17-06-2021, 10:14 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-06-2021, 11:01 AM ja muutjaks oli maaks.)
(16-06-2021, 19:09 PM)v6sa Kirjutas: Siin on vist kaks juhtumit koos.Ärme levita vale infot! Täpne sõnastus on "7) kiirendusrajalt teele sõites teistele teel liiklevatele juhtidele"
Kiirendus-aeglustusrajal olija peab andma teed peateel liikujale ( tee andmise üldsed kohustused . Ehk aeglustusrajale tulijal on eesõigus. Teadlikult kõrvale kiirendaja on lihtsalt tõbras. Aga oled kindel, et tegu oli tahtlik?
Kiirendusrajal otse liikudes EI PEA peateelt maha keerajatele teed andma, sest maha keeraja sooritab manöövrit :-)
(17-06-2021, 07:59 AM)hulgus Kirjutas: On märk, aga enne ristmikku, st pigem otse ja vasakpöördele minejale. Paljudes riikides on kiirendusraja alguses lai katkend joon, mis viimasel kümmekonnal meetril puudub, ehk kiirendusrada lõppeb ja kaks võrdset sõidurada ühinevad. Kes kellele sellisel juhul peab teed andma?Reavahetusel on eesõigus otse liikujal, manöövri sooritaja peab veenduma ohutuses. Samaaegsel reavahetusel on eesõigus parempoolsel autol.
https://www.riigiteataja.ee/akt/12805202...tiv#para47
Kõrvalteelt tulija (anna teed märgi alt) teeb parempöörde, pöörde sooritamisel (vajadusel/ võimalusel) annab teed vasakult juba kiirendus/ aeglustusrajal liikujale ja lõpetab seejärel manöövri - parempöörde kiirendusrajale.
Järgmine manööver on reavahetus, millesse anna teed enam ei puutu, sest sõiduk paikneb juba peateel. Kui nüüd keegi teine soovib samal ajal/ kohas sooritada manöövrit põhirajalt kiirendus/ aeglustusrajale ja sõidukid on kõrvuti, peab vasakpoolne andma teed parempoolsele.