16-07-2022, 23:22 PM
Autogeeniuses ilmus üks artikkel, et mida tohib ja mida ei tohi. Ehk inimeste väärarusaamad liikluses.
No mul jäi küll mulje, et Transpordiamet ja Politsei elavad erimaailmades.
Üks lõik.
[b]. Ülekäiguraja ületamine jalgrattaga. Kellel on eesõigus?
[/b]Transpordiamet: Kohustust rattalt maha tulla ei ole. Kuid kui rattur tuleb maha ja lükkab ratast käekõrval, on ta jalakäija ning ülekäigurajal peab sõiduki juht talle teed andma. Samuti peab juht andma teed ülekäigurada ületavale jalgratturile, juhul kui rattur ületab teed, millele juht pöörab.
Politsei: Ülekäigurajal on peamiseks murekohaks tähelepanematus. Jalgrattaga reguleerimata ülekäigurajal sõiduteed ületades ei ole jalgratturil eesõigust. Kui jalgrattur tuleb rattalt maha, on ta automaatselt jalakäija ja omab eesõigust. See on üks peamine viga, mille vastu eksitakse.
No mul jäi küll mulje, et Transpordiamet ja Politsei elavad erimaailmades.
Üks lõik.
[b]. Ülekäiguraja ületamine jalgrattaga. Kellel on eesõigus?
[/b]Transpordiamet: Kohustust rattalt maha tulla ei ole. Kuid kui rattur tuleb maha ja lükkab ratast käekõrval, on ta jalakäija ning ülekäigurajal peab sõiduki juht talle teed andma. Samuti peab juht andma teed ülekäigurada ületavale jalgratturile, juhul kui rattur ületab teed, millele juht pöörab.
Politsei: Ülekäigurajal on peamiseks murekohaks tähelepanematus. Jalgrattaga reguleerimata ülekäigurajal sõiduteed ületades ei ole jalgratturil eesõigust. Kui jalgrattur tuleb rattalt maha, on ta automaatselt jalakäija ja omab eesõigust. See on üks peamine viga, mille vastu eksitakse.