Mõistusevastased manöövrid liikluses

(18-10-2021, 08:07 AM)Econoline Kirjutas:  Sõbralikus naaberriigis, mis meist põhjapool ja omab tohutul hulgal neid "lamajaid", õnnestus Transporteri esivedrustus purustada liigse kiirusega. Lubatud kiirus oli 40 ja seda ma ei ületanud. Olen alati olnud seisukohal, et kui autol on vedrustus, siis peab see tööd tegema, aga nüüd avastasin, et ka pidurid pole nalja pärast lisatud. Eks õppimine-arenemine käibki läbi rahakoti, sedapuhku läbi enda oma.
Igaks juhuks tooks siin välja, et igasugu takistuste, lamavad, löökaugud vms. puhul on väga oluline, et pidurdataks enne takistust ning kui ei jõua pidurdada, siis tuleks ilma pidurdamata üle sõita. Muidu võib piduriga blokeeritud ratas edasiliikuva auto all pärast hetkelist õhkutõusu ja õhus seiskumist maapinda puudutades suurt kahju teha. Mina olen siiani arvanud, et tegu on üldtuntud teadmisega, aga juhtusin mõnda aega tagasi Tartus Forseliuse kooli ees oleva lamava juures pikalt ootama ning üsna tihti oli näha kuidas pidurdamisega blokeeritud ratas pärast lamavalt maandumist käis niimoodi koopa tagumises nurgas ära, et võttis imestama kuidas see ratas tagasi täiesti õigele kohale saab minna. Ju sillapuksid annavad sellistel ekstreemsustel mängida nagu näts.
Vasta

(17-10-2021, 10:36 AM)hulgus Kirjutas:  Vanas eas hakkab vist nägemine trikke tegema... Kas tõesti on iga "lamava miilitsa", ehk teekünnise juurde "STOP" märk tekkinud? Kui see asub kiirusepiirangu alas on see siis 30 või 50km/h, siis oletan, et sellest kannatab ka lubatud kiirusel (ok, kannatab ka pisut aeglasemalt) üle sõita, reeglina see nii ka on, vähemalt minu kasutada olevata liikuritega. Aga miskipärast jääb osa liiklejatest künnise ees seisma, või ületab selle minimaalse võimaliku kiirusega, eriti õrnad tunduvad olema uued maasturikujulised sõidukid.

Lamava politseiniku peal munemine on tüütu küll, aga 50ga sealt üle sõita küll ei kannata. Sõiduautoga vähemalt mitte. Vb sa liigud maasturiga, millel suured rehvid all.
Mul enda autol on 205/65-16 vms ja nendega tambib hambad suust välja, kui üle 20-25 sealt üle sõita.

Arvestades, et Tartus saab aastas keskmiselt mitmesaja euro eest silla kaikaid vahetada, ma küll ei ootaks, et sealt hooga üle peab sõitma.

Minu arust eriti hullud (lamavad)politseinikud on näiteks kui Lõunaka juurest hakata otse Märja poole sõitma, nö bauhofi tagant. Selle mööblipoe ees on ülikõrge asfaldist tehtud küngas ja siis kortermajade ees on veel 3 väiksemat, aga eriti järsku. Teine käik ja min pöörded, kiiremini küll ei kannata seal lasta.

Viljnadimaal maakodus käies ausalt öeldes raputab ja lõhub vähem, kui Tartus mööda linna sõites s.t. maasturimõtted on korduvalt peas käinud, aga mitte maastiku pärast, vaid pigem tänavate.
Vasta

Kuidas käituda? 

Ei tea kas keegi valis vale märgi mida kuvada või olid sisu ledid lihtsalt rikkis aga selline märk seal oli. 

[Pilt: t760_DSC_5149.jpg]
Vasta

Kõige naljakam liikluskorraldus oli Egiptuses (Hurghada). 260000 elanikuga linn, minul õnnestus näha ühtainust valgusfoori (ilmselt oli neid seal ikka rohkem).
Kiirusepiirangutega liiklusmärke ei tuvastanud, üldiselt sõideti linnas 100 km/h, liiklust reguleeritigi "lamavate politseinikega". 
Ja neid oli seal ikka igat sorti, metallist, betoonist jne. Ja mitte 1tk vaid umbes 10tk järjest.  
Eks Aasia liiklus on ka omaette elamus, aga vist mitte nii ekstreemne. 
Meil siin pole häda midagi, sellega võrreldes on kõik kukesupp Smile
Vasta

(18-10-2021, 12:30 PM)ivo86 Kirjutas:  
(17-10-2021, 10:36 AM)hulgus Kirjutas:  Vanas eas hakkab vist nägemine trikke tegema...ˇ

Lamava politseiniku peal munemine on tüütu küll, ag   a 50ga sealt üle sõita küll ei kannata. Sõiduautoga vähemalt mitte. Vb sa liigud maasturiga, millel suured rehvid all.
Mul enda autol on 205/65-16 vms ja nendega tambib hambad suust välja, kui üle 20-25 sealt üle sõita.

Arvestades, et Tartus saab aastas keskmiselt mitmesaja euro eest silla kaikaid vahetada, ma küll ei ootaks, et sealt hooga üle peab sõitma.
 185/70R14 vana carinaE all. Sillajuppe (õõtsad, šarniirid, kondid) läks 120 raha eest, 3a. jooksul.


Vasta

Kusjuures teise masinaga, 99 a Passatiga saab nendest "lamajatest" palju kiiremini üle kui tugevdatud vedrustusega Transporteriga(tegu endise kiirabiga, raud jäme-mass kah). Kõige valutum on pidur vahetult enne lahti lasta, munad pihku ja veidi gaasi-nagu vanapiiga tantsupeol, kergitab end ja hõljub üle. Seda vähemalt valdavalt kodumaal, Soomes ei aita miski, on "õppinud ehitama lollikindlalt"
Vasta

Pull on see, et kui lamava politseiniku ees on märk kiiruspiiranguga, siis tavaliselt sellise kiirusega sealt üle sõita ei saa, eriti veokaga on lubatud kiirus paarkümmend km/h liiga suur. Meenub Norra lõunapoolses otsas üks väikelinn, kus oli kilomeetrisel lõigul neid lamavaid politseinikke iga 100m tagant ja vot see oli küll üks jube tüütu kõõlumine- ikka üles ja alla ja üles ja alla ja üles ja... alla... ja... Minu meelest ühed hullemad siin on need maha kleebitud musta-kollasetriibulised, mis on kuidagi nii järsu alguse ja lõpuga, et sealt peab küll mitte üle sõitma, vaid seisma.

Mõistusevastastest asjadest rääkides- täna avastasin taas end mõttelt, et näe, sügis on käes! Sõitsin mina siis Pärnu linnas õhtupimeduses ühe auto taga (täna mul esimene vaba päev, seega sõitsin sõiduautoga), kui minu ees olev mulluniversaal pidurdas ja põhjus selleks oli kolm musta riietatud inimest lonkisid üle tee. Jah, lonkisid, kuigi neil helkurit ju loomulikult ei olnud! Arvata on, et tegu on iga aasta korduva mõttemalliga, et linnas ju tänavavalgustus ja seal pole helkurit vaja. OK, mõelgu nii, aga ma ise mõtleks ikka niipidi, et kui mul helkurit ei ole, siis ma arvestan sellega ja katsun tee ületada nii kiiresti kui võimalik ning mitte loota sellele, et äkki autojuht nägi ja kuna ma olen ülekäigurajal, võin ma nina nokkides ja kuud vahtides lihtsalt loivata.
 Eriti arvestades, et ka neid nutijobusid tekib rooli üha juurde, loomulikult ka ülekäigurajale. Alles ükspäev nägin järjekordselt kaht tatikat, kes ei vaevunud isegi veenduma, kas autot tuleb või ei tule, sest ilmselgelt oli mõlemal telefonis midagi põnevat pooleli, võibolla pidid nad teineteisega suhtlema. Õnneks on tõukse vist vähemaks jäänud- midagi positiivset ka.
Vasta

Siinse kultuuriruumi lamavad on ikka normaalsed võrreldes näit. Mehhiko omadega, kus sobivaks kiiruse mahavõtjaks arvatakse olevat väga hea need telliskividest ehitada (ca. 10 cm kõrgusega klotside rivi seguga lihtsalt üle tee veetud, ilma mingite peale- ja mahasõidu kallakuteta Big Grin ) - ja loenda siis selliseid kuskil väikeasulas, kus neid iga 50 m takka maas... Ning rohkem hoiad hinge kinni kui vannud et renditud Daewoo Nubira mõne sellise otsa ära ei kooleks või suisa kinni ei jääks.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Sügis ja pime aeg edenevad: oleme ettevaatlikud.

Ka mul löödi täna uks kinni samamoodi. Õnneks olin valmis suunatuleta kibeleja arutuseks ja sain hoo maha enne kõksu. Päästjatel toona nii hästi ei läinud:
https://www.ohtuleht.ee/1046234/verdtarr...rve-igavik
Vasta

Miks on jobu juhitud auto hägustatud?
Vasta

Tänapäevane pehmoühiskonna värk- kellelegi ei tohi ju liiga teha, isegi kui ta jobu on. Kuigi minu meelest tuleks sellised just "autahvile" panna.
Vasta

Tegu pole just mõistusevastase manöövriga, aga südame alt võttis külmaks küll.
Pühapäeva õhtul Tartust tulles kasutasin ümber Pärnu kulgevat ringteed. Ma ei armasta eriti rekkade vahel sõita, aga seekord juhtus nii, et minu ees liikus Olerexi kütuseveok, vasakpoolsel kõrvalrajal üks Dacia Duster ning tagantpoolt tulid kaks rekkat algul kõrvuti, siis hakkas vasakpoolsel rajal olev jõudsalt ettepoole nihkuma. Dacia blokeeris minu jaoks rajavahetuse võimaluse, kuid tagant tuleva rekkani oli piisavalt maad, et end veel mitte väga ebamugavalt tunda.
Eespool fooris süttis roheline tuli. Kuna vahemaa oli piisav, lähenesime ristmikule ilma piduradamata, lihtsalt gaasi järele andes, et foori taga seisvad autod jõuaksid eest ära minna. Vasakpoolsel rajal nii juhtuski, aga minu ees olev Olerexi veok pidurdas äkitselt üsna jõuliselt. Jõudsin veel näha, et kütuseveoki ees näitas üks sõiduauto vasakut suunda, siis tuhisesid mõlemad rekkad üksteise kannul minust mõnekümne sentimeetri kauguselt vasakpoolsel rajal mööda. Hoog oli nii suur, et minu taga sõitev rekka poleks päris kindlasti enne minu autot pidama saanud, kui rekkad oleksid aga rajal kõrvuti olnud, siis poleks tal kuhugi mujale minna olnud.
Tundub, et mul on põhjust tähistada. Kui mitte uut sünnipäeva, siis vähemalt seda, et minu auto mõlkis konservikarbiks ei muutunud.
Enne järgmist foori keeras Olerexi auto ära ja minu ette jäi pisike punane sõiduauto. Roolis tundus olevat noor ema ja salongis mõned pisipõnnid, sest ema tegeles väga intensiivselt kõrvalismel olijatega. Kui süttis roheline tuli, suri tema auto kohaltvõtu ajal lihtsalt välja ning liikuma saime alles mõni hetk hiljem. Tundus, et täpselt sama asi oli juhtunud ka eelmise foori taga. Ühe liikleja pisike apsakas oleks võinud põhjustada korraliku ahelavarii. Õnneks oli minu taga sõitnud rekkajuht kindla käe ja külma närviga.
Vasta

(25-10-2021, 23:24 PM)kr8nik Kirjutas:  ... Roolis tundus olevat noor ema ja salongis mõned pisipõnnid, sest ema tegeles väga intensiivselt kõrvalismel olijatega. Kui süttis roheline tuli, suri tema auto kohaltvõtu ajal lihtsalt välja ning liikuma saime alles mõni hetk hiljem. Tundus, et täpselt sama asi oli juhtunud ka eelmise foori taga. Ühe liikleja pisike apsakas oleks võinud põhjustada korraliku ahelavarii. ...
Minu arust peaks olema väikeste lastega autos kohustuslik nn koeravõre esiistme seljatoe taga ja lapsed tagaistmel, et nad ei saaks juhti füüsiliselt segada, turvatoolid niikuinii.
Vasta

(26-10-2021, 11:37 AM)honkomees Kirjutas:  
(25-10-2021, 23:24 PM)kr8nik Kirjutas:  ... Roolis tundus olevat noor ema ja salongis mõned pisipõnnid, sest ema tegeles väga intensiivselt kõrvalismel olijatega. Kui süttis roheline tuli, suri tema auto kohaltvõtu ajal lihtsalt välja ning liikuma saime alles mõni hetk hiljem. Tundus, et täpselt sama asi oli juhtunud ka eelmise foori taga. Ühe liikleja pisike apsakas oleks võinud põhjustada korraliku ahelavarii. ...
Minu arust peaks olema väikeste lastega autos kohustuslik nn koeravõre esiistme seljatoe taga ja lapsed tagaistmel, et nad ei saaks juhti füüsiliselt segada, turvatoolid niikuinii.
Te olete asjast ikka väga valesti aru saanud. Süüdi on ju rekkajuht, kes mõistlikku pikivahet ei osanud hoida. See, miks auto fooritagant minema ei saa, ei ole üldse oluline. Auto võib niisama rikki ka minna.

Pähkliajude hirm
Vasta

Mainitud lõigul ei hooli rekkajuhid vahel foorituledestki ja kütavad kirsipunasega üle. Kõrvaltänavast sinna vasakpööret tehes peab lisaks rohelise tule olemasolule veenduma ka kamikaze-kandidaadi puudumises mõlemal suunal. Ristmikuil olevaid kaameraid ei jälgi vist keegi. Ainult siis kui pauk käinud, vaadatakse salvestust. 
Poolitsate ainus huvi on riigikassa täitmiseks aeg-ajalt Wendre juures osmiku nurga varjust kiirust mõõta.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

(26-10-2021, 13:38 PM)ounou Kirjutas:  
(26-10-2021, 11:37 AM)honkomees Kirjutas:  
(25-10-2021, 23:24 PM)kr8nik Kirjutas:  ... Roolis tundus olevat noor ema ja salongis mõned pisipõnnid, sest ema tegeles väga intensiivselt kõrvalismel olijatega. Kui süttis roheline tuli, suri tema auto kohaltvõtu ajal lihtsalt välja ning liikuma saime alles mõni hetk hiljem. Tundus, et täpselt sama asi oli juhtunud ka eelmise foori taga. Ühe liikleja pisike apsakas oleks võinud põhjustada korraliku ahelavarii. ...
Minu arust peaks olema väikeste lastega autos kohustuslik nn koeravõre esiistme seljatoe taga ja lapsed tagaistmel, et nad ei saaks juhti füüsiliselt segada, turvatoolid niikuinii.
Te olete asjast ikka väga valesti aru saanud. Süüdi on ju rekkajuht, kes mõistlikku pikivahet ei osanud hoida. See, miks auto fooritagant minema ei saa, ei ole üldse oluline. Auto võib niisama rikki ka minna.
asi pole selles, kes on süüdi antud juhul - lihtsalt oma lapsed kes juhti segavad ja võivad seega põhjustada avarii tuleb hoida eraldatuna, kui neil on komme sõidu ajal jonnida vms.
Vasta

(26-10-2021, 15:38 PM)honkomees Kirjutas:  
(26-10-2021, 13:38 PM)ounou Kirjutas:  
(26-10-2021, 11:37 AM)honkomees Kirjutas:  
(25-10-2021, 23:24 PM)kr8nik Kirjutas:  ... Roolis tundus olevat noor ema ja salongis mõned pisipõnnid, sest ema tegeles väga intensiivselt kõrvalismel olijatega. Kui süttis roheline tuli, suri tema auto kohaltvõtu ajal lihtsalt välja ning liikuma saime alles mõni hetk hiljem. Tundus, et täpselt sama asi oli juhtunud ka eelmise foori taga. Ühe liikleja pisike apsakas oleks võinud põhjustada korraliku ahelavarii. ...
Minu arust peaks olema väikeste lastega autos kohustuslik nn koeravõre esiistme seljatoe taga ja lapsed tagaistmel, et nad ei saaks juhti füüsiliselt segada, turvatoolid niikuinii.
Te olete asjast ikka väga valesti aru saanud. Süüdi on ju rekkajuht, kes mõistlikku pikivahet ei osanud hoida. See, miks auto fooritagant minema ei saa, ei ole üldse oluline. Auto võib niisama rikki ka minna.
asi pole selles, kes on süüdi antud juhul - lihtsalt oma lapsed kes juhti segavad ja võivad seega põhjustada avarii tuleb hoida eraldatuna, kui neil on komme sõidu ajal jonnida vms.
Mina arvan, et meestel, kes usuvad, et jonniv laps teisel pool võre häirib ema keskendumisvõimet kuidagi vähem, kui ilma võreta, tuleks mootorsõiduki juhtimise õigus ära võtta. Samuti keelata neil internetifoorumites osalemine.
Vasta

Ma julgen siinkohal esineda ebapopulaarse sõnavõtuga lapsevanemana, et laps autos ON liiklusoht, kui juht ei taju vastutust.

Ka meil oli korduvalt teravaid vestlusi rooliva ema tähelepanu jaotamise üle. Liiga tihti jäi auto omapäi ja tähelepanu pöördus turvahälli/-istmele, kus midagi akuutset parasjagu ei toimunud.

Liiklus ei ole koht, kus oma järeltulijate pärast asjata riskida.

Harva nõuab olukord vahetut sekkumist NÜÜD.
Vasta

(26-10-2021, 16:03 PM)karlarnold Kirjutas:  ...
Mina arvan, et meestel, kes usuvad, et jonniv laps teisel pool võre häirib ema keskendumisvõimet kuidagi vähem, kui ilma võreta, ...

Kui ema ei saa füüsiliselt roolis tegeleda kõrvaliste tegevustega nagu jonniva lapse asjade sättimine vms siis on ta kordades ohutum kui absoluutne enamik tänaseid emmesid, kes pidevalt majandavad lastega, selle asemel, et juhtida. Keskendumisvõime kaotus on seotud eelkõige lapse nägemise ja füüsilise kontaktiga.
Jonnimise vastu aitab täielik ignoreerimine ja lapse jonnist vabanemist on autos palju parem harjutada kui nt kaubanduskeskuses.
Vasta

Eile ootasin ca 30 min. ühe kuulsa taaraautomaadi järjekorras. Juba enne mind ja ka peale minu lahkumist harjutas 1 neeger parkla ruudu sisse sõitmist, teine juhendas väljas. Ruutu sõitis ta edaspidi mitte ei tagurdanud. Ja kogu selle aja jooksul mis ma seal olin ei õnnestunud see tal kordagi, kuigi oli üsna järjekindel. 
Kuidas tal õnnestus iga kord põiki sisse või joone peale sõita  ja sedagi vähemalt kolme tagurdamisega jäi arusaamatuks.
Arvatavasti harjutas ka väljaspool parklat, taga oli 3 õppesõidu märki.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne