Mõistusevastased manöövrid liikluses

Kuidas ma saaksin ratturitest ikka hästi mõelda ...
https://www.delfi.ee/artikkel/93436911/v...utole-ette
Vasta

(18-05-2021, 15:43 PM)samodelkin Kirjutas:  Kuidas ma saaksin ratturitest ikka hästi mõelda ...
https://www.delfi.ee/artikkel/93436911/v...utole-ette

Ikka "ühest ratturist hästi mõelda", ainsuses palun Smile

Ja vastus on - ei saagi. Teised ratturid ka ei mõtle temast hästi. Rattur ilmselt ei pannud tähele, et ainult pool tee ületusest oli roheline. Juhtub, õnneks need autojuhid ei olnud patoloogilised ratturite vihkajad ja jätsid ta alla ajamata.
Vasta

No ma ei tea, minu meelest ei saa ratturitest küll ainsuses mõelda, sest nagu varemgi räägitud, arvavad paljud ratturid, et neile on kõik lubatud. Kõige hullemad ongi need kileviinerid. Sellel seal videos vedas hullult, aga ma ei saa ikkagi aru, kas väntas nii kiiresti, et aju ei jõudnud järgi? Ma miskipärast ei usu, et ta ei näinud teise poole foori, pigem arvas, et lipsab läbi.
Vasta

(18-05-2021, 16:28 PM)Aare R. Kirjutas:  No ma ei tea, minu meelest ei saa ratturitest küll ainsuses mõelda, sest nagu varemgi räägitud, arvavad paljud ratturid, et neile on kõik lubatud. Kõige hullemad ongi need kileviinerid. Sellel seal videos vedas hullult, aga ma ei saa ikkagi aru, kas väntas nii kiiresti, et aju ei jõudnud järgi? Ma miskipärast ei usu, et ta ei näinud teise poole foori, pigem arvas, et lipsab läbi.
pean nõustuma. tallinna ja lähiümbruse jalgratturid on küll sellised, kes ühtegi liisklusseaduse pügalat ei tunne ega taha tunda. punase fooriga lastakse igal pool üle, see neil täiesti tavaline. samuti ettekeeramised, kus peaks nemad teed andma, jne. kui kileviiner paistab, siis ole valmis ootamatusteks, mõistust neil pole.

Pähkliajude hirm
Vasta

Jälle vaidlemist kes süüdi.

https://www.elu24.ee/7255701/rollerijuht...1587988602
Vasta

Pilti vaadates- on ikka mõistus sellisest praost rolluga läbi pugeda. Arvestades, milliseid jaburusi paljud rollud teevad ja pooled neist tunduvad ka poolpimedad olema, võiks see rollu juht pikema jututa süüdi jääda.
Vasta

Õiguse järgi jääb tõenäoliselt süüdi auto omanik, kes võib kasseerida kulu sisse tagaistujalt. Samas - normaalse mõistuse ja koduse kasvatusega rollerist ei lenda niisugusest praost läbi. Loodetavasti jäi õppetund meelde, kuivõrd pääses vaid muljumisega.

Hooletust tagaistujast on väga kahju. Seda suppi annab helpida.

Sääraste "aaaaaga mul on õigus siit läbi lennata"-tüüpide pärast ma reeglina kellegi auto ust avada ei luba mujal, kui parklas.
Vasta

(25-05-2021, 07:01 AM)MeelisV Kirjutas:  Jälle vaidlemist kes süüdi.

https://www.elu24.ee/7255701/rollerijuht...1587988602
Ju autojuht ja tagareisija slaavi kultuuriga kursis ning soovisid kaherattalist vastavate tõekspidamiste järgi korrale kutsuda. Ida pool selline asi igapäevane ja väga tihti lõppeb selline korralekutsumine avariiga:



Antud videos paar "eeskujulikku" juhti proovisid isegi mootorrattal liikluspolitseinikke õpetada, tõenäoliselt said siis vastupidi iseendale paraja jama kaela.
Vasta

Kui sellised ukseavamised on meelega tehtud üritamaks korrale kutsuda ridade vahel sõitvaid kaherattalisi siis on ikka viitsimist ja tahtmist hakata kõikvõimalike tagajärgedega tegelema.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(25-05-2021, 10:06 AM)mossepower Kirjutas:  
(25-05-2021, 07:01 AM)MeelisV Kirjutas:  Jälle vaidlemist kes süüdi.

Ju autojuht ja tagareisija slaavi kultuuriga kursis ning soovisid kaherattalist vastavate tõekspidamiste järgi korrale kutsuda. Ida pool selline asi igapäevane ja väga tihti lõppeb selline korralekutsumine avariiga: 

Antud videos paar "eeskujulikku" juhti proovisid isegi mootorrattal liikluspolitseinikke õpetada, tõenäoliselt said siis vastupidi iseendale paraja jama kaela.

VASAKULT samas sõidurajas autost mööda pressimine on eeskirjadega kooskõlas, PAREMALT on aga rikkumine!!! Just äsja mul Proua ehmatas kõrvalistmel sellise tola üle Viljandi maantee/Valdeku ristis - kuhu kurat kiiret, kõrvale Liiva surnuaeda??? Laupäeva õhtul olematu liiklsuega... Ja mina ise ka tuntud kohas Viljandi/Pärnaka/Selveri ristis, kus tsikkel minust teises reas  (esimene pöörab teatavasti Järve keskusesse) PAREMALT mööda sõitis! Vaat sellisele teeks füüsilise noomituse küll! Kahjuks on 2021 kevad möödundu autoroolis nii, et silma on torganud eranditult ülbed ja lollid tsiklimehed. Sellist eriliselt viisakat polegi kohanud, ülejäänud on tavapärased pisut kiirustajad aga see on mõistlik.
Vasta

Maailm ei ole must-valge. Kuidas saab nimetada teist inimest, eriti veel oma rahvuskaaslast või lihtsalt kaasmaalast süüdimatuks, liiklusnõudeid mittetundvaks, pimedaks või mõistuseta isikuks üksnes selle järgi, millise liiklusvahendiga ta sõidab. Selline välise tunnuse järgi vaenamine on äärmiselt kurb ning lõhestab meid üha rohkem. 

Enamus inimesi ei ole lollid, pimedad ega mölakad. Täiesti tavalised inimesed, kes püüavad elada nagu kõik siin foorumis kirjutavad inimesed - oma arusaamise järgi mõistlikult ja normaalselt. Kuna oleme aga inimesed, siis alati kõige paremini ei õnnestu. Kõiki olukordi ei oska ette näha ning vahel ei saagi aru ohtlikust olukorrast või seaduse normidest. Täielikud idioodid on loodusseaduste alusel juba mulla alla pandud. Tõstke käsi, kes ei ole mitte kunagi eksinud või ei ole tähelepanematuse tõttu sattunud ohtlikku olukorda või ei ole testinud loodusseaduse piire. Mina kätt tõsta ei saa - olen sõitnud ja sõidan edaspidi praktiliselt kõigi liiklusvahenditega ning liigun ka jalgsi - välja jäävad vaid päris suured veoautod ja suured bussid. Seega saab mind nimetada idioodiks enamus teisi liiklejaid sõltuvalt sellest, millise liiklusvahendi seljas parasjagu istun. Minu töise praktika üks meeldejäävamaid juhtumeid oli, kui sõiduautost astus välja mees, kes pärast kolme kiiret sammu üle kõnnitee jõudis ülekäigurajale ning astus ette bussile, mis oli selleks hetkeks juba jõudnud ise ülekäigurajale. Mees vaatas tagasi, et kas auto ikka läks valvesse ning ei vaadanud üldse sõiduteele. Esmalt tundus, et bussijuht ei tunne liiklusseadust ja on ülbe, kuna ajas ülekäigurajal inimese alla. Turvakaamera salvestus aga näitas, et selle kolme sammu jaoks kulus ca sekund ning autode vahelt kiire sammuga tühjale kõnniteele ja ülekäigurajale astunud inimest ei olnud varem näha. Õnnetuse oleks ära hoidnud vaid igaks juhuks seismajäämine ülekäiguraja ees, kuigi kõnnitee ja ülekäigurada olid tühjad.  

Olen 25 aastat teelenud liiklusega ning julgen väita, et igas liiklejate grupis selliseid liikmeid, kes käituvad mõnikord ohtlikult teiste suhtes. Laiendada seda aga kõigile inimestele, kes samasuguse liiklusvahendiga sõidavad - kas ainult minule tundub, et see on liialdus? Kui käitute samasuguse suhtumisega liikluses nagu kommentaariumides ja foorumites hinnanguid andes, siis midagi paremaks ei lähe. Halvustamine ja vaenamine avaldub paratamatult ka reaalses elus tehtavates käitumisotsustes. Kardetavasti seda endale aga ei tunnistata ning vaidlus sellel teemal ei vii kuhugi. 

Avaldades aga arvamust mopeedi ja avatud autoukse juhtumile, siis pöörake tähelepanu auto vasakule suunatulele. Kui eesliikuv sõiduk pöörab vasakule ning see on selgelt arusaadav, siis tulebki mööda sõita paremalt - LS § 51 lg 1. Mopeedijuht ei teinudki seejuures möödasõitu, mis LS § 2 p 44 kohaselt on väljumine oma sõidurajalt. Tegi hoopis möödumist LS § 2 p 45 mõttes, mis ei ole keelatud paremalt. Võib loomulikult diskuteerida selle üle, kas vahemaa oli ikka ohutu, kuid video järgi mahtus sealt läbi. Võib diskuteerida ka kiiruse üle, kuid ilmselgelt oli see asulakiirusest märkimisväärselt madalam. Arvestades seda, et uks avati sisuliselt sel hetkel, kui mopeed oli ukse kõrval, siis ei oleks ükski kiirus olnud piisav, et otsasõitu uksele ära hoida. 

Diskussioon teemal sõiduRADA ja sõiduRIDA on kahtlemata huvitav ning veelgi huvitavam oleks kuulda põhjenduskäiku, et mootorrattur sama sõiduraja piirides võib autost mööduda vasakult, kuid mitte paremalt. Kas ta üldse võib autoga samal sõidurajal autoga kõrvuti olla, on ka igipõline vaidlusküsimus, aga see parema ja vasaku eristamine kui lubatud ja keelatud vajab küll arutluskäiku. 

Ettevaatlik juht püüab arvestada igasuguse ootamatusega, kuid nii võimegi kõik koju jääda.
Vasta

Videos näha kuidas autol vasak suund vilgub.
Mitte et ma õigustaks rolleri juhti.
Vasta

Olenemata sellest, kas paremalt auto kõrvale sõitja sõitis 50cm, 150 cm või 1500cm rattaga (või elektri- või jalgrattaga) ei ole normaalne niimoodi ust keset teed lahti teha, kui auto on selgelt sooritamas manöövrit vasakule ning osaleb aktiivselt liikluses. Tegemist ei ole ju parklaga. Mida siin arutada on, süüdi on ukse hooletult lahtitegija.
Vasta

(25-05-2021, 12:44 PM)ivo86 Kirjutas:  Olenemata sellest, kas paremalt auto kõrvale sõitja sõitis 50cm, 150 cm või 1500cm rattaga (või elektri- või jalgrattaga) ei ole normaalne niimoodi ust keset teed lahti teha, kui auto on selgelt sooritamas manöövrit vasakule ning osaleb aktiivselt liikluses. Tegemist ei ole ju parklaga. Mida siin arutada on, süüdi on ukse hooletult lahtitegija.
olenemata asja juriidilisest küljest ei ole sedaviisi nõelumine normaalne, ühele sõidurajale üks sõiduk, oodata kedagi enda kõrvale samale rajale ei tule pähe ... neid kinupilte kaedes on näha et tsiklimehed enamasti ilmselgelt ületavad kiirust.
Vasta

(25-05-2021, 13:05 PM)honkomees Kirjutas:  
(25-05-2021, 12:44 PM)ivo86 Kirjutas:  Olenemata sellest, kas paremalt auto kõrvale sõitja sõitis 50cm, 150 cm või 1500cm rattaga (või elektri- või jalgrattaga) ei ole normaalne niimoodi ust keset teed lahti teha, kui auto on selgelt sooritamas manöövrit vasakule ning osaleb aktiivselt liikluses. Tegemist ei ole ju parklaga. Mida siin arutada on, süüdi on ukse hooletult lahtitegija.
olenemata asja juriidilisest küljest ei ole sedaviisi nõelumine normaalne, ühele sõidurajale üks sõiduk, oodata kedagi enda kõrvale samale rajale ei tule pähe ... neid kinupilte kaedes on näha et tsiklimehed enamasti ilmselgelt ületavad kiirust.
Liiklus on liikumiseks, mitte seismiseks. Mis kasu on sellest, kui me kõik seisame ummikus - kas unistame endiselt kommunismist, kus kõik on võrdsed? Praeguse arutelu teemaks on ju seisvast autost möödumine ning isegi selles toredas videote kokkuvõttes ei olnud ühtegi juhtumit, kus oleks saanud rääkida mootorratturi poolt lubatud sõidukiiruse ületamisest. Uksed tehti lahti otse nina all olukorras, kus ühegi kiirusega peale seismise ei oleks jõudnud enam otsasõitu vältida. 

Nõelumine ehk korduvate reavahetustega normaalses liiklusvoos teistest ettejõudmine on keelatud liiklusseaduse § 47 lõige 2 alusel. Lubatud sõidukiiruse ületamine on ka keelatud - piirkiirused on kirjas liiklusseaduse § 15. 

Kes ise sõidab ainult autoga, sellele tunduvadki mootorratturid kihutavat ning ilmselt läheb hinge ka see, kui keegi jõuab kiiremini edasi. 

Soovitan olla sallivam ning arvestada teistega. Kes liigub, see liigub. Kes otsustab aeglaselt liikuda või ei saa kiiresti liikuda - ärge siis teisi takistage. Kui keegi kihutab või käitub muul viisil ohtlikult - las tegelevad sellega inimesed, kellele see on tööks. Kõne häirekeskusesse ohtlikust juhist on asjakohane - ise politsei mängimine liikluses aga ohtlik ning ei too lõpuks positiivseid emotsioone mitte kellelegi. Minu jaoks vähemalt ei ole kahjurõõm positiivne tunne. Paljude jaoks kahjuks aga on. 

Mõtlemapanev uuring liiklejate hoiakutest - https://arileht.delfi.ee/artikkel/935313...iirustajad
Vasta

(25-05-2021, 13:39 PM)indreksirk Kirjutas:  
(25-05-2021, 13:05 PM)honkomees Kirjutas:  
(25-05-2021, 12:44 PM)ivo86 Kirjutas:  Olenemata sellest, kas paremalt auto kõrvale sõitja sõitis 50cm, 150 cm või 1500cm rattaga (või elektri- või jalgrattaga) ei ole normaalne niimoodi ust keset teed lahti teha, kui auto on selgelt sooritamas manöövrit vasakule ning osaleb aktiivselt liikluses. Tegemist ei ole ju parklaga. Mida siin arutada on, süüdi on ukse hooletult lahtitegija.
olenemata asja juriidilisest küljest ei ole sedaviisi nõelumine normaalne, ühele sõidurajale üks sõiduk, oodata kedagi enda kõrvale samale rajale ei tule pähe ... neid kinupilte kaedes on näha et tsiklimehed enamasti ilmselgelt ületavad kiirust.

Kes ise sõidab ainult autoga, sellele tunduvadki mootorratturid kihutavat ning ilmselt läheb hinge ka see, kui keegi jõuab kiiremini edasi. 
Mis mõttes tunduvad??? KAS 50, 70 ja 90 on kuidagi teistmoodi tsikliga??? TÄPSELT sama on ka paremalt möödasõitmise, reaalselt rolleriteks nimetatavate aga regamata elektrirataste jms kõnniteedel sõitmise ning muu jamaga! MIKS pahandatakse, kui mingi auto paremalt teepeenra kaudu teistest "ette" jõuab või üldse kõnniteel sõidab, lihtsast parkimsiest rääkimata? Me ei räägi VIISAKAST ja aeglasest rodust möödumisest, ise hoian pigem paremasse serva et tsiklid vasakult läbi mahuks. See võib ju olla Sina, mõni teine tuttav a'la Zazik või ka Hää LapsepõlveSõber - ei tea ju kõikide kaherattalisi ja nende "nägusid". Aga kui hakatakse oma "väiksust" ja väidetavat manööverdatavust räigete rikkumiste puhuks õigustuseks tooma, tahaks mina ka AUTOGA kõnniteedel sõita!!! Näiteks Smartiga võiks ju... või mu uue lemmikuga, Sitikas AMI'ga!!! See ei plärise ka Wink Miks ma halvem olen?
Vasta

(25-05-2021, 13:05 PM)honkomees Kirjutas:  
(25-05-2021, 12:44 PM)ivo86 Kirjutas:  Olenemata sellest, kas paremalt auto kõrvale sõitja sõitis 50cm, 150 cm või 1500cm rattaga (või elektri- või jalgrattaga) ei ole normaalne niimoodi ust keset teed lahti teha, kui auto on selgelt sooritamas manöövrit vasakule ning osaleb aktiivselt liikluses. Tegemist ei ole ju parklaga. Mida siin arutada on, süüdi on ukse hooletult lahtitegija.
olenemata asja juriidilisest küljest ei ole sedaviisi nõelumine normaalne, ühele sõidurajale üks sõiduk, oodata kedagi enda kõrvale samale rajale ei tule pähe ... neid kinupilte kaedes on näha et tsiklimehed enamasti ilmselgelt ületavad kiirust.
  Selles videos on küll autojuht süüdi. Vaielda võiks siis kui ohukad või parem suund sees. Aga hoida vasakut suunda sees kui keegi ukse lahti teeb= täielik juhi süü minumeelest.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

(25-05-2021, 14:56 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(25-05-2021, 13:39 PM)indreksirk Kirjutas:  
(25-05-2021, 13:05 PM)honkomees Kirjutas:  
(25-05-2021, 12:44 PM)ivo86 Kirjutas:  Olenemata sellest, kas paremalt auto kõrvale sõitja sõitis 50cm, 150 cm või 1500cm rattaga (või elektri- või jalgrattaga) ei ole normaalne niimoodi ust keset teed lahti teha, kui auto on selgelt sooritamas manöövrit vasakule ning osaleb aktiivselt liikluses. Tegemist ei ole ju parklaga. Mida siin arutada on, süüdi on ukse hooletult lahtitegija.
olenemata asja juriidilisest küljest ei ole sedaviisi nõelumine normaalne, ühele sõidurajale üks sõiduk, oodata kedagi enda kõrvale samale rajale ei tule pähe ... neid kinupilte kaedes on näha et tsiklimehed enamasti ilmselgelt ületavad kiirust.

Kes ise sõidab ainult autoga, sellele tunduvadki mootorratturid kihutavat ning ilmselt läheb hinge ka see, kui keegi jõuab kiiremini edasi. 
Mis mõttes tunduvad??? KAS 50, 70 ja 90 on kuidagi teistmoodi tsikliga??? TÄPSELT sama on ka paremalt möödasõitmise, reaalselt rolleriteks nimetatavate aga regamata elektrirataste jms kõnniteedel sõitmise ning muu jamaga! MIKS pahandatakse, kui mingi auto paremalt teepeenra kaudu teistest "ette" jõuab või üldse kõnniteel sõidab, lihtsast parkimsiest rääkimata? Me ei räägi VIISAKAST ja aeglasest rodust möödumisest, ise hoian pigem paremasse serva et tsiklid vasakult läbi mahuks. See võib ju olla Sina, mõni teine tuttav a'la Zazik või ka Hää LapsepõlveSõber - ei tea ju kõikide kaherattalisi ja nende "nägusid". Aga kui hakatakse oma "väiksust" ja väidetavat manööverdatavust räigete rikkumiste puhuks õigustuseks tooma, tahaks mina ka AUTOGA kõnniteedel sõita!!! Näiteks Smartiga võiks ju... või mu uue lemmikuga, Sitikas AMI'ga!!! See ei plärise ka Wink Miks ma halvem olen?
Tegelikult saame ju asjadest sarnaselt aru. Lihtsalt rõhk on erinevates kohtades. Minu vastused olid suunatud mitmele väitele:
1. ksf! honkomees leidis, et kaherattaline ei tohi temast üldse kiiremini liikuda ning mitte mingil juhul ka samal sõidurajal temast ettepoole jõuda. Kuna minule kättesaadavas liiklusseaduses ei ole selliseid põhimõtteid kirjas, siis ka selline veidi irooniline väide. Ei olnud kõige viisakam. Tunnistan, vabandan. 
2. ksf! PlyVal64 aga esitas väite, et mootorrattaga ei tohi PAREMALT teisest sõidukist ettepoole jõuda. Väidet endiselt esitatakse, siis viidet selle õiguslikule alusele ei ole esitatud. Oled siin arvamusliidri staatuses paljude jaoks ning Sinu sõnavõtu puhul eeldatakse, et see on tõsi. Ja jätame välja teepeenra näite, kust üldjuhul on tõepoolest möödasõit keelatud, kuid mitte alati (vt LS § 52 lg 2 p 3 mootorsõidukite kohta ja samavõrd oluline on asjaolu, et jalgratturid, pisimopeedid ja ka kergliikurid võivad üsna vabalt teepeenardel liikuda, sh jõuda ette muudest sõidukitest)
3. Kiirusele on mitu tähendust - on lubatud sõidukiirus, mida reguleerib seadus ning suhteline kiirus ehk olukord, kus keegi liigub minust kiiremini ajal, kui minu kiirus on lubatust väiksem. 

Võib hakata tooma näiteid veel paljudest rikkumistest, mis ongi keelatud ja osa neist ka "räiged", kuid täna tõmbas sae käima ju olukord, kus vasakut suunamärguannet andnud auto jäi selliselt sõiduteel seisma, et auto ja kõnnitee vahele jäi piisav ruum, kuhu mopeedijuht mahtus. Mopeedijuht liikus video kohaselt otse mööda sõiduteed selle ääre lähedal (mitte teepeenral) ning auto uks avati sel hetkel, kui mopeed oli sellega kohakuti. Videosalvestusel olevad autod seisid, mistõttu mopeed liikus nendest kiiremini, kuid minule küll ei jäänud muljet, et mopeedi kiirus oleks olnud suurem kui 20-25km/h. Kuidas me sellest juhtumist jõudsime järelduseni, et kõik kaherattaliste juhid on idioodid ning hakkame tooma üksikuid näiteid kusagil märgatud mingitest muudest olukordadest. 

Mina sõitsin eile Nõmmelt Tallinna kesklinna ja tagasi. Kuna ka ise aeg-ajalt kaherattalisega liigun, siis oskan neid rohkem märgata. Olen kindel, et mõlemal suunal märkasin 10+ kaherattalist ja mitte ükski neist ei käitunud selliselt, et oleks mind häirinud, rääkimata sellest, et oleksin märganud liiklusseaduse nõuete rikkumist. 

Püüame vahet teha üksikjuhtumitel ning üldisel liikluspildil. Ka mina olen näinud üksikuid ohtlikke olukordi ning oma tööga seoses puutun ilmselt keskmisest sagedamini kokku erakordsete liiklusjuhtumitega. Minul küll ei ole tekkinud tunnet, et kõik oleks halvasti ning tuleks tembeldada teatud liiklejate grupid mittesobivateks. Rõõmustagem selle üle, mis on hästi ning jäägem konstruktiivseks oma kriitikas.
Vasta

siin teemaks olevat videot mina ei näe, aga lisatud naabrite kompott koosneb küll ilmselgelt meelega uste avamisest.
tõenäoliselt on egod nii suured, et ei mahu autosse ära ja elu nii närune, et ajab s.ta keema ja siis peabki teistele ära panema.

palju teid reaalselt mõni tsiklist liikluses seganud on? 

sõitke ise ja laske teistel ka sõita ja ärge jonnige.
Vasta

Eks ma  olen räige rikkuja kui olen bussijaama ees valgusfoori punase tule süttides kamandanud naise autost välja kuna nii
1. Saab tema kiiremini bussini üle sebra
2. Ma ei pea hakkama sisse keerama parklasse/pesulasse, et teda maha lasta
3. Seetõttu vähem manöövreid linnas ja puhtam õhk ning samuti saan kiiremini tööle.
Kui nüüd mõelda, et paremalt võib tulla mingi tsikkel ...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne