Mõistusevastased manöövrid liikluses

(24-11-2020, 22:23 PM)honkomees Kirjutas:  
(24-11-2020, 16:50 PM)indreksirk Kirjutas:  Milline on nähtavusulatus, on loomulikult vaieldav. Üldiselt on kaasaegsete autode lähitulede valgusulatus 50-60 meetrit. Igasugused helkivad objektid paistavad muidugi ka mitmesaja meetri kaugusele ...
Kas see on mõõdetud või nö tunde järgi? Mul on kusagilt omaaegsetest autoõpetuse tundidest meelde jäänud, et lähitulede valgusvihu piirjoon peab olema 40 m kaugusel, mitte kaugemal. Sedasi olen ka vanasti tulesid reguleerinud tasasel asfaldilõigul sammuga mõõtes, samas ülevaatuspunktis aparaadiga reguleeritud tulede joon on kõvasti lähemal ...
Mis aastal need autoõpetuse tunnid toimusid? Millised autod ja lähituled olid siis kasutusel? 

Meie teadmised ja tehnika ajas arenevad nagu ksf! ka eelnevalt tabavalt märkis. Seejuures ei ole tegemist absoluutse tõega, et kõigi tootjate lähituled minevikus, oleviku ja tulevikus just väidetud kaugusele valgustavad. Rääkimata sellest, et lähituled võivad olla valesti reguleeritud ning autol võivad kasutusel olla erinevad lisatuled. Sellised vaidlused toovad ikka meelde need väitlused, kus turvavöö vajalikkust selgitades leidub alati oponent, kes väidab, et on juhtunud mõned õnnetused, kus lahtise turvavööga autost välja paiskunud inimene jäi ellu, kuid turvavööga kinnitatud inimene sai hoopis surma. Selliseid juhtumeid on tõesti olnud. Nagu ka juhtumeid, kus kondoom ei kaitse suguhaiguse või soovimatu raseduse eest ning kaitsmata vahekorra järel ei tulegi minna arsti juurde või elatist maksta. Seetõttu tulebki universaalsete nõuannete juures arvestada, et esinevad erandid. 

Uute autoala spetsialistide õpetamisel kasutatakse selliseid materjale, mis on kättesaadavad - https://www.hariduskeskus.ee/opiobjektid...?VALGUSTID

Lähituled
   

Kaugtuled
   
Vasta

Kui te neid uusi autosid näpite siis on ka selline variant võimalik, et tulede menüüst on saanud linnuke vale rea taha ja sõidate vasakpoolse liikluse setinguga ringi ja mõtlete, et miks paljud vilgutavad ning tuled nii naljakad tunduvad.

Aga läheks korraks ajalukku nende isevahetavate tuledega. Käisin veel algkoolis kui meie rajooni häälekandjas "Kommunist" oli uudisnupuke liiklushuligaanist kes teenis leiba EPA-s õppejõuna ja jäi oma Žiguliga miilitsale vahele millele oli peale ehitatud automaatne süsteem tulede vahetamiseks.See oli laias laastus kusagil olümpia ajal.
Meelde on jäänud see tänu sellele, et olin isaga kaasas töökojas ja ajaleht oli treipingi peal millest aeg ajalt jälle seda artiklit ette loeti ja üritati pihta saada kes või mis ikkagi seda tulede lülitit liigutab. Täielik müstika.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(25-11-2020, 11:23 AM)Daff Kirjutas:  Aga läheks korraks ajalukku nende isevahetavate tuledega. Käisin veel algkoolis kui meie rajooni häälekandjas "Kommunist" oli uudisnupuke liiklushuligaanist kes teenis leiba EPA-s õppejõuna ja jäi oma Žiguliga miilitsale vahele millele oli peale ehitatud automaatne süsteem tulede vahetamiseks.See oli laias laastus kusagil olümpia ajal.
Meelde on jäänud see tänu sellele, et olin isaga kaasas töökojas ja ajaleht oli treipingi peal millest aeg ajalt jälle seda artiklit ette loeti ja üritati pihta saada kes või mis ikkagi seda tulede lülitit liigutab. Täielik müstika.
Liiklushuligaan võis selle tuledevahetaja muidugi ise välja mõelda, aga on täiesti võimalik, et selle skeem oli ka ajakirjas "Radio" avaldatud. Või (väiksema tõenäosusega) "Za Ruljomis".
Pahad kapitalistid hakkasid sihukest asja (tõsi, üsna kalli lisavarustusena) autodele paigaldama 52. aastal, nimeks "Autronic Eye".
Vasta

(25-11-2020, 09:44 AM)indreksirk Kirjutas:  
(24-11-2020, 22:23 PM)honkomees Kirjutas:  ...lähitulede valgusvihu piirjoon peab olema 40 m kaugusel, mitte kaugemal. ....
Mis aastal need autoõpetuse tunnid toimusid? Millised autod ja lähituled olid siis kasutusel? 

Meie teadmised ja tehnika ajas arenevad nagu ksf! ka eelnevalt tabavalt märkis. ...
eks ka 70-ndatel näitasid lähituled kaugemale, kui neid sedasi reguleerida, aga oli ju nõutud, et ei näitaks kaugemale. Tore on teada, et nüüd võib reguleerida kaugemale näitama.

Samas olen ikka veendunud, et ülevaatuspunktis aparaadiga reguleeritud lähituled näitavad häirivalt lähedale, 20-30 m ja sedasi mul mitmel autol.
Vasta

(25-11-2020, 12:48 PM)honkomees Kirjutas:  
(25-11-2020, 09:44 AM)indreksirk Kirjutas:  
(24-11-2020, 22:23 PM)honkomees Kirjutas:  
(24-11-2020, 16:50 PM)indreksirk Kirjutas:  Milline on nähtavusulatus, on loomulikult vaieldav. Üldiselt on kaasaegsete autode lähitulede valgusulatus 50-60 meetrit. Igasugused helkivad objektid paistavad muidugi ka mitmesaja meetri kaugusele ...
Kas see on mõõdetud või nö tunde järgi? Mul on kusagilt omaaegsetest autoõpetuse tundidest meelde jäänud, et lähitulede valgusvihu piirjoon peab olema 40 m kaugusel, mitte kaugemal. Sedasi olen ka vanasti tulesid reguleerinud tasasel asfaldilõigul sammuga mõõtes, samas ülevaatuspunktis aparaadiga reguleeritud tulede joon on kõvasti lähemal ...
Mis aastal need autoõpetuse tunnid toimusid? Millised autod ja lähituled olid siis kasutusel? 

Meie teadmised ja tehnika ajas arenevad nagu ksf! ka eelnevalt tabavalt märkis. Seejuures ei ole tegemist absoluutse tõega, et kõigi tootjate lähituled minevikus, oleviku ja tulevikus just väidetud kaugusele valgustavad. Rääkimata sellest, et lähituled võivad olla valesti reguleeritud ning autol võivad kasutusel olla erinevad lisatuled. Sellised vaidlused toovad ikka meelde need väitlused, kus turvavöö vajalikkust selgitades leidub alati oponent, kes väidab, et on juhtunud mõned õnnetused, kus lahtise turvavööga autost välja paiskunud inimene jäi ellu, kuid turvavööga kinnitatud inimene sai hoopis surma. Selliseid juhtumeid on tõesti olnud. Nagu ka juhtumeid, kus kondoom ei kaitse suguhaiguse või soovimatu raseduse eest ning kaitsmata vahekorra järel ei tulegi minna arsti juurde või elatist maksta. Seetõttu tulebki universaalsete nõuannete juures arvestada, et esinevad erandid. 

Uute autoala spetsialistide õpetamisel kasutatakse selliseid materjale, mis on kättesaadavad - https://www.hariduskeskus.ee/opiobjektid...?VALGUSTID

Lähituled


Kaugtuled
Kus peitub selle postituse MÕTE?

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(25-11-2020, 13:11 PM)aavu Kirjutas:  Kus peitub selle postituse MÕTE?
Ma küsin seda mõlema eelmise postituse kohta Toungue
Vasta

(25-11-2020, 12:19 PM)olevtoom Kirjutas:  
(25-11-2020, 11:23 AM)Daff Kirjutas:  Aga läheks korraks ajalukku nende isevahetavate tuledega. Käisin veel algkoolis kui meie rajooni häälekandjas "Kommunist" oli uudisnupuke liiklushuligaanist kes teenis leiba EPA-s õppejõuna ja jäi oma Žiguliga miilitsale vahele millele oli peale ehitatud automaatne süsteem tulede vahetamiseks.See oli laias laastus kusagil olümpia ajal.
Meelde on jäänud see tänu sellele, et olin isaga kaasas töökojas ja ajaleht oli treipingi peal millest aeg ajalt jälle seda artiklit ette loeti ja üritati pihta saada kes või mis ikkagi seda tulede lülitit liigutab. Täielik müstika.
Liiklushuligaan võis selle tuledevahetaja muidugi ise välja mõelda, aga on täiesti võimalik, et selle skeem oli ka ajakirjas "Radio" avaldatud. Või (väiksema tõenäosusega) "Za Ruljomis".
Pahad kapitalistid hakkasid sihukest asja (tõsi, üsna kalli lisavarustusena) autodele paigaldama 52. aastal, nimeks "Autronic Eye".
  Tõenäolise ajakirja "Radio" skeemi lisaks pakun versiooni tänavavalgustuse hämaralüliti kasutamisest. Vbolla selle anduripoolne osa töötas 12V peal ning siis pandi too ziguljonoki kaugtulede releed lülitama.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

(24-11-2020, 16:04 PM)Walter Kirjutas:  
(21-11-2020, 11:24 AM)klemm Kirjutas:  Sama siin, sõidan poolikutega.  Alles hiljuti sain teada, et pooltuledega max kiirus 70 lubatud.  Olen korralik ja nüüd täied peal.
Hmm.. kiire tutvus LS-ga ei suutnud vastavat nõuet välja tuua. Ehk annad viite kus see kirjas on?
Tekkis sõbraga kes teeb lube vaidlus. Lubasin joobes olles liiklus testi ära teha. (kerges joobes)   Läbi sain a viga oli  sellessamas küsimuses: kui kiiresti võib sõita asulavälisel teel lähituledega.  50/70/90 varjandid.  Õige oli 70 kh.
Vasta

(25-11-2020, 19:15 PM)klemm Kirjutas:  
(24-11-2020, 16:04 PM)Walter Kirjutas:  
(21-11-2020, 11:24 AM)klemm Kirjutas:  Sama siin, sõidan poolikutega.  Alles hiljuti sain teada, et pooltuledega max kiirus 70 lubatud.  Olen korralik ja nüüd täied peal.
Hmm.. kiire tutvus LS-ga ei suutnud vastavat nõuet välja tuua. Ehk annad viite kus see kirjas on?
Tekkis sõbraga kes teeb lube vaidlus. Lubasin joobes olles liiklus testi ära teha. (kerges joobes)   Läbi sain a viga oli  sellessamas küsimuses: kui kiiresti võib sõita asulavälisel teel lähituledega.  50/70/90 varjandid.  Õige oli 70 kh.
Kui see tõele vastab, siis ei täida seda nõuet enamus.
Vasta

kui te 70-ga kusagil bahn-i peal sõidate,siis võidakse teile politsei kraesse saata Smile.loomulikult on lubatud 70-ga sõita,kuid ausalt öelda mina ei julgeks seal nii aeglaselt liikuda
Vasta

(25-11-2020, 19:36 PM)sturmbannführer Kirjutas:  kui te 70-ga kusagil bahn-i peal sõidate,siis võidakse teile politsei kraesse saata Smile.loomulikult on lubatud 70-ga sõita,kuid ausalt öelda mina ei julgeks seal nii aeglaselt liikuda

Bahn siia võrdlusse ei sobi. Just tulin eestist ja öösel mõlkus see teema meeles. Seal sa kaugeid ette ei saa panna sest tõmbad kellegile tule kuklasse või tuleb keegi vastu.
Kogu andmine käib lähituledega. Ise ukerdad 140-150 esimeses teises reas ja vasakult kühveldab püss lähituledega mööda kiirus 200 kanti ainsaks orjentiiriks turvaaia helkivad postid. 
Tundub jõhker?

Aquila captas non muscas.
Vasta

(25-11-2020, 13:11 PM)aavu Kirjutas:  Kus peitub selle postituse MÕTE?
See on antud foorumi krdi mittetoimiv soft, trükid teksti valmis ja pärast saada klahvile vajutust pole nihujaadki salvestunud, kõik kustutatu on aga alles.
Vasta

Selle postituse mõte on selles, et olge raisk ettevaatlikud kehva ilmaga ja võtke natuke kiirust maha, kui ikka midagi ei näe. Tapate ära või veel hullem, teete invaliidiks kellegi.
Kordi rohkem mõtet kui pooltes mõtetutes postitustes siin.

Täna Tartus:

https://tartu.postimees.ee/7118548/soidu...-auto-alla

Ma võtsin naise just selle risti pealt peale umbes sel kellajal, kui kiirabi veel toimetas seal ja sinna sõites läbi linna kirusin ilmaolusid - kõik peegeldab ja samas neelab valguse ära. Iga ülekäiguraja peal lasin korra hoo maha, sest lihtsalt ei saanud aru kas koperdab keegi ette või ei, vastutulevate autode tuled ka segasid. Ilmselt see toyota siis ei lasnud hoogu maha.
Ma ei fänna tee peal munemist, aga teatud ilmaoludega tuleb lihtsalt ettevaatlik olla. Pimedus k.a.
Vasta

(25-11-2020, 19:15 PM)klemm Kirjutas:  
(24-11-2020, 16:04 PM)Walter Kirjutas:  
(21-11-2020, 11:24 AM)klemm Kirjutas:  Sama siin, sõidan poolikutega.  Alles hiljuti sain teada, et pooltuledega max kiirus 70 lubatud.  Olen korralik ja nüüd täied peal.
Hmm.. kiire tutvus LS-ga ei suutnud vastavat nõuet välja tuua. Ehk annad viite kus see kirjas on?
Tekkis sõbraga kes teeb lube vaidlus. Lubasin joobes olles liiklus testi ära teha. (kerges joobes)   Läbi sain a viga oli  sellessamas küsimuses: kui kiiresti võib sõita asulavälisel teel lähituledega.  50/70/90 varjandid.  Õige oli 70 kh.
kas siit nüüd mitte "pimeda ajal" puudu ei ole...
Vasta

(26-11-2020, 01:25 AM)Peeter2 Kirjutas:  
(25-11-2020, 19:15 PM)klemm Kirjutas:  
(24-11-2020, 16:04 PM)Walter Kirjutas:  
(21-11-2020, 11:24 AM)klemm Kirjutas:  Sama siin, sõidan poolikutega.  Alles hiljuti sain teada, et pooltuledega max kiirus 70 lubatud.  Olen korralik ja nüüd täied peal.
Hmm.. kiire tutvus LS-ga ei suutnud vastavat nõuet välja tuua. Ehk annad viite kus see kirjas on?
Tekkis sõbraga kes teeb lube vaidlus. Lubasin joobes olles liiklus testi ära teha. (kerges joobes)   Läbi sain a viga oli  sellessamas küsimuses: kui kiiresti võib sõita asulavälisel teel lähituledega.  50/70/90 varjandid.  Õige oli 70 kh.
kas siit nüüd mitte "pimeda ajal" puudu ei ole...
Õige tähelepanek, nii on.
Vasta

Tervist !

 Helkur on kaunis harva esinev detail vanemate inimeste riiete küljes , pealegi kannavad nad enamasti tumedaid riideid , näha neid vastutuleva auto tuledes on raske .
 Kiidan koolilapsi , selliseid kes veel ranitsatega koolis käivad , kõik on helkuritega varustatud , tublid ! Osa kiitusest tuleb ka nende vanematele .
Vasta

(26-11-2020, 11:19 AM)klemm Kirjutas:  Õige tähelepanek, nii on.
Endiselt ootame viidet LS pügalale, mitte "keegi kusagil rääkis, päriselt ka". Olen enda arvates LS piisavalt palju edasi ja tagasi lugenud ning kui seda just viimase paari nädala jooksul muudetud pole, siis seda nõuet seal ei ole.
Vasta

(26-11-2020, 22:51 PM)41Degree Kirjutas:  
(26-11-2020, 11:19 AM)klemm Kirjutas:  Õige tähelepanek, nii on.
Endiselt ootame viidet LS pügalale, mitte "keegi kusagil rääkis, päriselt ka". Olen enda arvates LS piisavalt palju edasi ja tagasi lugenud ning kui seda just viimase paari nädala jooksul muudetud pole, siis seda nõuet seal ei ole.

Alles mõned postitused tagasi (#4,455) kodanik Indreksirk selle siin samas teemas välja tõi juba. Kontrollisin ise üle, on tõesti nii kirjas.
Sealt leiab ka diskussiooni selle kohta, miks just umbes 70kmh järeldub sellest punktist.


Tsitaat:LS § 50 lg 3 p 3 - juht peab viima kaugtuledelt lähitulede üleminekul sõidukiiruse vastavaks uue nähtavusulatusega. 
Vasta

Ei hakanud uut teemat tegema, seekord siis mõistlik manööver liikluses.
Varahommikune aeg (6 paiku) jõuan järele minu ees veidi aeglasemalt sõitvale autole just siis,kui oleme jõudnud Viljandi maanteele ehitatud idiootliku redeli vahele.
Hoidsin mõistlikule kaugusele, ei plaaninud ka hiljem mööda minna,niikuinii keeran varsti ära.
Esimeses SOS peatuses lasti mul mööda minna (võttis hoo maha ja keeras kõrvale).
Samas olen tiksunud seal koos teiste liiklejatega 3 km traktori järel see ju rahustab liiklust on ju nii Smile.
Mis seda redelit puudutab, siis minu arvates on selle küljest midagi puudu(laineline pikiprofiil) mis takistab kaasahaaramist, ma ei tea kuidas see objekt vastu võeti.
Olen seda teed sõitnud 20 aastat ja olen seal näinud 4 avarii jälgi, kõik pärast selle redeli ehitamist.
Redel on piisavalt kõrge, et sõiduautoga sinna alla/vahele sõita....
Vasta

See Viljandi maantee redel on täielik kosmos. Mingi maanteeameti kõrge tegelase vihavaendlane sõidab vist seda teed igapäevaselt. 
Terve mõistus ei võimalda ju sellist asja tooota.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne