16-10-2020, 11:10 AM
(16-10-2020, 10:42 AM)hulgus Kirjutas:(16-10-2020, 02:12 AM)Jesper Kirjutas: Muidu niisama kõrvalrajalt - kui ringrajasõidus lastakse rajale mitu eri kiirusega klassi korraga, siis aeglasema sõiduki roolis on kiiremat taganttulijat nähes kõige viisakam ja muidu nunnum käituda nii, nagu teda seal poleks. Pea sajandi jooksul on kõikvõimalikke pauke ja konflikte uurides jõutud arusaamale, et kõige ohutum on, kui eessõitja ei tee mitte midagi (ehk "teda ei koti") ja kiirem sõitja saab ise enda trajektoori valida, lähtudes teadmisest, et aeglasem sõidab ideaaltrajektooril. Eks see nüüd päris sajaprotsendiliselt maanteele üle ei kandu, aga maanteel kiiremana ma eelistaks ka, kui eessõitja ei hakka seal aeglustama või muidu tõmblema, vaid ma saan... ja olekski nagu kõik öeldud. Sõida ja ära mölise, ütleb rahvatarkus.
pikivahega möödasõitu plaanides rahulikult keskenduda vastutulijate jälgimisele.
Märgadel radadel (merel) on suures plaanis samamoodi - COLREG ütleb väga lihtsustatult, et:
1. kiirem on prioriteedilt madalam, ta annab aeglasemale (või piiratud manööverdamisvõimele) teed
2. kellest mööda minnakse, peab säilitama suunda ja kiirust
3. kokkupõrgete vältimine on mõlema poole kohustus