Mõistusevastased manöövrid liikluses

(15-04-2021, 08:26 AM)sturmbannführer Kirjutas:  eestis on kogu liikluskorraldus alla igasugu arvestust!!! vahel tundub,et tehakse meelega  Sad

Hala jätta! Pole meil häda midagi - enamasti ju asjad toimivad. Vahel viskab mõne idioodi kaasliiklejaks või liikluskorraldajaks, aga sellele tuleb, nagu juba kirjutati, lihtsalt loovalt läheneda.

Ikka sigatsetakse meelega - MINUL on õigus/kiire/kallim auto ja SINA, KÖNN, tõmba kõrvale. Tähelepanematusest juhtub harvem. Vahet näeb sellest, kuidas tähelepanu juhtimise järel toimitakse. Kui ikka näpud lendavad ja pidurikontrolle tehakse, siis on siga roolis. Kui tuleb vabandav žest või ohutuled, siis oli juhuslik apsakas. Harva tuleb...

Mis puudutab liikluskorraldust (märkide paigaldust, radade mõõtmeid), siis siin on peamine põhjus kogenematus - märke paigaldavad ja jooni planeerivad kodanikud on värskelt koolist ja nad isegi ei kujuta ette, kuidas peaks nende joonitud radadele mahtuma täishaakega krusa või kuidas nägema puuvõrasse paigutatud märke bussijuht. Isiklik kogemus Kernu ümbersõidu tegemise ajast, kui paaril korral oli juhusut uurida toimetavatelt kodanikelt, miks nad on säärased võimatud šikaanid maha märkinud või miks märk on topitud nähtamatusesse. Vastuseks oli ilus õpikutekst standarditest...
Vasta

Varasem näide Tallinna ja Tartu vahelise maantee ajutise liiklusmärgi kehtivusest oli selgitatud ju lahti - selline põhimõte kehtib vaid asulaVÄLISEL teel. See on Eesti eripära võrreldes muude riikidega. ASULAS kehtib kiirust piirav liiklusmärk järgmise ristmikuni või asula lõpuni või vastavava märgine või lisatahvlil näidatud kauguseni - olgu ta ajutine või alaline, see üldpõhimõte ei muutu.

Kas midagi on meie armsal kodumaal hästi ka?

Liiklusmärkide määruse § 9 lg 2: 

(2) Märkide 35 mõjupiirkond ulatub:
  1) asulas märgist kuni märgi taga oleva lähima ristmikuni, ristmiku puudumisel kuni asula lõpuni või piirangut lõpetava märgini või märgi juurde pandud tahvliga teatatud kauguseni;
  2) väljaspool asulat märgist kuni seda piirangut lõpetava märgini või märgi juurde pandud tahvliga teatatud kauguseni.
Vasta

hästi on niipalju,et tehti lõpuks Tallinnas raja tänavalt parempööre akadeemiasse rohelise noolega.aega võttis see u. 20 aastat,kui mitte rohkem!
Vasta

Kui jutt juba liiklusmärkidele läks, siis kas ma olen ainuke, kellel see märk segaseid tundeid tekitab? Tahaks eeldada, et see tähendab seda, et parkimine on lubatud, välja arvatud tööpäevadel üle 2h. Samas märk tähendaks justkui vastupidist. Et esimesed 2h on keelatud, aga pärast seda lubatud... Big Grin


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

(16-04-2021, 09:04 AM)olli Kirjutas:  Kui jutt juba liiklusmärkidele läks, siis kas ma olen ainuke, kellel see märk segaseid tundeid tekitab? Tahaks eeldada, et see tähendab seda, et parkimine on lubatud, välja arvatud tööpäevadel üle 2h. Samas märk tähendaks justkui vastupidist. Et esimesed 2h on keelatud, aga pärast seda lubatud... Big Grin
Märgi kehtivusajal parkimine kellaga 2h. Muul ajal piiramatu.
Vasta

Ok, uurisin natuke ka veebist ja tundub et ma ei ole ainult, kellel see segadust tekitab. Õnneks sõbrad pealinnast on võtnud vaevaks ja asja lahti kirjutanud siin failis:
FAIL

Tsitaat:Märgi 362 suhtes esineb aga erand. Nimelt teatavad tahvlid 873 märgi 362 mõjupiirkonnas või märgiga 384 tähistatud alal sõiduki lubatud pikimat parkimise kestust kas ööpäevaringselt või teatud ajavahemikul. Nagu juba öeldud, peab parkimise algusaeg peab olema kontrollijale selgesti nähtavaks tehtud ning tahvli 873c või 873d korral on parkimiskella kasutamine kohustuslik. Seega, kui keelumärgile 362 või mõjualamärgile 384 on lisatud lisateatetahvel 873, on antud piirkonnas siiski lubatud parkida lisateatetahvlil tähistatud aja jooksul.

Nii et võin rahuliku südemega seal märgi piirkonnas edasi parkida (kellaga muidugi). Smile
Vasta

Tervist .

 Paiskan siia veidi emotsioone : Täna pealelõunat kella kolme ajal Ehitajate teel suunaga linnast välja  Haabersti ringliiklusega ristmikul vahetult enne foori üks  musta riietatud  tupesmunn õitseb oma punnsilmse mersu kõrval , ohutuled vilguvad ja tal on jumala ükskõik et  ummik ulatub Alexela tanklani , võiks vähemalt üritada oma sõiduki mahajoonistatud eraldussaarele nügida ja tee vabaks teha ... .
 Tallinn - Rannamõisa - Kloogaranna maantee - Kakumäe lt edasi , mingi haige tõmblemine , sellised hullud möödasõdud ja siis pidurdamine ja mitmed sõiduautod nõnda , sain siis ligemale ja mõõdasõidetavaks oli õppesõitu tegev auto , lubatud on seal kus 50 km/ h ja 70 km/h , õppeauto sellise kiirusega sõitis , mis kuradi haigus see on et õppeauto sabas sõita ei kannata , ego ei mahu ära ?
Vasta

Olen eelpooldud öelduga sama meelt, et miks peab alati õppesõidu autost mööda sõitma, kui kulgeb täpselt lubatud kiirusega. Me kõik oleme kunagi olnud samas situatsioonis ja ega siis keegi eriti linnas aega ei võida. Muidugi on ka erandeid, kes kökutavad 30 -ga, siis sõidan küll mööda. Ehe näide o on Tartus, kui tuled kesklinna poolt mööda Turu tn. siis 51 ga jõuad täpselt Ringteeni välja nii, et pidureid ei pea tallama , koguaeg roheline laine. Hea on vaadata, kui tõmblejad alati pidurdavad enne foori. Kui aus olla, siis kui noor olin, olin ka tõmbleja, kuid siis foorid töötasid kõik omasoodu, mingit rohelist lainet ei olnud.
Vasta

(16-04-2021, 22:11 PM)edvard Kirjutas:  Tervist .
...mis kuradi haigus see on et õppeauto sabas sõita ei kannata , ego ei mahu ära ?
Siin samas teemas aastaid tagasi tõin välja isikliku kogemuse kui ühtlases autodevoos Tartus Riia tänaval vahetult enne ristimiku vilkuva rohelise peale õppesõitja piduri põrandasse litsus nii, et iga taganttulija vaadaku ise, et kuidas ja kas pidama saab. Selle peale kirjutasin, et minule 15 aastat tagasi autokoolis õpetati, et kui on 50 km/h tihe liiklusvoog ja taganttulija kohe selja taga, et siis võib kollasega ka üle ristimiku sõita, et liiklusohtlikku olukorda ei tekitaks.
Hiljem autokoolis käinud parandasid selle peale, et tänapäeval sellist kollase luba enam ei ole ja igal juhul peaks ristimiku ees õppesõiduauto pidama saama teistest kaasliiklejatest hoolimata. Pärast sellise info saamist sõidan otseloomulikult ka ise võimalusel kohe õppesõiduautost mööda, et ei peaks ristmike ees võimaliku äkkpidurduse ohuga riskima.
Vasta

Õppesõidul ja eksamil võib kollasega läbi libuseda ainult D kategooriat tehes sest sel juhul on igasugused äkilised liigutused ebasobivad.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(17-04-2021, 11:01 AM)mossepower Kirjutas:  ... minule 15 aastat tagasi autokoolis õpetati, et kui on 50 km/h tihe liiklusvoog ja taganttulija kohe selja taga, et siis võib kollasega ka üle ristimiku sõita, et liiklusohtlikku olukorda ei tekitaks.
Hiljem autokoolis käinud parandasid selle peale, et tänapäeval sellist kollase luba enam ei ole ja igal juhul peaks ristimiku ees õppesõiduauto pidama saama teistest kaasliiklejatest hoolimata. ...
Oma 40+ aasta taguse koolituse järgi teadsin, et liiklusohtlike situatsioonide ärahoidmiseks tohib manöövri lõpetada sõltumata foorist. St et kollase süttides äkkpidurdust ei tee ja punase süttides keset ristmikku seisma ei jääda ... nüüd siis uued ajad ja uued tuuled.
Vasta

reede vasakas selline tore laks,ahnus ajas uppi... https://auto.pub/vasalemma-lahedal-lenda...SbvmtDT4zM   kohapeal oli väga kummaline seda kooslust kaeda...
Vasta

ma katsun õppijatega törts rohkem vahet jätta ja hoopis ise neile teed anda.
ikka algajad ju alles ja pealegi tegelikult koolivennad-õed ka ju justkui.
lisaks igasugu eeskuju on nakkav ka.
Vasta

(17-04-2021, 19:36 PM)muska71 Kirjutas:  reede vasakas selline tore laks,ahnus ajas uppi... https://auto.pub/vasalemma-lahedal-lenda...SbvmtDT4zM   kohapeal oli väga kummaline seda kooslust kaeda...
Kus juures selle touaregi autorongi täismass on lubatud ligi 6500kg.Kõik justkui seaduslik,aga ikkagi liig natuke nii palju taha panna...ja sõiduvõtted ja kiirus muidugi.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.5297816
Vasta

(18-04-2021, 07:59 AM)diselist Kirjutas:  
(17-04-2021, 19:36 PM)muska71 Kirjutas:  reede vasakas selline tore laks,ahnus ajas uppi... https://auto.pub/vasalemma-lahedal-lenda...SbvmtDT4zM   kohapeal oli väga kummaline seda kooslust kaeda...
Kus juures selle touaregi autorongi täismass on lubatud ligi 6500kg.Kõik justkui seaduslik,aga ikkagi liig natuke nii palju taha panna...ja sõiduvõtted ja kiirus muidugi.
siis ilmselt jah kiirus+vale kaalujaotus.olen isegi sõitnud raske haage taga ja vahel teatud kiirusest ülespoole juba tunned mida haage taga teeb....
Vasta

(18-04-2021, 07:59 AM)diselist Kirjutas:  
(17-04-2021, 19:36 PM)muska71 Kirjutas:  reede vasakas selline tore laks,ahnus ajas uppi... https://auto.pub/vasalemma-lahedal-lenda...SbvmtDT4zM   kohapeal oli väga kummaline seda kooslust kaeda...
Kus juures selle touaregi autorongi täismass on lubatud ligi 6500kg.Kõik justkui seaduslik,aga ikkagi liig natuke nii palju taha panna...ja sõiduvõtted ja kiirus muidugi.

Touaregi lubatud haagis 3500kg, mina näen seal haagisel R-klassi ja Ha-pjatti, kummagi eluskaal tühjana pealt kahe tonni. Haagis koos patsientidega kokku umbes 5 tonni.
Vasta

Ajutiste märkide jätkuks.
Sõites Tallinnast välja Narva poole või siis ringteele Jüri poole on mõlemal juhul peale teetööde tsooni väljas ajutised ja teisaldatavad ning kollase taustaga märgid 90. Seega olenemata sellest et loetud meetrite pärast on püsivad märgid 110 peaks jätkama 90ga. Kusjuures piirangu s.t. ajutiste märkide piirangu lõppu ei ole kummalgi suunas pandud.
Vasta

Miks peaks jätkama 90 sõitu kui selle mõjuala lõppeb ära 110 märgiga?
Vasta

(18-04-2021, 13:23 PM)zazik Kirjutas:  
(18-04-2021, 07:59 AM)diselist Kirjutas:  
(17-04-2021, 19:36 PM)muska71 Kirjutas:  reede vasakas selline tore laks,ahnus ajas uppi... https://auto.pub/vasalemma-lahedal-lenda...SbvmtDT4zM   kohapeal oli väga kummaline seda kooslust kaeda...
Kus juures selle touaregi autorongi täismass on lubatud ligi 6500kg.Kõik justkui seaduslik,aga ikkagi liig natuke nii palju taha panna...ja sõiduvõtted ja kiirus muidugi.

Touaregi lubatud haagis 3500kg, mina näen seal haagisel R-klassi ja Ha-pjatti, kummagi eluskaal tühjana pealt kahe tonni. Haagis koos patsientidega kokku umbes 5 tonni.
sõita saab igasuguse massiga,aga mitte kiiresti.käru hakkab taga hüppama vasakule ja paremale ja vasakule tuiates oleks loogiline olnud minuarust ,et koorem maandub sõidusuunas,seal paraku vastupidi.
Vasta

(19-04-2021, 12:43 PM)tõnn Kirjutas:  Miks peaks jätkama 90 sõitu kui selle mõjuala lõppeb ära 110 märgiga?
Kui nüüd teemat ilusti eelnevatelt lehtedelt lugeda saad vastuse.
Kuid praktikas kasutavad ka liikluskorraldajad olemasolevaid märke ajutiste piirangute lõpetamiseks teadlikult ,,valesti". Ajutiste ja alaliste märkide vastuolu ulatus tuleks kuidagi seaduslikult reguleerida. Kas 300m pärast olev alaline piirang on vastuolu või hoopis käsitleda vastuolu ühes ristlõikes (+/- 25m) olevate märkide vahel? 

Kas 2+2 teelõigul töömaa lõpus olev kollane 110 kehtestab 110 piirangu kõikides piirangu alades kuni Tartuni?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne