Mõistusevastased manöövrid liikluses

(06-07-2021, 15:06 PM)ivo86 Kirjutas:  Kui jalgrattur tahab teha pikka möödasõitu, siis mina tõlgendan "ohutu kaugus möödumisel" ka autojuhina nii nagu õigeks pean.Seaduses meil seda kirjas hetkel pole, seega on see minu hinnata.
...
Politsei arvab nii muidu: https://liiklus.ee/liiklusseadus-jatab-t...juhtidele/
Arvamus on nagu p-eauk ... Big Grin
Seaduses on kirjas:
§ 32. Jalgratta, kergliikuri, pisimopeedi ja mopeedi asukoht teel
4) sõiduteel selle parema ääre lähedal,
§ 45. Sõiduki asukoht sõites
(7) Asulavälisel teel tuleb sõita sõiduolusid arvestades võimalikult sõidutee parema ääre lähedal,
Kumb liikleja paikneb tegelikult sõidutee paremale servale lähemal, kas teise jalgratta kõrval sõitev rattur või sina oma egoga roolis? Ära arvesta nüüd seda aega kui sa ratturist möödud vaid üleüldiselt. Ometi sa arvad, et rattur on "loll viiner", aga kes siis sina oled?
Vasta

(06-07-2021, 15:24 PM)maaks Kirjutas:  
(06-07-2021, 15:06 PM)ivo86 Kirjutas:  Kui jalgrattur tahab teha pikka möödasõitu, siis mina tõlgendan "ohutu kaugus möödumisel" ka autojuhina nii nagu õigeks pean.Seaduses meil seda kirjas hetkel pole, seega on see minu hinnata.
...
Politsei arvab nii muidu: https://liiklus.ee/liiklusseadus-jatab-t...juhtidele/
Arvamus on nagu p-eauk ... Big Grin
Seaduses on kirjas:
§ 32. Jalgratta, kergliikuri, pisimopeedi ja mopeedi asukoht teel
4) sõiduteel selle parema ääre lähedal,
§ 45. Sõiduki asukoht sõites
(7) Asulavälisel teel tuleb sõita sõiduolusid arvestades võimalikult sõidutee parema ääre lähedal,
Kumb liikleja paikneb tegelikult sõidutee paremale servale lähemal, kas teise jalgratta kõrval sõitev rattur või sina oma egoga roolis? Ära arvesta nüüd seda aega kui sa ratturist möödud vaid üleüldiselt. Ometi sa arvad, et rattur on "loll viiner", aga kes siis sina oled?

No edu sulle selles vaidluses, kui auto selga tuleb. Eks alati on võimalus jah, et ka autojuht eksib ning tulebki kokkupõrge. Siis saad ratturina ratastoolist kõigile kuulutada, kuidas sa ikka keset teed sõites õigeks jäid. Kuniks seaduses pole kirjas 1,5m , mina sellist vahet hoidma ei hakka.

Aga tulles sinu välja toodu juurde:
Autoga sõites mööda teed, kus märgistus puudub (sest sinu välja toodud § 45. Sõiduki asukoht sõites, punkt 1 ütleb:  Teekattemärgistega sõiduradadeks jaotatud sõiduteel tuleb sõita sõiduraja piirides), sõidangi ma paremas ääres. Alati. Kui sa sõidad üksi teel, sõidad tee keskel lambist või? Aga kui keegi kõrvalt tee peale pöörab puude vahelt, oma ritta vms?

Argument, et autost 10x kitsam jalgratas on oma absoluutmõõtmetelt kitsam, kahjuks eriti ei päde. Seal on kirjas "võimalikult sõidutee parema ääre lähedal". See, et jalgratas on kitsam, tähendabki seda, et ratas peab asuma võimalikult parema ääre lähedal. Märgistamata teel peab seal asuma ka auto. Ja asubki ju? See, et auto on laiem ja istme peal istudes ei ole sa joonele nii lähedal, kui topelt jalgratturid , ei oma mingit tähtsust.
Vasta

isiklikuks kiskunud postitus kustutatud.
vinte üle keerata pole vaja - rattur sõidab tee paremas servas ja kiiremad sõidukid mööduvad temast vasakult. Lihtne ja loogiline. Mölakaid on kindlasti mõlemas roolis ja nende pealt endale emma-kumma liikleja osas allergiat genereerida pole mõtet.

neutraalsemale pinnale: ratturite osas on (või oli?) kummaline koht Tehnika tn pealinnas. Ratturile on justkui teeservas ruum maha märgitud, ülekäigurajad tekitavad aga pudelikaelad, mida asjaliku projekteerimise puhul tekitada ei tohiks. Pole tihti sinna sattunud ja pole taibanud uurida, aga see koht on ilmselt jätkuvalt sama jabur?

2018..2019 streetview-l on tänava nn ratturi osad kitsastes kohtades ja ristmikel punaseks võõbatud:
ülekäik: https://www.google.com/maps/@59.4230452,...312!8i6656
visualiseering, kui kitsaks seal läheb: https://www.google.com/maps/@59.4229473,...680!8i3840
ristmikud: https://www.google.com/maps/@59.4205119,...312!8i6656

mis see tähendab - maamehe loogikaga, et ratturil sõit omal vastutusel, aga on kusagil märgistustena ka täpsemalt paigas?
No ja ka "oma vastutus" ei ole lahendus: kui rattur enne ülekäigurada seljataha piidleb, on ta tähelepanu jalakäijatelt ära.

edit: netiotsinguga leiab pildi, mis ilmselt Keilas. Seal mõistaks aga märgistust nii, et see on rattatee, mis on eelkõige ratturile ja teised arvestagu sellega:
https://www.facebook.com/Keilalinn/photo...8248471863

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

lähtuks ikke kainest mõistusest. Ise rattaga püüan ära mahtuda parempoolsesse teeserva, asfaldile max poole meetri laiuse ulatuses.
Kui ikka päris kitsas tee ja tihe liiklus, siis sõidan ka teepervel. Saab täitsa hakkama. 
Tehtagu maanteedel trenni, aga jalgrattaga seal kõrvuti sõitmine on debiilsus.
Vasta

Ma seletan enda käitumise jalgratturite suhtes lahti, sest tundub, et mõni eelmisel leheküljel arvas, et mul on kiire ja mina olen teistest võrdsem (vähemalt tundus, et minu pihta käis). 
Ei, minul ei ole selles mõttes kiire, et ma ei saa ju teistest liiklejatest läbi ega üle sõita. Ka ei ole kiire mul selles mõttes, et ma oma kolmepäevase vahetuse jooksul kahel päeval kuhugi jõudma pean, magama lähen seal, kus mu 15-tunnine tööpäev otsa saab (mul on põhimõtteliselt kõik tööpäevad 15-tunnised).

Ja olgugi, et just need kileviinerid mind ärritavad, just nende egoism (minu meelest on just need, kes arvavad, et nad on kõige võrdsemad- sportlased ikkagi ju!), ei möödu ma kunagi neist nii, et viinerinahk käru sarvetule külge jääks ja ketivenitaja ise ühes sellega. Kui ma ohutult mööda ei saa, võtangi ma oma 52+ tonniga hoo maha ja sõidan siis teadmata aja nendega ühes taktis, sest ma lihtsalt ei mahu ohutult mööda. Ja siis näen juba peeglist, et hakkavad ärritunud kaaskodanikud (just need, kellel on "tõeliselt" kiire ja kes on võrdsemad) taga nihelema, arvates, et mida krdit see metsakas siin ees muneb. 
Räägime ökonoomsusest, rohelisest mõttemaailmast jms, aga kui koormaga veoauto peab ühe "sportlase" pärast pidurdama- kiirendama jne, ja seda tõenäoliselt korduvalt iga päev, siis minu meelest pole küsimus enam ka võrdsuses! Või noh- "sportlane" koos rattaga kahel rattal mingi 70-80kg versus 52 tonni 24-l või 28-l rattal (olgu-olgu, on ka 40 ja 44 tonni autoronge veidi vähemate rataste arvuga)- tea, kumb siis ikka "võrdsem" on?
Seda õpetas juba mu isa 30+ aastat tagasi, et jalgratturitest tuleb alati mööduda nii kaugelt kui võimalik, nii ma ka teen, olgu need siis jalgratturid, jalakäijad, ERITI veel lapsevankriga ja/või väikeste lastega emad (kuigi need on ka enamus ninapidi nuhvlites ja ümbritsevast maailmast kohati vist väga ei adu).

Seega, ütlen veel, et kui keegi arvab, et minul kiire on, siis arvaku korra veel ja vaadaku, mis teised teevad.

Ilmselgelt on ka siin neid, kes veokajuhte ei salli, aga paraku kõik ei võta nii rahulikult kui mina ja kõik ei saa ka sellist luksust lubada, et ääh, ma täna ei jõua, lähen homme. Kuigi minu luksus on põhjendatud sellest, et mul saab lihtsalt tööaeg otsa ja absoluutselt kõik, mis liikluses toimub, mõjutab seda.
Vasta

kui peaks ratturist mööduma vähemalt 1,5 meetri kauguselt,siis olukorras kus ratturid sõidavad üksteise kõrval,saab mööduda nn. sportlastest ainult teepeenrale sõites.s.t vastassuuna vööndis,kui on kitsam tee.
Vasta

(06-07-2021, 12:09 PM)ivo86 Kirjutas:  
(06-07-2021, 09:31 AM)diesel Kirjutas:  
(06-07-2021, 09:09 AM)ivo86 Kirjutas:  Mind see üksik (või üksteise järel paar tk) jalgrattur, kes sõidab kõnnitee pool äärejoonest, kunagi ei sega.

Küll segab see, kui neid sõidab mitu üksteise kõrval ja osad siis ka sõidurajal. Või näiteks need viinerid, kes oma 16 bar peale pumbatud võistlusratastega tee ääres keelduvad sõitmast, sest kruusakivikene ei lase sõita tal.

kui väga segab, siis soovitan endal sõitmine järgi jätta.
kasuta parem ühistransporti.

(06-07-2021, 09:46 AM)maaks Kirjutas:  Jalgratturi seisukohast olekski selline sõiduteel paiknemine ohutum, kui auto temast "lõdva vasakuga" mööda ei mahuks, vaid peaks hoo maha pidurdama ja suurema kaarega mööduma. Mina küll neid kõrvuti sõitvaid rattureid hukka ei mõista, sest selliselt ON ohutum - tõenäosus, et 2-st ratturist üle sõidetakse on kordades väiksem kui et ühest  Big Grin
Ja kui autojuht ei tea, mida tuleb teha kui sõidurajal on ees takistus (misiganes selle takistuse täpne nimetus siis on), siis tuleb tal peeglisse vaadata ja mõelda, kas ta ikka on sobiv sõidukit juhtima.
Mina mõistan tugevalt hukka selle piitsapeenikeste ratastega sõiduteel töllerdamise ja mingit lisaruumi mina neile ei tee. Normaalsete ratastega ratturitele teen. Aga jätkuvalt - kui nad on ääres ja hanereas, siis tegelikult nad ei sega. Ja minu arust segavad nad kõige rohkem linnas, sest nende spetsratastega ei saa kõnniteel vms takistusega kohas sõita ja on vaja just nimelt autode vahel töllerdada, kuigi on võimalus seda mitte teha.

Jutuga, et "minu spetsiaalrattaga ei saa mujal sõita ja mul on avalikus ruumis õigus sõiduteel trenni teha", võib karupeesse minna. Miks krossiratas avalikus liikluses siis keelatud on? VÕi Supermoto? Vibulaskmine? Kõik tahavad hea sirge tee peal trenni teha. Nahh see rattur teistest tähtsam on?

Ma pidasin kunagi ühe triatlonimehega tulise vaidluse maha selle üle, mitu JALGratast tohib kõrvuti sõiduteel sõita. Ta läks oma õiguse otsimisega kuskile politseis vähe kõrgemale välja. Vastus oli ikka sama ja siis ta kustutas selle vaidluse kiirelt ära. Pikalt jauras, kuidas kõrvuti on ohutum ja bla bla bla. Kõrvuti võib sõita 1 jalgrattur sõiduteel. (välja arvatud ornagiseeritud spordivõistlusel).


Põhjus:

§ 32.   Jalgratta, kergliikuri, pisimopeedi ja mopeedi asukoht teel
(1) Jalgratta ja pisimopeediga tohib sõita:

  1) jalgrattarajal;
  2) jalgrattateel;
  3) jalgratta- ja jalgteel;
  4) sõiduteel selle parema ääre lähedal, välja arvatud käesoleva seaduse § 48 lõike 1 kohase vasak- või tagasipöörde ajal;
  5) teepeenral.



Kui on kaks jalgratturit kõrvuti, ei ole üks neist parema ääre lähedal. Kui kellelgi on paremat infot kuskilt mulle näidata või on midagi muutunud, siis palun märku anda. Seniks on aga selline tegevus seadusevastane minu teada.

Ühistranspordiga võid ise sõita, võta oma jalgratas ka kaasa. Ja liibukad. Siis on hea teiste kileviineritega rääkida, kuidas oma "trennivajadusega" sai vähemalt 350 autot täna lampi pidurdama sunnitud. Rohkem võiks neid kõrvutitöllerdajaid auto alla jääda. Äkki siis tevaitatkse neid idioote rohkem või muudetakse seadust.
Ksf Aare ja Ivo-ga nõus,tegelikult on see sardellide ja viinerite teema juba mitmeid kordi läbi käinud,minu seisukoht on ikka eriti jõhker,oli ennem ja oli nüüd.Kui mina tulen oma perega nt. mägisel teel,oletame,et sõidan rahulikult 70-80kmh järsku kuskil pimeda kurvi tagant ilmub ette kaheraudne viiner ( 2tk kõrvuti kiles)ja vasta tuleb Aare oma 52 tonniga,siis mina enne sõidan viineritest üle,kui panen Aarega laupa. Vot nii,pidage mind kelleks tahate aga oma pere ma sandiks ei sõida kuna 2 ego pulka ei suuda hanereas sõita.
Teiseks veel see,olen nüüd ise ka aktiivselt väntama hakanud (kile kostüümi pole,see midagi juurde ei anna) kuna kollases masinas pole enam ruumi.Mina koos perega väntame tee servas oleva katkend joone taga,serva pool,seal ruumi sitaks.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

Tsitaat:Kui mina tulen oma perega nt. mägisel teel,oletame,et sõidan rahulikult 70-80kmh järsku kuskil pimeda kurvi tagant ilmub ette kaheraudne viiner ( 2tk kõrvuti kiles)ja vasta tuleb Aare oma 52 tonniga,siis mina enne sõidan viineritest üle,kui panen Aarega laupa. Vot nii,pidage mind kelleks tahate aga oma pere ma sandiks ei sõida kuna 2 ego pulka ei suuda hanereas sõita.
Kui sul on valikud, kas Aarega laupa või viinerid kasti siis kogu lugupidamisega:
a) valesti valitud kiirus kui ei suuda maha pidurdada pimeda kurvi taga ilmuvale takistusele, mis liigub sinuga samas suunas. Mis siis teeks kui pimeda kurvi taga olekski hädapeatunud Aare?
b) täisidioot, kes pidurdamist kolmanda võimalusena näha ei oska.
Vasta

Minu arvamus.
Bensiini ja diisli pealt maksame maksu, mis algselt pidi teeehituseks minema aga vist läheb ka mujale, sest riigil oli vahepeal nii vaja teha, veokad teemaksu. Kas ratturid maksavad teemaksu?

Teiseks. Kunagi nõuti teel liikuvalt jalgrattalt pidureid, helkureid, helisignaali ja pimedal ajal esi- ja tagavalgustust. Kas see on nüüdseks tühistatud? Või pigistab politsei silma kinni.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Kuumus on eestlaste jaoks nii tappev, et mõnel tekib mõistuses vaheaeg.

https://youtu.be/wbHFhxAkaFs
Vasta

(07-07-2021, 01:59 AM)Janka Kirjutas:  Kuumus on eestlaste jaoks nii tappev, et mõnel tekib mõistuses vaheaeg.

https://youtu.be/wbHFhxAkaFs
2-he tunni kohta leidsid isegi vähe veel Viljandist ülesvõtteid.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

(07-07-2021, 01:59 AM)Janka Kirjutas:  Kuumus on eestlaste jaoks nii tappev, et mõnel tekib mõistuses vaheaeg.

 
Mitte vaheaeg, vaid tegeletakse ainult kõige hädavajalikumaga. Big Grin
Vasta

janka vist ei tea ,et stop märgi juures tuleb seisma jääda!
Vasta

Ei tea jah. Eriti avaras, piiramata ruumis, kus nähtavust  vähemalt kilomeetri jagu.   Big Grin
Vasta

Teema on ju mõistusevastased manöövrid liikluses Big Grin
Seal videos kohad täitsa tuttavad, sai alles eelmine nädal pea kõik nesd kohad läbi käia. Aga videost ei saanud päris hästi aru, kas metsakal seal Karksis pudenes kooretükk või midagi muud, aga praegu on puul koor jubedalt lahti ja paraku midagi ikka pudeneb. Hea, kui ainult koor, haab näiteks on juba ise libe nagu lutsukala, sealt saab enne sõitu ikka väga suuri kooretükke ää murda.
Vasta

(07-07-2021, 01:59 AM)Janka Kirjutas:  Kuumus on eestlaste jaoks nii tappev, et mõnel tekib mõistuses vaheaeg.

https://youtu.be/wbHFhxAkaFs

On mõnel ikka mured... Hapukurgihooaeg vist, mitte millegi üle muretseda pole ja siis peab otsima.
Vasta

(07-07-2021, 08:01 AM)sturmbannführer Kirjutas:  janka vist ei tea ,et stop märgi juures tuleb seisma jääda!


Nagu min aru olen saanud siis Stop märki tuleb suhtuda loominguliselt.
Isegi autokoolides mõningates õpetatakse sellist lähenemist.

Üks näide Hispaaniast. 
Seisan tänava  ääres taskus. Nosin võileiba ja ootan kunas paus täis tiksub. 50m eespool on T kujuline STOP märgiiga ristmik. Korralikult sõidurajad ja stoppjoon kõik maha joonistatud. Nagu päris. Ristmik ise nii suur ja lai, et suured käisid seal ringi pööramas.

Ja siis tuleb õppesõidu auto. Noormees roolis ja sõiduõpetaja nooremapoolne blondiin tibi.  Kutt teeb stopi ja pöörab paremale. Õpetaja samal ajal seletab midagi väga usinalt käsi appi võttes. Kaugelt näha, et õppeprotsess on täies hoos. 
Paari minuti pärast on auto uuesti ristmikul. Sama lugu. Auto teeb stopi ja õpetaja jätkab kätega vehkimist.
Kolmas ring. Roolis on sõiduõpetaja ise. Lähenetakse ristmikule päris hea kiirusega. Blond vaatab korra vasakule ja laksab stopi alt ilma peatumata läbi. Korras. 
Neljas ring. Auto läheneb ristmikule sama suure hooga kui eelmine kord aga nüüd on kutt roolis.  Vaatab korra vasakule ja vajutab stopi alt täiega läbi. Õpetaja erilisi käemärke seekord ei andnud. 
Rohkem see auto tagasi ei tulnud. 
Ju sai selgeks kuidas stopiga opereerida.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Väljas pime. piixu! Üks täiesti pime ja tumetates riietes ketivenitaja Tallinna poolt Viljandisse jõudes teine samasugune Viljandi ringteel. Valmistusin just möödasõiduks. Ja siis on häda, et aetakse alla Sad
Vasta

(07-07-2021, 11:41 AM)Aare R. Kirjutas:  Teema on ju mõistusevastased manöövrid liikluses Big Grin
Seal videos kohad täitsa tuttavad, sai alles eelmine nädal pea kõik nesd kohad läbi käia. Aga videost ei saanud päris hästi aru, kas metsakal seal Karksis pudenes kooretükk või midagi muud, aga praegu on puul koor jubedalt lahti ja paraku midagi ikka pudeneb. Hea, kui ainult koor, haab näiteks on juba ise libe nagu lutsukala, sealt saab enne sõitu ikka väga suuri kooretükke ää murda.

Haava koor neh. Päris paras jurakas.
Sõitsin sel kärul päris pikalt järel, kui ükskord mudrusadu algas. Imestama pani see, et enne ei olnudki midagi, aga kui veokas hoo maha võttis, algas algul peenemaid  hebemeid lendama ja seejärel too suurem, pea poolemeetrine jublakas lendu läkski. Selle aja peale, mille jooksul koorem marsruudil liikus, oleks pidanud juba kõik pudenev ära pudenema, aga võta näpust...
Nii, et tasub ettevaatlik olla nende puidukoormate järel loovides.
Kui mõni tarkpea arvab, et sõidangi mööda linna ringi ja kütin kaamerasse spetsiaalselt teravaid elamusi, mida jäädvustada, siis EI, need jäävad ise kaamerasse. Pole minu teha. Liiklus on just selline, nagu parajasti on. Ja kaamera töötab põhjusega, kui auto liigub. Oli mul siin möödunud aastal üks juhus, mille tõttu pidin enesele uue auto soetama. Õnneks jäid kõik ellu, aga niimoodi läks, et üks suvesoojusest uimane tüüp oma vasakpööret sooritades mulle sedaviisi ette keeras, et mõlemad autod romustusid. Ladast oleksin nähtavasti puhtalt läbi sõitnud.

   

Kahju, hää roostevaba auto oli.

           

Täna rikkusin jälle eeskirju. Sest nii oli vaja. Seljataha tekkinud järjekorra huvides. Teised on ka inimesed. Ma vaatan rohkem peeglisse, kui niiduki juht. No vbl vaatas kah, aga kasutas agarasti oma õigusi.

https://youtu.be/cBrhp_NlLro
Vasta

(08-07-2021, 00:21 AM)Janka Kirjutas:  Imestama pani see, et enne ei olnudki midagi, aga kui veokas hoo maha võttis, algas algul peenemaid  hebemeid lendama ja seejärel too suurem, pea poolemeetrine jublakas lendu läkski. Selle aja peale, mille jooksul koorem marsruudil liikus, oleks pidanud juba kõik pudenev ära pudenema, aga võta näpust...
Nii, et tasub ettevaatlik olla nende puidukoormate järel loovides.
Läheb küll konkreetsest teemast mööda, aga meenub üks juhus aastate tagant tõendiga Skandinaavias töötades- laadisin Norras koorma peale, pakkisin end kokku, sõitsin mingi tuhatkond kilti ja mahalaadimisel tendi trippe lahti tõmmates kukkus üks lukk lihtsalt maha- katki, noh. Sõidad, tent liigub sõites kogu aeg, aga näe, lukk sõites küljest ära ei kuku.

Aga ettevaatlikkuse koha pealt on sul õigus- päris puhtaks ei õnnestu metsakoormat nii ehk naa teha ja midagi võib sealt ikkagi pudeneda.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne