärasest lõõtsmoonikust liikluses mööda ei saa ja valida on kas vaguni või "arutu kihutaja" staatuse vahel.

Nojah, alati võib ka pausi teha ja ignorantse vedurijuhi taha kogunenud grupeeringul lasta loojangusse lahkuda. Rolleyes

Paluks mitte valesti aru saada - minu arvates võibki igaüks sõitagi oma sõitu nii, nagu ta oskab/tahab/saab. Aga sealjuures deklareerida, et aeglasemalt sõitjal on kõigest muust liiklusest savi, ajab seedeprotsessi jääkproduktid istelihase piirkonnas lihtsalt vee aurusttumistemperatuurile. Ehk näitab labast isekust.

Ka mina sõidan ajuti aeglasemalt, kuna auto seisukord/koorma paigutus/reisijate tervislik seisund ei luba piirkiirusega sõita. Aga sealjuures ma ei pea möödakiirustavaid juhte mitte ajudeta kihutajateks (kuigi ka neid jagub, siinkohas tervisi TREV 2 kleepsu kandva halli piruka juhile, kes tegi idiootse möödasõidu pimedas paremkurvis), vaid neil on õigus kiiremini kulgeda. Ma pigem püüan neid aidata nii rühmitumise kui vajadusel ka suunaga.

Ehk jah, ka minu tõmbas käima ignorantsus, mitte see õnnetu 3 km/h.
Vasta

(14-10-2020, 19:02 PM)zazik Kirjutas:  
(14-10-2020, 18:09 PM)Peeter2 Kirjutas:  Olen endiselt sellel arvamusel. Kui 87kmh liikuvale autole tekib saba taha, siis ei ole selles süüdi eessõitja, vaid need sabatajad ise.

Vot see ongi see, et see on Sinu arvamus. Mõnel teisel on jällegi oma. 

Fakt on see, et kui rekkad järgi jõuavad, on midagi valesti. Ja sel juhul suhtuda nii, et vaadaku ise, kuidas hakkama saavad, on ülbus. 

Ja üldjuhul ei ole sellest kõigest probleemi. Reedeõhtusel Tallinn-Pärnu või Tallinn-Tartu trassil võib see aga lausa ohtlikuks minna kui mõnel süütenöör läbi kärssab (kui kaalul on näiteks koju jõudmine). 

Kui misiganes põhjusel on vaja lubatust aeglasemalt sõita (näiteks Isuzuga ma ka üle 80 ei kipu tavaliselt), tasub tagumistele möödumisvõimaluse tekkides suunaga märku anda. Väikeste jaoks pole see niipalju oluline, aga suurte juhid oskavad seda hinnata, sest see näitab, et möödasõidetav arvestab nendega. Ja kui suur auto läheb möödasõidule, kergitan automaatselt gaasijalga, et möödasõit mööduks kiiremini ja meie mõlema jaoks ohutumalt. 

Ilmselt lüüakse selle eest risti, aga minu meelest on teistega arvestamine liikluses tähtsam kui pedantne seaduse järgimine. Olulisem on jälgida ümbritsevat, mitte keskenduda spidomeetriseierile.
Krt mina selle eest kindlasti risti ei löö, pigem olen ka mina seda meelt, et kui see kellelegi kasulik on, kaldun minagi reeglitest veidi kõrvale. Üks näide paari nädala tagant Viljandimaalt Kõpust, kus tee-ehitusega tehti Viljandi poolt tulles aeglustuseks jõnksuga eraldussaar. Tulin mina siis K-Nõmme poolt koormaga, õhtune aeg, pime, tee tühi, aga kassanäe, üks papi ukerdas rattaga just seal jõnksu koha peal, ju ta kuskile naabri- Maali juurde läks. Aga too hetk olid selle jõnksu välimised servad ka nende triibuliste plärakatega tähistatud ja seetõttu jõnksud suht kitsad. Ja ma ei tea, kust mulle see mõte pähe kargas, aga vaatasin, et vana hakkas juba ka vaikselt vibama, et kinni pidada vms ja otsus tehtud- läksin hoopis teiselt poolt ja lõpuks kõik õnnelikud- papi sai veidi tuledevalgel oma hooga edasi sõita ning ei pidanud kuskil serva peal kõõluma, mina ei pidanud kinni pidama ja kellelgi mingit ohtu ei olnud. Kusjuures olen seda varemgi teinud ning paar juhtumit meenub seoses lapsevankritega emadega.

Lihtsalt üks kõrvalepõige.
Aga veokaga sõites tundus algul imelik, kui sõiduauto suunda näitab, aga praegu näitab see minu jaoks just sedasama- et eessõitja on mind märganud ja ei hakka mingeid lollusi tegema, kui ma mööda lähen.
Igatahes zazik räägib 100% õiget juttu, minu lugupidamine Smile
Vasta

(14-10-2020, 19:05 PM)Jesper Kirjutas:  Tõepoolest, kui 87km/h sõites rekkad järgi jõuavad, siis on midagi valesti. Rekka kiirusepiiraja seadistus nimelt Smile
Vabandust, mis kiirusele see peab seatud olema?
Vasta

(14-10-2020, 18:09 PM)Peeter2 Kirjutas:  Olen endiselt sellel arvamusel. Kui 87kmh liikuvale autole tekib saba taha, siis ei ole selles süüdi eessõitja, vaid need sabatajad ise.
Noh, kui korduvatest vihjetest hoolimata on ikka see seis, et kogu ülejäänud polk käib valet jalga...
Vasta

(14-10-2020, 19:34 PM)olevtoom Kirjutas:  
(14-10-2020, 19:05 PM)Jesper Kirjutas:  Tõepoolest, kui 87km/h sõites rekkad järgi jõuavad, siis on midagi valesti. Rekka kiirusepiiraja seadistus nimelt Smile
Vabandust, mis kiirusele see peab seatud olema?
Reegel on sama nagu spidol, aga tagurpidi - ehk rakendumise hetkel 90km/h-mingi tootja poolt määratud tolerants. Reaalselt meil pole vabariigis nii pikka 90 ala, kus näiteks kilomeetrine vahe kinni sõita, kui rekka just 70 alasid sirge jalaga läbi ei uha. Anoh kui uhab, siis see on jällegi tema enda mure.
Vasta

(14-10-2020, 19:35 PM)olevtoom Kirjutas:  
(14-10-2020, 18:09 PM)Peeter2 Kirjutas:  Olen endiselt sellel arvamusel. Kui 87kmh liikuvale autole tekib saba taha, siis ei ole selles süüdi eessõitja, vaid need sabatajad ise.
Noh, kui korduvatest vihjetest hoolimata on ikka see seis, et kogu ülejäänud polk käib valet jalga...
See on sama nagu see anekdoot, kui vanapaar sõidab kiirteel vastassuunas ja raadiost tuleb liiklusteadetest järgimne uudis: "Ettevaatust, teel number see ja see liikujad, üks aauto sõidab vastassuunas!" Papi siis poriseb mammile: "Kurat, minu meelest on siin neid sadu..."

Veoka piiraja- kõigil ei ole see paraku ühtmoodi seatud, mõnel on 85, mõnel 87, mul on senini olnud enamjaolt 89. Kusjuures uute rehvidega on kiirus ca 2km/h suurem kui lõpuni kulnud rõngastega.

v6sa jutu peale, et alati on võimalus lasta eessõitval kolonnil loojangusse lahkuda, meenus üks  naljakas juhtum Norrast- tõesti ajas lausa itsitama- tulin mina 30t kipsikoormaga ühest kohast ja läksin teise kohta, kui jõudsin järgi pikale aeglasele kolonnile ja kuna tegu oli kevadise ajaga, juhtis seda kolonni üks traktor- pole asi, mille peale vihastada, uus Johnny, sõitis nii kiiresti kui sai- mees teeb tööd, noh. Okei, mingi aeg sõitis ja ühe kurvi peal sõitis ta ühte taskusse ja lasi kolonni mööda. Nooh, saba läks eest ära, sain mina hoo sisse ja paar kurvi- vbl kilomeeter hiljem vaatan- jälle sama kolonn! Traktor ka samasugune ees [Pilt: biggrin.gif]
Vasta

Kìrusepiiraja seadistus on üks "tonkaja dela". Esiteks seda saab kahte moodi seadistada. Kas ratta ümbermõõtu aluseks võttes või impulside arvu järgi ühe ratta tiiru kohta mida käigukasti andur annab. 
Seadistajad,   et mitte sattuda pahuksisse kontrollametitega jätavad väikese vajakajäämise.
Spido näitab küll 90 aga liigud 88. Kui nüüd tehv ka kulub tuleb selle arvelt ka -2km ja saamegi 86 liikuva veoki mis oma arust lammutab90km/h.

Mul on suurega võimalik vaadata eesliikuja kiirust. See kõigub ikka väga suures ulatuses.
PL, RO ja muu indiaanikamp liigub 80-85 samas kui hollandi külmad liicuvad 92-97km/h.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(14-10-2020, 19:30 PM)Aare R. Kirjutas:  
(14-10-2020, 19:02 PM)zazik Kirjutas:  ... minu meelest on teistega arvestamine liikluses tähtsam kui pedantne seaduse järgimine. Olulisem on jälgida ümbritsevat, mitte keskenduda spidomeetriseierile.
Igatahes zazik räägib 100% õiget juttu, minu lugupidamine Smile
ka minu poolt zazikule maksimupunktid
Vasta

Sama siin, null avariid boonuseks. Mõned trahvid muidugi on.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(13-10-2020, 21:42 PM)Daff Kirjutas:  Nende kiiruste  ja suitsupauside üle jäämegi vaidlema. Tehelikult on liikluses kaks maailma. Ühed elavad kella järgi ja teised päikese järgi. 
Praegu istun mingis metsakas kuna autohofi ei jõudnud. Jäi puudu 10min.ja just selliste vendade pärast kes maanteel kulgevad oma lõbuks.
10min lõhki ajada maksab prantsusmaal aga kõva raha. 
Ja nüüd istun ka vannun suvitajaid.
Vaata, et saa jumalapärast muru sisse ei astu. Mul nüüd Scania astmelauad sitaga koos Sad
Vasta

(14-10-2020, 19:26 PM)v6sa Kirjutas:  
(14-10-2020, 18:09 PM)Peeter2 Kirjutas:  Olen endiselt sellel arvamusel. Kui 87kmh liikuvale autole tekib saba taha, siis ei ole selles süüdi eessõitja, vaid need sabatajad ise.

Ehk jah, ka minu tõmbas käima ignorantsus, mitte see õnnetu 3 km/h.

Veel kord küsin, mis ma siis tegema peaks, mis kiirusega sõitma peaks, et sa rahul oleks? Nimeta seda ignorantsuseks kui tahad aga mina ei näe misasja ma peaks teisiti tegema.
Julgeks arvata, et viimase poole aasta jooksul on järgi jõudnud paar tühja metsakat (jäid jälle maha kui 70 ala vähe kiiremini läbisin ja siis järgi enam ei tulnud) ja üks suur reisibuss, mis kimas mööda. Sõidukad, pajebenn, saavad ise hakkama. Sabasid taga ei ole täheldanud.
Vasta

(14-10-2020, 21:55 PM)Peeter2 Kirjutas:  
(14-10-2020, 19:26 PM)v6sa Kirjutas:  
(14-10-2020, 18:09 PM)Peeter2 Kirjutas:  Olen endiselt sellel arvamusel. Kui 87kmh liikuvale autole tekib saba taha, siis ei ole selles süüdi eessõitja, vaid need sabatajad ise.

Ehk jah, ka minu tõmbas käima ignorantsus, mitte see õnnetu 3 km/h.

Veel kord küsin, mis ma siis tegema peaks, mis kiirusega sõitma peaks, et sa rahul oleks? Nimeta seda ignorantsuseks kui tahad aga mina ei näe misasja ma peaks teisiti tegema.
Julgeks arvata, et viimase poole aasta jooksul on järgi jõudnud paar tühja metsakat (jäid jälle maha kui 70 ala vähe kiiremini läbisin ja siis järgi enam ei tulnud) ja üks suur reisibuss, mis kimas mööda. Sõidukad, pajebenn, saavad ise hakkama. Sabasid taga ei ole täheldanud.

Tsiteerides klassikuid: Sõida, aga ära mölise.

Mind ei häiri mitte kiirus. Vaid suhtumine: mina sõidan, nagu tahan ja mul on teistest pohlad. Kiirus, paiknemine, parkimine - neid asju on palju, mis sujuvast liiklusest teevad kaunis ebameeldiva võitluse.

Ärge minu järgi käige, aga mulle on hakanud tunduma, et kuniks kiirus püsib kahekohalise numbriga väljendatavana, ei huvita see väga kedagi. Mis sobib suurepäraselt. Põhitrassid on avarad ja siledad, kõrvalteedel ei peagi kohalikke olusid mittetundvad nii kiiresti lendama. Autod on meil head ja turvalised ning kui neid pruukida vähegi mõistusega, siis tõenäosus mingi jamaga hakkama saada on väiksem, kui võimalus sõita liigse kiiruse tõttu kitsel jalad alt.

Muide, need +5-7 km/h pikendavad peatumisteekonda heades oludes kaks, halbades kakskümmend autopikkust. On, mille üle mõelda pimelendu tehes...
Vasta

(14-10-2020, 19:35 PM)olevtoom Kirjutas:  
(14-10-2020, 18:09 PM)Peeter2 Kirjutas:  Olen endiselt sellel arvamusel. Kui 87kmh liikuvale autole tekib saba taha, siis ei ole selles süüdi eessõitja, vaid need sabatajad ise.
Noh, kui korduvatest vihjetest hoolimata on ikka see seis, et kogu ülejäänud polk käib valet jalga...
ei ole see polk sugugi ühtne. Sulle sama küsimus, mis kiirusega peaks sõitma ja mida teisiti tegema. Vihjeks, et tegelikkuses mingeid sabasid minu taga ei eksisteeri.
Vasta

(14-10-2020, 22:08 PM)v6sa Kirjutas:  
(14-10-2020, 21:55 PM)Peeter2 Kirjutas:  
(14-10-2020, 19:26 PM)v6sa Kirjutas:  
(14-10-2020, 18:09 PM)Peeter2 Kirjutas:  Olen endiselt sellel arvamusel. Kui 87kmh liikuvale autole tekib saba taha, siis ei ole selles süüdi eessõitja, vaid need sabatajad ise.

Ehk jah, ka minu tõmbas käima ignorantsus, mitte see õnnetu 3 km/h.

Veel kord küsin, mis ma siis tegema peaks, mis kiirusega sõitma peaks, et sa rahul oleks? Nimeta seda ignorantsuseks kui tahad aga mina ei näe misasja ma peaks teisiti tegema.
Julgeks arvata, et viimase poole aasta jooksul on järgi jõudnud paar tühja metsakat (jäid jälle maha kui 70 ala vähe kiiremini läbisin ja siis järgi enam ei tulnud) ja üks suur reisibuss, mis kimas mööda. Sõidukad, pajebenn, saavad ise hakkama. Sabasid taga ei ole täheldanud.

Tsiteerides klassikuid: Sõida, aga ära mölise.

Mind ei häiri mitte kiirus. Vaid suhtumine: mina sõidan, nagu tahan ja mul on teistest pohlad. Kiirus, paiknemine, parkimine - neid asju on palju, mis sujuvast liiklusest teevad kaunis ebameeldiva võitluse.

Ärge minu järgi käige, aga mulle on hakanud tunduma, et kuniks kiirus püsib kahekohalise numbriga väljendatavana, ei huvita see väga kedagi. Mis sobib suurepäraselt. Põhitrassid on avarad ja siledad, kõrvalteedel ei peagi kohalikke olusid mittetundvad nii kiiresti lendama. Autod on meil head ja turvalised ning kui neid pruukida vähegi mõistusega, siis tõenäosus mingi jamaga hakkama saada on väiksem, kui võimalus sõita liigse kiiruse tõttu kitsel jalad alt.

Muide, need +5-7 km/h pikendavad peatumisteekonda heades oludes kaks, halbades kakskümmend autopikkust. On, mille üle mõelda pimelendu tehes...

Veel kord küsin, konkreetselt mida ma peaks teisiti tegema. Mul sama mõte, sõida, aga ära mölise. Mina ei mölisegi vaid sõidan. Mölisejaid siin jagub...
Vasta

(14-10-2020, 17:37 PM)jussm Kirjutas:  Ma arvan et emotsioone tekitas see lause enne: 

Tsitaat:Ja mind ennast sügavalt ei koti, kuidas tõmblejad minust mööda saavad või kas minu järgi koguneb saba või mitte. 
 Siis ilmselt tekkis paljudel ette pilt maanteel uimerdavast autost kel poolekilomeetrine saba järel.
Aga kui ikkagi kolonne ei teki siis pole häda midagi.
Tegelikkuses nii ongi ja kui sa, Peeter, ütlesid, et sabasid väga ei ole täheldanud, siis on tõesti kõik korras. 90ga sõites tegelikult ei saakski sabasid tekkida. Kindlasti oleks see arutelu siin palju tulisem, kui sa oleks öelnud, et sõidan, kuidas tahan ja ei koti Big Grin Kuid nagu minagi enne ütlesin, et kui ma suurega sõidangi reaalselt 90ga (nii kepsu kui ka kella järgi), siis ka EI TOHIKS keegi järgi väga jõuda, kuid ikkagi jõuavad järgi ja taha jäävad sõitma väga vähesed, eelkõige need, kellel mingi aja pärast kuskile keerata on vaja, õigemini mõned neist. Selle koha pealt käitun ka mina tegelikult samamoodi, et lasen omas tempos- ma ei saa ju iga möödasõitja pärast hoogu maha võtta. Ainuke, mida ma tagasõitjale teen, on möödasõiduvõimaluse tekkides parema suuna näitamine, mille kohta peab ütlema, et järjest rohkem ka tänatakse selle eest.

Need tühjad metsakad, mis sulle järgi jõudsid, 70 alas maha jäid ja siis enam järgi ei tulnud- mina see siis kindlasti polnud Big Grin
Vasta

Oota mida tarkust? 90 alas hoiad alla lubatud kiiruse (maanteel ohutu liikuda kiirelt) ja 70 alad (kus kiirusepiirang on põhjusega, et ohtu vähendada) lased kiiremini läbi? Sinu enda sõnad. Ja siis ei näe mis valesti on? Vist on trolliga tegu, sellist inimest ei saa ju olla.
Vasta

(14-10-2020, 22:11 PM)Peeter2 Kirjutas:  Veel kord küsin, konkreetselt mida ma peaks teisiti tegema.
...

Ära varasta trassil meie lubatud kolme kilomeetrit heades oludes ja keegi ei krooksuSmile Või varasta edasi, aga ära kiitle sellega.

Kütust sa ei säästa oluliselt, peatumisteekonda ei lühenda märkimisväärselt, müra tekitad ka samas suurusjärgus. 90 on lubatud ja mingit heakskiitu selle asemel 87 sõitmisest ei tule üheltki rohkem sõitvalt juhilt. Küll takistad sellega neid, kes tahavad mingil põhjusel sõita maksimaalse lubatud kiirusega. Miks Sinu õigus on parem, kui teiste oma?

Veokamehed on sunnitud sõitma piiraja tõttu 85-6-7 km/h. Enamus neist ei taha all lubatu venida (no mõned ökonoomikud siiski on ka), vaid on sunnitud. Selle üle on pikalt arutletud, kui mõistlik see piirang täna enam on, aga seni veel nõutakse kohitsemist. Ja meie kõik peame sellega arvestama. Ma jääks väga rahule, kui meie suhtumisest kaoks ükskord suurustlev kõnepruuk MINA TEEN ja asenduks sõbralikuma meiega. Liiklus on meie ühine asi ja siin ei ole kohta enese kehtestamisel teiste arvelt. Või vähemalt ei peaks olema...

Aga ma võin ka eksida ja tegelikult ongi õige hoopis üle laipade oma eesõigusega edasi panna....

EDIT: Ei ole tingimata troll, sääraseid inimesi on reaalselt olemas. Puutun mõne säärasega ajuti paraku kokkuSad
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne