18-11-2021, 21:45 PM
(18-11-2021, 12:20 PM)MeelisV Kirjutas: Selle Mäo risti kujundus on märgatav ka Tallinna ringteel Saku viaduktil sellel mis tuleb Harku poolt mitte Männikult
ja sama sugune on põhimõtteliselt ka seal samal Harku-Saku teel pärnu mnt peal Peoleo ja Coopi vahel
ja sama on ka Tallinna ringteel Vaelas Uue Ikea ja Maxima juures.
Erisused Mäoga on vaid selles et kasutuses on kas 1 või 2 ringteed nn. kõrvalteel enne ja peale viadukti.
Ehk on põhjus neis ringides miks Mäod kirutakse ja nendest teistest pole kuulnud kisa ?
Mäo ristis on muidugi see tee kalde/kallaku küsimus kurvis palju mõnusam kui mujal (suunal Paide- Tallinn pöörates viadukti alla)
Need võrreldavad ristmikud on reaalses maailmas ikka arvestatavalt erinevad. Ringil punutakse liiklus kõigilt harudelt sisuliselt ühte ritta ja Mäo viadukti sarnaseid kohti, kus kaks sama suuna rida kõrvuti ja ristmikule saab piisava ignorantsuse korral täie hooga peale tulla mööda nö peateed, põhimõtteliselt ei ole. Aeglustusrada on aeglustusrada ja kiirendusrada on kiirendusrada, mitte nagu Mäos kus Rakvere suunast Tartu poole keerata soovides tuleb aeglustuseks kasutada sama rada mida Tartu poolt Paide poole tulijad kasutavad kiirendamiseks...
Minu arust need ülaltoodud ringidega ristmikud on tegelikult märksa lollikindlamad ja nende üle liiklusohutuse koha pealt nurisemiseks ei näe põhjust.
Peale seda kui Mäos Paide poolt tulev haru nii ringi tehti, et kõik read korraks kokku lükati ja siis laiali harutati, läks sellel suunal asi märgatavalt paremaks. Rakvere poolt tuleval harul nii lihtsat lahendust teha ilmselt ei saa.
Ja tegelikult jõuame ikka ja jälle selle teemani et kui kõik liiklejad oma arunatukest sihipäraselt kasutaksid poleks probleemi.