Mõistusevastased manöövrid liikluses

(16-06-2022, 20:19 PM)Telc Kirjutas:  No mul ei ole ikka seda "ma teen tööd ja mul on eriõigused" rekkamehe soolikat antud. Käpikuga küll teinekord tiksun ja sellel ka hoiab piiraja tagasi, aga no see ei hakka ei rahakoti ega ka mitte ketta pihta see kui ma veidi teepeenra poole tõmban ja korraks püsika välja võtan, et taganttulija mööda lasta...


Seda suhtumist võiks rohkem olla. Cool
Vasta

Paraku on ikka rohkem seda suhtumist nagu MeelisV kirjutas, et see, kellest teine mööda tahab minna, laseb ees kalanäoga edasi, hea, kui peeglissegi vaatab. Ja miskipärast on sellised just need "karvajalad", kes PL jms numbritega autodega sõidavad.
Vasta

Kas keegi seletaks mulle ühe asja lahti?
Eessõitva lõuna poolt pärit(näit LT või PL) raskeveoki juht annab mõne korra parema suuna vilgutamisega märguande.
Ise nagu loeks välja märguande, et ees on tee vaba, saad möödasõidule minna ja eessõitja arvestab sinuga.

Aga täna oli jälle juhus kus LT andis märguande ja piiluma minnes oli selge et tühjast teest asi kaugel ja möödasõit ilmselge liiklusohtliku olukorra tekitamine...
Olen enne ka sellist stiili kohanud. Tõsi, aasta või paar vist mitte...

Kas neil on seal mingi teine "koodeks" või tegemist tahtliku sigatsemisega?
Vasta

On kumb on, aga meie keeles see asi vist ikkagi ei toimi Big Grin
Vasta

Ei ole tahtlik sigatsemine. Olen sama asja kogenud nii Lääne-Euroopas kui ka Norras. Tõsi, vastupidiselt. Ehk siis vasaku suunaga antakse märku, et tee on puhas.
Mis seal's ikka - kontrollid, vangutad pead, möödud ja vangutad teistkordselt pead. Ju siis tegemist jah võõrkeelega või on seal veoka roolis lihtsalt vasakukäeline inimhing  Rolleyes
Vasta

Olen ka ise täiesti Eestimaist ja ka üsna kogenud (küll amatööritasemel) autojuhti kohanud, kes tõsimeeli arvas, et niimoodi käibki möödasõiduks märgu andmine. Et vasakuga "vaba", paremaga "kinni". Õnneks suutsin talle toona asja ära selgitada ja ta võttis täitsa kuulda, kuigi olin temast 30 aastat noorem ja üldjoontes oli ta "tean kõike" tüüpi persoon.

Soomes näiteks on ka asjadest mingi teistmoodi arusaam, mäletan et kui esimest suve suurega Soomes sõitsin, siis üritasin ikka väikestele möödasõiduks märku anda. Kui ma aga täheldasin, et parema suuna vilgutamise peale möödasõidule ei mindud ja vahel isegi katkestati juba alustatud möödasõit, siis loobusin.
Vasta

Liikluskeel on täiesti eraldiseisev lingvistiline nähtus. Kuigi me sooviksime, et ta oleks universaalne ja igal pool samamoodi mõistetav, siis paraku ta seda ei ole. Naerame sarnaste sõnade erinevate tähenduste üle erinevates keeltes (öelge Bulgaarias ei ning ärge imestage, miks seda ei mõisteta) ning sama on ka liikluskeelega. Eriti keeruliseks teeb keele släng ja vaimukused, mis jäävad teistele sageli arusaamatuks. Teine tõsine probleem on oma keele välja mõtlemine. 

Suunatule näitamisel on ka õiguslik mõõde. Nimelt on Eesti liiklusseaduses (§ 51 lg 3 p 2 koos § 52 lg 1 p 1) sätestatud, et möödasõit on keelatud, kui samal rajal eessõitev juht on andnud märku vasakpöördeks. See on samamoodi ka paljude muude riikide seaduses. Kes vähegi saab aru liiklusnõuete süsteemist, mõistab seda, et vasaku suunamärguandega kellegi möödasõidule meelitamine või lubamine tähendab samaaegselt ka teise juhi poolt seaduserikkumist. 

Targa inimese tunnuseks on, et kui ta midagi ei tea, siis ta ise välja ei mõtle. Soov aidata võib olla üllas, kuid selle ohtlikusest on vene kirjanik Ivan Krõlov kirjutanud ka valmi karuteenest. 

Meie enda armsas foorumis on tõsimeeli arutletud selle üle, millist suunatuld näidata ringliiklusega ristmikul ning arvamused olid diametraalselt erinevad. Oli ka seisukoht, et kui ma ringile lähenedes kavatsen väljuda suunas, mis jääb minu ringile sõitmise suunast vasakule poole, siis on mõistlik näidata vasakut suunatuld ning nö otse ringliiklusega ristmikku ületades ei ole üldse vaja suunatuld näidata. Kuidas peaks aga sellisel juhul saama teised juhid aru, kui nad ei tea, millisest suunast Sa ristmikule sõitsid? Ja kuidas anda märguanne kui ringristmikul on hoopis viis või isegi rohkem väljasõitu? Või kui on plaan teha nö tagasipööre? Ja miks peaks üldse enne ringristmikule sõitmist andma suunamärguannet? Kellele, mis eesmärgil? Mis saab reavahetusmanöövri märguandest, kui juba ringile sõites on uhkelt vasak suunatuli sees? Ringliiklusega ristmikul on mööda ringi sõitmine otseliikumine, sõiduraja vahetus on manööver, millest antakse märku vastava suuantulega ning ringilt väljasõit on alati parempööre sõltumata sellest, kuidas auto liikumine oli ringile sõites. 

Igatahes arutelud arvuti taga on toredad ja arendavad, kuid liikluses tasub pigem vähem oma peaga mõelda. Me kõik teame, kui läbus ja ärritav on Uunikute Talveralli ristsõnas ülesanne "mõelge nagu meie". 

Eelnev ei pretendeeri loomulikult absoluutsele tõele ning oleme ikka sõbrad edasi. Lihtsalt üks arvamus.
Vasta

(17-06-2022, 23:09 PM)indreksirk Kirjutas:  ...
Meie enda armsas foorumis on tõsimeeli arutletud selle üle, millist suunatuld näidata ringliiklusega ristmikul ning arvamused olid diametraalselt erinevad. ... Ja miks peaks üldse enne ringristmikule sõitmist andma suunamärguannet? Kellele, mis eesmärgil? ... ringilt väljasõit on alati parempööre sõltumata sellest, kuidas auto liikumine oli ringile sõites. ...
Aruteluks, ma sõidan igapäevaselt ringile andes parema suunaga ringile lähenedes märku, et keeran kohe ringilt ära järgmisele teele, seega saavad samalt teelt ringile pääsu ootajad kohe startida (nad ju näevad minu suunatuld), ootamata mis ma ringil teen ja millal suunda hakkan näitama või ei hakka. See minu käitumine tõstab ju ringi läbilaskevõimet ja liikluse sujuvust või kuidas? Või on see tegevus illegaalne?
Vasta

Tegelikult vastab vist tõele see NSR (naised saunas rääksid) jutt et alates 1 juunist kuni 1 septembrini suunatuld kasutama ei pea. Vähemalt täna Rakvere kandis kulgedes olid pea kõik kaasliiklejad vägagi seaduskuulelikud, mõni üksik tsivilisatsioonikauge tohman siin-seal vilgutas mingit oranzi tuld.
Vasta

(17-06-2022, 23:25 PM)honkomees Kirjutas:  
(17-06-2022, 23:09 PM)indreksirk Kirjutas:  ...
Meie enda armsas foorumis on tõsimeeli arutletud selle üle, millist suunatuld näidata ringliiklusega ristmikul ning arvamused olid diametraalselt erinevad. ... Ja miks peaks üldse enne ringristmikule sõitmist andma suunamärguannet? Kellele, mis eesmärgil?  ... ringilt väljasõit on alati parempööre sõltumata sellest, kuidas auto liikumine oli ringile sõites. ...
Aruteluks, ma sõidan igapäevaselt ringile andes parema suunaga ringile lähenedes märku, et keeran kohe ringilt ära järgmisele teele, seega saavad samalt teelt ringile pääsu ootajad kohe startida (nad ju näevad minu suunatuld), ootamata mis ma ringil teen ja millal suunda hakkan näitama või ei hakka. See minu käitumine tõstab ju ringi läbilaskevõimet ja liikluse sujuvust või kuidas? Või on see tegevus illegaalne?

Honkomehele sellise sõidustiili  eest kohe laik.  See tõesti aitab kaasa sujuvusele ja läbilaskevõimele kui ka teine osapool on sama arusaaja. 

Tavaliselt aga juhtub teise või kolmanda  pealesõidu peale juht kes ootab kannatlikult ära kuni ring on tühi ja ka ringi ümbrus, et "ohutult" ring läbida.
Kusjuures selle mõtte käis kunagi välja üks ksf siin foorumis väites sellise sõidustiili  olevat ainuõige.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Tsitaat: juht kes ootab kannatlikult ära kuni ring on tühi ja ka ringi ümbrus, et "ohutult" ring läbida.
Raske on isegi suure bussi roolis läbida Saue poolt tulles Keila esimest ringi. Selle metsa tagant, mis ringil kasvab, pole miskit näha. Aeglaselt startiva bussi juht saab tihti signaali, et koperdab kiirsõidukeil jalus. Kas on mingi eeskiri-standard ringil nähtavuse tagamisest või on nagu - silmad kinni ja mine, ehk veab.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(18-06-2022, 06:56 AM)Daff Kirjutas:  Tavaliselt aga juhtub teise või kolmanda  pealesõidu peale juht kes ootab kannatlikult ära kuni ring on tühi ja ka ringi ümbrus, et "ohutult" ring läbida.
Kusjuures selle mõtte käis kunagi välja üks ksf siin foorumis väites sellise sõidustiili  olevat ainuõige.
Elu on õpetanud, et ringteelt maha keerava juhi suunatule usaldamine võib olla riskantne. Noore ja rohelise autojuhina jäin napilt peaaegu oma auto ninast ilma kuna ringteel suunda näitav juht jätkas mahakeeramise asemel siiski sõitu ringil. Kogu roolis oldud 17 aasta jooksul on sellist asja hiljem ka ette tulnud, aga edaspidi oskasin seda juba arvestada. 

Kui nt. kasko oleks peal, siis sõidaks kindlasti julgemalt ette. Ise 100% oma vara eest vastutades ei tihka süüdijäämise võimaluse tõttu niimoodi oma õigust taga ajada. Las juht alustab ikka silmnähtavalt oma suunatule järgse manöövri tegemist enne kui talle peateele ette keeran. Aga see on muidugi ennekõike sõiduauto ja tsikli vaatevinklist. Suure veoauto roolis olles ei muretse niiväga antud teemal kuna need samad 17 aastat on näidanud, et veoka mass ja auto suurus omamoodi juba üldiselt lubavad mõningast ettekeeramist võrreldes sõiduautoga.
Vasta

(18-06-2022, 09:42 AM)mossepower Kirjutas:  
(18-06-2022, 06:56 AM)Daff Kirjutas:  Tavaliselt aga juhtub teise või kolmanda  pealesõidu peale juht kes ootab kannatlikult ära kuni ring on tühi ja ka ringi ümbrus, et "ohutult" ring läbida.
Kusjuures selle mõtte käis kunagi välja üks ksf siin foorumis väites sellise sõidustiili  olevat ainuõige.
Elu on õpetanud, et ringteelt maha keerava juhi suunatule usaldamine võib olla riskantne. Noore ja rohelise autojuhina jäin napilt peaaegu oma auto ninast ilma kuna ringteel suunda näitav juht jätkas mahakeeramise asemel siiski sõitu ringil. Kogu roolis oldud 17 aasta jooksul on sellist asja hiljem ka ette tulnud, aga edaspidi oskasin seda juba arvestada. 

Kui nt. kasko oleks peal, siis sõidaks kindlasti julgemalt ette. Ise 100% oma vara eest vastutades ei tihka süüdijäämise võimaluse tõttu niimoodi oma õigust taga ajada. Las juht alustab ikka silmnähtavalt oma suunatule järgse manöövri tegemist enne kui talle peateele ette keeran. Aga see on muidugi ennekõike sõiduauto ja tsikli vaatevinklist. Suure veoauto roolis olles ei muretse niiväga antud teemal kuna need samad 17 aastat on näidanud, et veoka mass ja auto suurus omamoodi juba üldiselt lubavad mõningast ettekeeramist võrreldes sõiduautoga.
praegusel ajal õpetatakse autokoolides ringil reavahetust vahetult enne mahapööret,kus tegelikult ringilt välja ei sõideta.miks niimoodi valesti ja meelega sigatsemist õpetatakse,sellest mina aru ei saa
Vasta

(18-06-2022, 12:04 PM)sturmbannführer Kirjutas:  praegusel ajal õpetatakse autokoolides ringil reavahetust vahetult enne mahapööret,kus tegelikult ringilt välja ei sõideta.miks niimoodi valesti ja meelega sigatsemist õpetatakse,sellest mina aru ei saa
Ega   me ei     saaaru mida  sa täpselt    mõtled aga     selle asja idee    on vält-ida aeglustamist ringil. Sinu kui järgmisest pealesõidust närviliselt pressija vaates jah üüratu sigatsemine aga ringi kui terviku sujuvuse ja läbilaske vaatest on ainuõige reastuda esimesel võimalusel rajale, mille kaudu lahkutakse. Kõige hirmsam asi maailmas on see, kui keegi peatub ringi teisel rajal sest ta ei saa reastuda mahapöördeks esimesele.
Vasta

Mingi uus trend on tekkinud foorialt liikumise alustamisega. Tundub, et kütusehind on inimesi pannud säästliku sõidu võtteid kasutama.
Vasta

(18-06-2022, 12:19 PM)karlarnold Kirjutas:  
(18-06-2022, 12:04 PM)sturmbannführer Kirjutas:  praegusel ajal õpetatakse autokoolides ringil reavahetust vahetult enne mahapööret,kus tegelikult ringilt välja ei sõideta.miks niimoodi valesti ja meelega sigatsemist õpetatakse,sellest mina aru ei saa
Ega   me ei     saaaru mida  sa täpselt    mõtled aga     selle asja idee    on vält-ida aeglustamist ringil. Sinu kui järgmisest pealesõidust närviliselt pressija vaates jah üüratu sigatsemine aga ringi kui terviku sujuvuse ja läbilaske vaatest on ainuõige reastuda esimesel võimalusel rajale, mille kaudu lahkutakse. Kõige hirmsam asi maailmas on see, kui keegi peatub ringi teisel rajal sest ta ei saa reastuda mahapöördeks esimesele.

Kus seda probleemi tänapäeval veel esineb? TTÜ ringil Ehitajate teed mööda Nõmme suunas sõites, rohkem ei tule pähe. Vanasti mäletan, et Haabersti ringil esines seda väga palju.
Vasta

Kunagi vist oli juhus kus Tartus, Sõpruse silla juures tiirutas üks vanamutt sisemisel ringil ja ei saanud välja enne kui politsei pani liikluse kinni.

See siis enne ringi renoveerimist.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(16-06-2022, 18:31 PM)YYYY Kirjutas:  
(16-06-2022, 09:58 AM)ivo86 Kirjutas:  
(05-06-2022, 12:27 PM)Daff Kirjutas:  
(04-06-2022, 21:22 PM)tcumen Kirjutas:  Kui betoonimees tiksub mul 90 alas ees 70-ga ja peale möödasõitu tahab asulas üle sõita, siis see on ju ka vabandatav, ta ju tööl! Tra ma ütlen. Töömehed my ass!

See on klassikaline olukord. Mitte ainult eestis vaid ka mujal riikides. Siin ma ei pea silmas ksf.tcumenit. Tema postitus lihtsalt äratas üles teema mis on vaikselt hõõgumas tuha all.

Suurel pole alati võimalik 90 kihutada. Vahel oled sunnitud sõitma 70. Sellest väike aru ei saa. Sõidetakse mööda enne asulat. Peale 50 märki aga tiksutakse  40 kuigi saaks sõita 50. 
My ass, sõidukamehed! Teeme endale selgeks kui palju kellelgi spidokas valetab ja hakkama liikuma vastavalt sellele ja uskuge suur ei taha enam sulle tagaaknast sisse sõita.

Mis "my ass sõidukamehed"? Vaata seda videot, mis siia just postitati.
Lisaks see on küll korduv nähtus, et veoauto muneb 87km/h maanteel ja siis tuleb 70 ala ja ikka on vaja sama kiirusega edasi lasta.
Või laseb maanteel 90ga ja siis 50 alas 70ga. Tundub loogiline?
Inimene, kes teeb maanteel tööd, võiks ikka teistele eeskujuks olla, mitte nuhtluseks.
Mis munemine veoautol see 87km/h on? Mida see  veoka juht siis teha saab kui piiraja rohkem ei lase? Tundub loogiline? Mu enda krusal praegu vist kuskil 88km/h ligi. Mis ma nüüd siis tegema pean? Kas öösiti sõitma kui härr ivo86 kodus põõnab.

87 km/h pole munemine või? Ülejäänud liiklusvool liigub ju kiiremini. Mis seal vahet on, mis põhjusel sa kiiremini sõita ei saa. Kui sõidad aeglasemalt kui teised, muned ees. Simple.
Kui veokojuht kiiremini sõita ei saa, siis ei saa. Eks vaadaku aeg ajalt peeglisse.

Aga ma ei saa aru, et miks siis 50 ja 70 alas kannatab lubatust suurema kiirusega sõita?  Seal kus reaalselt lõpuks tuleks sõidukiirust ja ümbrust jälgida. Need kiirusepiirangud on põhjusega. Aga "elukutselistele juhtidele", kes ennast üle keskmise juhiks peavad Big Grin , kehtivad teised reeglid vist. Kui kõlbab maanteel tiksuda, kõlbab ka asulas tiksuda.

Kas loogiline põhjus selleks on arusaadav või on osadele veoautojuhtidele vaja aeglasemalt seletada ehk? Mõni taipab ise. Mõni aga vist mitte.
Nagu kõige muuga elus - normaalset rekkat ei pane liikluses tähelegi. Aga silma jääb ikka see, kes eriti jobu on. Ja rikub kõigi maine ära.
Vasta

Proovisin rehkendada, kui suur ajaline traagika see munemine on.
90 km/h Tallinnast Pärnusse sõitmiseks kulub 120 km / 90 km/h = 1,333 h.
87 km/h Tallinnast Pärnusse sõitmiseks kulub 120/87=1,379 h ehk 0,046 h rohkem.
Kogu tee pole munemist, on kaherealist, on aeglasemat piirangut, on möödasõiduvõimalusi. Hindaks munemise mõjualaks pessimistlikult ca 2/3 trassist ehk 0,03 h = 1,8 min hiljem jõuab kohale.
Kui õigesti rehkendasin, on see tõesti valus löök...
Vasta

Äkki sõidan valedel teedel a 90-ga sõites sõidavad kõik mööda, isegi 95-ga sama.  Mõni üksik tõesti sõidab järjekindlalt 85-ga Smile
Jobusi suureAuto juhte kohtab päevas 2-4 tk. normaalseid äkki 20-40tk.  A arvamus kujuneb ikka nende paari järgi.
Foori tagant tõesti viimaselajal ei kiirendatta, kiirendus raja kaudu õnnestub vähemalt kümnest mööda sõita. Vist tõesti kütte hinnas asi, isegi ummikuid nagu poleks enam.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: stretch, 1 külali(st)ne