09-05-2022, 12:40 PM
(09-05-2022, 12:18 PM)v6sa Kirjutas:(3) Ülekäigurajal või ülekäigukohal võib sõidutee ületada ka jalgrattaga, kergliikuriga või pisimopeediga sõites, kuid jalgratturil, kergliikurijuhil ega pisimopeedijuhil ei ole sõidukijuhi suhtes eesõigust, välja arvatud juhul, kui jalgrattur, kergliikurijuht või pisimopeedijuht ületab ülekäigurajal või ülekäigukohal sõiduteed, millele sõidukijuht pöörab.(09-05-2022, 12:04 PM)mossepower Kirjutas: ...
Aga ise ka kogenud mitmeid kordi, et autojuhtidele meeldib sellistel kohtadel jaurata. Paljudel on kaljukindel teadmine, et kui rattur on rattaseljas, siis on autojuhil eesõigus. Vaielda pole ka mõtet kuna sellised autojuhid üldjuhul ka eeldavad, et jalgrattur on seepärast rattaseljas, et viimane on nõrgamõistuslik ega suuda juhilube teha. Seega pole juba jalgratturi jutt liiklusseaduse kohta psühholoogiliselt vastuvõetav ja autojuhil on igal juhul õigus.
Kindel, et säärases olukorras autojuht "jaurab" ja ei tuleta meelde jalgratturi kohustust teha omalt poolt vajalik ohutuks liiklemiseks? Milline LS lõige annab viidatud ristumisel eesõiguse jalgratturile?
Et pöördel niigi kiirust vähendanud juhile on viisaka inimesena peatumine ja loodussõbralikumat liikumisviisi viljelevale jalgratturile tee andmiseks peatumine väga väike lisakoormus, ma üldse ei vaidlusta. Teen seda võimalusel isegi kahtlastes situatsioonides, kuivõrd mulle võib küll jääda kohtus õigus, aga inimene on vigastatud.
Nagu näha, siis on antud kohas isegi üles pandud vastavad märgid, et tegu on just ja ainult ülekäigurajaga. Ülekäiguraja ees on "Jalgratta- ja jalgtee lõpp" ning järel "Jalgratta- ja jalgtee" märgid.
Mina isiklikult arvan, et liiklus on just selline koht, kus peaks lähtuma kindlatest reeglitest ja mitte viisakusest kuna viisakus on igaühe jaoks erinev. Mind häirivad näiteks väga autojuhid, kes annavad teed ka ülekäigurajal rattaseljas ratturile kui auto sõidab otse ja ei teosta manöövrit. See annab jalgratturitele vale signaali, et neile antaksegi justkui rattaseljas alati teed. Kokkuvõttes teinekord palju segadust, äkkpidurdamist ja signaalitamist, mis kõik muudab liiklemise ohtlikumaks kõigile osapooltele.