Mõistusevastased manöövrid liikluses

(05-03-2021, 16:01 PM)diesel Kirjutas:  pole minu asi kedagi manitseda, igaüks sõidab nii nagu oskab, saab ja tahab.
isiklikult katsun kogu aeg järgida põhimõtet, et kedagi teist liikluses ei segaks.
kui minule tekiks pidevalt konksu otsa kaasliiklejaid, siis ma arvaks küll, et olen
üldisest voolust aeglasem ja korrigeeriks oma kiirust või katsuks kiiremaid mööda lasta.
Lihtsalt huvi pärast võiks proovida kaasa teha järgmise mõttemängu.
Võtame näiteks ühe koha, kus maantee peale on pandud nt 50kmh välja selle pärast, et mingis väikeasulas on maanteekurv, mille tõttu on nähtavus on piiratud - no konkreetse näitena ehk Are Tallinn-Pärnu mnt-l, see on vist kõigil juhtidel silmade eest, aga igaüks ilmselt suudab oma maitsele vastavalt mõne muu koha samuti silmade ette manada. Kui näituseks Tallinna poolt tuleb kahest autost koosnev rong koosseisus Poola tendimehest (40t), kellel on kiire, ning tema ees poolaka mittehäirimise soovist end tema järgi sobilikuks korrigeerunud sõiduauto juht - rongi liikumiskiirus siis 82 kmh -, siis kuhu peab korrigeeruma kusagil kurvi piirkonnas parajasti teed ületav inimene, kes ei saa seda rongi nende kiiruse tõttu puhtfüüsiliselt näha enne seda, kui nad juba kiirusvektorit arvestades ebamugavalt lähedal on?

Maanteel olevatel kiirusepiirangutel on põhjus, isegi siis, kui seda esimese hooga lahti ei hammusta.
Vasta

Nii see on. Tuledest/nähtavusest ettesõitmist ei õigusta MITTE MISKI.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(05-03-2021, 20:36 PM)41Degree Kirjutas:  Lihtsalt huvi pärast ...
see on puhas demagoogia. ma kirjutasin, et igaüks sõidab nii kuidas saab, tahab ja oskab. ja samuti kirjutasin, et mina sõidan nii, et võimalikult vähe kaasliiklejaid segada. 
iga sohver võiks osata sõita ka siis kui ainsamatki märki ega teekattemärgist (näha) pole. iga sohver võiks ka oma tegude eest vastutada. ja viidatud hüpoteetilises olukorras võiks oskaja sohver sõita vajadusel kasvõi 5 versta tunnis, mitte maksimaalse lubatud 50-ga, ega konksu otsas rippuja soovitud 80pluss kiirusega, nii et jalakäija saab elusa ja tervena üle tee ja jääb isegi täis pritsimata.
ja pärast seda võiks kiirema kenasti mööda aidata ja kõik on rahul.
mis aga tuledest ette sõitmisse puutub, siis pimedal ajal teeb seda ülisuur enamus meie juhtidest. vähemasti lähituledega. sellest on ka siin foorumis korduvalt juttu olnud.
Vasta

See on siililegi selge, et:
(05-03-2021, 21:48 PM)diesel Kirjutas:  iga sohver võiks osata sõita ka siis kui ainsamatki märki ega teekattemärgist (näha) pole. iga sohver võiks ka oma tegude eest vastutada. ja viidatud hüpoteetilises olukorras võiks oskaja sohver sõita vajadusel kasvõi 5 versta tunnis, mitte maksimaalse lubatud 50-ga, ega konksu otsas rippuja soovitud 80pluss kiirusega, nii et jalakäija saab elusa ja tervena üle tee ja jääb isegi täis pritsimata.
... aga küsimus oli selles, kuidas peaks käituma siis, kui taganttuleja ei ole antud kriteeriumide järgi oskaja juht, kiirusepiirangualas sõidab sadakond meetrit vahet nobedalt kinni ning jääb paberilehe kaugusele tagastangest tolgendama. Järgmine postitus sellest küsimusest on tehtud sinu poolt:
(05-03-2021, 14:39 PM)diesel Kirjutas:  kirjelduse järgi liikled sa üldisest liiklusrütmist aeglasemalt.
tasuks ehk oma kiirus teistega ühtlustada.
Mina sain sellest vastusest aru nii, et küsija ehk eessõitja peaks oma kiiruse teiste ehk taganttuleja(te)ga ühtlustama. Kui sellest pidi kuidagi muud moodi aru saama, siis palume täpsustust, kuidas seda 13-sõnalist minu arvates lihtsat ning otsekohest mõtet kuidagi teisiti mõista. Ülejäänud järgnev diskussioon oli lihtsalt detailide täpsustus ehk selgitus, et silmas ei olnud peetud "kiirusepiirang - 10kmh" sõitmist.

Millist demagoogia tunnust mu eelnev sõnavõtt omab?
Vasta

kogu su jutt on enam-vähem puhas demagoogia.
sa kas tahad mittemillestki tüli tekitada või siis ei saa asjadest aru.
no seda viimast ma pigem ei usu.

kui keegi pidevalt jääb kaasliiklejatele jalgu, siis on siililegi selge,
et tegemist on üldisest liiklusvoolust aeglasemalt liikujaga.
igaüks sõidab nii kuidas saab, tahab ja oskab, aga viisakas oleks
sellisel juhul proovida oma kiirust üldise vooluga kohandada.
või siis katsuda teistel möödasõitmist lihtsustada.

kuskil pimedas kurvis, tuisus ja tormis, jalakäija üle tee laskmisel
vajadusel kasvõi seisma jäädes ei ole kuskilt otsast tegu tagantulija segamisega.

väike hing ja suur ego ei soodusta kuidagi sujuvat liiklemist.
Vasta

(05-03-2021, 23:35 PM)diesel Kirjutas:  kogu su jutt on enam-vähem puhas demagoogia.
sa kas tahad mittemillestki tüli tekitada või siis ei saa asjadest aru.
no seda viimast ma pigem ei usu.
...
vabandan, et sekkun, aga mina ei näe küll siin mingit demagoogiat ... ja ka ei saa aru.

Endal enamasti sellist muret ei ole, pedaalid toimivad "on-off" režiimis ja kipun ikka lubatust tsutt kiiremini liikuma ning ka piirangualadest külavahel trassipeal ka vabakäiguga läbi lohisema, seal küll vahel jõuavad suured sappa, aga mitte niihullult, et jääks stange otsa jõlkuma, vaid ikka jõuavad järgi vahetult enne piirangute lõppu ja olen saanud asuda ise kiirendama. 
Aga kui toimida ikka korrektselt asulavahel, siis suured lasevad enamasti oma ca 85 km/h sõltumata märkidest ja jääd jalgu.
Vasta

Pole eestis sellel liiklusel häda midagi. Mõni suur vahel surub. Kodus olles ise ka vahel  neid suuri vandunud aga mis sa ikka teed. 
Kuna nüüd pandi neljarealised kalevi alla siis jääb see surumine kauaks veel kestma.

Toon ühe näite saksast kuidas suured liiguvad. Eriti öösel kui RO, BG ja muu karvajalgade armee magab. Siis tulevad lagedale postivedajad, külmad ja muu kiire kaup mis hommikuks peab kohal olema. 
Tulin Šveitsist ja veits ajahädas tänu coronast tingitud sekeldustele. 
Kolonn liikus stabiilselt 91-92 km/h. Märgid sellisel juhul on lugupidamiseks mitte täitmiseks. 60 alas  sõideti ka põhjaga. 
Langused lasti vaba hooga ehk pommi. Oma 18 tonniga langustel olin nõrk tegija. Navi järgi rekord 127 aga sakslased Shenkeri  konteineritaga langesid mööda sõiduauto rida mis on 2,5m lai minust mööda.
Seal olid need sööstlaskumise  kiirused ikka sinna 135-140 kanti. 
Üldiselt  on väiksed autod ka välja koolitatud. Need hoiavad aupaklikult eemale sellest möllust.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Selgitage mulle, kuidas uutel veokatel kiiruspiirikut "häälestatakse"? Ma liiklen igapäevaselt ühe pisikese, aga vilka autoga ning sõidan sellega sellise tavapärase spidoka järgi +10 kiirusega, mis siis GPS andmetel on umbes-täpselt +2. Eile sattusin olukorda, kus minu ees sõitev rekka mingil mulle arusaamatul põhjusel keeldus mind mööda laskmast, kiirendades minu spidoka järgi 110ni. Teoreetiliselt ei peaks see ometigi võimalik olema? Ma kujutan ette, et 3-4 protsenti saab rehvimõõduga mängida, aga 15-20 eeldab selgelt elektroonilist sekkumist?
Vasta

'suur kiusab väikest' on igipõline psühholoogiline teema, Spielberg tegi sellest oma esimese filmi isegi.
Loo moraal on see, et väike võib oma õigustega ju vehkida, aga suurel on suurem stange. Ja sellise võitmiseks on nutti vaja.
Päris põnev film, netist leitav, vaadake.
Vasta

Kui leiaks rohu mis selle vastu aitab oleks tore. Tõenäoliselt tuleb siin elus veel mõnda aega seda öist liikumist harrastada ja kuna pole kasu ei möödalaskmisest(tuleb järgmine) ega ka raskemast jalast (just nende kiiruspiirangu aladega sõidetakse vahe kinni) siis mina ei hakka ka +10/+15ga  sõitma, et mingi kaubaauto mulle järgi ei jõuaks. Kiiruspiirangutel on riigiteedel põhjus, see pole mingi WRC kus šikaane topitakse rajale selle pärast, et saada keskmine kiirus maksimaalsele lubatule.

@Marvin, ma arvasin ka kunagi, et kõikidel veokitel kiiruspiiraja peal. Siis vajutasin 110ga minna, et lägapütt üle ei sõidaks.. Esimeses bussipeatuses tõmbasin kõrvale ja lasin ta mööda... Peale seda enam kiiruspiirajatesse ei usu.. Ehk on see rohkem seotud välismaal käivate autodega?
Vasta

Marvinile vastuseks, et jah, sul on õigus, et mingil määral on võimalik rehvisuurusega taatlemisel mängida, kuid kui me räägime 100+ kiirusest, siis ilmselgelt ei ole see õige.
Ja veel niipalju, et uus rehv vs kulunud rehv on kiiruste vahe ca 2km/h, kuigi see pole antud kontekstis oluline.
Vot need on asjad, mida ma ei ole kunagi heaks kiitnud- ei kiirusepiiriku eemaldamist, ei meerikuga igasugu lolluste tegemist, seda nii kaardi kui ka vanal ajal kettaga. Käsi südamele, mina pole oma karjääri jooksul kasutanud ühtki neist asjadest. PS. Minu praegune tööpill läheb välja 91. Daff võibolla oskab paremini kommenteerida, aga Suurbritannias pidavat 96km/h lubatud olema?
Vasta

Suurbritanniast rääkides- Inglismaal ja Walesis on piir 96km/h.
Allikas siin- https://www.highwaycodeuk.co.uk/control-...hicle.html

Kohalikest reeglitest rääkides siis sõidumeeriku taatlemisega tegeleva kodaniku väitel veoautol on 90+4km/h veel reeglite piirides. Ja seda piiri kasutavad nii mitmedki. Mitmel korral saanud pikalt ca 94-95km/h liikuva suurema masina taga veereda.

Isiklikul kogemusel mõningasest sadulveoki juhtimisest on jäänud mulje et osad uuemad masinad lubavad põhjagaasikiirendusel mõningast lühiajalist piirajast üle minemist. Olen saanud korduvalt möödasõidul täisgaasil näidikule miski 102-103 või nii. Aga seda ainult lühikeseks ajaks. Võttis kiiruse ise normi piiresse.

Aastas ca 80-90 000 sõitjana ei ole küll ennast väga häirituna tundnud sellest et keegi tagant lükata tahab. Kontakti nad reeglina ei otsi ja kui eespool potensiaalset ohusituatsiooni märgates piduritulesid vilgutada siis reeglina hakkab pikkivahe suurenema.
Vasta

Siis vastab see jutt ikka tõele. Kuna ma ise pole sinna kunagi sattunud- praktiliselt kogu "väljasoldud" aja jooksul Skandinaavias töllerdanud, ei hakanud ma siit-sealt kuuldud info põhjal väitma, et "ma tean, et seal on 96".
Nüüd ma siis vähemalt tean konkreetseltSmile

Muuseas, kui juba jutuks läks, siis ühe endise töökaaslasega rääkides, kes senini Rootsi- Põhja-Norra vahet uhab- nagu minagi 6 viimast väljasoldud aastat- selgus, et see nutihullus liikluses hakkab igasuguseid piire ületama. Ta ütles, et tema sõidab seal 84km/h (seal on veokatele ja üldse haagisega sõidukitele lubatud ju 80) ning ütles, et ei ole harvad need juhtumid, kus ta sõiduautole järgi jõuab. Ja neile on seal suvel kiirteel lubatud 120km/h! Ning loomulikult on ka neist möödudes või toonimata klaasi puhul ka tagant näha, et silmad ei ole mitte tee ja liikluse jälgimiseks, vaid ekraani jõllitamiseks.

Aga see kiirendusel piirajast üle minek- ma olen ise täheldanud vaid väga väikest üle minekut ja seda pigem kiirendusel tekkiva inertsi tõttu. Üle 2km/h ei julgeks ma väga pakkuda.
Samas sõltub see kindlasti teest, koormast, mootori võimsusest ja võibolla ka sellest, kusmaal piiraja rakendub.
Vasta

Kunagi oli istumise all selline Scania, millel piirik puudus. Jooksis mingi 115 välja. Kuna kasutatuna tuli ja selline oli, siis ei hakanud hädakisa tõstma ning sai sõidetud. Enamasti maanteel ikka sõiduautode tempos. No aasta oli 2005 umbes ja kuritegu aegunud.. 
Viimasel ajal on tulnud enamus kilomeetreid Soomes, siis võin käsi südamel öelda, et üleüldine idiotism on võidukäiku tegemas. Traktoristid, kes lasevad rahulikult 40km/h ja ei anna möödasõiduks võimalust ning niimoodi mingi 6-7km. Jõle rivi taga (mitte õnneks reegel). Noor naine, kes tegi 80 km/h piirangu alas kaamera eest stopi. Lihtsalt peatus keset maanteed, luges ilmselt 3´ni ja jätkas teed. Hea oli, et korralik pikivahe, kerge koorem ja kuiv tee, muidu oleksin oma 55T temast üle sõitnud. Isehakanud mendid või muud peavigased, kes sõidavad suvel 100 alas 70km/h ja 80 alas 60km/h ja taas jube rivi taga. Turvalisus ju ennekõike! Igasugustest nutifoonikutest ei hakka heietamagi, enne läheb issanda päike enne looja. Paar korda on olnud ka, et tahavad jõudu katsuma tulla, kuid viimasel hetkel keeravad kõrvale. Üks bemmimees oli kohe eriti julge, mõned meetrid jäid minu nokast puudu enne kui jõudis ära keerata, pilk rooli taga muidugi.
  Midagi polegi ilmselt parata ja maailm muutub. Paljud ilmselt loodavad, et saavad restardi teha kui midagi juhtub..
Vasta

Õigus sul on ja järjest hullemaks läheb.
Kusjuures traktoritega on veel see asi, et paar korda, kui traktorile veokaga järgi hakkan jõudma, olen juba enne traktorini jõudmist piloodi maha võtnud või gaasipedaali lahti lasknud, et veeren inertsiga traktorini ja vastavalt vajadusele-võimalusele siis võtan hoogu maha või lähen mööda. Kurat, liiga vara lasin veerema, traktor hakkab eest ära hoopis minema Big Grin  Ja kui siis ikkagi ükskord mööda hakkan minema, siis on ka veel tegemist, sest see annab 70ga minna. Krt need aparaadid on ikka pööraseks aetud.
Russide ja selliste asjade suhtes tuleb küll ettevaatlik olla, neist ei julge väga hooletult mööda minna, võivad paremalt küljelt sisse sadada. Enne ikka vaatad hoolega, kas mõnda põlluteeotsa vms ei paista, kuhu need võiks keerata.
Vasta

Sul on kaamera peal - kui suunatuld ikka ei paista, siis on sügavalt traktori risti mure, et ta Sinu ette enesetapule end sättis.

No päev ja auto välimus on muidugi rikutud.

Karta tasub hoopis paremale pööravat ripppöördadraga või kaheks kokkulapatud kobestiga traktorit. See äke, mis kabiini lüüakse, võib ära tappa. Põllule pöörava traktori taga võib kuuese rippadra tagumine sahk tõusta 2,5 m kõrgusele ja ulatuda teise sõiduraja keskele...

Uuemad traktorid silkavad tõesti kuni 65 km/h. Ja suti peale Big Grin
Vasta

Kusjuures ei ole kaamerat, pole kunagi olnud ja moodsatest asjadest on mul vaid nutitelefon, aga selle sees neid moodsaid asju nagu virtsavihik, Instagram jms ka ei ole Big Grin
Seni olen kasutanud seda enda kõrvade vahele aastaid tagasi installeeritud "äppi"- alati arvesta, et kõik teised juhid on idioodid Smile
Vasta

Siit lugedes jääb mulje et "suurtega" sõitjad on ohvrid, küll keegi töllab ees ja traktor ei näita suunda vms. Võin suht kindlalt öelda et viimase 10 aasta jooksul on kõik eluohtlikud olukorrad mulle tekitatud suurte poolt. Küll sõidetakse traktorist(russ) mööda 0.5m külgvahega, tehakse niisama tuimasid möödasõite autost et pidurda ja tõmba teepervele et alles jääks. Vaastutulevatega sama moodi, et kui ellu tahad jääda siis tõmba eest ära.
 See jutt et tööaeg(nagu oleks ainult suurte juhtidel) ja ei ole aega passida pole normaalne. Sama moodi asula see tõmbavad järgi ja enne asula lõpu või kiiruse piirangu lõpu märki uhavad mööda. Neil on ju meerik ja tähtajad, see on ok vist.
Vasta

Loogiline ju - väikesega russile suurt häda ei teegi. Russis istujale paraku küll.

Mis aga puutub suhet: loll suures/loll väikeses, siis väikestes on neid ikka tüki rohkem.
Vasta

Kult, seda, et ma traktorit, mis ilma suunata vasakule pöörab, kirun, ei saa küll halvaks panna. Ei ole ju normaalne, kui ma koormaga möödasõidul olen ja siis vend lihtsalt pöörab?
Ja see ohvriteema- ma kirun just neid konkreetseid uimerdisi ja neid, kes seda ise ei taju, et nad uimerdavad, aga mööda ka ei saa. Aga see minutite teema- sellest on mul suht ükskõik, need 2 ööd, mis ma autos magan, võin ma veeta ükskõik kus ja eelistatavalt üldse metsas. Kui ma oma tööga hakkaks minuteid taga ajama, siis vist läheks närvid väga ruttu pooleks- krt, voolik läks, jälle 20 minutit läinud, krt hunnik on nagu heinakuhi, jälle laadimise peale läks pool tundi rohkem jne. Tahan lihtsalt normaalselt tööd teha, muud ei midagi.
Poolemeetrisest külgvahest pole ka mõtet rääkida- alles ükspäev sõitsin kuskilt kuhugi ja üks jooksumees sörkis vastu, õigel pool ja puha ning kuna kedagi vastu ka too hetk ei tulnud, oli minu ja jooksja vahe ma ütleks, oma 3 meetrit kindlasti, siirdusin teise teeäärde, samamoodi nagu lapsevankritega jalutajate või jalgratturite puhul. Jooksumees viskas tänuks käppa ja mul ka kohe päev rõemsam Smile

Ma ei saa küll kõigi veokajuhtide eest rääkida, samamoodi ei pea ma endki ideaalseks juhiks- eksivad kõik vahel jne, küll aga oskan väga hästi teiste liiklejatega arvestada.
Mulle isiklikult tundub, et veokajuhtidest on paljud "kummalise" sõidustiiliga juhid need poolhaakevennad, kes kunagi väljas sõitnud pole. Eesti juhtidest rääkides siis.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne