13-04-2021, 17:52 PM
(13-04-2021, 16:09 PM)Janka Kirjutas: Ärge nüüd nii üle ka mõelge nende märkidega!Aastaid tagasi küsis minu käest kolleeg Soome politseist, kas vastab tõele temale saabunud info, et Eestis on seadusega lubatud purjuspäi sõita. Otsisin talle paragrahvid välja ja näitasin, et ei tohi. Küsisin vastu, kust tema info pärineb. Vastus - aga teil ju kõik sõidavad purjuspäi.
Reeglina on ikka nii, et on olemas kas piirangu lõpu märk või piirava märgi all mõjupiirkonda tähistav eraldi tahvel.
Ei ole mina oma elu jooksul veel kohanud mitte ühtegi sellist olukorda, et peaksin kolmekümnega terve riigi läbi sõitma, sest keegi oli midagi unustanud.
Minu eripära on minu haridus ja amet. Olen hariduselt ja ametilt jurist ning vastan küsimustele juristina ehk tuginedes seaduses kirja pandud tekstile. Alati ei saa ka mina aru seaduse tekstist.
Autojuht ei saa teha roolis oma analüüsi - seda märki ma ei täida, kuna see on siia unustatud. Või et minu jaoks normaalne kiirus 120 km/h maanteel ja kaks õlut lõuna kõrvale. Seejuures võib inimesel niiviisi õnnestuda elada aastaid ning mitte jääda vahele.
Vastan ka edaspidi küsimustele nii nagu seaduses kirjas. Loomulikult ei ole unustatud märgi järel riigi teises otsas kiirust mõõtvat politseinikku, sest temagi ei tea, et kuhugi on märk unustatud.
Tuletan meelde, et küsimus oli selles, mis lõpetab ajutise liiklusmärgi mõju ning esitati väide, et alaline märk lõpetab mõju. See väide ei olnud kahjuks õige, mistõttu tõin viite liiklusseaduse §-le 14. Minu toodud näide võis olla absurdne, kuid liiklusseadus ei reguleeri, et ajutine märk ilma lisatahvlita kehtiks mingi konkreetse arvu kilomeetreid.
Mul on heameel, et ksf! Janka sõidupraktikas on märgid alati korrektsed ja paigaldatud õigesti. Teisalt võiks endale esitada ka küsimuse, kas selliste liiklusteadmistega saab ikka anda adekvaatse hinnangu märkide õiguspärasusele. Me arvame väga palju asju ning üldjuhul on meie "terve talupojamõistus" piisav ka selliste olukordade lahendamiseks. Kahjuks ei aita piiripealsetes olukordades alati loogilisest mõtlemisest. 200 km on selgelt absurdne, aga 200 m? Aga kui sinna jääb tanklast väljasõit vahele? Aga kui, aga kui? Ja vot selles kohas ongi vaja teada üldpõhimõtet ning selle toimimise aluseid. Maailm ei kuku kokku kui üks ajutise märgi mõjupiirangu lõpu märk on möödasõitva veoauto tuulepöörisest kraavi lennanud. Aga kui tegelikult ikkagi piirang pidi jätkuma, aga talupojamõistus vaidles vastu? Ja kiirusepiirangu põhjus selgub sõites otsa teed ületavatele inimestele, kes ei teadsid, et selles kohas on lubatud sõita 30, kuid autojuht sõidab 90+.