Mõistusevastased manöövrid liikluses

(21-11-2020, 23:12 PM)aavu Kirjutas:  
Tsitaat:Töötava mootoriga saab kas pimeda taguotsa ja ees päevasõidutuled või siis täispaketi. Ääretulesid ei saa.
Sõiduautol chevrolet lacetti 2007 a oli sama situatsiooni puhul üks kaitse läbi. Mootor käib ja parktuledele lülitada ei saa, pooltuled või täistuled ainult. Alles mootorita sai lülida pargid. Kui selle vea millalgi avastasin läks veel hulk aega kui leidsin aega ja netist uurinult leidsin läbipõlenud kaitsme. Alles siis hakkas suunalüliti küljes olev pöördlüliti pargi asendis ka parktulesid lülima ja suured tuled kustusid selles asendis. 

Küljetuledega auto ilmselt pole sõiduauto aga analoogiat võib olla.

Moodsad ajad. Seadustes ei kasutata enam mõisteid nagu park, seisu ega gabariittuled, vaid ääretuled. Seda ma kirjutades ka mõtlesin. Tegelen siin vahepeal järjekordse tulevase autojuhi(vaidlushimuline noorik) juhendamisega ja sealt ka mulle külge jäänud uuem terminoloogia.
Kuigi rahva suus on ikka heal lapsel mitu nime...

Ei ole seal mingit kaitset läbi ega muud riket. Kasutusjuhend kirjeldab täpselt nii lülitusi ja tulede lülitile on jäetud ainult kaks asendit. Päevatuled(ainult ees, taga pime), või siis kõik (ehk siis põhituled, ääretuled, numbrituled ja küljetuled). Kui tahad ääre ja küljetulesid, siis süüde välja, tulede lüliti päevatulede peale ja tagasi täispaketi peale. Siis saab kõik peale põhitulede põlema. Kui süüte sisse keerad, läheb jälle täispakett.
Vasta

mis masinatest jutt.minu mersudel nt. saab parke kasutada nagu tavaliselt on olnud.keerad lihtsalt parkide peale.ükskõik kas mootor töötab,või mitte.idamaade toodangul võib tõesti olla oma kiiksuga loogika.armatuurivalgustus töötab nendel ka siis,kui ees põlevad vaid päevasõidutuled
Vasta

(22-11-2020, 01:21 AM)sturmbannführer Kirjutas:  mis masinatest jutt.minu mersudel nt. saab parke kasutada nagu tavaliselt on olnud.keerad lihtsalt parkide peale.ükskõik kas mootor töötab,või mitte.idamaade toodangul võib tõesti olla oma kiiksuga loogika.armatuurivalgustus töötab nendel ka siis,kui ees põlevad vaid päevasõidutuled

Hetkel jutt alla kahe aasta vanusest Ducatost. Sel ka päevasõidutuledega särab armatuurivalgus kogu jõuga. Päristuledega saab seda reguleerida.
 Enne seda oli Jumper 2011. Sel ei olnud päevatulede asendit. Oli null, ääretuled ja täispakett.
Vasta

Oh kurat kuhu see jama kõik lõpuks jõuab. Ei oskagi enam tulesid põlema panna. Varsti ei saagi enam muidu kui tuleb mingi äpp tõmmata.
Vasta

Eh jah. Paari nädala tagune seik elust enesest. Helistab tuttav,et kuule ma ise linnast ära,aga noorikul(noorem ja uuem mudel) autol tuledega mingi jama. Ei põle enam. Saad sa vaadata korraks. Kuna see mingi paar aastat vana auto,siis ütlesin,et võin kaitsmeid vaadata. Rohkem mul aju nii uutele ei jätku. Tuli noorik kohale autoga ja no ei põle jah. Aga kui keerata tuled nupust sisse,siis hakkasid põlema nagu muiste  Toungue Big Grin
Inimene oli sama autoga liigelnud 2+ aastat. Sai selle uuena poest. Tuled on kogu aeg olnud automaadi peal. Nüüd käis teeninduses ja mingil põhjusel keerati tuled 0 asendisse. Ja jäigi elu seisma. Noorik vast selline 25a noor alles. 
Vanasti oli ikka esimene asi uuel autol kõik nupud läbi kruttida,et mis mida teeb. Muidugi tänapäeval tähendab see ilmselt paari päeva vaba aega ja patsiga IT tuttava omamist.
Vasta

(22-11-2020, 01:48 AM)CORRADOg60 Kirjutas:  
(22-11-2020, 01:21 AM)sturmbannführer Kirjutas:  mis masinatest jutt.minu mersudel nt. saab parke kasutada nagu tavaliselt on olnud.keerad lihtsalt parkide peale.ükskõik kas mootor töötab,või mitte.idamaade toodangul võib tõesti olla oma kiiksuga loogika.armatuurivalgustus töötab nendel ka siis,kui ees põlevad vaid päevasõidutuled

Hetkel jutt alla kahe aasta vanusest Ducatost. Sel ka päevasõidutuledega särab armatuurivalgus kogu jõuga. Päristuledega saab seda reguleerida.
 Enne seda oli Jumper 2011. Sel ei olnud päevatulede asendit. Oli null, ääretuled ja täispakett.
On ka selliseid aparaatisid, milledel päevasõiduks mõeldud iselülituvad lähituled on seisupiduri lülitiga ühendatud.Tõmbad piduri peale, mootor töötab, lähituled kustuvad ja ääretuled süttivad.
Vasta

(21-11-2020, 22:41 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  Uuemate autode tuledega on üldse mõni asi veidraks tehtud.
Näiteks enda kaks aastat vana tööauto.
Töötava mootoriga saab kas pimeda taguotsa ja ees päevasõidutuled või siis täispaketi. Ääretulesid ei saa.
Kui seisma jätta ja siis tulede lülitiga manipuleerida saab ääretuled. Aga niiske ilmaga seisva mootoriga ju pikalt autos ei istu. Uduseks kisub... Ja pimeda tagaotsaga veel ohtlikum.

Iveco daily mis siis Fiat Ducato poolvend on käitub samuti.
töötava mootoriga tuled nulli keerates ehk siis parki siis põlevad esimesed ääretuled aga tagumik on pime.
enne ei osanud seda mitte vadatagi - nüüd olen targem ja igas kohas pimeda p...a enam ei passi.

seni olen mõelnud mõistuse vastaseks teeääres seisvaid pooltuledega ja mitte parkidega seisvaid autosid 
nüüd uues valguses ei saa pahandada sest muidu võib olla hoopis pime tagumik ja oht suurem. võta nüüd kinni.
Vasta

(06-05-2020, 11:25 AM)v6sa Kirjutas:  
(06-05-2020, 10:23 AM)mossepower Kirjutas:  Antud õnnetuses on hetkel ikka pime väikekaubiku juht süüdi, kes tuimalt peateele ette keeras:
https://m.delfi.ee/article.php?id=89773659

"Esialgsetel andmetel sõitis 40aastane mees Yamaha mootorrattaga mööda Pärnu-Rakvere maanteed Paide poolt suunaga Rakvere poole, kuid Tallinna-Tartu maanteelt mahasõidul olnud ja Pärnu-Rakvere maanteele keeranud väikekaubiku juht ei pannud tõenäoliselt vasakult lähenevat mootorratast tähele ja keeras peateele, otse kaherattalisele ette."

Tsiklimehe 150ga sõitmise kohta ma küll mingit infot ei leidnud. Aga 150 tõestamisel edasine oleks juba liiklusjuristide pärusmaa, et kes ja kui palju jääb süüdi kui peateel olija ületab kiirust ja talle samal ajal teeandmise kohustust eirav teine juht ette keerab.

Juriidiliselt on loomulikult süüdi kaubikujuht, kuna ta ei veenunud, et ristuval teel pole keegi harrastamas madallendu. Aga haiglas on võrrimees... Täpselt samamoodi, nagu oma sõidureas vastusõitvast autost vasakult möödapõikamisel joonel või sellest vasakul kokku saades on süüdi valelt poolt möödapõikaja, mitte vastusõitev mõrvar. Juristid on selle juba kenasti selgeks vaielnud.

Olid kohal, et julged väita tuima ettekeeramist? Kuidagi väga kiiresti on pidama saanud tuima ettekeeramise kohta...
See on küll juba üle poole aasta vanune avarii, aga nüüd lõpuks on siis ka avalik info olemas, et antud õnnetuses jäi ikka kaubikujuht 100% süüdi. Seega sellise süü jagamise järgi tsiklimehe kiiruseületamist politsei juurdlus tõenäoliselt ei tuvastanud. Küll aga tundub, et vaidlus tsikli väärtuse üle käib kindlustusega siiamaani:
   
Vasta

MeelisV  -  oled ikka kindel et su Dailyl jäävad ette parktuled/ääretuled?

Mul 2013 aasta Iveco Daily ja sellel on kas lähituled koos ääretuledega või kui nulli keerata siis süttivad päevasõidutuled. Parktule pirn ees on kahe niidiga: Park või päevatuli. Ainuke nõmedus on see, et ainult parke/ääretulesid ei saagi lülitada.

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta

Ei ole kindel 
Igaljuhul on põlev pirn selles tule sektoris kus parki võiks näidata. Võimalik et on päeva tuli.
Siiski jääb küsimus kuidas täita nõuet tee äärde seisma jäädes park tulesid kasutada?
Vasta

(20-11-2020, 20:20 PM)diesel Kirjutas:  mul vanker vana ja väsinud ja päramised tuled pole kõige kirkamad.
sellega seoses pean mainima, et pimedal ajal on vastik sõita.
tagant liginevad moodsad masinad ei pea ees liikujat täite maha võtmise vääriliseks.
mõni saab lõpuks ikka aru, aga paljud ei reageeri üldse.
varem ikka toksasin veidi pidurit, et käsitsi ehk lüljutatakse, aga
enamus noobelautode sohvritest ei teagi, et nii ka saab ja nüüd olen loobunud.
kallutan ennast ette, et peeglitest väga silma ei säraks ja elan üle.

Lihtsam oleks ju küljepeeglid reguleerida nii, et normaalselt istudes taha vaadates auto külge ei näe. Näed sel juhul kui pead peegli suunas keerata. Vähe sellest, et pimedas enam tagasõitja-te tuled ei sega, ahandab see ka nn surnud nurka. Ma reguleerin peegleid nii juba üle 10aasta ja soovitan teistelegi, lihtne ja toimiv lahendus.

Tänaseid toimetusi ära viska homse varna, ülehomme on ka päev Rolleyes
Vasta

Sõbral Toyota corolla ja teema hästi lihtne, et kui H4 pirnidega massin vastu sõidab, siis autumaatika ei saa muhhvigi aru ja lajatab ikke täistuledega minna. Ütles, et öösel lähevad närvid täitsa läbi kui kasutab autumaatikat ja sõidab käsitsi juhtimisega. Uutel autodel millel LED päevatuled ainult ees on tõesti jama kui palju, et ainult gabariite-ääretulesid saada, mõnel peab kohe mootori seisma jätma, et lülituksid tööle. Mul 3 a sidrun ajab sellega närvi, et kui süüde väljas, ei toimeta ei raadio ega miskit, kogu teema läheb standbay-sse. Laupäevases Arteris oli Lamborginist juttu uskumatu, mida Eestimaal näha võib.
Vasta

Mu naise Avensisel ka automaattuled. Vastutulijate puhul vahetab normaalsel kaugusel kauged alla. Aga eessõitja tagatulede peale reageerib ikka väga varakult. Ehk kui keegi kusagil ees silmapiiril tuleb käsitsivahetamisele minna kui kaugtulesid tahad.
Vasta

(21-11-2020, 12:24 PM)klemm Kirjutas:  Sama siin, sõidan poolikutega.  Alles hiljuti sain teada, et pooltuledega max kiirus 70 lubatud.  Olen korralik ja nüüd täied peal.
Hmm.. kiire tutvus LS-ga ei suutnud vastavat nõuet välja tuua. Ehk annad viite kus see kirjas on?

"Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega" /Iid-Tõstamaa/
Vasta

(24-11-2020, 17:04 PM)Walter Kirjutas:  
(21-11-2020, 12:24 PM)klemm Kirjutas:  Sama siin, sõidan poolikutega.  Alles hiljuti sain teada, et pooltuledega max kiirus 70 lubatud.  Olen korralik ja nüüd täied peal.
Hmm.. kiire tutvus LS-ga ei suutnud vastavat nõuet välja tuua. Ehk annad viite kus see kirjas on?
LS § 50 lg 3 p 3 - juht peab viima kaugtuledelt lähitulede üleminekul sõidukiiruse vastavaks uue nähtavusulatusega. 

Milline on nähtavusulatus, on loomulikult vaieldav. Üldiselt on kaasaegsete autode lähitulede valgusulatus 50-60 meetrit. Igasugused helkivad objektid paistavad muidugi ka mitmesaja meetri kaugusele, kuid nendele otsasõitu ei ole tavaliselt vaja ka karta. Peatumisteekond (ehk reageerimisteekond + põhjani surutud piduripedaaliga pidurdamise teekond) on ca 60 meetrit kuival asfaldil kiiruselt 80 km/h ja libedal teel kiiruselt ca 65 km/h. 

Meil on kotkasilmi, kes ei vaja üldse tulesid ja kanapimedaid, kes võivad terve esiosa võimsaid lampe täis riputada ja ikka mitte näha. 

Kirvereegel ongi selline, et lähituledega pimeda ajal on mõistlik sõita 60-70 km/h, kuna siis on füüsikaline võimalus esituledega valgustatud ala piiril tähistamata takistust nähes ka selle ees pidama saada. 

Igaks juhuks teadmiseks, et kui pimedal teel valgustamata seisvale objektile otsa sõidate, siis üldjuhul jääte ise süüdi isegi juhul, kui see objekt seisis keelatud kohas ja oli tähistamata. Mõistlik juht pimedasse kotti ehku peale sisse ei sõida. Kui otsasõidu objekt on liikuv, siis on loomulikult olukord teistsugune.
Vasta

see kirvereegel ei pea kuidagi paika.on väga suur vahe kas sõidan oma hobi mossega,või tänapäevaste multibeam led tuledega.
Vasta

(24-11-2020, 18:10 PM)sturmbannführer Kirjutas:  see kirvereegel ei pea kuidagi paika.on väga suur vahe kas sõidan oma hobi mossega,või tänapäevaste multibeam led tuledega.
Paraku füüsikareeglid kehtivad ühtemoodi nii mossedele kui multibeam'dele :-)
Tegelikult tuleks Mossega veelgi aeglasemalt sõita, sest pidurid on kräpp.
Vasta

(24-11-2020, 18:10 PM)sturmbannführer Kirjutas:  see kirvereegel ei pea kuidagi paika.on väga suur vahe kas sõidan oma hobi mossega,või tänapäevaste multibeam led tuledega.
Just selliste vastuväidete pärast kirjutasin, et ÜLDISELT ON KAASAEGSETE AUTODE ...

Ja samal põhjusel ei räägi ka liiklusseadus konkreetsetest meetritest. See ongi erinev sõltuvalt sõidukist, juhist, ilmaoludest ja veel paljudest muudest teguritest. 

Mis on alternatiivne lihtne soovitus autojuhile, kes ei sõida hobiautoga, vaid keskmise Eesti autoga? 

Keskmine vanus Eesti autodel ca 13 aastat ehk igapäevaselt liikluses osalevatest sõidukitest on valmistatud ajavahemikus 2000 kuni 2015.  

Väga lihtne on visata üks rida teksti, mis viskab solgiämbri eelnevale peale, kuid ei anna mitte mingit konkreetset soovitust või põhjendust.

Inimene tahab saada konkreetset vastust, mitte ümmargust demagoogilist jauramist või äärmuslike näidete võrdlemist. Uskumatult palju on inimesi, kes ei oska hinnata vahemaid, kauguseid, kiiruseid ega ka seda, kui kaua alkohol tema organismis püsib või milline on ohutu ja tema võimetele vastav sõidukiirus. Seejuures mõnes neis küsimustes võin vabalt eksida ka mina või Sina. Kirvereegli eesmärk on tuletada inimesele lihtsas vormis meelde, et üldjuhul (st mitte alati, aga enamasti) on mõistlik pimeda ajal lähituledele üle minnes kiirust vähendada. 99,... protsendil juhtudest võime ka 10 või 20 sekundit sõita pimedana või vahtides telefoniekraani, kuid need komakohtadega protsendid meie autojuhtide Eesti teedel läbitavatesse kilomeetritesse teisendades saame igapäevaselt väga suure arvu juhtumeid, kus kiiruse vähendamine säästaks kellegi elu või tervise, rääkimata varalisest kahjust. 

Olge ikka mõistlikud liikluses ning austage erinevaid arvamusi. Ksf! on samuti arvamusliidriks siin foorumis ning võib sellega mõjutada nii mõndagi noort või temast lugupidavat teist inimest mõtlema, et allakirjutanu on loll ning tema soovitused on rumalad.
Vasta

(24-11-2020, 19:06 PM)maaks Kirjutas:  Tegelikult tuleks Mossega veelgi aeglasemalt sõita, sest pidurid on kräpp.
Olen paarile sõbrale näidanud, kuidas Mosse 70 km.h. asfaldisõidul rattad kinni tõmbab, on jah sitad pidurid. Big Grin

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid 14" , mustrit üle 5mm. erinevad laiused ja kõrgused. Suvi, talv, lamell jne. Küsi julgelt!
Vasta

Asi selge, tänud Indrekule ammendava vastuse eest!

"Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega" /Iid-Tõstamaa/
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne